Crysis: grafika, wymagania i optymalne karty graficzne
Gry

Crysis: grafika, wymagania i optymalne karty graficzne

Maciej Gan | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Maciej Gan
Dyskutuj z nami

Tak pięknych efektów graficznych nie było jeszcze w żadnej grze, niewiele tytułów może pochwalić się tak wyrafinowaną fizyką.

Rok 2019, Wyspy Lingshan. Niezidentyfikowany obiekt uderza w wyspę budząc ciekawość zarówno u Koreańczyków, jak i u Amerykanów - obie nacje nie czują do siebie zbyt dużej przyjaźni. Po przejęciu dowodzenia przez Koreańczyków, Amerykanie wkraczają do akcji wszczynając konflikt. Z początku są to tylko nikłe starcia, z czasem jednak sytuacja pogarsza się, lecz, gdy zaczyna robić się naprawdę gorąco, obie strony przekonują się, że wcale nie są sami na wyspie.

Piękna grafika z  pewnością jest czynnikiem przewodnim Crysis.

Gra w sprzedaży dostępna jest w dwóch wersjach: kolekcjonerskiej i standardowej. Kupując edycję standardową będziemy zmuszeni zadowolić się płytką z grą i instrukcją (w której z resztą nie brakuje kilku literówek - przypominam, że lokalizacją zajmuje się Electronic Arts). Kolekcjonerzy zaś dostaną zawartość edycji podstawowej plus płytkę ze ścieżką dźwiękową i z dodatkowymi materiałami z gry (między innymi dodatkowy pojazd - amfibia - do gry), a to wszystko zapakowane w srebrne, metalowe pudełko.

Do eksterminacji przeciwników autorzy gry oddali nam przyzwoity zestaw uzbrojenia. Nie brakuje pistoletów, karabinów szturmowych, wyrzutni rakiet, granatów, oraz broni Obcych, a zatwardziali fani Unreal'a dobrze będą się bawić korzystając z karabinu Gaussa. Tak, nawet tego sprzętu nie pożałował nam Crytek ;) Zdecydowanie jest to broń stworzona do zabijania kosmitów, szkoda marnować jej amunicję na Koreańczyków.

do takiej przestrzeni i grafiki potrzebna jest mocna grafika

Nie ograniczają się oni tylko do piechoty - my z resztą także. W walce wspomogą nas czołgi, śmigłowce, pojazdy opancerzone oraz motorówki. Dane nam będzie sterować każdym z nich, a nawet (w jednej z misji) samolotem. Podczas jazdy/lotu dostępne są dwa tryby kamery: TPP (za pojazdem) i FPP (kamera zza kierownicy) - zdecydowanie łatwiej kieruje się i prowadzi ostrzał przy widoku zza pojazdu. Tak, mamy możliwość korzystania z uzbrojenia pokładowego prowadzonej maszyny.

Możliwość modyfikacji jest ogromna - od tłumików, poprzez celowniki laserowe, po granatniki i  amunicję
a do tego świetny efekt rozmycia tła towarzyszący modyfikacji broni

Crytek umożliwił nam bardzo szeroką gamę modyfikacji uzbrojenia: poczynając od takich standardów, jak tłumik, kończąc na różnych rodzajach amunicji - między innymi zapalającej. Amunicja ta została zakazana przez Konwencję Genewską, jednak jak się okazuje nie w grach ;) W pewnym momencie dotrzecie do momentu granicznego, gdzie zwykła amunicja naprawdę przestanie być tak dobra, jak na początku i nastąpi potrzeba jej zmiany. Jest ona o tyle skuteczna, że nawet jednym celnym strzałem z dalekiej odległości jesteśmy w stanie uziemić oponenta, przy czym podczas korzystania ze zwykłej amunicji, kosztowałoby to nas przede wszystkim trochę czasu.

Nie tylko bronią nas obdarzono - nie zapominajmy o jakże pomocnym nanoskafandrze, w którym dostępne mamy 3 tryby: maksymalna szybkość, maksymalna siła (przyjemna rzecz ;)), oraz maksymalna tarcza.

tryby pancerza:
mocniejszy pancerz, większą szybkość, extra siła, maskowanie ala 'Predator',

Z początku zmiana trybów podczas akcji może wydawać się trudna, jednak opanowanie zaledwie jednego kliknięcia i ruchu myszką nie zajmuje dużo czasu. Każdy z nich pozwala (wraz z odpowiednim doborem uzbrojenia) dostosować rodzaj rozgrywki do swojego ulubionego - jeśli zamierzamy szturmować, karabin szturmowy, lub pistolet maszynowy + tryb maksymalnego pancerza. Jeśli jednak chcemy wczuć się w snajpera, wybierzmy karabin snajperski + tryb maksymalnej siły (uśmiercenie przeciwnika gwarantowane), równie dobrze jednak grę możemy przejść bez użycia skafandra (czasami wymaga od nas tego fabuła).