Konsole do gier

Xbox Series X pozwoli błyskawicznie wznowić zatrzymaną rozgrywkę. Nawet po restarcie konsoli

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Wydajność konsol nowej generacji zapowiada się naprawdę obiecująco. Twórcy gier otrzymają spore pole do popisu, Microsoft i Sony również. Już na dzień dobry gracze powinni dostać kilka ciekawych funkcji. Jedna z nich powoli zaoszczędzić czas i nerwy.

Błyskawiczne wznawianie rozgrywki na Xbox Series X

W kontekście specyfikacji Xbox Series X wiele mówi się o dysku SSD nowej generacji. Bardzo szybkim, eliminującym ekrany ładowania. Ostatnio w centrum zainteresowania znalazła się funkcja szybkiego wznawiania rozgrywki, która z każdymi kolejnymi informacjami zapowiada się coraz lepiej.

Już wcześniej ujawniono, że korzystający z Xbox Series X będą mogli w dowolnej chwili wrócić do rozgrywki, nawet w przypadku kilku zatrzymanych tytułów. Producent opisuje to mianem „szybkiego wznawiania wielu gier”. W ostatnim wywiadzie Larry Hryb (znany wielu jako Major Nelson) doprecyzował, iż funkcja ta będzie działała nawet w przypadku restartu konsoli.

„Musiałem zrestartować konsolę, ponieważ miałem aktualizację, ale potem wróciłem do gry. Od razu do momentu, w którym przerwałem. Tak więc przetrwa restart.”

12 teraflopów i audio ray-tracing

Nie dalej jak kilka dni temu producent pochwalił się wydajnością Xbox Series X. Jak się okazało, sięgnie ona 12 teraflopów, a wśród najważniejszych funkcji wymienia się między innymi ray-tracing. Do tej pory nie padło jednak określenie audio ray-tracing, którego w ostatnim wywiadzie użył Jason Ronald, jeden z dyrektorów działu Xbox.

„Wraz z wprowadzeniem sprzętowego ray-tracingu, jesteśmy w stanie pokazać zupełnie nowy zestaw scenariuszy, czy to w zakresie bardziej realistycznego oświetlenie, lepszych odbić czy nawet takich rzeczy jak przestrzenny dźwięk uzyskując audio ray-tracing.”

Konkrety? Niestety jeszcze ich nie ujawniono. Prezentację poświęconą tej kwestii planowano na Game Developers Conference 2020, ale jak już informowaliśmy impreza została odowłana. Producent musi w związku z tym zaplanować coś innego. Bo z pochwalenia się nowymi rozwiązaniami zapewne nie zrezygnuje.

Źródło: vg247

Warto zobaczyć również:

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Eternal1
    System precyzyjnego przestrzennego "audio ray-tracing-u" jest znany na rynku, nazywa się AMD TrueAudio i został wprowadzony kilka lat temu.
    Algortym jest wykonywany przez jednostki obliczeniowe GPU. Jednak na rynku gier PC nie zdobył większego wsparcia z racji dominującej pozycji nvidii oraz modelu biznesowego gdzie bez smarowania ciężko o wsparcie nowych bajerów producentowi o udziale ~25-30% rynku dGPU.

    W konsolach stacjonarnych jest inaczej bo tutaj AMD ma 100% rynku i wreszcie TrueAudio może wypłynie na szerokie wody! Jako fan wysokiej jakości dźwięku przestrzennego w grach trzymam kciuki :)
  • avatar
    Ciekawski_
    W końcu ktoś będzie na poważnie wykorzystywał "AMD TrueAudio". No oczywiście trzeba to sprzedać jako nowość, taką kilkuletnią :)
  • avatar
    MokryN
    Jakbym mógł na tym uruchomić Windowsa to bym kupił od razu.
  • avatar
    JimmyS
    Funkcja wznawiania rozgrywki po restarcie już była dostępna dla developerów od czasów Xbox 360. Z uwagi na małą ilość ramu często kiedy widziało się ekran ładowania jako czerny ekran tak naprawdę konsola się resetowała żeby zwolnić pamiec by następnie wystartować ładując level gry. Polecam artykuł https://www.gamasutra.com/view/news/310660/Memory_Matters_A_special_RAM_edition_of_Dirty_Coding_Tricks.php
  • avatar
    HardCorak
    xbox one w stanie trzymania żre prąd jest aktywny i przy przywróceniu z tego stanu gry się zamykają. Na ps4 jakoś to normalnie działa uśpiona konsola jest wyłączona i trzyma wszystko w ramie i gry zawsze były odpalone przy wybudzeniu.

    Mam nadzieję że to poprawią w series x