Gry

Batman: Arkham City - PhysX i teselacja

przeczytasz w 1 min.

Batman: Arkham City jest aktualnie jedną z najbardziej oczekiwanych gier na PC. Od samego początku było niemal pewne, że gra w wersji na komputery osobiste będzie wykorzystywać zaawansowane efekty systemu PhysX. Dzięki opublikowanemu materiałowi filmowemu możemy się przekonać, jakie będą różnice w rozgrywce ze sprzętową obsługą PhysX (karty NVIDIA GeForce) oraz bez.

Trudno ukryć, że nie pokazano tak naprawdę nic nowego, czego nie widzielibyśmy w pierwszej części Batmana. Z całą pewnością sprzętowy PhysX ma duży potencjał, ale jest on niezwykle rzadko wykorzystywany w produkcjach rozrywkowych.

Catwoman w teselowanym środowisku

Batman: Arkham City będzie korzystał również z takich dobrodziejstw bibliotek DirectX 11 jak teselacja. Na powyższym zrzucie ekranowym można sprawdzić jak ten efekt wpłynie na jakość środowiska gry. Przypomnijmy, że na premierę Batmana: Arkham City w wersji na PC musimy poczekać do 15 listopada. Polskim wydawcą gry jest firma Cenega.

Więcej o grze Batman: Arkham City:

Źródło: geforce.com

Komentarze

103
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    11
    Ciekawe czy dzięki teselacji, piersi Catwoman będą większe ...
    • avatar
      Konto usunięte
      8
      Latające papierki i iskierki to mają być te efekty ? Jedynie dym wyglądał w miarę ciekawie :]
      • avatar
        mszark
        7
        Batman: Arkham City sponsored by NVIDIA.
        Wyłączyli część efektów i że to niby jest różnica dzięki kartom.
        • avatar
          GreQonE
          7
          Jak czytam niektore komentarze fanboyow to zal zaczyna dupe sciskac.
          Teraz minusujcie mnie bo nie napisalem ze nVidia to komercyjne gowno.
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            Wszystko super pięknie, ale ten PhysX wcale tej grze uroku nie dodaje. Nie widać tutaj jakichś pięknych efektów wykorzystania tej fizyki, raczej większość rzeczy jest na siłę dodana. Np. ilość kawałków tego lodu jest zbyt duża, i co z tego, że odbija się trochę od powierzchni, jak i tak niezbyt realistycznie to wygląda, a na dodatek znika po chwili.
            Tak samo było w mafii, kupa śmiecia głównie latała.
            A te pasy gumowe nad drzwiami, ewidentnie wycięty efekt, bo procesor takie rzeczy bez problemu policzy.
            A tak zapominając o PhysX na chwilę to tekstury miejscami są strasznej jakości. Co z tego jak postać jest poddana tesselacji skoro otoczenie jest biedne.
            • avatar
              Ironclad
              2
              Jest to zwykła pokazówka "Patrzcie, my mamy Physyx...", szkoda, że na kartach AMD nie można wykorzystać (jeszcze) potencjału Havok, myślę, że było by to najlepsze rozwiązanie i do tego otwarte, zresztą AMD pracuje od jakiegoś czasu nad swoją technologią tego typu w dodatku z otwartym środowiskiem a nie tak jak Physyx.
              • avatar
                NextGen1987
                2
                Do du*y z tym physik, ale teselacja to nawet fajna sprawa, ale chyba nie będą wymagane karty nvidii do teselacji i DX11?
                • avatar
                  hideo
                  2
                  w czasie gry latające odłamki to fajna sprawa ale do tego trzeba mieć mocną nvidię żeby framerate był dobry jak sobie przypomnę Mafię 2, generalnie posiadacze szybkich gtxów będą mieć odrobinę lepiej ale przeżyję i bez tego gra jest wyrąbista na konsolach i będzie niedługo na pc :)
                  • avatar
                    lwses
                    1
                    Physx rozumie ale dx11 jest nie potrzebne,zarzyna wiekszosci sprzęt który tak na prawdę nie wnosi dużych różnic.Batman: Arkham City ma niesamowity styl walki jak i pierwsza część ale połączenie physx+dx11 przy złej optymalizacji może być porażką tego tytułu.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      1
                      wszystko ladnie, pieknie tylko tych czasteczek, fragmentow itp jest zdecydowanie za duzo jakby mowili tym "zobaczcie ile na raz mozemy wcisnac!". do tego ciekawe jak odbija sie to na wydajnosci.
                      • avatar
                        Suncho
                        1
                        Helloo,podejmuje watek z ciekawosci...otoz wlasnie zakupilem przez steam nowego Batmana Arkham City,
                        i pogrywam sobie troszke...
                        Moj cfg: [email protected],8gb ram,sapphire5870....
                        Gierka smiga bardzo ladnie w 1920x1200 przy prawie najwyzszych ustawieniach pomijajac teslacje,ktora jakby zwalnia wszystko o dobre 15 fps ....
                        Ale najciekawsze jest to ,ze Physx smiga az milo..na najwyzszym poziomie gra niby ostrzega ,ze dojdzie do drastycznych spadkow bez dedykowanej karty nvidii ale nic takiego sie nie dzieje...sprawdzilem dokladnie kilka razy czy faktycznie physx dziala ...roznica jest zasadnicza....duzo wiecej na ekranie roznych smieci oraz inaczej wygladajace i zachowujace sie ubrania/szaty postaci
                        Czy fakt ,ze wszystko tak dobrze smiga przy 60 fps z physx wlaczonym to w jakis sposob zasluga ukladu graficznego zaimplementowanego w cpu czy poprostu 2600k z osmioma watkami i wysokim taktowaniem tak dobrze radzi sobie z liczeniem tego wszystkiego,ze karty nvidi staly sie zbedne..?
                        Podobnie sytuacja wyglada w Mirrors Edge - zero spadku wydajnosci....
                        Ktos ma moze podobny cfg i jakas teorie moze..?
                        pozdro 4 all
                        • avatar
                          jackas95
                          0
                          Co za głupota obliczać fizykę na GPU ? Procesory totalnie śpią...
                          • avatar
                            tommyt1983
                            0
                            Gdzie kulig i jegu "Unczrted 3" ??!!?? z mega sauper wypasiona grafika na sprzecie bez teselacji i PhysX w rozdzialce z poprzedniej generacji :D:D:D
                            • avatar
                              Michur
                              -1
                              Zwykłe faworyzowanie Nvidi wątpię by podobnych efektów nie dało się uzyskać na Amd.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                -1
                                Nic ciekawego.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  -1
                                  Może NV w końcu spoważnieje i pokaże prawdziwą symulację fizyki (i rzekomą moc PhysXa), a nie jakąś "popierdówkę".

                                  Cytat: "physx = more shit that gets in your way." jest celnym podsumowaniem :)
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    -1
                                    Oj tam juz niedlugo bullet na OpenCL i bedzie mozna zapomniec o physx ktory jest zamknietym standardem i w pelni dziala tylko na kartach NV. Na szczescie takich gier nie jest duzo.
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      -1
                                      Zbędne bajery i pierdoły. Zmieniłem NV na AMD i nie żałuje ani trochę.
                                      • avatar
                                        Marked
                                        -1
                                        Znowu marketingowe paplanie i obiecanki a w praktyce różnice będą niewielkie.Przy Mafii 2 też obiecywano cuda na kiju...no i z teselacją zapewne będzie też jak w innych grach czyli róznic będzie trzeba szukać z lupą :)
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          -2
                                          Mam nadzieję,że mój komp to uciągnie wszystko na full:)
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            -2
                                            Bardzo porzadnie, kandydat na gre roku, oddali optymalizacje i technologie w dobre rece i nowinki dx11 i fizyka beda wykorzystane.
                                            • avatar
                                              Konto usunięte
                                              -3
                                              No tak faktycznie.....cycki wyglądają jak żywe.
                                              • avatar
                                                Lightning
                                                -8
                                                Mnie ta gra na pewno nie zainteresuje, ale dobrze, że coraz więcej gier wykorzystuje DX11, PhysX i teselację.
                                                • avatar
                                                  chrisu1982
                                                  -11
                                                  kurde uncharted 3 i batman ac, zapowiada sie rewelacyjne granie, osobiscie bardziej czekam na U3 ale gacek zapowiada sie takze ciekawie
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    A ja już miałem cichą nadzieję, że zapomnieli o tym physx, ostatnio nawet ucichło o tym prawda ?, szkoda, że ATI znów będzie poszkodowane.
                                                    • avatar
                                                      Konto usunięte
                                                      0
                                                      To chyba pierwsza gra na Unreal Engine 3 ktora obsluguje Directx 11. Chociaz moze sie myle, ale ciesze sie ze coraz wiecej gier wykorzystuje teselacje. Moze w przyszlym roku bedzie sens wymienic zasluzonego GTXa 260 na cos lepszego.
                                                      • avatar
                                                        Szymon331
                                                        0
                                                        Nie no ten physX mnie rozwala.

                                                        Żre toto mocy obliczeniowej a dodaje kilka efektów graficznych i nic więcej.

                                                        Tyle lat toto już się rozwija i nadal nic nie wnosi. eh
                                                        • avatar
                                                          ALEKS_D_RAVEN
                                                          0
                                                          Ogólnie czytam tutaj wszystkie teksty ale nie mogę stworzyć sobie spójnego obrazu nt. PhysX. Skoro Arkham City wspiera Dx11 to tych samych "karcianych" i "dymiących" efektów nie można by było osiągnąć za pomocą Compute shaders. A ATI STREAM tez by nie wystarczyło?? Zachodzi tez pytanie czy to technicznie możliwe,czy nie obciążało by bardziej sprzętu lub czy było by to teoretycznie możliwe ale trudne do implementacji. jestem dobry z fizyki , ale tej na papierze:)
                                                          • avatar
                                                            Konto usunięte
                                                            0
                                                            8800 GT vs GTX 560 to dopiero porownanie
                                                            • avatar
                                                              Konto usunięte
                                                              0
                                                              ZXnowu physX jako element reklamy? eh.
                                                              • avatar
                                                                Konto usunięte
                                                                0
                                                                Psyhx jedna z wielu reklam.
                                                                Teselacja, jedna z wielu sciem.
                                                                Szkoda ze nikt nie zrobi porzadku z tymi bzdurami i nie pokaze swiatu ze dx10 i dx11 to sciema i nic wiecej.
                                                                Zacznijmy od tego teselacja odpala sie na windows xp z dx9.
                                                                Nie mam ani jednej biblioteki dx10 ani dx11
                                                                Prosze skrin
                                                                http://imageshack.us/photo/my-images/822/teselacja.jpg/

                                                                Wiec co daje tak naprawde ten dx 11 ? Zeby sie odpalila teselacja wystarczy zmienic w CFG ze sie ma dx11. Smiech na sali.