Gry komputerowe

World of Tanks 1.0 już jest - wirtualne walki czołgów wypiękniały

z dnia 2018-03-21
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
30 komentarzy Dyskutuj z nami

Dziś premiera aktualizacji World of Tanks 1.0 – jednej z największych i najważniejszych w historii rozwoju tego popularnego MMO. Przejście na silnik graficzny Core jest najważniejszą, ale nie jest jedyną zmianą, jaka została wprowadzona.

W 2010 roku zadebiutowała gra World of Tanks, będąca dziś jednym z najważniejszych MMO na rynku. Twórcy z ekipy Wargaming przez lata dopracowywali swoją produkcję i dziś wreszcie uznali, że są gotowi, by udostępnić milionom graczy World of Tanks 1.0.

(Zapowiedziana pod koniec 2017 roku, a udostępniona właśnie dziś) wersja oznaczona numerem 1.0 jest otwarciem nowego rozdziału w historii gry, mogącej pochwalić się ponad 160 milionami zarejestrowanych graczy. Co konkretnie przygotowano dla tych ostatnich?

Co nowego w World of Tanks 1.0?

Najważniejsze jest przejście na nowy, rozwijany od ponad trzech lat silnik graficzny Core. To oznacza, że gra World of Tanks wypiękniała, między innymi dzięki wykorzystaniu technologii globalnej iluminacji, sprawiającej, że światło odbija się i załamuje zgodnie z ukształtowaniem terenu. 

World of Tanks 1.0 screen 1

World of Tanks 1.0 screen 2

Silnik Core to także ładniejsze elementy przyrody, bardziej realistyczna woda, ulepszony system dynamicznych cieni, zaawansowana destrukcja obiektów (za sprawą Havok), większa czystość detali (dzięki renderingowi opartemu na fizyce obiektów), a także efekty przemoczenia, niebo z realistycznymi chmurami i widoczne wyniki kontaktu pojazdów z roślinami oraz dużo, dużo więcej.

World of Tanks 1.0 screen 3

World of Tanks 1.0 screen 4

Oczywiście nowy silnik to jeszcze nie wszystko. World of Tanks w wersji 1.0 to także (będąca owocem półtorarocznych prac) ścieżka dźwiękowa nagrana przez przez Praską Orkiestrę Symfoniczną i 50 kompozytorów z całego świata oraz 29 odświeżonych map i 1 zupełnie nowa (Lodowiec). Pojawił się też nowy czołg: francuski Somua SM.

World of Tanks 1.0 - premierowy zwiastun gry

Współpraca firm Wargaming i Intel

Wróćmy jednak do silnika, bo – co warte podkreślenia – Wargaming chwali się, że dzięki współpracy z firmą Intel, udało się osiągnąć świetną optymalizację. Gra ma być więc teraz nie tylko ładniejsza, ale też mniej wymagająca.

World of Tanks 1.0 screen 6

„Aktualizacja 1.0 ulepsza technologię bazową gry zmieniając silnik graficzny na stworzony przez nas wewnętrznie Core. Dzięki temu możemy możemy podnieść znacząco poziom gry i zapewnić, że World of Tanks będzie świetną rozrywką przez najbliższe lata” – powiedział Milos Jarebek, dyrektor rozwoju World of Tanks na PC. 

World of Tanks 1.0 screen 5

„Intel jest przywiązany do wspierania innowacji na rynku gier PC. Zaawansowane technologie stworzone przez Wargaming w nowej odsłonie World of Tanks reprezentują nową generację doświadczeń grania na komputerach osobistych” – dodała  Michelle Chuaprasert, dyrektor programu relacji z twórcami i inicjatywami w firmie Intel.

World of Tanks screen 7

Czołgi w rzeczywistości rozszerzonej

Wraz z nową wersją gry udostępniona została (stworzona we współpracy z Google) aplikacja World of Tanks AR Experience na systemy Android i iOS. Pozwala ona zobaczyć bitwę czołgów tak, jakby było się jej świadkiem – w rzeczywistości rozszerzonej. W taki sam sposób można poznać historię i budowę wojskowej maszyny.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Google i dostarczyć unikatowe doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości milionom użytkowników na całym świecie. Wraz z najnowszą premierą World of Tanks 1.0, aplikacja może rozszerzyć doznania z wirtualnych bitew czołgów” – powiedział Matt Daly z projektów specjalnych z Wargaming.

Źródło: Wargaming

marketplace

Komentarze

30
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Intel pewnie posypał groszem i podejrzewam, że ich innowacje to jednocześnie softwarowe utrudnienia dla AMD bo w końcu po co robić grę pod dwóch graczy na rynku jeśli jeden pazerny zapłaci odpowiednio dużo. ;]
    Zaloguj się
  • avatar
    cieszy fakt że gra wydana w 2011 roku nadal jest rozwijana
    silnik powinni wymienić już dawno no ale w końcu się doczekaliśmy
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest lepiej, ale nawet nie umywa się pod względem graficznym do konkurencji sprzed dwóch lat.... dwa lata w plecy są za WT.
    przynajmniej pod względem graficznym
    Zaloguj się
  • avatar
    No i jest tak jak przewidywałem !
    Zmiana na gorsze !
    Ten sam komputer a ustawienia musiałem zmniejszyć z wysokich na średnie a nawet niżej.
    Spadł FPS a miała być poprawiona optymalizacja.
    Teraz muszę grać na gorszych ustawieniach.
    Poprzednio grało się idealnie - grafika była naprawdę super i wszystko chodziło idealnie.
    Teraz grafika gorsza , musiałem zjechać w ustawieniach.
    Mało tego że spadł FPS, to teraz jak wchodzę w bitwę to ładowanie nie nadąża z czasem.
    Poprzednio wchodziłem , szybki loading i czekam na rozpoczęcie i widzę odliczanie czasu ( przeważnie 28 sekund ) !
    Teraz ładuję się w bitwę i widzę ładowanie mapy oraz słyszę odliczanie a do bitwy przystępuję po 3-4 sekundach po rozpoczęciu ! Tak wygląda ta ich mega zmiana...na gorsze !
    Niech nikt mnie nie krytykuje za słay sprzęt - To jest ten sam sprzęt kiedy grałem w wersje 0.9 - Grało się idealnie a grafika i efekty były naprawdę świetne.
    Teraz to szkoda gadać...Wspaniała poprawka...Nie ma co...!
  • avatar
    Wszystko ładnie wszystko pięknie ale grafika to nie wszystko liczy sie gameplay a my nadal mamy gre typu Pay 2 Play czy tez Freemium, male wrecz klaustrofobiczne mapy w stylu moba bez mozliwosci chociaz by objechaia wrogich jednostek.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Wszystko fajnie, ale po zaktualizowaniu nie można gry uruchomić puki co.
    Zaloguj się
    -5