Thief - wstępne testy
Gry

Thief - wstępne testy

Prezentujemy pierwsze testy najnowszej odsłony Thief - już wkrótce na naszych łamach Thief: optymalne karty graficzne.

Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5
Plusy

Świetna oprawa audiowizualna (PS4); po stokroć klimat i znakomita immersja; nowy Garrett; poczucie ciała prowadzonej postaci; The City jako teren naszych działań i drugi, główny bohater gry; projekty odwiedzanych miejscówek; niesamowite przywiązanie do detali; mnogość opcji w kwestii określenia poziomu trudności gry

Minusy

umowność związana z AI strażników; dla niektórych – klaustrofobia świata i mocne pocięcie miasta na doczytujące się sektory; poruszanie się po menu przedmiotów za pomocą touchpada w DualShocku to mordęga

Polska premiera Thief jest już za nami i warto sprawdzić, jak popularne karty graficzne radzą sobie z tą grą. Już wkrótce na naszych łamach ukaże się artykuł "Thief: optymalne karty graficzne", a dziś przedstawiamy wam wstępne wyniki uzyskane za pomocą benchmarka wbudowanego w grę.



Różnice pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi, a bardzo wysokimi nie są kolosalne

W grze możemy wybierać pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi, niskimi, normalnymi, wysokimi oraz bardzo wysokimi. Ustawienia bardzo wysokie nie są jednak ustawieniami maksymalnymi - można je zwiększyć za pomocą ręcznej konfiguracji.

Wstępne testy przeprowadziliśmy na poniższej platformie testowej:

  • procesor: Intel Core i7 4770K
  • RAM: Kingston HyperX 2 x 8 GB 1866 MHz
  • płyta: ASUS Sabertooth Z87
  • karta graficzna: AMD Radeon R9 270X
  • dysk: GoodRAM C100 120 GB
  • sterowniki: Catalyst 14.2 beta

Thief: 1920 x 1080
[kl./s.]

Bardzo niskie 73
54
Niskie 71
52
Normalne 65
51
Wysokie 53
41
Bardzo wysokie 43
21
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Różnice działania pomiędzy ustawieniami bardzo niskimi i niskimi są marginalne. Przy ustawieniach normalnych Radeon R9 270X wciąż generuje średnio ponad 60 klatek na sekundę. Przy ustawieniach wysokich jest ponad 50 klatek na sekundę i dopiero ustawienia bardzo wysokie powodują spadki do ponad 40 klatek na sekundę, przy spadkach do 20 klatek na sekundę.

W artykule "Optymalne karty graficzne" oczywiście wykorzystamy rzeczywistą rozgrywkę, a nie wbudowany w grę benchmark. Recenzja pojawi się na naszych łamach na początku tego tygodnia.

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    hideo
    4
    powinno być jeszcze: "poczekam na rozwój sytuacji na Ukrainie i zastanowię się"
    • avatar
      Konto usunięte
      2
      Fajnie jakbyście uwzględnili jak poszczególne efekty graficzne wpływają na wydajność (trzn. opisać je ) i co to jest przesyłanie paralaksy ? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
      • avatar
        1wilq
        2
        gram na ps3 wygląda szpetnie niestety...
        • avatar
          moho_pl
          2
          Świetna gierka, bałem się że im to nie wyjdzie. Szkoda tylko że jest to reboot a nie kontynuacja. Brakuje mi jednak kilku elementów z pierwszej trylogii, chodźmy brak Hamme'rsów, Pagan'ów i Keeper'ów. A szkoda, bo po części ta gra tym żyła. Ogólnie jednak podoba mi się i czuć Thief'a. Twórcy zaoferowali to co oferował Thief 1 - 2 - 3 i w dodatku dużo innowacji. Jedyny duży minus tej gry to zła optymalizacja. Przecież to jest Unreal Engine 3. Dishonored jechał na tym, wcale nie był brzydszy od Thief'a a a wymagania miał o niebo niższe. Tutaj zawalili, patch który pewnie wkrótce wyjdzie niewiele mi pomoże bo grę już pewnie przejdę.
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            CZEKAM NA MANTLE
            • avatar
              superinferno
              1
              Na FX 8120 i r9 290 stałe 75 FPS-ów ani mniej ani więcej.
              • avatar
                superinferno
                1
                *na maks detalach
                • avatar
                  kosq83
                  1
                  Na Metacritic jadą z tą grą równo. Mnie wydaje się to innym Dishonored, który po mniej niż ppołowie zaczął nudzić.
                  • avatar
                    ALEKS_D_RAVEN
                    1
                    Wina starego silnika.
                    • avatar
                      Kieresz
                      1
                      niestety przy jedynce i dwojce gra jest mega gownem.....
                      • avatar
                        DyndaS
                        1
                        Spoko, tyle że PCLab już kilka ładnych dni temu zrobił dobry całkiem obszerny test.
                        Benchmark jak zwykle do tyłu nie mówiąc już o tym że do tej pory chyba ich nie stać na decybelomierz...
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          -1
                          Padłem. Ocena benchmark wysoka, ocena na metracritic pokazuje, że ta gra to dno i nie ma dużo wspólnego z wolnością poprzednich thiefów
                          • avatar
                            pycipro
                            -4
                            Gdzie te stałe 60fps na nextgenie od lat zwanym PC...
                            • avatar
                              jarnuszkiewiczm
                              0
                              Wystarczy wyłączyć SSAA by na R270 śmigało w 60 klatkach na bardzo wysokich