Karty graficzne

GDC 2013: AMD Radeon Sky - nowa seria kart graficznych do strumieniowania gier w chmurze

z dnia 2013-03-27
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
28 komentarzy Dyskutuj z nami

W skład serii wchodzą trzy modele, które zostały wyposażone w technologię RapidFire, umożliwiającą wysoko wydajne i elastyczne strumieniowanie gier

AMD Radeon Sky karty graficzne slajd specyfikacja

Koncern AMD zaprezentował na targach Game Developers Conference 2013 nową serię kart graficznych Radeon Sky, która znajdzie zastosowanie podczas strumieniowania gier w chmurze.

Dzięki współpracy z takimi liderami w branży jak: CiiNow, G-Cluster, Otoy i Ubitus, firma AMD opracowała elastyczną technologię gier w chmurze i zaprojektowała rozwiązanie umożliwiające twórcom gier oraz dostawcom usług dostarczanie milionom graczy światowej klasy zawartości, bez względu na to czy korzystają z komputera, tabletu, telewizora czy urządzeń przenośnych. Tym, co zapewnia te bezproblemowe możliwości, jest technologia AMD RapidFire, umożliwiająca wysoko wydajne i elastyczne strumieniowanie gier.

Aktualnie w skład nowej serii wchodzą trzy modele. Najsłabszy Radeon Sky 500 został wyposażony w układ graficzny z 1280 procesorami strumieniowymi oraz 4 GB pamięci GDDR5 o 256-bitowym interfejsie. Taktowania karty wynoszą 950 MHz dla rdzenia i 4800 MHz dla pamięci, natomiast jej maksymalny pobór mocy szacuje się na 150 W.

Druga karta nosi oznaczenie Radeon Sky 700 i bazuje na rdzeniu z 1792 jednostkami cieniującymi, a także 6 GB pamięci GDDR5 o 384-bitowej magistrali. W tym przypadku zegary wynoszą 900 MHz dla procesora graficznego i 5500 MHz dla pamięci, a maksymalny pobór mocy wynosi 225 W.

Najwydajniejsza z nowych konstrukcji – Radeon Sky 900 – oferuje już dwa rdzenie z 1792 jednostkami cieniującymi każdy i po 3 GB (łącznie 6 GB) pamięci GDDR5 384-bit. Akcelerator pracuje z częstotliwością 825 MHz dla procesorów graficznych i 5000 MHz dla pamięci, natomiast jego maksymalny pobór mocy wynosi aż 300 W.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Model Radeon Sky 500 Radeon Sky 700 Radeon Sky 900
Format 1-slotowy 2-slotowy 2-slotowy
Procesory strumieniowe 1280 1792 2x 1792
Taktowanie rdzenia 950 MHz 900 MHz 825 MHz
Pamięć wideo 4 GB GDDR5 256-bit 6 GB GDDR5 384-bit 2x 3 GB GDDR5 384-bit
Taktowanie pamięci wideo 4800 MHz 5500 MHz 5000 MHz
Przepustowość pamięci wideo 154 GB/s 264 GB/s 480 GB/s
Maksymalny pobór mocy 150 W 225 W 300 W
Złącze PCIe 3.0 PCIe 3.0 PCIe 3.0
DirectX 11.1 11.1 11.1
Technologia AMD RapidFire Tak Tak Tak
Technologia AMD PowerTune Tak Tak Tak
Technologia AMD ZeroCore Power Tak Tak Nie

Wszystkie nowe karty są zgodne z DirectX 11.1 i zostały wyposażone w technologie AMD RapidFire oraz AMD PowerTune. Jednoprocesorowe wersje dodatkowo mogą się pochwalić rozwiązaniem AMD ZeroCore Power.

Źródło: AMD, ComputerBase

marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Uwaga do wszystkich. Nie popierajcie grania w chmurze bo to zniszczy rynek gier. Deweloperzy zaczną wprowadzać miesięczne abonamenty i nigdy nie będziecie właścicielami gier za które zapłaciliście grube pieniądze. Konta będą banowane za sprzeciwianie się korporacyjnym gigantom, które będą chciały tylko wyciągnąć od was kasę. POWIEDZ NIE CHMURZE!
    Zaloguj się
  • avatar
    Ktoś się orientuje czy takie karty współpracują z jakąś "normalną" platformą wirtualizacji (VMWare, Hyper-V, Citrix, KVM), czy też wyłącznie z dedykowanym softem?
  • avatar
    Chłodzenie z Sky 900 wygląda "nieźle".
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli kupuje drugą kartę (radeon sky xxx) i wtedy jak streamuje to odciaza moją główną? Dobrze to rozumiem?
    Zaloguj się
  • avatar
    Niezły bajer, zwłaszcza że borykam się z problemem blokad regionalnych, które utrudniają mi życie (uniemożliwiają granie) w czasie długich delegacji zagranicznych, w których spędzam 80-90% czasu w roku.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Ciekawe jak wypadną w miningu (Łowcy Bitcoinów zrozumieją) Chciałbym być mile zaskoczony aby to było bardziej opłacalne niz FPGA.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli karta będzie w chmóże?
  • avatar
    pfff tez mi cos, zwykły kowalski i tak z tego nie skorzysta bo to odebrało by swobodne znalezienie wolnego czasu by usiąść przed komputerkiem i zrelaksować się przy jakiejś dobrej grze , a nie męczenie wzroku w pracy na smartfonie i nabijanie punktów Bioware....
  • avatar
    "AMD opracowała elastyczną technologię gier w chmurze i zaprojektowała rozwiązanie umożliwiające twórcom gier oraz dostawcom usług dostarczanie milionom graczy światowej klasy zawartości, bez względu na to czy korzystają z komputera, tabletu, telewizora czy urządzeń przenośnych."

    Jezusie brodaty, znowu ta nieszczęsna 'zawartość'. Treści się pisze panie regist88.