Gry

Capcom wykorzysta Mantle API w swoich nowych grach

przeczytasz w 1 min.

Koncern AMD i studio Capcom podjęły współpracę, które zaowocuje powstaniem kolejnych gier ze wsparciem dla technologii Mantle API.

AMD Mantle API logo

Prace nad interfejsem programowania Mantle API nabierają tempa, a kolejne firmy są zainteresowane jego implementacją w swoich grach. AMD właśnie poinformowano o podjęciu współpracy ze studiem Capcom, które planuje jego wprowadzenie do nowego silnika graficznego Panta-Rhei.

Mantle API pozwala rozwinąć skrzydła akceleratorom graficznym bazującym na architekturze GCN – zwłaszcza w przypadkach, gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki. Rozwiązanie to najlepiej sprawdza się w konfiguracjach ze średniego i niższego segmentu wydajnościowego.

Nowa technologia pozwoli udoskonalić silnik Phanta-Rhei, dzięki czemu będzie możliwe uzyskanie większej wydajności i lepszej jakości graficznej w grach opracowywanych przez Capcom.

Mantle API jest już wykorzystywane w silnikach graficznych najważniejszych deweloperów gier, w tym Asura studia Rebelion, Cryengine studia Crytek, FrostBite 3 studia DICE, a także Nitrous studia Oxide. Niedawno lista obsługiwanych tytułów poszerzyła się o grę Dragon Age: Inquisition, natomiast wkrótce dołączy do niej jeszcze Battlefield Hardline i Star Citizen.

Źródło: AMD

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Psychics
    4
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Capcom
    • avatar
      Konto usunięte
      4
      Model Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X 8 GB rządzi na 4K
      • avatar
        Konto usunięte
        4
        Czy w Gta V będzie dostępne Mantle ? bo swego czasu tak słyszałem .
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          Zapewnienie obsługi API Mantle przez nowy silnik Capcomu ma oczywiście przynieść poprawę wydajności. Panta Rhei ma być dostępny jedynie na konsolach PS4 i Xbox One oraz pecetach. Silnik będzie wykorzystywany w większości nowych produkcji firmy. Przy okazji ogłoszenia współpracy pomiędzy AMD i Capcomem, zaprezentowano też nowy fragment rozgrywki z produkcji Resident Evil Revelations 2.
          • avatar
            Konto usunięte
            -1
            Śpi.
            • avatar
              Konto usunięte
              -3
              Oczywiście nie można zapominać o gorących pojedynkach – w tym przypadku nowy GeForce GTX 970 konkuruje z Radeonem R9 290X.
              • avatar
                wdowa94
                -10
                Niech mnie ktoś oświeci i mi powie co robi Capcom
                • avatar
                  kitamo
                  -10
                  Zrobili byscie lepiej test MFAA bo juz dawno dostepny w sterownikach i do tego funkcjonuje prawidlowo.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Jestem ciekaw rozwoju i implementacji tej technologii w grach, bo nie wiem na co się zdecydować, nvidia intel czy amd radeon, jak mi przyjdzie robić upgrade systemu.
                    • avatar
                      eryk1310
                      0
                      i dobrze robią :D