Gry

Batman: Arkham City - PhysX i teselacja

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2011-10-19

Batman: Arkham City jest aktualnie jedną z najbardziej oczekiwanych gier na PC. Od samego początku było niemal pewne, że gra w wersji na komputery osobiste będzie wykorzystywać zaawansowane efekty systemu PhysX. Dzięki opublikowanemu materiałowi filmowemu możemy się przekonać, jakie będą różnice w rozgrywce ze sprzętową obsługą PhysX (karty NVIDIA GeForce) oraz bez.

Trudno ukryć, że nie pokazano tak naprawdę nic nowego, czego nie widzielibyśmy w pierwszej części Batmana. Z całą pewnością sprzętowy PhysX ma duży potencjał, ale jest on niezwykle rzadko wykorzystywany w produkcjach rozrywkowych.

Catwoman w teselowanym środowisku

Batman: Arkham City będzie korzystał również z takich dobrodziejstw bibliotek DirectX 11 jak teselacja. Na powyższym zrzucie ekranowym można sprawdzić jak ten efekt wpłynie na jakość środowiska gry. Przypomnijmy, że na premierę Batmana: Arkham City w wersji na PC musimy poczekać do 15 listopada. Polskim wydawcą gry jest firma Cenega.

Więcej o grze Batman: Arkham City:

Źródło: geforce.com

marketplace

Komentarze

103
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawe czy dzięki teselacji, piersi Catwoman będą większe ...
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Latające papierki i iskierki to mają być te efekty ? Jedynie dym wyglądał w miarę ciekawie :]
  • avatar
    Batman: Arkham City sponsored by NVIDIA.
    Wyłączyli część efektów i że to niby jest różnica dzięki kartom.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak czytam niektore komentarze fanboyow to zal zaczyna dupe sciskac.
    Teraz minusujcie mnie bo nie napisalem ze nVidia to komercyjne gowno.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystko super pięknie, ale ten PhysX wcale tej grze uroku nie dodaje. Nie widać tutaj jakichś pięknych efektów wykorzystania tej fizyki, raczej większość rzeczy jest na siłę dodana. Np. ilość kawałków tego lodu jest zbyt duża, i co z tego, że odbija się trochę od powierzchni, jak i tak niezbyt realistycznie to wygląda, a na dodatek znika po chwili.
    Tak samo było w mafii, kupa śmiecia głównie latała.
    A te pasy gumowe nad drzwiami, ewidentnie wycięty efekt, bo procesor takie rzeczy bez problemu policzy.
    A tak zapominając o PhysX na chwilę to tekstury miejscami są strasznej jakości. Co z tego jak postać jest poddana tesselacji skoro otoczenie jest biedne.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jest to zwykła pokazówka "Patrzcie, my mamy Physyx...", szkoda, że na kartach AMD nie można wykorzystać (jeszcze) potencjału Havok, myślę, że było by to najlepsze rozwiązanie i do tego otwarte, zresztą AMD pracuje od jakiegoś czasu nad swoją technologią tego typu w dodatku z otwartym środowiskiem a nie tak jak Physyx.
  • avatar
    Do du*y z tym physik, ale teselacja to nawet fajna sprawa, ale chyba nie będą wymagane karty nvidii do teselacji i DX11?
    Zaloguj się
  • avatar
    w czasie gry latające odłamki to fajna sprawa ale do tego trzeba mieć mocną nvidię żeby framerate był dobry jak sobie przypomnę Mafię 2, generalnie posiadacze szybkich gtxów będą mieć odrobinę lepiej ale przeżyję i bez tego gra jest wyrąbista na konsolach i będzie niedługo na pc :)
  • avatar
    Physx rozumie ale dx11 jest nie potrzebne,zarzyna wiekszosci sprzęt który tak na prawdę nie wnosi dużych różnic.Batman: Arkham City ma niesamowity styl walki jak i pierwsza część ale połączenie physx+dx11 przy złej optymalizacji może być porażką tego tytułu.
    Zaloguj się
  • avatar
    wszystko ladnie, pieknie tylko tych czasteczek, fragmentow itp jest zdecydowanie za duzo jakby mowili tym "zobaczcie ile na raz mozemy wcisnac!". do tego ciekawe jak odbija sie to na wydajnosci.
  • avatar
    Helloo,podejmuje watek z ciekawosci...otoz wlasnie zakupilem przez steam nowego Batmana Arkham City,
    i pogrywam sobie troszke...
    Moj cfg: I72600k@4.5ghz,8gb ram,sapphire5870....
    Gierka smiga bardzo ladnie w 1920x1200 przy prawie najwyzszych ustawieniach pomijajac teslacje,ktora jakby zwalnia wszystko o dobre 15 fps ....
    Ale najciekawsze jest to ,ze Physx smiga az milo..na najwyzszym poziomie gra niby ostrzega ,ze dojdzie do drastycznych spadkow bez dedykowanej karty nvidii ale nic takiego sie nie dzieje...sprawdzilem dokladnie kilka razy czy faktycznie physx dziala ...roznica jest zasadnicza....duzo wiecej na ekranie roznych smieci oraz inaczej wygladajace i zachowujace sie ubrania/szaty postaci
    Czy fakt ,ze wszystko tak dobrze smiga przy 60 fps z physx wlaczonym to w jakis sposob zasluga ukladu graficznego zaimplementowanego w cpu czy poprostu 2600k z osmioma watkami i wysokim taktowaniem tak dobrze radzi sobie z liczeniem tego wszystkiego,ze karty nvidi staly sie zbedne..?
    Podobnie sytuacja wyglada w Mirrors Edge - zero spadku wydajnosci....
    Ktos ma moze podobny cfg i jakas teorie moze..?
    pozdro 4 all
  • avatar
    Co za głupota obliczać fizykę na GPU ? Procesory totalnie śpią...
    Zaloguj się
  • avatar
    Gdzie kulig i jegu "Unczrted 3" ??!!?? z mega sauper wypasiona grafika na sprzecie bez teselacji i PhysX w rozdzialce z poprzedniej generacji :D:D:D
    Zaloguj się
  • avatar
    Zwykłe faworyzowanie Nvidi wątpię by podobnych efektów nie dało się uzyskać na Amd.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Nic ciekawego.
  • avatar
    Może NV w końcu spoważnieje i pokaże prawdziwą symulację fizyki (i rzekomą moc PhysXa), a nie jakąś "popierdówkę".

    Cytat: "physx = more shit that gets in your way." jest celnym podsumowaniem :)
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Oj tam juz niedlugo bullet na OpenCL i bedzie mozna zapomniec o physx ktory jest zamknietym standardem i w pelni dziala tylko na kartach NV. Na szczescie takich gier nie jest duzo.
  • avatar
    Zbędne bajery i pierdoły. Zmieniłem NV na AMD i nie żałuje ani trochę.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Znowu marketingowe paplanie i obiecanki a w praktyce różnice będą niewielkie.Przy Mafii 2 też obiecywano cuda na kiju...no i z teselacją zapewne będzie też jak w innych grach czyli róznic będzie trzeba szukać z lupą :)
  • avatar
    Mam nadzieję,że mój komp to uciągnie wszystko na full:)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Bardzo porzadnie, kandydat na gre roku, oddali optymalizacje i technologie w dobre rece i nowinki dx11 i fizyka beda wykorzystane.
  • avatar
    No tak faktycznie.....cycki wyglądają jak żywe.
  • avatar
    Mnie ta gra na pewno nie zainteresuje, ale dobrze, że coraz więcej gier wykorzystuje DX11, PhysX i teselację.
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    kurde uncharted 3 i batman ac, zapowiada sie rewelacyjne granie, osobiscie bardziej czekam na U3 ale gacek zapowiada sie takze ciekawie
  • avatar
    A ja już miałem cichą nadzieję, że zapomnieli o tym physx, ostatnio nawet ucichło o tym prawda ?, szkoda, że ATI znów będzie poszkodowane.
    Zaloguj się
  • avatar
    To chyba pierwsza gra na Unreal Engine 3 ktora obsluguje Directx 11. Chociaz moze sie myle, ale ciesze sie ze coraz wiecej gier wykorzystuje teselacje. Moze w przyszlym roku bedzie sens wymienic zasluzonego GTXa 260 na cos lepszego.
  • avatar
    Nie no ten physX mnie rozwala.

    Żre toto mocy obliczeniowej a dodaje kilka efektów graficznych i nic więcej.

    Tyle lat toto już się rozwija i nadal nic nie wnosi. eh
  • avatar
    Ogólnie czytam tutaj wszystkie teksty ale nie mogę stworzyć sobie spójnego obrazu nt. PhysX. Skoro Arkham City wspiera Dx11 to tych samych "karcianych" i "dymiących" efektów nie można by było osiągnąć za pomocą Compute shaders. A ATI STREAM tez by nie wystarczyło?? Zachodzi tez pytanie czy to technicznie możliwe,czy nie obciążało by bardziej sprzętu lub czy było by to teoretycznie możliwe ale trudne do implementacji. jestem dobry z fizyki , ale tej na papierze:)
    Zaloguj się
  • avatar
    8800 GT vs GTX 560 to dopiero porownanie
    Zaloguj się
  • avatar
    ZXnowu physX jako element reklamy? eh.
  • avatar
    Psyhx jedna z wielu reklam.
    Teselacja, jedna z wielu sciem.
    Szkoda ze nikt nie zrobi porzadku z tymi bzdurami i nie pokaze swiatu ze dx10 i dx11 to sciema i nic wiecej.
    Zacznijmy od tego teselacja odpala sie na windows xp z dx9.
    Nie mam ani jednej biblioteki dx10 ani dx11
    Prosze skrin
    http://imageshack.us/photo/my-images/822/teselacja.jpg/

    Wiec co daje tak naprawde ten dx 11 ? Zeby sie odpalila teselacja wystarczy zmienic w CFG ze sie ma dx11. Smiech na sali.