Gry na konsole

Ubisoft: na konsolach trudno o rozbudowaną grę działającą w 1080p

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
132 komentarze Dyskutuj z nami

Tę bez wątpienia bardzo gorącą kwestię poruszył w ostatnim wywiadzie Tony Key - szef marketingu serii Assassin's Creed.

Ubisoft gry na konsole 1080p

Temat rozdzielczości, w jakich działają gry na nowych konsolach wywołuje bardzo dużo emocji i co chwilę powraca w kolejnych dyskusjach. Tym razem wywołał ją Ubisoft.

Tę bez wątpienia bardzo gorącą kwestię poruszył w ostatnim wywiadzie Tony Key - szef marketingu serii Assassin's Creed. Jego zdaniem, wymagania graczy względem rozdzielczości nikogo nie dziwią, a i sami producenci są nastawieni na to, by oferować w tym elemencie jak najwięcej.

"1080p jest niesamowite. Uważam, że ludzie widzą różnicę w rozdzielczości. Nie wszyscy, ale niektórzy są w stanie ją odróżnić, jeśli mają przy tym pozwalający na to sprzęt. Ludzie mają prawo oczekiwać 1080p, ponieważ i telewizory i konsole są w stanie ją zagwarantować."

W czym zatem problem? Ponownie sprawa sprowadza się do mocy obliczeniowych konsol, które, co potwierdza teraz Tony Key, nie są tak duże, jak wszyscy by sobie tego życzyli.

"Każdy ma kryteria, przez które ceni grę wyżej niż inne. Co jest rzeczą, którą cenisz najbardziej w grze? Cenisz fabułę? Cenisz grafikę? Cenisz otwarty świat? Każdy ma to coś, do czego przykłada największą uwagę i ludzie, którzy najbardziej cenią sobie 1080p powinni o tym pamiętać. Kiedy gra nie jest 1080p to nie znaczy, że ktoś tego nie chce lub producent nie jest wystarczająco dobry. Zaprojektowanie gry jest trudne, ponieważ trzeba dokonać wyboru z uwagi na to, że nie ma się nieograniczonych mocy. Tak, na PS4 można dostarczyć grę w 1080p, ale to nie oznacza, że odbywa się to bez jakichś wyrzeczeń w innych elementach. Przy grach z otwartym światem osiągnięcie takiej rozdzielczości jest bardzo trudne."

Można mieć jedynie nadzieję, że gdy producenci poznają lepiej nowe platformy to tworzenie niektórych elementów przyjdzie im z większą łatwością i lepiej da się wykorzystać to, co konsole oferują.

Źródło: gamespot, frontburnr

Komentarze

132
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No i macie swoje "NEXT-GENY".
    24
  • avatar
    Za cene konsoli mozna zlozyc sprzet ktory spokojnie da rade uciagnac tytuly w tych samych detalach plus mozna jeszcze wykorzystac je do innych celow. Kiedys konsole mialy sens teraz to z ropedu jeszcze leci...
    14
  • avatar
    Najlepiej to niech gry Tworzą z myślą o PC-tach, a na konsole obcięte wersje by wgl. na konsolach ruszały, bo dlaczego PC-towiec który wyda dajmy na to z 5-6tyśiecy złotych co dla niektórych jest BAJECZNĄ sumą, ma zostać ograniczony bo producent gry tworzył ją GŁÓWNIE pod konsole, NO DLACZEGO ? Wiec pierw niech wydają na te "górującą" platformę, po czym "obetną" tzw. wodotryski dla konsol.
    12
  • avatar
    Najpierw niech zaczną produkować cokolwiek warte, grywalne i wciągające gry a dopiero później niech mają czelność marudzić na możliwości graficzne konsol.

    Abstrahując od słabych bebechów PS4 czy XBO... czy naprawdę wszyscy w koło muszą pieprzyć tylko o graficę? Przecież to tylko jeden z wielu elementów dobrej gry.
  • avatar
    Od niedawna zaopatrzylem sie w nowe gpu i nawet nie wiedzialem ile mnie oninelo (wczesniej gralem na 5 letnim lapie z gf 9800m gts wiec wodotryskow nie bylo). Odpalilem battlefielda 4 na wszystkim ultra w 1080p i szczena mi opadla. Grafika jest niesamowita, powiedzialbym ze ciezko sie tak gra bo czlowiek zwraca bardziej uwage na grafike niz sam gameplay (4 razy mnie zabili pod rzad bo sie oczywiscie gapilem na tekstury i efekty). Grafika jest bardzo wazna, oczywiscie gameplay rowniez ale w naszych czasach 1080p powinno daqno juz byc standardem.
  • avatar
    Aha zapomniałem dodać, kolejny tekst który ma prowokować do wojny między PC a Konsole, ach ten benchmark, zaciera się powoli różnica między BM a WP.
  • avatar
    No ja pierdzielę... Jaki jest sens w chrzanieniu takich dyrdymałów?? Na Boga, niech w końcu zrobią taki sprzęt, abym nie musiał potem czytać głupiego tłumaczenia "z czego to musieli zrezygnować". Najpierw wykopią dziury w drodze, a potem marudzą, że zmuszeni są do wolnej jazdy, aby utrzymać komfort podróży. No litości....
  • avatar
    Ubi ty lepiej zamilknij!

    Pleciesz głupoty o konsolach a co robisz PCtowym graczom? Tam też jest ciężko o uzyskanie przyzwoitych osiągów dla 1080p?

    A sądziłem że już bardziej zbłaźnić się nie potrafią.... no cóż myliłem się...
  • avatar
    http://www.morele.net/inventory/info/L3GuUy/ proszę LaraCroft masz kompa co prawda za trochę więcej niż 1700 ale i tak cena gier wyrówna te niewielką różnicę a na takim sprzęcie na luzie można pograć w FHD w wysokich bądź najwyższych detalach.
  • avatar
    "1080p jest niesamowite. Uważam, że ludzie widzą różnicę w rozdzielczości".... rozbawiło mnie to, gościa chyba z lodu niedawno wyjeli po 40 latach ; - )

    Niczego nowego się nie dowidziałem. Konsole to niższe koszty produkcji, łatwiejsza produkcja ale wyrzeczenia z punktu widzenia koncepcji gry. PC wyższe koszty, trudniej ale można puścić wodze fantazji bo jak nie obecny sprzęt pociągnie na max to ten co wyjdzie za miesiąc owszem.
  • avatar
    Next geny wyszły po to, żeby takie Ubisoft nie musiało dobrze optymalizować gry.
  • avatar
    sie nie umie to sie tlumaczy. Po premierze GTA V na PS4 Ubi sie zesra jak zobacza co potrafi Rockstar.
    A teraz jesli chodzi o rodzielczosc. Nikt niw widzi roznicy na monitorze 24 cale ale kazdy sie wypowiada ze FHD jest jedyne i sluszne. Nawet jak jest to tylko HD to gameplay i tak sie nie zmien, to wciaz ta sama gra z taka sama zawartoscia i wiec nadal konsole wygrywaja bo tam sa o niebo lepsze gry. A PC dostaje tylko jakies ochlapy w postaci portow i do tego zrypanych na maksa
  • avatar
    mgkiler ten komp , pocagnie gry jak na konsoli teraz ale za 2 lata badz 3 na tym kompie jesli niczego niewymienisz bedzie gorsza jakosc niz na ps4 , co innego jak wymienisz karte graficzna
  • avatar
    Witam smieszne sa niektore wypowiedzi ze ps4 to 720p i detale medium ze komp za 1700zloty pocagnie grafike jak na konsoli , owszem komp za 1700 pocagnie gry w 720 p i detalach medium ale detale konsolowe ps4 to detale high w rozdzalce 900p badz 1080p. Mam ps4 i pc z i5 i gtx660 i 8gb ramu , gralem w battlefielda i watch dogsa na pc i na ps4 i naprawde ps4 daje grafe w detalach wysokich jak moj komputer w takiejsamej plynnosci , niewidac na ps4 ze to jest 900p ten upsclingag jest naprawde niezly . Mysle ze z konsol wycisna wiecej dojdzie dobra optymalizacja i exy beda naprawde miazdzyc , podejzewam ze jak bedzie dobra optymalizacja to multiplatformy na konsoli beda trzymaly przez 3 lata pozom pecetowego medium high a w moim pc bede musal pewnie zmienic grafike , bo taka ma specyfikcje komp nieda sie dzis kupic kompa i grac na ultra przez 5 lat , trzeba cos wymieniac, wiadomo za 3 lata dam jakiegod gtx 860 i bede mial lepsza plynnosc i detale niz na konsoli zle z drugiej strony jesli ktos ma 2500 tysaka i niechce sie pozniej bawic w wymiane sprzetu to niech kupi ps4 , byly test komp za jakies 2500 tysaka dawal taka sama grywalnosc co ps4 ze wskazaniem na ps4 ktore jednak wygralo , a wiadomo ze na takim pc bez wymiany bedzie ta roznica sie poglembiac na kozysc ps4 (optymalizacj) ale jak wymienimy komponenty jakas karte graficzna pozniej procesor to wiadomo jakosc bedzie duzo lepsza niz na ps4 .
    -1
  • avatar
    sprzęt jest niewinny. Programiści, programiści i jeszcze raz programiści. Niech zmienią podejście to nagle okaże się, że się da. Gdzie ta technologia która pozwala wyświetlać wielka ilość tekstur zajmując zaledwie kilkadziesiąt mb ram? gdzie inne technologie. Oni wciąż robią gry sposobem na starą generacje i potrują na nowe maszyny i dzięki temu mamy co mamy.

    Z resztą tylko winny się tłumaczy.
    -3
  • avatar
    Będa w fullhd na pewno.
    -3
  • avatar
    Super , na benchu burdel niezły a najlepsze że tylko ja widze swoje komentarze.
    -3
  • avatar
    Jeszcze ale powtarzam JESZCZE żeby każdy miał telewizor full hd to można zrozumieć.Na rynku jest absolutnie mnóstwo tv hd ready z 720p tak więc 900p czy 1080p to i tak nadto.Nawet monitorów 22 1650x1080 jest multum.

    Samo p w sobie jest subiektywne.Mogę zrobić screny z gry w różnych p i jestem ciekaw ile osób odróżni gdzie jaka jest roździelczość.

    Wydaję mi się że ludzie hejtujący to jaki jest p w danej grze to w większości ludzi patrzący na to jakie jest p w smartphone jakby to było najważniejsze .
    -3
  • avatar
    Widze internet ogarnal wszechobecny hejt tylko po to by dowalic Ubisoftowi, za to ze oprawa graficzna jest inna niz na E3. Oj jaka tragedia wy biedni.

    Oprawa jest gorsza, ale nie zmienia to faktu ze WD jest najladniejsza gra sandboxowa jaka powstala (ultra detale ofc).

    Ponadto sama firma nie boi sie eksperymentowac i wypuszczac nowe marki, w porownaiu do EA...
    Nie musze przypominac ze to dzieki Ubi mamy nowych Herosow, Settlersow czy Anno, gry ktore przez swoj gatunek nie maja prawa istniec u innych koncernow.
    -4
  • avatar
    Akurat zdanie Ubisoftu w tej materii jest najmniej obiektywne. Przypominam wam, że to właśnie koderzy Ubisoftu narzekali na problemy przy konwersji "Rainbow Six Vegas" na PS3. Że z powodu małej ilości ramu muszą iść na kompromisy i wydajność nie jest taka jak to zapowiadali bossowie Sony. To było zaraz na starcie PS3. Miałam tą gre i była to jedna z największych padak na pleju, która ledwo wyciągała 720p i wyglądała jak ostatni menel. A potem ten sam Ubisoft dostarczył wspaniale wyglądające Assassins Creed'y, FarCry 2 i 3 i inne naprawdę zacnie wyglądające tytuły. Więc nie podniecajmy się rewelacjami jednej gadającej głowy na dodatek osoby która nie jest koderem tylko marketingowcem.
    -4
  • avatar
    Ubi srubi! Ps4 forever full hd! Hail Sony! (piard z kleksem)
    -5
  • avatar
    hahahaha UBISOFT, zaraz będą pisać że w ogóle stworzenie tetrisa jest trudne na konsolach ;) widac ze ich tekst o optymalizacji byl pelen szczerosci ;)
    -7
  • avatar
    Ciekawe co na to firma AMD, która dostarczyła swój chłam do nowych konsol? Sony i Microsoft mają nauczkę na przyszłość, że z tą firmą nie warto współpracować i oby w następnej generacji poszli po rozum do głowy i wybrali Nvidię i Intela, bo tylko podzespoły tych firm zapewnią moc obliczeniową, która pociągnie gry w 4K, a wszyscy gracze będą wymagać tak dużej rozdzielczości w następnej generacji konsol, które miejmy nadzieje pojawią się za nie więcej niż 5 lat!
    Gracze są rozczarowani tą generacją, bo oczekiwali od Sony i Microsoftu maszyn, które bez problemu sobie poradzą z FullHD. Tak niestety się nie stało i konsole ledwo wyrabiają w 900p a nawet ta rozdzielczość okazuję się czasami zbyt wymagająca i trzeba szukać kolejnego kompromisu i obniżyć rozdzielczość do 720p. Trzeba graczom konsolowym wyjaśnić i powiedzieć w oczy, że winowajcą jest firma AMD, która od lat tworzy nieudolne procesory, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniej mocy współczesnym grom!
    Gracze konsolowi powinni wymusić na Sony i Microsofcie aby zaprzestali współpracy z AMD i dla dobra swoich konsol i graczy podjęli współpracę z firmami Nvidia i Intel, aby przyszłe konsole ponownie nie skompromitowały.
    -15
  • avatar
    A tak na powaznie.. dlaczego nie zrobili mocniejszych konsol? Przeciez to jest bez sensu wypuszczac produkt "na teraz".
  • avatar
    W tekście jest błąd. Powinno być "gdy" w
    Można mieć jedynie nadzieję, że gry producenci
  • avatar
    Ubisoft może spokojnie zacząć uczyć się projektować gry tak aby skorzystały z tych ośmiu słabych rdzeni.

    Przedsmak optymalizacji pokazało Mantle i nagle się okazało, że nie tylko i7 może wykorzystać możliwości karty graficznej z wysokiej półki.

    W konsolach naprawdę jest co optymalizować i mogę się założyć, że z roku na rok to samo będą twórcy gier biadolić, a gry będą coraz lepiej wyglądać i lepiej działać na tym samym sprzęcie.
  • avatar
    Ubisoft może spokojnie zacząć uczyć się projektować gry tak aby skorzystały z tych ośmiu słabych rdzeni.

    Przedsmak optymalizacji pokazało Mantle i nagle się okazało, że nie tylko i7 może wykorzystać możliwości karty graficznej z wysokiej półki.

    W konsolach naprawdę jest co optymalizować i mogę się założyć, że z roku na rok to samo będą twórcy gier biadolić, a gry będą coraz lepiej wyglądać i lepiej działać na tym samym sprzęcie.
  • avatar
    Click Bait :D :D :D
  • avatar
    Kto ma smutną prawde powiedzieć jeszcze aby dotarło do niektórych ktorzy twierdzą że na konsoli można zrobić 4k i detale wyższe niż na PC tylko nikt nie umie robić gier :D
  • avatar
    Next-geny stały się ofiarą swoich czasów.

    Kiedy kupowałem w 2008 roku swojego pierwszego pieca, za wtedy topowego hd4870 zapłaciłem coś około 750 zł. Rok potem wyszedł hd5870 kosztujący z 1500zł w dniu premiery. A 3 lata temu debiutował hd7970 który kosztował nawet 2400zł przed wielkimi obniżkami.Tutaj cena APU zaważyła, choć wyceniają go na około 500zł, to już zamontowanie lepszej grafy podniosło by cenę( jeśli wsadzili by rdzeń thaiti jak w hd79xx to jeszcze trzeba by mocniejsze CPU)

    PS4 może ciągnąc nawet 150 watów, to już daje pogląd na to jakie chłodzenie musi być, to APU może się grzać równie mocno co FX-8350. Jakby dali mocniejszą jednostkę to wiadomo że temperatura podskoczy. Co przełożyło by się na wsadzeniu mocniejszego chłodzenia, które będzie swoje warzyć, swoje kosztować i swoje hałasować.

    Oczywiście mamy też garść trików które mogą wykrzesać dodatkową moc(wspólny ram GDDR5, częściowe wsparcie dla huma i HSA) których na razie developerzy poza Sony i spółką nie potrafią wykorzystać.

    Jeśli to nie ofiara obecnych czasów to może kolejne next geny przyjdą szybciej?? Pytanie tylko czy 7 generacja swoim okresem trwania nie zrujnuje takiego planu, bo kto by chciał za 5 lat kupować Playstation 5??
  • avatar
    PS5 pojawi się jak pojawią się jakiej nowe Telewizory bo tak się dotychczas działo

    Psx.Ps2 < PAL

    PS3,PS4 < HMDI,płaskie

    Choć sam nie wiem co by teraz dało w obecnej technologii wprowadzenie PS5.Chyba tylko stałe 60fps

    Przejście z Ps2 na PS3 było widoczne.Główną sprawą był sygnał HDMI który w porównaniu do scart jest kilka razy lepszy.A przejście z PS3 na 4 tak jak przejście z S2 na S4 :)
  • avatar
    PS5 pojawi się jak pojawią się jakiej nowe Telewizory bo tak się dotychczas działo

    Psx.Ps2 < PAL

    PS3,PS4 < HMDI,płaskie

    Choć sam nie wiem co by teraz dało w obecnej technologii wprowadzenie PS5.Chyba tylko stałe 60fps

    Przejście z Ps2 na PS3 było widoczne.Główną sprawą był sygnał HDMI który w porównaniu do scart jest kilka razy lepszy.A przejście z PS3 na 4 tak jak przejście z S2 na S4 :)
  • avatar
    Wszyscy tak obrażają Ubisoft, a ja nie wiem za co. To prawda, że parę ostatnich gier spieprzyli okrajając je ze sporej części rozgrywki oraz grafiki (IYKWIM), jednak przez ostatnich kilkanaście lat zrobili bardzo dużo (jak nie najwięcej) bardzo dobrych gier.
  • avatar
    Ubi...nie tuszujcie lenistwa brakiem w sprzęcie.