Gadżety

Sulon Q - gogle VR i AR w jednym

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
4 komentarze Dyskutuj z nami

AMD wkracza w świat rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Trzeba przyznać, że robi to ze sporym przytupem.

AMD Sulon Q

Rzeczywistość rozszerzona oraz rzeczywistość wirtualna to zdaniem wielu producentów rozwiązania, przed którymi rysuje się wielka przyszłość. Nic dziwnego, że zainteresowanie nimi wykazują coraz więksi gracze. Właśnie dołączyło do tego grona AMD, które podjęło współpracę z Sulon Technologies Inc.

Zaprezentowane zostały gogle Sulon Q, które zdają się obiegać od większości tego, co do tej pory na omawianym polu widzieliśmy. Producenci stawiali bowiem albo na rzeczywistość rozszerzoną albo rzeczywistość wirtualną. AMD i Sulon Technologies Inc. zdecydowali się to połączyć, a Sulon Q określane są przez samego producenta systemem VR i AR w formie „wszystko w jednym”.

Stwierdzenie to nie wydaje się użyte na wyrost. Sulon Q może bowiem działać samodzielnie, nie musi być podłączony do innego urządzenia. Jak bez pomocy konsoli czy komputera zapewnić użytkownikom podobne doznania? Zdaniem AMD będą one nawet lepsze. Autonomiczne Sulon Q wykorzystywać mają między innymi procesor AMD FX-8800P oraz grafikę Radeon R7 i wspierać DirectX 12, Vulkan oraz technologię AMD LiquidVR. Obraz prezentowany będzie na ekranie OLED o rozdzielczości 2560x1440 pikseli.


W najbliższej przyszłości ujawniane będą kolejne informacje na temat nowego projektu. Już teraz jednak wiadomo (takie są przynajmniej plany), że gogle pojawią się na rynku wiosną, a wiec długo czekać nie będziemy. Co sądzicie o Sulon Q?

Źródło: AMD

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Podstawowe pytanie, które nasuwa się na myśl, gdy zerkniemy w specyfikację - jak to może działać na takim procesorze i układzie graficznym?! Być może dowiemy się czegoś więcej dzisiaj w nocy na konferencji AMD :)
    5
  • avatar
    Kyokushin
    Nadal rozdzielczość biedna. VR będzie warte uwagi jak ktoś zrobi headset z wyświetlaczem minimum 4K.
    Np StarVR.
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    a pewnie ze może i to świetnie ponieważ oprogramowanie jest optymalizowane tylko pod jedną platforme tak jak giery na ps4 np heh nawet sie rymuje

  • avatar
    BluePandoraBox
    Kyokushin aby jakość była kinowa to i 4k jest za mało zwłaszcza paneli Pentile
    sądzę że dobry efekt zapewni 4k ale na każde oko, czyli dwa takie ekrany a łącznie 8k
    minusującym polecam przejść się do salonu np. orange gdzie można skorzystać z gogli vr Samsunga i się przekonać na własne oczy :P