Konsole do gier

Microsoft dementuje - konsola Xbox One nie będzie miała 12 GB pamięci RAM

To oczywiście nie oznacza, że już nic się w Xboksie One nie zmieni. Jak pokazuje Microsoft, nie stanowi to dla niego większego problemu.

Xbox One konsola

Po prezentacji konsol nowej generacji wiele osób zarzucało Microsoftowi, że jego urządzenie ma słabszą specyfikację, jego polityka jest mniej przyjazna graczom, a mimo to cena jest wyższa o 100 dolarów. Od tego czasu Xbox One przeszedł kilka zmian, dzięki którym jego pozycja wydaje się teraz nieco mocniejsza. Gracze chcą jednak jeszcze więcej.

Niedawno Microsoft poinformował o zwiększeniu taktowania procesora graficznego z 800 do 853 MHz. „Jesteśmy coraz bliżej osiągnięcia finalnej wydajności i tego jak urządzenie będzie pracować. Chcemy być pewni, że dostarczymy produkt, który umożliwi deweloperom utworzenie świetnych gier” – komentował Major Nelson.

Chwilę później pojawiła się plotka, jakoby Microsoft zamierzał zwiększyć pamięć RAM z 8 do 12 GB. Albert Penello, szef do spraw marketingu, jednoznacznie zdementował jednak tę informację za pośrednictwem Twittera. To oczywiście nie oznacza, że już nic się w Xboksie One nie zmieni. Jak pokazuje Microsoft, nie stanowi to dla niego większego problemu.

Xbox One RAM plotka

Przypomnijmy, że światowa premiera konsoli Xbox One datowana jest na listopad bieżącego roku. Do polskich sklepów urządzenie trafi na początku 2014.

Źródło: VR-Zone

Komentarze

35
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    4
    nie ma to znaczenia, najważniejsze będzie ile z tego da się wycisnąć i czy nowa generacja spełni oczekiwania graczy. A czy wygląd jest ważny? kwestia estetyki
    • avatar
      Hello
      3
      Przyspieszono również pamięć:
      http://www.eurogamer.pl/articles/digitalfoundry-wieksza-przepustowosc-pamieci-w-xbox-one

      "32MB „wbudowanego, statycznego RAM-u”, znajdującego się w procesorze konsoli.
      Pierwotnie sądzono, że takie rozwiązania poradzi sobie ze 102GB danych na sekundę - wynik imponujący, ale wciąż słabszy niż 176GB/s w przypadku PS4. Teraz, gdy Xbox One trafił do produkcji, Microsoft zrewidował swoje przewidywania, mówiąc deweloperom, że teoretycznie możliwe jest osiągnięcie przepustowości na poziomie 192GB/s."

      W sumie ma więc 68GB/s + 192GB/s.
      • avatar
        kitamo
        3
        Bardzo mi sie podoba ja kwszyscy dywaguja na temat wydajnosci i tego jak bedzie sie gralo na konsolach, gdzie do premiery jeszcze kupa czasi ;)
        Normalnie jasnowidzenie to w naszym kraju norma :D

        Wy sie modlcie by gry byly fajne, a nie takie na 5h a pozniej w kąt bo nie warto do niej wracac.
        • avatar
          legtom
          1
          Podkrecaja konsole przed premierą to znaczy ze jest źle rozumie jak by taki zabieg przeprowadzili za 2-3 lata jak wydajność byłaby za słaba.
          • avatar
            maker
            1
            Albert Penello mógłby wpierw podszkolić swój angielski...
            • avatar
              Wasyl
              0
              Abstrahując od wojny PS4 vs. XBO...
              "Przypomnijmy, że światowa premiera konsoli Xbox Ona datowana jest na listopad bieżącego roku."
              Może warto byłoby puścić plotkę, że wersja "Ona" będzie w kolorach pastelowych, natomiast "On" wyłącznie Black i Military Green;)
              Taki mały żarcik, bo trudno się powstrzymać.
              • avatar
                Luiso
                0
                Już zostało potwierdzone, że Blu-Ray będzie rozwijany przez kolejne 10 lat i będzie standardowym nośnikiem nie tylko dla gier. Inna sprawa, że BR nadaje się doskonale do archiwizacji danych w firmach. Nośniki będą tanieć więc nagrywarkę warto zakupić.
                • avatar
                  chibi90
                  -1
                  chcialbym wiedziec jakim cudem ktos w ogole porownuje podzespoly umieszczone w konsoli z podzespolami w pc. W ten sam sposob moznaby porownac wydajnosc podzespoly przykladowo z konsoli ps2, a emulacja konsoli pod np systemem windows z ta sama iloscia pamieci operacyjnej czy szybkoscia taktu zegarowego * cyklu operacji.
                  idac krok do przodu. mozemy zalozyc, iz mamy system windows 7 z 'x' podzespolami i chcemy obejrzec film w rozdzielczosci 4k 60 fps przy bardzo wysokim bitrate'cie video+audio 50mbps. zapewne doswiadczymy tzw. klatkowania obrazu.
                  z drugiej strony ten sam film puscmy na specjalnie przygotowanej wersji linuxa specjalnie pod komputer z 'x' podzespolami. na 100% wydajnosc przetwarzania algorytmiki do wyswietlania danego obrazu bedzie znacznie bardziej zadawalajaca- obraz bedzie plynniejszy.
                  Podsumowanie: o ile konsole beda mialy porzadnie napisany system, ktory nie bedzie zarzadzal i opoznial obliczeniami danych podzespolow konsoli tym bedzie mozna wiecej wycisnac z danej zabawki :)
                  wiec bedizemy mogli grac w wysokiej jakosci/efektywnosci/ai gry w fhd z wielkimi dokladnymi teksturami lub nawet 4k o ile pozwola na to tworcy.
                  nie mniej jednak wedlug mnie pc ma wszystko co jest potrzebne do zabawy/pracy/przyjemnosci/grania/programowania/przegladania. konsola ma byc bestia do grania,a nie tunerem tv :P
                  takie moje zdanie.
                  pozdrawiam
                  • avatar
                    eryk1310
                    -1
                    mówcie co chcecie ale ja myśle że Microsoft specialnie na poczatku podał słabszą specyfikacje i teraz ciagle mówi sie o udoskalaniu XONE mysle że to cała kamapnia microsoftu była na tym zaplanowana :) chyba że przestrasztli się PS4 :) niewiem czekamy na testy :D
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -2
                      Tyle, że gierki w ps3 wcale nie zajmowały po 50GB, często połowe tego lub mniej, ale ze względu na bubel i zawrotną prędkość x2 odtwarzacza te same dane były na płytce umieszczane 2 razy żeby nieco przyspieszyć :D na szcęście FailStation 3 przeminęło z wiatrem.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -3
                        Procesor 800mhz i 8gb ramu... brzmi jak źle przemyślany zestaw pc.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          A mnie ciekawi na jakich dyskach optycznych będą wydawane porty na PC, skoro tym razem nie tylko PS4, ale także Xbox One będzie miał napęd Blu-Ray! Tym razem chyba DVD już nie przejdzie, skoro gry mogą ważyć po 50GB! To jakieś 8 płyt DVD-DL! Kompresja danych poszła do przodu w ostatnich latach, ale nie sądzę że 50 GB można upakować do jednej płyty DVD-DL. Może się uda upakować na cztery płyty, ale bez żonglerki płytami przy instalacji i tak się nie obejdzie.
                          Jak coś to ja jestem przygotowany, bo od tygodnia mam nagrywarkę Blu-Ray i mam nadzieję ze będę z niej korzystał nie tylko do zapisu danych na płytach.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            ... a mnie się nie wydaje że nie warto porównywać PC z konsolami. Nie pamiętacie o co było tyle krzyku w ostatnich latach. Ciągle tylko mówiło się tym ze nie da się czegoś zrobić na inna platformę. DLATEGO TERAZ !!! wszyscy maja tę samą platformę, może systemy będą się inaczej nazywać i nie będą ze sobą kompatybilne ale ta kompatybilność będzie się miała tak do siebie jak kompatybilność Win7 z win XP.

                            Po to dzisiaj konsole są budowane w oparciu o z unifikowane podzespoły żeby napisane na nie programy można było w razie potrzeby szybko przeportować. Nie łudźcie się że będzie inaczej bo chodzi o zwykła kasę. I tak, specyfikacja obydwu konsol jest żałosna i tak jak było powiedziane na początku kiedy się mówiło o następcach PS3 i Xbox 360 ze będą służyły do casualowego grania. Owszem ze względu na zainstalowane w środku AMD i moduły pewnie gry będą optymalizowane pod wiele rdzeni (jak Crysis 3) co sprawi ze mogą być dość silne w dniu premiery, o tyle PCty jeszcze szybciej odskoczą od nich wydajnościowo niż miało to miejsce w tej generacji.