• benchmark.pl
  • Gry
  • Święta Bożego Narodzenia: żniwa dla rynku gier komputerowych
Gry

Święta Bożego Narodzenia: żniwa dla rynku gier komputerowych

przeczytasz w 1 min.

Biorąc pod uwagę rozmiar oraz rozwój rynku gier komputerowych, istnieje duża szansa, że miłośnicy nowych technologii znajdą pod choinką nową grę.

Rynek gier komputerowych

Interesujesz się nowymi technologiami i poszukujesz prezentu dla swoich bliskich? A może starasz się zasugerować im, co mają kupić Tobie pod choinkę? Tak czy inaczej, najpewniej sprezentujesz komuś komputer lub jakiś elektroniczny gadżet, a sam znajdziesz pod choinką sprzęt lub grę komputerową. Szczególnie ta druga opcja jest bardzo prawdopodobna, gdyż rynek gier rozwija się w budzącym podziw tempie.

Wiesz ile wart jest rynek gier komputerowych, zarówno nasz rodzimy, jak i światowy? Nikogo nie zdziwi zapewne prosta odpowiedź, ze według wyceny ekspertów, jego wartość jest iście horrendalna. Jak pokazują dane z badań agencji Newzoo, w Polsce dosłownie uwielbiamy gry wideo. W naszym kraju wartość tego rynku osiągnie w 2015 roku aż 407 milionów dolarów. W przeliczeniu na polskie złotówki, daje to 1,6 miliarda zł.

Robi wrażenie? Jeszcze lepiej prezentuje się wartość tego rynku w skali globalnej, która według różnych szacunków wyliczana jest między 90 a 100 miliardów dolarów. Właśnie ze względu na rozmiary i wartość rynku, możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać, że wielu z nas znajdzie pod choinką właśnie nową grę.

Gry komputerowe

W zestawieniach analityków, rynek gier znacznie wyprzedził rynek sprzętu dla graczy, choć i ten radzi sobie doskonale. Według raportu firmy analitycznej John Peddie Research, wartość rynku dla graczy, czyli desktopów, peryferiów oraz notebooków w ubiegłym roku wynosiła 24,94 miliarda dolarów. Rok bieżący zamknąć ma się wynikiem 24,68 mld USD.

Powyższym spadkiem nie ma się co martwić, w najbliższych latach czeka nas bowiem systematyczny, a w konsekwencji i znaczny wzrost. W 2016 roku wartość rynku osiągnąć ma poziom 26,12 mld USD, natomiast w roku 2017 wzrosnąć ma do 28,3 mld, a w 2018 do 30,1 mld dolarów.

Po samych danych statystycznych widać, jak olbrzymi jest zasięg sprzętu do gier oraz samych gier komputerowych. Przy takich statystykach, najpewniej założenie, że w każdym domu, w którym mieszka ktoś, kto tylko okazjonalnie lubi sobie w coś pograć, pod choinką znajdzie się gra lub sprzęt komputerowy.

Źródło: ASUS

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Monstrum
    1
    Nigdy nie znalazłem pod choinką tego czego bym sobie życzył :((
    • avatar
      miedzianek
      0
      Ja bym chciał F4:( ale są priorytety...
      • avatar
        SiLNOR3KI
        0
        Ciesz się, po nowym roku stanieje o połowę, czyli do swojej wartości i wtedy dorwiesz w przecenie za jakieś 60 zeta, bo więcej za tą grę nie powinno się płacić...