Technologie i Firma

Rośnie popularność wirtualnych przebieralni, czas więc zadbać o wygląd e-sklepów

Przemysław Jankowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
Dyskutuj z nami

Coraz chętniej kupujemy ubrania przez internet, zatem czas zadbać o klientów wirtualnych sklepów i pomóc im w zakupach.

zakupy online

Nieustannie rośnie popularność zakupów online, zwłaszcza zaś ubrań. Prawie trzy czwarte polskich e-konsumentów kupuje odzież w sieci. Dane nie kłamią. Biorąc pod uwagę, że dostęp do internetu posiada 76 proc. polskich gospodarstw domowych, a 55 proc. internautów przyznaje, że przynajmniej raz robiło zakupy w sieci, sklepy nie mogą pozwolić sobie na bagatelizowanie tej tendencji, co poskutkuje dalszym rozwojem polskiego e-commerce.

Dane pochodzące z E-commerce Polska 2015 pokazują, że odzież, obuwie oraz akcesoria to produkty, które bardzo często lądują w naszych wirtualnych koszykach. Co więcej, ponad jedna trzecia badanych uważa, że w przyszłości zamierza ciągle kupować ubrania przez internet. Ważną informacją jest również to, że Polacy coraz częściej kupują w zagranicznych sklepach, co może zasugerować e-sprzedawcom otwarcie się na nowe rynki.

Wśród aktywnych i kupujących w sieci internautów, nie można wyróżnić konkretnych grup wiekowych. Ubrania w internecie kupuje 79 proc. badanych kobiet oraz 66 proc. mężczyzn. Jeśli chodzi o poszczególne grupy wiekowe, to wśród najstarszych objętych badaniem użytkowników w wieku od 35 do 49 lat 70 proc. kupuje w sieci. Pozostałe grupy przedstawiają się równie dobrze: grupa od 25 do 34 lat - 75 proc. a od 15 do 24 lat - 79 proc.

zakupy w sieci

Powyższe dane świadczą o tym, jak popularne są zakupy online i sugerują, że warto inwestować w rozwój tego obszaru. Jak zauważa Dagmara Kruszewska, Country Manager w firmie SOFORT GmbH - Pokazuje to jak wzrasta świadomość oraz oczekiwania współczesnych konsumentów. Co więcej, rynek zaczyna być mocno wyspecjalizowany, przez co przedsiębiorcy powinni przykładać większą uwagę do odpowiedniego targetowania ofert.

Dostosowanie asortymentu do klientów do jedna z możliwości. Kolejną jest zaś dbanie o wizualny i użytkowy aspekt sklepu online. Nie wystarczy bowiem, że strona jest ładna, musi być responsywna oraz umożliwiać intuicyjne nawigowanie.

Oprócz samego upraszczania i dbania o user experience, warto także analizować zachowania klientów - to nieoceniona podpowiedź podczas dopasowywania strony czy aplikacji do ich oczekiwań i potrzeb. Przykładowo śledzenie ruchu myszki może dużo powiedzieć na temat tego, jak użytkownicy poruszają się po naszej stronie i co należałoby zmienić, aby stała się ona bardziej przyjazna - tłumaczy Dagmara Kruszewska.

Źródło: Public Dialog

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!