Internet

Rusza druga edycja konkursu Google Online Marketing Challenge 2009

przeczytasz w 2 min.

Od dziś przyjmowane są zgłoszenia do udziału w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge 2009, którego celem jest zachęcenie zespołów uniwersyteckich do opracowania strategii działań marketingowych w Internecie dla lokalnych przedsiębiorstw. Pierwsza edycja konkursu (2008) okazała się dużym sukcesem – udział wzięło 1650 zespołów z 47 krajów. Dlatego Google podjęło decyzję o przekształceniu tej inicjatywy w regularnie organizowany konkurs. Zmagania akademickie w dziedzinie marketingu internetowego będą odbywały się corocznie.

Konkurs jest ćwiczeniem odbywającym się w ramach zajęć na uczelni, umożliwiającym studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy internetowej. Zespoły studentów otrzymują równowartość 200 dolarów, które mają przeznaczyć na reklamę w systemie Google AdWords, nawiązując współpracę z wybranym, lokalnym przedsiębiorstwem w celu opracowania skutecznej marketingowej kampanii internetowej dla tej firmy. Zespoły muszą opisać swoją strategię, przeprowadzić kampanię, ocenić jej wyniki oraz opracować rekomendację dalszego rozwoju działań marketingowych danego przedsiębiorstwa w Internecie. Lee Hunter, Product Marketing Manager Google w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), powiedział:

„Liczba uczestników zeszłorocznej edycji Google Online Marketing Challenge była tak ogromna, że zdecydowaliśmy się organizować konkurs cyklicznie. Dzięki zdobywaniu bezpośrednich doświadczeń związanych z marketingiem internetowym już na uczelni, studenci zyskują praktyczne umiejętności przydatne po zakończeniu studiów. Bez względu na to, czy będą zajmować się marketingiem, księgowością, handlem czy też prowadzeniem własnej działalności, wiedza na temat marketingu internetowego będzie zawsze przydatna. Mamy nadzieję, że studenci różnych dyscyplin akademickich zaangażują się w nasz konkurs”. Maciej Kos, opiekun dwóch zespołów studentów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy brali udział w poprzedniej edycji konkursu, tak opowiada o Google Online Marketing Challenge:

„Google Online Marketing Challenge był bardzo wartościowym doświadczeniem zarówno dla moich studentów, jak i dla mnie, ponieważ poza nabyciem umiejętności z zakresu marketingu internetowego, umożliwił rozwój szerokiego wachlarza kompetencji biznesowych, a w szczególności pracy zespołowej, zdolności przywódczych oraz nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami. Na pewno cennym doświadczeniem jest możliwość weryfikacji wiedzy zdobytej na studiach; studenci mogli na własnej skórze przekonać się, jak przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową w Internecie. Ponadto, udział w konkursie pomógł im w zdobyciu pewności siebie, wiary we własne możliwości, a w przyszłości z pewnością pomoże w znalezieniu interesującej, dobrze płatnej pracy.

Zasady konkursu:

  • Wykładowcy dzielą studentów na grupy, które otrzymują darmowe kupony na reklamę w Google AdWords w kwocie będącej odpowiednikiem 200 USD (ok. 500 złotych).
  • Drużyny lub wykładowcy zapraszają do współpracy małą lub średnią firmę, zatrudniającą do 100 pracowników, która posiada stronę internetową, ale nie korzysta aktualnie z programu AdWords.
  • Każda grupa współpracuje z wybranym przedsiębiorstwem: zakłada konto i projektuje internetową kampanię marketingową.
  • W ciągu 3 tygodni trwania konkursu grupy rozwijają i optymalizują swoje kampanie. Muszą one zaprezentować dwa raporty konkursowe – jeden przed rozpoczęciem kampanii, a drugi po jej zakończeniu.
  • Grupy są poddawane ocenie, a zwycięzcy wybierani na podstawie skuteczności kampanii oraz jakości raportów.
  • Zgłoszenia do edycji 2009 przyjmowane będą od 17 października 2008 do 23 stycznia 2009. Aby umożliwić udział studentom z całego świata, zdecydowano, że na prowadzenie kampnii mogą oni wybrać dowolne 3 kolejne tygodnie w okresie od stycznia do maja 2009.
  • Zwycięzcy globalni i regionalni zostaną ogłoszeni w lipcu 2009.

W roku 2008 odbyła się pierwsza edycja konkursu. Pierwotnie założono, że weźmie w nim udział 200 zespołów, ale końcowa liczba uczestników wyniosła aż 8000 studentów pracujących w 1650 zespołach z 47 krajów.

Dodatkowe informacje można znaleźć pod adresem: google.com/onlinechallenge
 

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Zapraszamy serdecznie do śledzenia na blogu: http://gomc2009.blogspot.com/ naszych poczynań w zmaganiu się z konkursem.
    Jest to blog prowadzony przez grupę uczestników konkursu Google Online Marketing Challenge 2009.