Na topie

Gamingowa klawiatura Cooler Master SK621 - supermała, ale z prawdziwego zdarzenia

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Klawiatury

Zajmuje niewiele miejsca, ale poza blokiem numerycznym i sekcją F, niczego jej nie brakuje. Klawiatura Cooler Master SK621 ma mechaniczne przełączniki, anti-ghosting czy podświetlenie RGB.

  • Gamingowa klawiatura Cooler Master SK621 - supermała, ale z prawdziwego zdarzenia
A A

Jak mało miejsca może zajmować klawiatura gamingowa z prawdziwego zdarzenia? Firma Cooler Master postanowiła udzielić odpowiedzi na to pytanie, wprowadzając na rynek model SK621.

Cooler Master SK621 to ważąca mniej niż pół kilograma i zamknięta w zwartej konstrukcji (bez bloku numerycznego i wyodrębnionej sekcji F) klawiatura niskoprofilowa. Zajmuje zaledwie 60 proc. miejsca, jakie zwykle potrzebuje gamingowe akcesorium tego typu. Jest to zatem atrakcyjna propozycja dla graczy z małymi biurkami oraz tymi, którzy swoją klawiaturę chcą mieć zawsze przy sobie.

Cooler Master SK621 wygląd

Temu drugiemu zastosowaniu sprzyja ponadto fakt, że Cooler Master SK621 może działać jako klawiatura bezprzewodowa, wykorzystując wbudowany moduł Bluetooth 4.0. Może, ale nie musi, bo do podłączenia jej do komputera można również wykorzystać standardowy przewód USB. 

Jak na sprzęt dla graczy przystało, nowa klawiatura od Cooler Master cechuje się solidną podstawą z aluminium, 1-milisekundowym czasem reakcji oraz indywidualnym podświetleniem RGB każdego klawisza.

Cooler Master SK621 bok

Nie można także pominąć faktu, że Cooler Master SK621 to klawiatura mechaniczna. Wykorzystuje konkretnie przełączniki Cherry MX Red. Oczywiście w niskoprofilowej wersji, zbliżonej charakterystyką do standardowej, ale o znacznie krótszej drodze klawisza (1,2 mm vs 2 mm).

Cooler Master SK621 – specyfikacja klawiatury:

  • typ: gamingowa klawiatura mechaniczna
  • profil klawiszy: niski
  • przełączniki: Cherry MX Low Profile RGB Red
  • czas reakcji: 1 ms
  • łączność: bezprzewodowa (Bluetooth 4.0), przewodowa (USB)
  • podświetlenie: tak, RGB
  • wymiary i waga: 293 x 103 x 29,2 mm, 424 g

Cooler Master SK621 klawiatura

Sugerowana cena detaliczna klawiatury Cooler Master SK621 wynosi 650 złotych.

Źródło: Entrymedia, Cooler Master

Odsłon: 3431 Skomentuj newsa
Komentarze

21

Udostępnij
  1. sn00p
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-05-08 16:09

    Mam czarną Motospeed CK62 od 7 miesięcy. Kupiłem za 200 zł. Ma Bluetooth. nie zamienił bym jej na tego Coolera przepłacając ponad trzykrotnie!

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-05-08 16:22

      Ta pewnie. A4Techa czy innego Ravcora też kupisz 8 razy taniej niż Razera, ale to nie znaczy, że takie klawiatury mają ze sobą cokolwiek wspólnego. Domyślam się, że i podobnie jest w tym wypadku.

      Skomentuj

      1. Tomasz Słowik
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-08 16:32

        Miałem Razera, mam Bloody. Jakość wykonania nie jest na tym samym poziomie, ale różnica nie jest adekwatna do trzykrotnie wyższej ceny Razera.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2019-05-08 17:31

          Widzisz pojęcie wartości jest względne. Dla mnie ta różnica w jakości jest zdecydowanie warta jej ceny.
          Sam używam Huntsman Elite i uważam, że była warta każdej jednej wydanej na nią złotówki.

          Skomentuj

          1. Tito1987
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 10:52

            Razer to syf..... Miałem Nage 2014. Jakoś po roku padł sensor.... Teraz mam myszkę Lancehead TE oraz klawiaturę Blackwidow X Tournament Edition Chroma i wiesz co? Myszka ma dwuklik..... Klawiatura niestety ma podobnie + nie które klawisze trzeba kliknąć kilka razy, żeby zadziałały....... Nie długo będę wysyłał ten zajebisty sprzęt na gwarancje.... Nie ma co Razer to kosmiczna jakość xD

            Skomentuj

      2. angelboy
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-05-08 16:41

        razerowi odbiło zresztą jak reszcie, kiedyś mechaniki miał prawie każdy za grosze a teraz żeby mieć dobrego mechanika musimy wydać kupę siana -.- słaby ten rynek się robi, kiedy za dwie klawiatury można kupić procesor albo kartę graficzną ...

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2019-05-08 17:25

          Ferrari też odbiło, że nie robi samochodów dla plebsu?

          Mówisz, że każdy kiedyś miał mechaniki za grosze, bo to były jedyne dostępne wówczas klawiatury i ze względu na duży popyt można było zejść z cenami. Teraz prawie wszyscy kupują membranówki, więc dlatego te masz za grosze, a mechaniki nie.
          Poza tym, chyba nie chcesz porównywać starych klawiatur to tych najlepszych dzisiaj mechaników, które oferuje nie tylko Razer, ale też kilka innych firm robiących peryferia dedykowane graczom. Takich klawiatur wtedy po prostu na rynku nie było, dlatego nie było wówczas "drogich" klawiatur. Nie zapominaj też, że jak kupujesz urządzenie to nie płacisz tylko za materiały i chińskie dziecko, które to składało w fabryce, ale też za czas projektantów, programistów oprogramowania i wiele, wiele innych osób.

          Niemniej nie masz nawet o co płakać, bo jak się pojawiło zapotrzebowanie również na tanie mechaniki to te też zaczęły się pojawiać jak grzyby po deszczu. Czy wybierzesz porządny model czy budżetowca po taniości dostajesz to za co zapłaciłeś i nie ma tu żadnej zmowy czy innych niestworzonych historii, a normlane prawa wolnego rynku.

          Ten twój płacz na "drogie mechaniki" jest tak samo nieracjonalny jak byś płakał, że teraz ładne i porządne obudowy komputerowe kosztują wielokrotnie więcej niż kiedyś. No tak, kosztują, tylko, że tak samo jak z mechanikami, kiedyś tych ładnych i porządnych obudów po prostu nie było, bo każda to było zwykłe szare, klepane masowo pudło.

          Skomentuj

          1. rulax
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2019-05-08 17:51

            Teraz po prostu ciężej się zorientować który sprzęt jest "porządny" a który ładnie opakowanym festynem dla snobów. Dopakowanie ledów jeszcze nie znaczy, że będzie "ładna i porządna". Kupno może oznaczać chęć powiększenia e-siusiak@ ;)

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2019-05-08 17:57

            No ok, ale co w związku z tym?

            Skomentuj

          3. Leminairre
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-05-08 18:16

            @rlistek
            Niestety, osoby powyżej, mają absolutną rację.
            Jakość nie idzie w parze z ceną, szczególnie widoczne jest to na rynku polskim, gdzie marki jak Corsair czy Razer, są synonimami jakości.
            Prawdę powiedziawszy, dopłata do czegoś więcej, niż Sharkoon SGK3, jest irracjonalna i definitywnie nieintratna.
            "starych klawiatur to tych najlepszych dzisiaj mechaników, które oferuje nie tylko Razer, ale też kilka innych firm robiących peryferia dedykowane graczom." - to jest akurat ogromna głupota.
            Jeżeli mówisz o epizodzie, gdzie jedynymi dostępnymi klawiaturami, były Tesoro, Razer czy 6GV2, to niestety nie masz racji, bo ich jakość jest na podobnym poziomie, a wręcz idziemy w złą stronę - dlaczego? Własne fabryki producentów jak Cooler Master i ogólna globalizacja fabrykacji, doprowadziła do dygresji materiałów.
            Costar produkował swego czasu klawiaturę "MasterKeys L" i była to świetna klawiatura, ze świetnych materiałów, dopisek "Pro", to już własna konstrukcja Cooler Mastera, której ubytki, widać od razu.
            Steelseries również zlecił produkcję 6GV2 tajwańskiemu Datacomp, klawiatura ta, jest cholernie wiekowa i przeżyje większość konstrukcji obecnych czasów.
            Jeżeli chcesz się cofnąć jeszcze dalej, to również nie masz racji - klawiatury vintage, są świetne wykonane, nawet przełączniki są znacznie skrupulatniej i staranniej wyprodukowane.
            Wady cięcia kosztów, widać nawet w przełącznikach Cherry, których "batch" lat dziewięćdziesiątych, jest zdecydowanie lepszy, niż dzisiejsza produkcja.

            Skomentuj

          4. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 00:43

            @Leminairre
            "[...]doprowadziła do dygresji materiałów."

            Chyba miałeś na myśli 'degresji'. Chciałeś przykozaczyć wymyślnymi słówkami i wyszło jak wyszło. 2/10 za chęci

            Skomentuj

          5. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 00:45

            @Leminairre (2/2 - bo ucieło posta, a benchmark znów nie ogarnia, że jak chcą robić blokadę na edycję dla używających addblocka to powinni faktycznie wykrywać, kto tego addblocka używa, a nie blokować ją każdemu z góry jak leci, niezależnie od urządzenia, gdzie addbloka nie mam na żadnym).

            cd:
            Oh tak, uwielbiam te mity o tym jak to kiedyś wszystko było lepsze, począwszy od szczoteczek do zębów, na filmach i muzyce skończywszy. Sentyment swoje robi i jak się nie potrafi oceniać obiektywnie to później mamy takie kwiatki jak twoje posty.
            Technologia idzie do przodu. Z tego co pamiętam w tych twoich super uber jakościowych vintage'ach (sam też taką miałem za dzieciaka) to o czymś takim jak anti-ghosting, rozsądny skok klawiszy czy 1ms czas reakcji mogłeś pomarzyć.
            Stabilizatory na każdym klawiszu? - Zapomnij.
            Super wygodna, miękka, skórzana podkładka pod nadgarstki? - "A na co to komu, a komu to potrzebne?"
            Software? Pamięć wewnętrzna na profile? Makra? Gaming mode?
            Nawet głupie podświetlenie, aluminiowa baza i design sprawia, że taka klawiatura może być dziś eleganckim elementem wystroju. No ale ty zgaduję wolisz jednak Sharkoony z taniego plastiku, które "wystrojem" to mogą być co najwyżej w pokoju 14 latka. Nie mówiąc już o vintage'ach, wielkich szarych pudłach, żebyś się jak w muzeum mógł poczuć.

            No tak, ale kiedys "plastik był lepszy" bo odlewały je "lepsze chińczyki" niż teraz. Lmao.


            Jak już się rozmarzyłeś o tej przeszłości to wróć na ziemię i przypomnij sobie, że my jako konsumenci możemy wybierać tylko w tym co jest dostępne na rynku. A faktem jest to, że topowe klawiatury od tych najtańszych różnią się zarówno jakościowo jak i funkcjonalnie w bardzo dużym stopniu. Czy dla każdego ma to znaczenie i jest warte różnicy w cenie? Zakładam, że nie, ale twierdzenie, że tanie budżetówki to to samo topowe modele to szczyt ignorancji i zakłamywajnie rzeczywistości. Najpewniej tylko po to, żeby sobie ego pogłaskać, bo jak to może być, że ktoś ma coś lepszego na co tobie szkoda pieniędzy.

            Jak mówiłem, ja ze swojej Razer Huntsman Elite jestem bardzo zadowolony zdecydowanie jest to najlepsza, najszybsza, zdecydowanie najwyższa jakościowo, a przy tym i również najładniejsza klawiatura jaką kiedykolwiek miałem okazję dotknąć czy zobaczyć, wliczając w to oczywiście te twoje stare "niegamingowe" mechaniki, które to podobno były takie super.
            No widz

            Skomentuj

          6. Leminairre
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 00:56

            "Jak mówiłem, ja ze swojej Razer Huntsman Elite jestem bardzo zadowolony zdecydowanie jest to najlepsza, najszybsza, zdecydowanie najwyższa jakościowo"
            Napisz to samo na Geekhacku, Deskthority czy nawet na Reddicie, zakończmy to tutaj;)

            Skomentuj

          7. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-05-09 11:33

            Widzę nie ma to jak sensowny post z braku argumentów.

            Po co miałbym wchodzić na te stronki? Żeby poczytać "opinie" hipsterów, którzy nawet tej klawiatury nie widzieli na oczy i z góry skreślili, bo to 'klawiatura gamingowa' czy 'Razer', a nie ich Ducky, jakiś Massdrop czy inny custom?

            Widzisz, ja jak najbardziej rozważałem również te "customy" przed zakupem, niektóre nawet miałem okazję przetestować. Problem w tym, że funkcjonalnością są w lesie przy moim Razerze i o tym ci już tam nie napiszą, za to będą się jarać, że "lepszy plastik".

            Jeśli chodzi o switche, to Razer Purple, pomimo, że są dość głośne (coś jak MX Blue) to wygrywają w moim odczuciu ze wszystkimi innymi, nie dlatego, że są o jakiś tam ułamek ms szybsze, a dlatego, że mają punkt aktywacji dokładnie w tym samym momencie, co feedback. Jak jesteś jakimś filfhy casualem czy typem co tylko pisze na kompie to jasne, że nie robi ci to różnicy, ale dla kogoś kto gra competitive jest to rewelacyjna cecha klawiatury, której nie oferuje póki co nikt inny, a w szczególności te hipsterskie "customy", jak i twój Sharkoon.
            Ducky to jest świetne, ale do pisania bloga, przeglądania facebooka i lasowania się przed znajomymi, ktorzy akurat wpadli na sojowe latte.

            Skomentuj

          8. Leminairre
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 14:55

            "Sentyment swoje robi i jak się nie potrafi oceniać obiektywnie to później mamy takie kwiatki jak twoje posty. "
            "Jak mówiłem, ja ze swojej Razer Huntsman Elite jestem bardzo zadowolony zdecydowanie jest to najlepsza, najszybsza, zdecydowanie najwyższa jakościowo"
            "Żeby poczytać "opinie" hipsterów"
            "Najpewniej tylko po to, żeby sobie ego pogłaskać, bo jak to może być, że ktoś ma coś lepszego na co tobie szkoda pieniędzy."

            ¯\_(ツ)_/¯

            Skomentuj

          9. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-05-09 16:53

            Tak myślałem.
            Zwykły pajac, ignorant.

            Skomentuj

          10. angelboy
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-05-09 21:49

            @rlistek ja bym nawet rzekł Troll :)

            Skomentuj

          11. angelboy
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-05-08 20:42

            Ty chyba nie masz pojęcia o czym piszesz i w cale nie płaczę tylko znam realia fabryk ;) miałem Razera i miałem Corsaira obydwie szlag trafił do pół roku użytkowania i to nie z mojej winy ... obecnie jakość to pomyłka :)

            Skomentuj

        2. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-05-08 17:53

          > kiedyś mechaniki miał prawie każdy za grosze

          co? chyba własnie na odwrót, mechaniki sa teraz tańsze niż kiedykolwiek

          jeszcze pare lat temu patent na switche miało cherry i klawiatury były bardzo drogie, od kiedy wygasł ceny spadły kilkukrotnie

          Skomentuj

  2. pawluto
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-08 19:42

    Piękna klawiatura - Tylko cena z kosmosu !

    Skomentuj

  3. jaredj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-09 10:48

    Ładna klawiatura, sam bym ją przytulił, światełka każdego klawisza można ustawić tak by nie raziły a wspomagały.
    Podobna do tej jest anidees Prismatic Gaming Mechanical Keyboard, tylko chyba nie można ustawiać koloru każdego klawisza indywidualnie, ale jej cena to mniej niż połowa tej. Widziałem recenzje niezależne i ludzie chwalą.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!