Gry

Rise of the Tomb Raider wspiera już DirectX 12

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
17 komentarzy Dyskutuj z nami

Twórcy Rise of the Tomb Raider dotrzymali danego graczom słowa. Można już korzystać z dobrodziejstw DirectX 12.

Rise of the Tomb Raider

Jeśli nie sprawdzaliście ostatniej aktualizacji Rise of the Tomb Raider, powinniście czym prędzej te zaległości nadrobić. Wprowadzane przez nią nowości są bowiem bardzo istotne.

Twórcy jeszcze przed premierą gry zapowiadali, iż będzie to jeden z tytułów, który doczeka się wsparcia dla DirectX 12. W ostatnich tygodniach mówiło się o tym bardzo dużo, a prace dobiegać miały końca. Rzeczywiście, dopięto ostatnie szczegóły i najnowszy patch (1.0.638.6) przynosi możliwość wykorzystania DirectX 12.

Przekładać ma się to na większą wydajność, a różnicę odczuć mają zwłaszcza osoby posiadające sprzęt z mocną kartą graficzną (zalecana instalacja najnowszych sterowników) i nieco słabszym procesorem. Twórcy gry podają jako przykład konfigurację z Intel i7-2600 oraz GTX 970, gdzie zanotowano podobno skok z 46 na 60 fps.

Omawiany patch przynosi też kilka innych nowości. Pojawiła się obsługa NVIDIA VXAO Ambient Occlusion, naprawiono problemy z HBAO+ i Stereoscopic 3D. Gra ma od teraz także wbudowany benchmark.

Źródło: pcgamer

Komentarze

17
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    rafalddd
    Niestety w moim przypadku nie ma ŻADNEJ RÓŻNICY w wydajności (GTX 980TI + 4790K + WIN10).
    Testowałem DX11 i DX12 na wbudowanym teście graficznym... Różnica 1-3 FPS - błąd pomiarowy...

    W samej grze jak włączyłem DX12 to raz zdarzyło mi się że nagle wydajność spadła do 15 FPS (na DX11 nigdy to się nie zdarzyło). Od razu wróciłem do DX11.
    3
  • avatar
    Franz
    Czyli jak ktoś ma GTX 970 i "słaby" procesor typu i7 2600 to zyska z DX12 kilkanaście klatek, a jak będzie miał i7 6700 to DX12 nic mu nie da?
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    W moim przypadku w ciągu 40 minut, gra wywaliła się 2 razy. Więc bez skrupułów wróciłem do dx11.
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Ja odpaliłem benchmark w grze i przy DX12 mam średnio 52 fps, a w DX11 54 fps (wszystko na ultra, FullHD)
    i5 6600k, GTX 970
    Gra dostała skrzydeł, nie ma co :D
    2
  • avatar
    Pardek
    macie refleks z newsami
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Też nie zauważyłem różnicy...
    1
  • avatar
    franiux
    Ten DX12 w TR to tylko jakaś beta wersja implementacji, u mnie na dx11 jest 15 fps więcej niż na dx12. Może to coś daje na słabych prockach typu i3, FX, ale nie na i7.
    1
  • avatar
    prime27pl
    Tylko dla mających słabsze CPU
  • avatar
    Next_Gen_1987
    U mnie na FX 8370@4.4GHz i GTX 970 w DX11 mam 56 fps średnio a w DX12 65 fps średnio (1920x1080 wszystkie ustawienia na ultra tylko tekstury na high i aa na SMAA), więc widać, że DX12 potrafi lepiej wykorzystać więcej rdzeni, nawet raz widziałem, że w DX12 gra potrafi wykorzystać do 80-85% procesora, gdzie w DX11 maksymalnie było to do około 55%.
  • avatar
    Snack3rS7X
    Zdechnij Ty Mssyfilisie!
    -1
  • avatar
    -AKATSUKI-
    DX12 Cos czego wiesniaki od PS4 nie zaznaja i beda tulac sie 30FPS console experience.. Bieda dla wiochmenow..
    -16
  • avatar
    maxwellKSZ
    W mi wydaje się, że zauważyłem poprawę. Gry pierwszy raz przechodziłem grę po premierze pamiętam pewne miejsce w którym miałem ~30-35 FPS. Obecnie na tych samych ustawieniach doświadczyłem tam 45 FPS. Ogólnie rzecz biorąc wydaje mi się, że gra chodzi płynniej i przez zdecydowaną większość czasu mam 60 FPS lub >55 FPS.

    i5 2500k @ 4.5 GHz, GTX 970 @ 1460 MHz w boost + 8 GB + SSD + Windows 10 + WHQL 364.51
  • avatar
    kristof080
    Bo gra musi byc pisana pod dx12. Zwykly patch raczej nie zrobi duzej roznicy.
  • avatar
    Konto usunięte
    Na Radeonie 390X straciłem w tym trybie co najmniej kilka klatek. Na forach też ludzie narzekają na spore spadki. Proponuję zrobić oficjalny test.
  • avatar
    skypan
    Panowie obecnie DX12 w grach to popierdółka. Gra powstała pod DX11 a DX12 (śmieszny patch w Tomb Raider) to tylko zagrywka by pokazać, że takie coś istnieje. Gra całkowicie musi powstać pod DX12. Na razie powoduje to więcej problemów.