• benchmark.pl
  • E3
  • Gra Watch Dogs wygląda teraz gorzej niż na prezentacji z E3 2012
Gry

Gra Watch Dogs wygląda teraz gorzej niż na prezentacji z E3 2012

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
196 komentarzy Dyskutuj z nami

Porównanie grafiki w materiale z E3 2012 i najnowszego zwiastuna.

Watch Dogs

Wczoraj opublikowany został nowy zwiastun gry studia Ubisoft, z którą wiązane są ogromne nadzieje – Watch Dogs. Wideo, choć ciekawe, nie zostało jednak odebrane zbyt ciepło. Już na pierwszy rzut oka można bowiem zauważyć, że oprawa wizualna uległa znacznemu pogorszeniu, jeśliby porównać ją z tym, co twórcy prezentowali podczas targów E3 2012. Dokładnej analizy podjęła się redakcja DSOGaming.

Zacznijmy jednak od pozytywów płynących z analizy DSOGaming. Przede wszystkim poprawie uległy efekty dymu – tutaj twórcy zaimplementowali rozwiązanie z The Division, które najprościej mówiąc – wygląda bardzo dobrze. Niczego nie można również zarzucić modelom twarzy – te wyglądają aktualnie bardzo podobnie do tych, które widzieliśmy na oficjalnej prezentacji odbywającej się podczas targów E3 2012. Zobaczcie zresztą sami:

Watch Dogs porównanie dym

Watch Dogs porównanie twarze

To tyle jeśli chodzi o pozytywy. Niestety ogromne ograniczenia zostały nałożone na otoczenie i silnik fizyczny. Miasto nie jest tak realistyczne i żywe, jak miało to miejsce niespełna dwa lata temu. Wystarczy zwrócić uwagę na fakt, że drzewa nie reagują na podmuchy wiatru.

Również wybuchy nie są tak efektowne jak wcześniej. Ogień wygląda nierealistycznie, a eksplozja nie wyrzuca w naszą stronę tak sporej liczby odłamków i elementów otoczenia.

Watch Dogs porównanie ogień

Wracając do miasta – oglądając najnowszy zwiastun można zauważyć, że jest ono niemal martwe. Liczba przychodniów została drastycznie obniżona, a same jego elementy wyglądają co najwyżej tak sobie.

Watch Dogs porównanie miasto

Zmieniono także filtr Bullet Mode – zamiast ładnego zamglenia na najnowszych materiałach widzimy znacznie prostsze rozwiązanie, polegające na rozmyciu krawędzi. I choć pewnie i tak niewielu zwróciłoby na to uwagę podczas zabawy, to jednak zdaje się, że pod względem graficznym Watch Dogs sporo na tej zamianie straci.

Watch Dogs porównanie Bullet Mode

Na koniec dwa zwiastuny, które posłużyły jako podstawa do porównania grafiki – pierwszy z E3 2012, drugi – z wczoraj.

Jak więc widać różnice są i to spore. Przypomnijmy, że premiera gry planowana jest na 27 maja bieżącego roku. Platformami docelowymi są komputery osobiste oraz konsole Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 i PlayStation 3.

Źródło: DSOGaming

Komentarze

196
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No cóż, szkoda. Podejrzewam, że duży wpływ na to mają "next" geny... :P
    98
  • avatar
    Jeden z byłych pracowników, który pracował nad Watch Dogs przyznał w wywiadzie z serwisem Polygon, że gra uległa "downgrade'owi". Stwierdził on jeszcze tylko, że gra od 2011 roku była robiona na PC i z myślą o PC. Jeśli nadal ktoś twierdzi, że konsole nie hamują rozwoju gier, to nie ma już szansy dla tego świata. Poprawność polityczna się kłania.
    55
  • avatar
    Jak zwykle wszystko przez te magnetowidy zwane konsolami
    37
  • avatar
    To zapowiadalo sie zbyt dobrze jak na ubisoft
    26
  • avatar
    Zrobili grę dobrą, wymagającą... Ale się przeliczyli jeżeli chodzi o konsolę - te najzwyczajniej w świecie nie dają rady. Pozostaje mieć nadzieje, że na komputerach rozwinie swoje skrzydła.

    Miałem okazje testować grę na gamescomie i wywarła na mnie naprawdę pozytywne wrażenie, jednak jak teraz na nią patrzę, to trochę szkoda się robi.
    26
  • avatar
    Czar prysł...ale to juz standard...
    14
  • avatar
    Warto pamiętać że trailer/gameplay z E3 był z NextGenów / PC
    Zaś drugi (story)trailer a także gameplay były z Xbox'a 360.
    Miejmy nadzieję że WD będzie jednak wyglądał tak jak na E3.

    BTW
    Nie ważne jak będzie wyglądać - zagram na pewno.
    10
  • avatar
    Podobno zaprezentowane video jest z poprzedniej generacji konsol, a nie z nowej...
    Jeśli nie ma potwierdzenia, że zaprezentowany materiał na 100% pochodzi z nowej generacji konsol, czy z PC - po co pisać takie newsy? Ploteczki rodem z pudla?
    Nawet jeśli, to raczej nie grafika miała grac pierwsze skrzypce w tej gierce. Poczekajmy, aż gra się wreszcie ukaże ;)
  • avatar
    Tutaj to faktycznie jakaś masakra http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2014/065/e/7/watch_dogs_e3_2012_vs_march_2014_by_endless_1-d795oxr.gif
  • avatar
    Widać gołym okiem straszne zacofanie grafiki. Ja się nie dziwię że ludzie narzekają że grafika słaba, no bo w końcu po 8 latach od starej generacji wymagało się znacznego wzrostu wydajności konsol, a mamy co widać.
  • avatar
    Prawie jak Max Pejn 1 ..co to ma być ? ;|
  • avatar
    To było planowane na Next-Gen, więc wsadzenie takiego GTX680 i rozgrywka w 30 FPS zapowiadała, że konsola połknie to w całości.
    No cóż- Teraźniejszy Next-Gen ma wydajność mojego 6-letniego kompa...

    Ale to ma swoje plusy- Nie trzeba kupować nowego sprzętu ;)
  • avatar
    Mam nadzieje, że dwójka wyjdzie tylko na PC. Ale jestem realistą i niestety jak zawsze dla Ubi będzie liczyła się kasa a nie zadowolenie graczy. Szkoda.
  • avatar
    Ten cały NEXT GEN to jakaś kpina :) Nowa generacja powinna wyjść na rynek JAKO DLC do PS3/X360. Śmiech na sali, kiedy zrozumiecie że SONY nie dba o to co myślicie i czego chcecie, oni dbają o swoje interesy!!! Specjalnie pominąłem MICROSOFT, bo większość ludzi wiesza na nim psy a chwali SONY (które się niczym nie różni od MS!), żałosne.
  • avatar
    Bo na PC średniej klasy za 2,5-3k by to pewnie ruszyło na maks w przyzwoitym framerate ale na konsolach musiałoby być 720p + 30fps a tak to będzie Fhd z 30fps i wyjdzie na to że nowe konsole są mocne bo potrafią uciągnąć nową gre w Fhd
  • avatar
    zobaczymy jak wyjdzie , na teraz to wrozycie jak wroz Maciej ... wracam do Skyrim :)
  • avatar
    Czyli w 2014 Ubisoft odda nam do eksploracji miasto, które będzie tej samej jakości co Liberty City z GTA IV w 2008 roku? nieźle :D
  • avatar
    Jakoś się nie smucę, nie czekałem na te grę ;) już się nauczyłem by takimi smaczkami jak trailery z E3 się nie sugerować ;)))
  • avatar
    Ostatnimi czasy wchodząc na Benchmark i czytając rożne artykuły mam wrażenie że wszedłem na pudelka czy jakiś inny dziadowski portal z banda gimbów lub też półgłówków, chciałbym choć raz przeczytać kulturalna dyskusję lub też konstruktywną krytykę danego tematu czy też opisywanego sprzętu a nie pierdzielenie trzy po trzy.
    Gdy widzę co drugie słowo " żałosne, lol, żal" to zbiera mi się na wymioty, choć z drugiej strony czego można oczekiwać po wypowiedziach co poniektórych delikwentów gdy średnia ich wieku to 14 lat.
    Kłócicie się o grę która jeszcze nie wyszła i jak zobaczę ją w rzeczywistości to mogę coś na jej temat powiedzieć a różnice w grafie w zapowiedziach i w ostatecznym produkcie to żadna nowość.
    Pierdzielenie o hamowaniu rozwoju graficznego, zbiera mnie na wymioty.
    Twórcy gier jakby patrzeli na PC to by już dawno swoje studia pozamykali, tak Panowie/Panie 99% dochodu z gry jest z konsol i tyle w temacie te same gry na PC i na konsolach to stosunek 1-10 a czasami i 1-20 przy czym różnica cenowa czasami dochodzi do 100%, przyjmijcie to do wiadomości wydawcy mają PC może nie w du...e ale olewają takie pieniactwa ciepłym moczem dla nich ( jak dla każdego który chce na czymś zarobić ) liczą sie zyski które na rynku PC nie dorastają konsolowemu rynkowi do pięt.
    BTW nie nie mam konsoli i nie zamierzam jej kupować.
  • avatar
    Myśle , że przy niezłej optymalizacji mój komp by uciągnął grafe jak z 2012 była . Hmmm ciekawe dlaczego po wyjściu "konsol" aka Magnetowidów grafika nagle zbrzydła...
  • avatar
    Dzieci niech płaczą. Prawda jest taka, że na PC nie ma ograniczeń, a konsole zawsze są ograniczone do pewnej specyfikacji.

    Ta gra miała wyglądać jak coś świeżego. "next-gen" miały być nowoczesnymi kombajnami. Mieliśmy dostać dużo, a dostaliśmy tyle co zwykle. Tak, teraz hejtujcie, bo nie lubię bawić się drogim pudełkiem, które nie potrafi obsłużyć FullHD i wolę kupować gry za 60 - 100zł. No i na takim pudełku się pracować nie da, więc jest dla mnie bezużyteczne.
  • avatar
    Jestem ciekaw, co z tego wszystkiego wyjdzie..
  • avatar
    Podczas gdy ubisoft zaprezentował tą grę z góry byłem zdecydowany że nabędę BOXa lecz jak zaczynają robić taką lipę to chyba "kupię" na torrentach...
  • avatar
    Czyżby powtórka z Aliens: Colonial Marines ?
  • avatar
    Watch Dogs będzie portem z konsol na PC ?
  • avatar
    Uf, już myślałem że nie pogram na moim zabytku.
  • avatar
    dla mnie grafika wystarczy oby fabuła była dobra:)
  • avatar
    Możemy podziękować next geną za tak wyśmienitą grafikę!!:(
    Gra teraz wygląda jak gta san andreas:)))
  • avatar
    sądzę że developerzy maja problem z wykorzystaniem 8 watków CPU w next genach.
  • avatar
    Dzisiaj trafilem na fajny spot ;]

    http://www.youtube.com/watch?v=bGbC2KPCP_E

    Co prawda do inFAMOUS SS, ale świetnie zrobione ;]
  • avatar
    Mi się wydaję, że ten nowy "trailer" został pokazany ze starej generacji konsol, żeby tylko pokazać jak płynnie gra chodzi, a na (już) current-geny gra będzie wyglądała, albo będzie niesamowicie zbliżona do wersji z E3.
    Na PC na max detalach pewnie uświadczymy falujących drzew / ubrań itp itd i lepszego oświetlenia oraz efektów cząsteczkowych.

    O ile się nie mylę to Diviosion powinien działać na tym samym silniku (jeśli jest inaczej to mnie poprawcie), bo po licznych video zapowiedziach Division miałby wyglądać tak samo jak na najnowszym trailerze z Dogsów to Ubisoft by sobie konkretnie poleciał w kulki.
  • avatar
    Ale reklamę zrobili ,,next genów''.... Tylko gry szkoda :(
  • avatar
    tak to jest gdy się pokazuje wyśrubowane rendery. Przeliczyli się z mocą.
    Dwa lata temu myśleli pewnie, że "next"geny jak i PC będą miały wystarczającą moc....
  • avatar
    dla mnie bezsensu gadac o grafice bardzo dobre gry typu Gothic stare CODy czy one miały super grafikę? NIE a i tak wiele osob jeszcze gra w te gry i nie narzeka bo liczy się FABULA
  • avatar
    Ten zwiastun zapewne jest z konsoli, jak większość... mam nadzieję, że na PC będzie jak z E3 2012.
  • avatar
    no ja was kręcę, porównujecie wersje next gen z x360 i się dziwicie że grafika uległa znacznemu pogorszeniu...
    -1
  • avatar
    Może mam jakąś wadę wzroku ale nie widzę tu słabo wyglądającej gry. Zresztą ciężko o sandboksa z grafiką na poziomie pierwszoligowej strzelanki.
    -1
  • avatar
    http://www.ppe.pl/news-27263-nowe_screeny_z_titanfall_pokazuja__ze_gra_chodzi_w_792p.html...problemy z fullhd :D no ludzie to mój komp pomimo iż jest słaby to bez problemy max detale , fullhd i do tego 60 fps ...no ludzie ...troche szkoda tych złodzieji z microszit :D
    -1
  • avatar
    Czy twoja karta obsługuje DX12 itd........... i będzie płacz.
    -3
  • avatar
    I znowu wojenka :D gra wyjdzie to sie oceni :D gram w diablo 3 na ps3 i gra sie super :D lepiej niz na kompie :D
    -4
  • avatar
    grafika?? pfffffff lepiej żeby skupili sie na fabule i rozgrywce. Taki np crisis 2 lub 3 poza grafiką i tym nano kombinzonem nie ma nic ciekawego do zaoferowania.
    -6
  • avatar
    pc-towcy ślepi jesteście czy jak zobaczcie sobie Infamousa na PS4 tak samo sandbox a jak wygląda.

    https://www.youtube.com/watch?v=grIl38qP2Us

    Co wam hamuje chyba rozum pierwsza generacja gier na PS4 a już pokazuje wizualne efekty.

    Kolejny tytuł The Order 1886 zobaczcie tylko jak to chodzi wygląda a teraz pytanie gdzie macie w grze na pc taki poziom wizualny :)

    http://farm4.staticflickr.com/3760/12791159533_5135e929d8_o.gif

    http://farm4.staticflickr.com/3770/12791066865_74c620ee50_o.gif

    A Uncharted4 itd..............
    PS4 i jej exy zrobą z pc-ta z dup.... jesień średniowiecza.


    A i jeszcze jedno lepiej przygotujcie się na zmiany nie długo wejdzie windows9 z DX12 ale będzie płacz dla tych co kupili sobie nowe maszyny do pisania czyli pc.

    -6
  • avatar
    PS4 to przed wszystkim technologia i nowe rozwiązania.Dzisiejszy pc nie ma startu do PS4 w kwestii technologi itp.

    HSA – nowość znana z Playstation 4

    Jedną z najważniejszych cech układów AMD jest obsługa techniki HSA. Polega one na tym, że różnego rodzaju procesory zamknięte w obrębie jednego układu mają równorzędny dostęp do pamięci operacyjnej i mogą razem, a nie po kolei wykonywać zadania. Obecnie tyczy się to przede wszystkim rdzeni x86 (procesora) oraz graficznych. Do tej pory to rdzenie procesora priorytetowo miały dostęp do RAMu, a zintegrowany układ graficzny miał wydzieloną bardzo małą jej część. Według materiałów AMD technika ta ma przynieść zysk wydajności rzędu 500%.

    Na HSA składają się dwie techniki: hUMA oraz hQ. Pierwsza z nich to jednolita przestrzeń adresowa i oznacza ona w skrócie, że wszystkie, logiczne i fizyczne, procesory widzą jedną pamięć i z niej korzystają. Nie jest ona już w żaden sposób dzielona na sztuczne obszary, a dane nie muszą być między nimi przenoszone. Znacznie przyspiesza to wykonywanie różnych zadań, gdyż procesor i układ graficzny mogą pracować na pamięci niemal jednocześnie oraz nie trzeba będzie tracić czasu na dodatkowe operacje, takie jak kopiowanie danych.

    Drugi element HSA to hQ, Heterogenous Queuing, która zapewnia komunikację wszystkich procesorów na tym samym poziomie priorytetu. Ponadto zarówno procesor centralny, jak też układ graficzny będą mogły sobie nawzajem, bez pośrednictwa systemu operacyjnego, przekazywać dane. Dzięki temu wydajność powinna wzrosnąć, a przez zastosowanie jednej kolejki programowanie powinno stać się łatwiejsze.

    pc-towa brać jest strasznie odporna na fakty. Najlepiej napisać że konsole nowej generacji to przestarzałe złomy które są już 2 lata za pc-tami itd......

    -8
  • avatar
    Prawda w oczy kole bidaki
    -9
  • avatar
    Każdy kto psioczy na którąkolwiek z platform to zwykły bidak, który sobie nie może pozwolić na nią, więc nadrabia to zwykłym szczekaniem. Najlepiej mieć wszystko i czerpać max zadowolenia ze wszystkich gier. Nie pasi Ci Watch Dogs na konsole to kup na PC, wielkie halo. Ja tak zrobię, bo komputer do platforma do gier third party, a na konsolach będę miał zajebiste exclusivy których niestety na kompie nigdy nie uświadczę.
    -15
  • avatar
    lol zapowiada się naprawdę wspaniała gra (oby!), a kloniarze wieszają psy na niej bo grafika słaba (wcale nie). Żałosne ludziki.
    -31
  • avatar
    tya...gdy pisalem dawno temu ze gra juz nie wyglada jak na e3 12 to wszyscy sapali, gdy pisalem ze e3 12 wyglda tak dobrze ze az chyba fejk...wszyscy sapali.....teraz macie wasza super wersje ps3 + fullhd na pc
  • avatar
    Skoro teoretycznie gra byla zrobiona juz jakis czas temu z lepsza grafika to ja mam nadzieje ze nie wywalili jej do kosza. Ze bedzie mozna ja odpalic na wlasna odpowiedzialnosc.

    Bo chyba nie zrobia tak jak z Bf4... Mogli pewne rzeczy wprowadzic od razu ale po co, mozna w koncu sprzedac je nazywajac Bf4.
  • avatar
    Mają ludzie problemy....
  • avatar
    Plasteliniowa grafika, czemu pogorszyli grafike ?
  • avatar
    e tam, ważne aby było to grywalne
  • avatar
    Może zrobić odłam becnhmark, taki tylko dla ludzi którzy piszą tylko o GRAFICE, bo od kiedy pojawiły się nowe konsole to tylko o tym slysze.

    A grafika zła, a gra zła, a ja bym to lepiej zrobił, zrobił to i tamto, mam pomysł może któryś z was w końcu napisze super fajną gre, z ultra mega hiper grafiką, wtedy się przekonamy.

    Potraficie tylko krytykować i mam takie smutne wrażenie, że większość z tych właśnie krytykujących wszystko osób żyję właśnie tylko tym, to jakieś wasze hobby ?

    Dajcie już spokój nie podoba się ok, ale ciągłe jęczenie jest naprawdę już tak nudne że się tego nie daje znieść, muszę wertować wypowiedzi i szukać jakiś sensownych, wnoszących coś konkretnego.
  • avatar
    Watch Dogs może średnio wyglądać i na next-genach i na PC, bo platformami docelowymi są past-geny. Obecnie konsol nowej generacji jest mimo wszystko mało, a baza użytkowników 360 i PS3 ogromna więc prawdopodobnie celowali w tą grupę. I tak nie wierzę, że te screeny są z next-genów. W maju się przekonamy.
    Thief też był robiony włącznie i na stare konsole i prawdopodobnie całą para poszła w nie. Za to np. nowy Batman będzie next gen i PC only czyli można spodziewać się wypasu.
  • avatar
    Standardowy marketing wg UBI: bombowa zapowiedź na E3, robienie hype, przekładanie premiery, a potem wypuszczenie gry, która jest tylko dobra. A miała być bardzo dobra. Tak było z FC3, tak jest z WD i tak będzie z Tom Clancy's The Division.
  • avatar
    mysle ze sony moglo by sprzedawac ps4 wirual software , ktory by obslugiwal gry z ps4 i ps3 na pc ,nie wszystkich stac na konsole i wypasionego potworka , a tak bylby i wilk syty i owca cala , biorac pod uwage ze takie np 780 gtx bedzie standardem w przyszlym roku , o moc obliczeniowa bym sie nie martwil ... gry dzialajace tylko po wykupieniu psgold
  • avatar
    Jeżeli faktycznie obniżyli jakość to mamy "piękny" początek nowej generacji... przypomina mi się Oblivion i pierwsze, cudowne zwiastuny....
  • avatar
    Tak to jest jak jeden silnik przystosowuje się do 6 różnych platform.
  • avatar
    Ciekawe czemu wszyscy tacy zaskoczeni... od zawsze tak było, ze wszelkie pokazówki na targach były przygotowane specjalnie do tego celu, trailery, bullshity co to nie będzie i w ogóle... a koniec końców zawsze był taki sam, mało kiedy finalny produkt wyglądał jak na pokazach. Tak więc, trzeba się nie napalać na obiecanki cacanki producentów dopóki gra sie nie pojawi w sprzedarzy i wówczas można rzetelnie oceniać.
  • avatar
    No kurczę odkrycie roku, że prerenderowane filmiki są lepszej jakości niż normalny gameplay...