Karty graficzne

AMD Radeon z LiquidVR to najpotężniejsza platforma VR

przeczytasz w 1 min.

Zestaw do VR od AMD ma zapewniać moc 16 TeraFlopsów. To najpotężniejszy system do tworzenia i odbioru wirtualnych treści.

Radeon Pro Duo Liquid VR

Platforma wirtualnej rzeczywistości AMD, oparta na kartach graficznych Radeon i technologii LiquidVR pozwala na tworzenie i odbiór VR. Moc obliczeniowa 16 TeraFlopsów czyni ją najpotężniejszym narzędziem w kategorii.

AMD kontynuuje podbój rynku wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowana ostatnio platforma  oparta o technologię Radeon, Liquid VR i DirectX 12 według deklaracji producenta stanowi najpotężniejszy system do VR, który zapewnić ma efektywne renderowanie i tworzenie materiałów. Do kogo skierowany jest nowy produkt? Podstawowym odbiorcą mają być deweloperzy, dla których będzie to najbardziej stabilna i efektywna platforma twórcza, ale założenia producenta są dużo bardziej ambitne. AMD, chwalące się mocą obliczeniową 16 TeraFlopsów, zastosowanie widzi w rozrywce, edukacji, dziennikarstwie, kinie a nawet medycynie.

Amd wprowadziło moc superkomputera do ekosystemu wirtualnej rzeczywistości. Jednym z założeń była jednoczesna możliwość konsumpcji i tworzenia treści VR. Narzędzie powstawało w stałej współpracy z społecznością twórców. Wszystko po to aby w zarodku zlikwidować większość problemów, przed którymi mogą stanąć deweloperzy. Największym wrogiem AMD przy tworzeniu systemu wirtualnej rzeczywistości były opóźnienia. Łatwo domyślić się czemu. Przestoje w renderowaniu otoczenia i skokowa praca kamery skutecznie obniżałyby poziom imersji. Z tego powodu LiquidVR redukuje opóźnienia i przyśpiesza rendering.

Przedstawiciele AMD podkreślają, że wirtualna rzeczywistość, dla pełni doznań wymaga ogromnej wydajności, pełnej stabilności i zminimalizowania wszelkich błędów. Dodatkową moc obliczeniową platforma czerpie z nowej karty AMD Radeon Pro Duo.

To pierwszy z produktów z linii AMD VR Ready Creator. Stanowi ona także  Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo będzie dostępna na początku drugiego kwartału 2016 w sugerowanej cenie w sklepach internetowych wynoszącej 1499 USD.

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    9
    Autor powinien w ankiecie dodać wybór ,, Nie stać mnie na VR''
    • avatar
      ciomasta
      6
      Eh ja czekam na technologie gdzie będę spać a jednocześnie grając w grę :) coś jak hm sword art online .
      • avatar
        BluePandoraBox
        0
        karta 1500 gogle 900 + komp 500-700$ (CPU, RAM, Buda, PSU), jakieś akcesoria ze 300 i robi się fura kasy na którą nawet za Odrą będzie niewiele osób stać
        to musi stanieć do max 1000$ za wszystko, wtedy będzie można mówić o popularnej technologii i wtedy się to upowszechni
        obecnie to ciekawostka, pomijam telefon w goglach bo to też ciekawostka a nie pełnowartościowy produkt,
        zbyt niska jakość ekranów nie zapewnia realistycznej zabawy, tylko namiastkę, nawet oglądanie filmów gdzie SoC by dał radę spokojnie ale ekrany są za słabe i też się to nie sprawdza za dobrze
        • avatar
          Ragnar Lothbrok
          -1
          "gurować" ? Really? :D
          • avatar
            mrdiablin
            0
            "To pierwszy z produktów z linii AMD VR Ready Creator. Stanowi ona także Karta graficzna AMD Radeon Pro Duo będzie dostępna na początku drugiego......"

            To trzeba poprawić bo brzmi nieskładnie!