Technologie i Firma

Przepaść między wyobrażeniami menedżera a rzeczywistością pracownika

artykuł sponsorowany, przeczytasz w 1 min.

Z badania firm Plantronics i Oxford Economics wynika, że jeśli chodzi o miejsce pracy, to pracodawcy i pracownicy widzą potrzeby nieco inaczej.

Pracownicy mogliby być zdecydowanie bardziej produktywni i zadowoleni z pracy, gdyby pracodawcy naprawdę słuchali i znali ich potrzeby. Często wydaje im się, że tak jest, ale ostatnie badanie pokazuje coś zupełnie innego.

Badanie firm Plantronics i Oxford Economics, w którym udział wzięło 600 szefów i 600 pracowników, pokazało, że istnieje olbrzymia przepaść pomiędzy tym, co wyobrażają sobie ci pierwsi a realiami, w których przychodzi pracować drugim. Na jakich polach? Przede wszystkim: przestrzeni biurowej, wykorzystywanych technologii i WLB (czyli sposobu, w jaki zachowywany jest balans między pracą a życiem prywatnym).

Czas na konkrety – jakie zarzuty wobec menedżerów czy kierowników mają pracownicy? Przede wszystkim dotyczą one hałasów w miejscu pracy. Tylko 35 proc. szefów twierdzi, że mają one negatywny wpływ na zatrudnionych, a 53 proc. tych drugich skarży się, że ze względu na rozmaite dźwięki spada zarówno ich produktywność, jak i satysfakcja.

Plantronics satysfakcja

Kolejnym problemem jest brak narzędzi, które pozwalałyby eliminować różnego rodzaju „rozpraszacze”. Prawie 2 na 3 szefów jest przekonanych, że pracownicy mają do nich dostęp, a w rzeczywistości potwierdza to tylko 41 proc. Wreszcie, punktem spornym jest również konieczność zostawania w pracy po godzinach.

Firma Plantronics, która przystosowywanie miejsca pracy do wymagań pracownika określa mianem Smarter Working, zwraca uwagę na to, że problemy te można szybko wyeliminować. Można na przykład zafundować pracownikom słuchawki izolujące hałas oraz wyposażyć budynki w biura, pokoje i stanowiska dostosowane do różnych potrzeb.

„Obecnie wszystko sprowadza się do tego, że pracownicy i kadra zarządzająca mają inne pojęcie o tym, jak wygląda i jak powinno wyglądać środowisko pracy. Dzięki odpowiedniemu planowaniu i właściwym narzędziom rozdźwięk pomiędzy pracownikami a menadżerami może zostać wyeliminowany” – podsumowuje Plantronics.

Źródło i foto: Plantronics

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    FennPL
    5
    szkoda że to tak naprawdę materiał sponsorowany
    i cóż, dość ubogi we wnioski
    • avatar
      xchaotic
      3
      wyrzucic menedzera i po klopocie
      • avatar
        Irrlicht
        2
        Menedżery wierzą, że open space jedt dobry, bo jest dobry i tani. Można łatwo zza ramienia zobaczyć, czy rzeczywiście pracują. No i ta wygoda, że jednym pilotem od klimy można cały hektar manufaktury wysterować ;-)
        • avatar
          Yukko
          2
          Ten artykuł niejako potwierdza moje spostrzeżenia, że kierownik powinien przepracować ileś czasu jako zwykły pracownik zanim obejmie wyższe stanowisko.

          Ile to razy ma się wrażenie, że wymagania szefostwa są zupełnie nie adekwatne do tego co się dzieje?
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Najwieksza przepasc, to jest miedzy zarobkami pracownikow, a wyobrazeniami pracodawcow/managerow o tych zarobkach. Jak sie taki manager na miesiac zamienilby z pracownikiem, to by sie dowiedzial ze sam nie jest w stanie przezyc za te pieniadze 2 tygodni. To pensja nieadekwatna do kompetencji (wiedzy, zaangazowania, doswiadczenia itp) i rzewczywistosci jest chyba glowna demotywacja i rozpraszaczem efektywnosci w pracy.