Internet

Z AdBlocka chętniej od nas korzystają tylko Grecy

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
30 komentarzy Dyskutuj z nami

37 proc. polskich internautów blokuje reklamy na stronach internetowych. To bardzo zła wiadomość dla wydawców.

AdBlock to cudowna aplikacji użytkowników i zmora internetowych wydawców. Szczególnie w Polsce, jak się okazuje – tutejsi internauci zajmują drugie miejsce w Europie pod względem odsetka ludzi najczęściej korzystających z wtyczek blokujących reklamy. Używa ich aż 37 proc. z nas. Chętniej blokują tylko Grecy.

Przez ostatni rok liczba użytkowników wtyczek blokujących reklamy wzrosła o około 40 proc., a z najpopularniejszej z nich (AdBlock) korzysta już ponad 40 milionów internautów na świecie. Na największych stronach reklamy ogląda zaledwie połowa czytelników. Według danych eMarketera  w ubiegłym roku z tego powodu wydawcy stracili niemal 22 miliardy dolarów.

W tym roku dane mogą być jeszcze gorsze dla wydawców, a szczególnie tych działających w Europie. To właśnie ze Starego Kontynentu pochodzi już prawie co trzeci internauta korzystający z AdBlocka lub podobnej wtyczki. W samej Polsce – jak podaje Cloud Technologies – reklamy blokuje prawie 7 milionów osób.

Takie wtyczki stały się ogromnym problemem dla internetowych wydawców, dlatego też coraz częściej można spotkać się z ograniczeniami dla „blokujących” użytkowników. To może być brak dostępu do określonych artykułów albo niemożliwość skorzystania z niektórych funkcji serwisu. Ale…

Według dyrektora generalnego Think Privacy, Alexandra Hanffa, takie działanie jest nielegalne, ponieważ wydawca narusza prywatność użytkowników sprawdzając, czy w ich przeglądarkach jest zainstalowana wtyczka. Złożył on zawiadomienie do Komisji Europejskiej, a postępowanie trwa.

Źródło: D*fusion

Komentarze

30
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    "wydawcy stracili niemal 22 miliardy dolarów"
    Polecam przestać się reklamować, wtedy straty wyniosą 0.
    38
  • avatar
    Prawda jest taka, kiedyś kiedyś jak były małe statyczne reklamy bez żadnych wyskakujących to było to znośne czasem nawet można było coś ciekawego znaleźć, ale jak zaczęło być wszędzie milion wyskakujących okienek i animowane reklamy przez co strona się wczytuje i wczytuje, zacząłem używać adblocka bo to przesada i ciekawe kiedy to do kogoś dotrze.

    Gdyby reklamy były jakieś normalne niewielkich rozmiarów bez żadnych takich adblock itd. pewnie by nie miały tylu użytkowników.
    29
  • avatar
    Brawa dla twórców AdBlock - do dziś używam!
    Chociaż powoli się "sprzedają" i chcą wprowadzać filtry dla "dobrych, nieinwazyjnych" reklam...
    Ew. jeszcze jest uBlock ;)

    A do strat twórców - reklama ok, ale jeśli instaluje AdBlocka to znaczy, że w ogóle mnie ta Wasza reklama nie interesuje.

    A wciskanie na siłę wyskakujących okienek, by zarobić na tym, że ktoś kliknie dla świętego spokoju i wpadnie w kieszeń te 0,000002zł jest po prostu śmieciowym obrotem pieniądza.
    Pozdrawiam
    25
  • avatar
    Tylko 37%? Sądziłem że wynik będzie nieco wyższy. Dzisiejszy internet jest nie do użytku przez reklamy.
    15
  • avatar
    A mnie dziwi ,że reszta europy NIBY mniej blokuje niż my i Grecy.A może jest tak ,żę nie mają tak namolnych i upierdliwych reklam, bo Polak jak już zobaczy że na czymś można zarobić to do bólu bedzie "uszcześliwiał" innych.
  • avatar
    I pomyśleć jak lekkie i przejrzyste stały by się strony gdyby wywalić reklamy i te wszystkie dziadowskie skrypty do śledzenia i zbierania informacji. A już nie mówię o zużyciu energii...
  • avatar
    bardzo dobrze, twórcy stron stosowali agresywne reklamy to teraz nigdy nie wylacze adblocka
  • avatar
    Przeglądanie większości stron w dzisiejszych czasach bez tego dodatku było by bardzo utrudnione w nie których wypadkach wręcz nie możliwe. Są takie strony które np. co drugie kliknięcie w jakiś link na stronie powoduje wyskakiwanie okienek i tak co trochę. To tylko jeden z wielu przykładów.
  • avatar
    mi reklamy nie przeszkadzały, póki nie stały się tak namolne i inwazyjne, że człowiek zamiast skupić się na treści artykułu szukał przycisku by reklamę zamknąć. A już najgorsze to te, które zmieniają swoje położenie podczas przewijania strony.

    Reklama jest OK jeśli nie przeszkadza a najlepsza gdy zawarta w treści czytanej strony.

    Tak więc Adblocka (i pochodnych) używam i będę używać a to że firmy mają straty to ich problem.
  • avatar
    Winę ponoszą za to reklamy nachalne. Wyskakujące okienka, całe strony w reklamach. Kiedyś były jakiś banner i tyle, a teraz, to jest masakra. Procent za kilka lat przekroczy 70 i tego jestem pewien.
  • avatar
    "wydawcy stracili niemal 22 miliardy dolarów." Nie zarobili, a nie stracili do ku... nędzy. W jakim świecie my żyjemy!
  • avatar
    Gdyby reklamy były jak dawniej statyczne, umieszczone gdzieś na uboczu strony byłoby ok, ale dziś reklamy wyskakujące na pełny ekran czy w dodatku nawet same ładujące filmik z reklamą to już przegięcie. Twórcy, serio, nie widzicie w czym problem?
  • avatar
    jakoś nikt nie zwrócił uwagi co jest sednem tego newsa ;)
    jeśli Komisja Europejska przychyli się do wniosku to skończy się np. blokowanie edycji komentarzy tutaj dla używających adblocka
    a to jeden z wielu przykładów gdzie stosowanie adblocka ogranicza czytelnikom jakieś funkcje strony
    trzymam kciuki za wniosek :)
    adblock i inne programy/wtyczki są nieodzowne obecnie, choćby po to by ograniczać transfer i zwiększyć szybkość ładowania stron, o komforcie i przejrzystości strony nie wspominając
  • avatar
    Reklamy? Bardzo chętnie, o ile nie są irytujące i nie utrudniają przeglądania zawartości strony. Jest kilkanaście stron, na których mam wyłączonego uBlocka i Ghostery, bo reklamy na nich nie są agresywne, a twórcy treści robią dobrą robotę. Jednak w znakomitej większości (m.in tutaj) blokuję co się da. Czasem łudzę się i włączam blocker, licząc że może akurat coś się zmieniło. I za każdym razem jestem rozczarowany. Wasza sprawa - chcieliście mieć wszystko, to dostaniecie wuja. Chytry dwa razy traci.
  • avatar
    Osobiście adblocka wyłączyłem tylko na Kurniku. Wszędzie indziej reklamy są po prostu inwazyjne. Wyskakujące okna, banery na całą stronę, że nie można nawet kliknąć by odświeżyć. Kurnik natomiast posiada jedną małą reklamę, która zajmuje 1/20 monitora i ładuje się w 0.1sekundy. Zachłanne firmy posiadające strony internetowe są u mnie z miejsca blokowane. Wchodzę na stronę czytać artykuł czy oglądać film, a nie oglądać reklamy - to chyba oczywiste. Firmy takie później narzekają na użytkowników adblocka, a nawet nie pomyślą o tym by polepszyć komfort oglądania ich stron.
    -1
  • avatar
    Skoro reklamy (twórcy stron) są na tyle bezczelne to czemu mamy je nie blokować?
    -1
  • avatar
    Tak czytam te komentarze i sie zastanawiam. Na jakir wy do cholery strony wchodzicie i jaki syf macie na komputerach, ze tak zalewani jestescie tymi wyskakujacymi okienkami z reklamami?! Sam dawno sie z czyms takim nie spodkalem. Reklamy, ktore najczesciej spotykam to niezbyt nachalny pasek na gorze lub z boku strony, co generalnie w ogole nie przeszkadza
    -4
  • avatar
    "wydawcy stracili niemal 22 miliardy dolarów"
    To tak jak by pisać że sklep stracił 22 miliardy ponieważ klienci nie chcieli kupić lodówki. To jest bezczelność, żeby pisać coś takiego. Skoro klient czegoś nie chce, to nie chce. Brak zysku nie jest stratą!!!!!
  • avatar
    Reklamy sa zbyt agresywne! raz nawet wylaczylem na aszej stronie add blocka i wytrzymalem 2 minuty moze! poprsotu nikt normalny tego nie zniesie.