Telewizory

Reklamy w telewizorze, nie tylko w telewizji - będzie coraz gorzej

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
26 komentarzy Dyskutuj z nami

Reklamy na ekranie telewizorów będą się upodabniały do tych, z jakimi mamy do czynienia na smartfonach i pecetach.

Reklamy są wszędzie. Na komputerze czy smartfonie z tymi najbardziej uciążliwymi można się jeszcze jakoś uporać, ale użytkownicy telewizorów mają znacznie twardszy orzech do zgryzienia. A będzie tylko gorzej.

Reklamy w telewizji

O reklamach w telewizji zostało już właściwie powiedziane wszystko. Aby krótko jednak podsumować całą sprawę: jest ich za dużo, są zbyt często i niejednokrotnie dotyczą tematów lub produktów, o których niekoniecznie chcielibyśmy słyszeć w porze obiadowej. 

Reklamy pojawiają się między programami, przerywają je, a czasem nawet są odtwarzane w trakcie filmu czy serialu (albo na połowie ekranu na napisach, albo też w popularnej formie lokowania produktu). Osoby, które oglądają telewizję na co dzień (a nie sporadycznie) w dużej mierze zdążyły jednak już do tego przywyknąć. 

Reklamy w telewizorze

Reklamodawcy nie zamierzają jednak poprzestawać na zwykłych reklamach. Tym bardziej, że dzisiaj telewizory są „smart”, przez co wiele osób zamiast oglądać klasyczną telewizję korzysta z serwisów internetowych. Jakoś więc trzeba się bronić: stąd banery reklamowe w aplikacjach, a nawet reklamy podczas zmiany kanału (w rogu, w miejscu na panel telewizji hybrydowej).

Niektórzy producenci, na niektórych rynkach, idą nawet dalej. Warto przypomnieć sobie choćby kontrowersyjną decyzję firmy Panasonic, która najpierw wyświetlała reklamy podczas każdego włączenia telewizora, a później nawet podczas regulacji głośności.

Reklamy w TV? Będzie ich więcej

Jeden z najważniejszych graczy w przemyśle reklamowym, Facebook, podzielił się planami dostarczenia większej ilości reklam na ekrany telewizorów. Jak chce to zrobić? Zamierza przygotować nowy format reklamy, specjalnie z myślą o przystawkach, takich jak Apple TV czy Roku.

Można się domyślać, że na reakcję konkurencji nie trzeba będzie długo czekać, a telewizory staną się świetnym polem bitwy. Tym bardziej, że w urządzeniach tych drzemie ogromny reklamowy potencjał. Pozostaje tylko pytanie, czy wkrótce także na telewizorach będziemy instalowali adblockery…

Źródło: Recode, inf. własna

Komentarze

26
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    Kolejny powód żeby nie oglądać TV. Wiadomości i tak są filtrowane/dostosowane przez państwo tak więc "prawdziwej" prawdy i tak się z nich nie dowiemy. Pozostają nam tylko niezależne źródła informacji, a film czy serial wygodniej obejrzeć na internecie.
    29
  • avatar
    raffal81
    I jeszcze każą nam za to płacić, masakra ;]]] nie oglądam telewizji od wielu lat, ale jak mi wpierdzielą w takiego smarta, reklamy, jak na BENCZMARKU, to zostanie tylko czytanie książek ;))))
    18
  • avatar
    Skaza

    Jest naprawdę źle.

    Reklamy są dosłownie wszędzie, jesteśmy zalewani promocyjnym bełkotem niemal na każdym kroku. I naprawdę trudno wyobrazić sobie, że może być jeszcze gorzej... A tymczasem właśnie nad tym pracują kolejne firmy.

    Jak będzie wyglądał świat przyszłości?

    Reklamy wyświetlające się przy każdym włączeniu, użyciu smartfona, komputera, telewizora, samochodu, lodówki, czy nawet budzika? Reklamy na budynkach, przy drogach, unoszące się na "sterowcach", czy zaglądające do okien przy pomocy dronów?

    Rozumiem jeszcze, że korzystanie z darmowych produktów/usług może wiązać się z wyświetlaniem treści reklamowych. Ale gdy płacę za coś, nie życzę sobie oglądania tego syfu... Dość tego.

    Może czas wypowiedzieć wojnę takiej polityce? W końcu to my sami wybieramy kupując dany produkt lub korzystając z usługi... Zatem, jeśli Panasonic stosuje takie rozwiązanie - Nie kupujmy jego produktów.

    Wydaje się to proste i logiczne. Tylko komu by się chciało... Prawda? A to właśnie nasza bezczynność sprawia, że będzie jak będzie. Mamy to, na co zgadzamy się.


    16
  • avatar
    shadowman333
    Ludzie przestali oglądać telewizję przez reklamy, to teraz przestaną przez to kupować telewizory. Zobaczymy kto na tym lepiej wyjdzie.
    11
  • avatar
    DaroBenchmarkPC
    To w takim razie telewizory powinny być za darmo :) skoro będą wyświetlać reklamy po włączeniu.
    11
  • avatar
    Konto usunięte
    Pewnie parę regułek na routerze załatwi sprawę, chociaż częściowo.
    10
  • avatar
    Konto usunięte
    po 3ch latach spokoju od zakupu smartTV, teraz tego zaczyna się pojawiać coraz więcej :( no cóż, czas na filtrowanie telewizora na firewallu.
    3
  • avatar
    XaRaDaS
    No cóż, trzeba będzie dodatkowo uzbroić TV w adblockera i po problemie z tym całym syfem.
    2
  • avatar
    Silver
    Czyli znamy już nazwę pierwszego producenta, który sam podkopuje sobie rynek.
    Choć coś mi mówi, że analogicznie jak w szajsungu -> w następnym modelu będzie slot sd - tak w przypadku tv na cenówkach w specyfikacji będzie pisać brak reklam.
    2
  • avatar
    Silver
    Czyli znamy już nazwę pierwszego producenta, który sam podkopuje sobie rynek.
    Choć coś mi mówi, że analogicznie jak w szajsungu -> w następnym modelu będzie slot sd - tak w przypadku tv na cenówkach w specyfikacji będzie pisać brak reklam.
    1
  • avatar
    podkrecony
    od ok 10 lat nie ogladam TV glownie przez reklamy i ukryte reklamy (lokowanie produktow), a duzy ekran (stara plazma 42) jest podpiety pod komputer w razie gdy potrzeba puscic jakas rozrywke (tuner odlaczony, abonamentow brak, tylko internet)

    szkoda ze duze monitory sa sporo drozsze niz odpowiedniki TV, ale skoro przeginaja z reklamami w taki sposob, trzeba bedzie doplacic (gratis lepsza jakosc obrazu;)

    niestety reklamy sa wszedzie, nawet nie zawsze na pierwszy rzut oka widac ze to reklama... czytasz, i czesto sie zastanawiasz czy ktos zapomnial ustawic zgodnie z prawem informacje "artykul sponsorowany", czy bardziej oplaca sie dostac kare bo wiecej kasy plynie z emisji ;)
    1
  • avatar
    borat1979
    Dzisiaj i tak mamy kablówki czy platformy satelitarne więc telewizor jest zupełnie zbędny bo obraz można wyświetlić na monitorze czy projektorze.
    1
  • avatar
    theng
    Coraz bardziej skłaniam się do rezygnacji z telewizji.
    Jeszcze kilka lat temu oglądałem program przerywany reklamami. Teraz oglądam reklamy przerywane programem. Najgorsze, że dopadło to moje ulubione kanały discovery, fokus itp.
    Coraz częściej nagrywam program a potem przewijam reklamy. Inaczej szlag mnie trafia co 5 minut.
    TV zostawię do filmów BR i wyłączę mu połączenie sieciowe.
  • avatar
    patol1984
    Paranoja, a zastanawiałem się nad smartem, jak takie mądre mają być te smarty i serwować mi kolejne reklamy z magne b6 skurcz albo tulneo dla spokojnego snu twojego dziecka to ja podziękuje.
  • avatar
    Fiona
    Jeśli ktoś ogląda filmy w TV to nadaje się na komandosa....

    Normalny człowiek nie jest w stanie oglądać 30 minut reklam i 20 minut filmu.

    Jakąś tam opcją jest nagrywanie i oglądanie z zapisu....

    Ale dzięki takiej agresywnej reklamie u mnie tv stoi i się kurzy, a włączam do filmów z BR - jak mam lenia na uruchamianie k.d.
  • avatar
    Henrykxx56
    Telewizje oglądam tylko do 22 godziny później już mi się nie opłaca, bo rano do pracy. Nawet jak bym chciał coś obejrzeć to się nie da, bo są piętnastominutowe reklamy i ci, co to wymyślili to niech sami sobie oglądają. Chociaż są ciekawe programy, ale przez reklamy odechciewa się oglądać. A niech puszczają ile chcą reklamy, ale do dwudziestej drugiej.