Na topie

Cyberpunk 2077 będzie wspierał ray tracing

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

CD Projekt RED oraz Nvidia będą współpracować nie pierwszy raz. Cyberpunk 2077 w wersji PC powinien najlepiej prezentować się na sprzętach z kartami graficznymi Nvidia GeForce RTX.

  • Cyberpunk  2077 będzie wspierał ray tracing
A A

Nie ulega wątpliwości, że Cyberpunk 2077 to jedna z najjaśniejszych gwiazd targów E3 2019. Twórcy wreszcie ujawnili dokładną datę premiery, chwalą się też kolejnymi informacjami dotyczącymi rozgrywki, a także aspektów technicznych. W kontekście tych ostatnich wypada wspomnieć o firmie Nvidia.

Będzie ona współpracowała z CD Projekt RED przy pracach na komputerową wersją gry. Nie jest tajemnicą, że preferujący tę platformę nastawiają się tutaj na świetną oprawę graficzną. Wspomniana współpraca ma pomóc w spełnieniu oczekiwań, między innymi poprzez zaimplementowanie w grze ray tracingu w czasie rzeczywistym. Łatwo domyślić się zatem, iż rekomendowane będą tutaj kart graficzne Nvidia GeForce RTX.

„Cyberpunk 2077 to niezwykle ambitna gra, łącząca w sobie akcję widzianą z perspektywy pierwszej osoby z elementami RPG, a jednocześnie tworząca skomplikowany i wciągający świat, w którym chłoniemy przedstawianą historię. Uważamy, że świat Cyberpunka odniesie ogromne korzyści z realistycznego oświetlenia, które zapewnia ray tracing.” - Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA

„Śledzenie promieni pozwala nam realistycznie przedstawić jak zachowuje się światło w zatłoczonym środowisku miejskim. Dzięki tej technice możemy dodać kolejną warstwę głębi do już imponującego megamiasta, w którym toczy się gra.” - Adam Badowski, szef studia CD PROJEKT RED

Niestety, na materiał wideo ukazujący ray tracing w akcji musimy poczekać. Aby nieco zaostrzyć apetyty opublikowano jednak dwa screeny.

Cyberpunk 2077 ray tracing
kliknij, aby powiększyć

Cyberpunk 2077 ray tracing
kliknij, aby powiększyć

Przypominamy, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku. Gra będzie dostępna nie tylko na PC, ale również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Źródło: nvidia

Odsłon: 9975 Skomentuj newsa
Komentarze

40

Udostępnij

Gry komputerowe w marketplace

  1. rlistek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-12 01:09

    \o/

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-06-12 01:12

      Navi oficjalnie Dead on Arrival tho.

      Skomentuj

  2. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2019-06-12 01:14

    To było do przewidzenia że Redzi będą chcieli znokautować oprawą wszystkie inne sandboxy, więc najnowszy ficzer Nvidii też musiał się tu znależć. Także pozamiatane. Szach mat. Najlepszy graficznie sanbox nadciąga na PC i pewnie na lata wyznaczy standardy graficzne.
    Nawet nie pytam jak to będzie wyglądać z modami graficznymi bo zapewne taki poziom grafiki ludzie zobaczą dopiero za 6-7lat na PS6 najwcześniej.

    Skomentuj

    1. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -22    

      Opublikowano: 2019-06-12 04:55

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Mózg ci wypaliło doszczętnie od tych upałów :) Co za dzban....

      piotruś zapomniał kto ma najbardziej utalentowane studia developerskie na rynku. Pierwszy lepszy ex na PS5 pogrzebie graficznie twojego następnego mesjasza "Cyberpunk"

      CD Project nie był i nie jest w tej kwestii wyznacznikiem ech...

      The Last of us 2 z prowadzi cię na ziemie ignorancie i to jeszcze w tej generacji a co dopiero mówić o następnej :)

      piotruś odpowiedz nam szczerze ile miałeś tych mesjaszy graficznych w tej generacji i co z tego wyszło. Co za czop....

      Skomentuj

      1. blebleble
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2019-06-12 07:43

        PS4Ekskluzyw

        The Last of us 2 jest robione na PlayZłoma4 więc zobaczysz taką samą grafikę jak w Uncharted 4 ignorancie.

        hue hue hue hue :D

        Skomentuj

        1. Radical
          Oceń komentarz:

          -8    

          Opublikowano: 2019-06-12 08:43

          Ciekawe kiedy pecetowcy zobaczą taką grafikę jak w uncharted 4 i RDR2.

          Skomentuj

          1. Ghola
            Oceń komentarz:

            8    

            Opublikowano: 2019-06-12 08:57

            Ty sobie z Nas jaja robisz prawda ? RDR2 ma biedną grafikę z bliska, zrób kamerą zbliżenie tak aby pokazywało drzewo, YUUUUCK! ;)

            Skomentuj

          2. Radical
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2019-06-12 09:16

            Na jakieś konkretne drzewo mam patrzeć? Wiesz mapa w RDR2 ma 30 kilometrów kwadratowych..... Nie każde też jest dobrze widoczne bo w górach na drzewach leży śnieg który zrzuca się zaczepiając o gałęzie wiec chwile może zająć znalezienie tego o którym mówisz.

            Skomentuj

          3. dindunuffin
            Oceń komentarz:

            13    

            Opublikowano: 2019-06-12 09:16

            Wyjdzcie wszyscy ze swoich piwnic. Zobaczycie mega grafe bez wymagan, bez rtx'a, bez konsol i pecetow, bez oledow, a hdr wam zmiazdzy galki ;)

            Skomentuj

          4. dindunuffin
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2019-06-12 09:16

            Wyjdzcie wszyscy ze swoich piwnic. Zobaczycie mega grafe bez wymagan, bez rtx'a, bez konsol i pecetow, bez oledow, a hdr wam zmiazdzy galki ;)

            Skomentuj

          5. Legiu
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2019-06-12 09:43

            Hah, czasami tak mam, że idę sobie i tak patrzę na te drzewa i sobie myślę.. kurde niezła grafa w tym realu :D

            A co do konsol to żeby one jakkolwiek się zbliżyły do poziomu PC to muszą te zafajdane "xkluziwy" robić, a i tak osiągają śmieszne 30 FPS i to też niekoniecznie stabilne, bez żadnych ciekawszych technologii obecnych na PC. Gdyby twórcy na PC dążyli do 30 FPS i robili "xkluziwy" na jakąś konkretną kartę/procka, ło panie nawet nie rozwijam wątku... Na szczęście takie debilne zabiegi nie są konieczne by przyciągnąć klientów na PC :)

            Skomentuj

          6. Radical
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-06-12 11:44

            Większość gier na pc to porty z konsol dlatego masz więcej niż 30 klatek i wyższą rozdzielczość bo to nie wymaga żadnego nakładu pracy. Do tego czasami dokładają tekstury w wyższej rozdzielczości które i tak już są gotowe bo w takiej formie się je tworzy. Na koniec pare bajeranckich acz nieudolnie zaimplementowanych efektów które ubijają całkowicie wydajność nawet na kartach za 5 tysi i masz klasyczną grę na PC. Nikt nie robi gier specjalnie aby wykorzystać wypasione komputery bo to jest nisza wewnątrz niszy. Większość osób i tak ma laptopy albo desktopy niewiele wydajniejsze od konsol. Nawet Nvidia promuje swoje topowe RTXy modem z ray tracingiem do gry z lat 90ych co jest dla mnie żenadą stulecia.

            Skomentuj

          7. Legiu
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-06-13 08:00

            No to jest prawda - porty z konsoli wyglądają tak sobie :)
            I to jest właśnie ten problem, że gra z PC przeniesiona na konsole musi być okrojona, a port z konsoli wygląda nijako na PC... Smutne to, ale są gry zrobione z myślą głównie o PC i taki Kinkgdom Come po prostu zamiata wszystko. Grałem na ultra w 4K 60 FPS, tylko cienie obniżyłem, a graj w takiej jakości na konsoli. Powodzenia.. xD

            Skomentuj

        2. piotreeeek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-06-12 14:46

          "PS4Ekskluzyw

          The Last of us 2 jest robione na PlayZłoma4 więc zobaczysz taką samą grafikę jak w Uncharted 4 ignorancie.

          hue hue hue hue :D"

          I jak zwykle doczytywanie się wszystkiego dwa metry przed nosem :D

          http://i.imgur.com/AgvOXv2.gifv

          Skomentuj

      2. endogie
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-06-12 14:47

        Zaden twoj ex na Playstation nie bedzie wyladal tak jak Cyberpunk 2077 na PC....przestan sie oszukiwac ignorancie. Wszyscy czekamy az zaczniesz wklejac swoje linki z oprawa graficzna exow nie udawadniajac nic prz czym orajac siebie samego. Mamy czas do 16 kwietnia. Przypomnimy ci wtedy o tym jak znow trolował. A teraz idz ...zaloguj sie na inne konto i potroluj troche. Jestes zakopany jak zawsze!

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2019-06-12 18:18

          Przecież do tej pory nie macie ładniejszej gry od Uncharted 4 God of War Spider Man Horizon ZD itd...haha.

          Ale dzbany a co dopiero będzie na nowej generacji.

          Czytacie co piszecie bo można się pośmiać :)))

          Skomentuj

          1. endogie
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-06-13 15:10

            nie mamy w twoim chorym mniemaniu bo ile to juz lat mozna ci gadac i gadac jak do sciany...ale ty nierzoumiesz co sie do ciebie mowi...grami ktore maja preustawienia fabryczne na medium ewentualnie na high chcesz wszystkich przekonac do tego ze masz racje ? Ile razy ja to juz pisze...boszzzzzz...dla ciebie nie ma znaczenia 4K...dla ciebie nie ma znaczenia 60 fps i wiecej ...dla ciebie nie ma znaczenia jakosc tekstur na najwyzszym poziomie plus bezkonkurencyjne wygladzanie itp. Nie masz argumentow a walisz takie kocopoly ze sie nie da czytac. Za to w twoim mniemaniu super jest jak jest...25 klatek w porywach do 30...co uwazasz za extra fascynujaca rozgrywke...doczytujace sie textury....chocby trawa w HZD...tak gralem mowie po raz setny i widzialem. Dla ciebie super jest jak 4K upscalowane, pseudo jakosc zreszta jak wszystko w konsolach. Gra na padzie tez to najwieksze osiagniecie gdzie po za trzema moze czterema rodzajami gier nie nadaje sie do niczego. Cieszysz sie tez bo jestes dzbanem jak The Order ma ma dwa wielkie pasy na ekranie ...niby jak w kinie co? Ale oboje wiemy ze to kastrat bo wiemy jak wygladala ta gra na zapowiedziach...co dalej nie zmienia faktu ze i tak odstawala od PC. i moglbym tak w kolko trolu i najwiekszy fanboy`u tutaj. CZekamy na Cyberpunk. Znowu bede mial bede z ciebie jak wiekszosc tutaj jak bedziesz wklejal linki zeby porownac i pokazac ze grafika na konsoli jest lepsz ;-) czekamy

            Skomentuj

  3. ElFi_
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-06-12 01:38

    Czy współpracę należy rozumieć jako: sypnęli konkretnym groszem, dali SDK i powiedzieli, ma być widać raytracing.... i tyle z wizyty? Zapewne resztę załatwią marketingowcy siedzący w biurze Nvidi reklamując karty RTX jako wręcz niezbędne do Cyberpunka...

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-06-12 01:57

      jak czegos nie rozumiesz to może lepiej nie komentuj?

      Skomentuj

      1. ElFi_
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-06-12 08:36

        Nie rozumiem więc pytam, a co wniosła Twoja wypowiedź?

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-06-12 09:58

          piszesz jak byś dokładnie wiedział jak to wyglada wiec odpowiadam że sie mylisz

          w przypadku takich dużych projektów nvidia wysyła czesto swoich inżynierów jako wsparcie

          Skomentuj

          1. ElFi_
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-06-12 19:24

            W sytuacjach z którymi ja się zetknąłem tak właśnie było. Może w tym przypadku jest inaczej a może nie. Pytam czy ktoś wie. Natomiast obserwując sytuację z boku to można odnieść wrażenie, ze gra jest na ukończeniu, tymczasem NV dopiero niedawno wyczuło interes i zgłosiło się z chęcią "współpracy". Z takim podejściem to wątpię aby przysłali tu kilku programistów "do pomocy", bo co ci programiści wiedzą o kodzie tej gry żeby cokolwiek pomóc? Ja swój kod pisany kilka lat temu muszę od nowa analizować, żeby wejść w temat a co dopiero jak by to było "po kimś".

            Skomentuj

          2. mgkiler
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-06-12 19:58

            Myślę, że to działa na zasadzie konsultacji, a nie, że ludzie z nVidi modyfikują kod Wiedzmina - nie.
            Czyli np engine programmerzy z Wiedzmina pokazują co jak obsługują w silniki, a konsultanci z nVidia mówią, czy to dobre rozwiązania, czy da się je poprawić, jak coś zrobić, itp.

            Skomentuj

  4. kaylo
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2019-06-12 08:46

    Mam nadzieję, że wersja na PC będzie miała piękną oprawę graficzną bez kompromisów związanych z konsolami.

    Skomentuj

  5. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-06-12 08:48

    O ile na drugim zrzucie widać RT, to na pierwszym coś się kompletnie zepsuło z tym RT, bo tam go nie ma:
    https://imgur.com/T926eWY

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-06-12 09:42

      Owe zrzuty nie posiadają RT bo dopiero będą implementować go do gry.

      Skomentuj

      1. Kenjiro
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-06-12 13:19

        To po co w takim razie napis "CAPTURED ON PC WITH NVIDIA GEFORCE RTX"?

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-06-12 13:38

          bo geforce RTX to nazwa serii kart od nvidi ??

          komp ma w srodku RTX wiec o tym pisza lol

          Skomentuj

          1. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-06-12 14:48

            To się nie klei. Nvidia opublikowała zrzuty odnośnie użycia RT w grze Cyberpunk 2077 bez użycia RT, co więcej, nie jest wyraźnie napisane, że zrzuty są BEZ RT, gdy cała notka mówi o RT właśnie. To jest tak bez sensu, że nie chce mi się dalej tego komentować.

            Skomentuj

          2. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-06-12 14:51

            PS. A gdybyś w ogóle odczytał oryginalną notkę nVidii odnośnie tych dwóch zrzutów, to jest napisane:
            "For a first look at real-time ray tracing in Cyberpunk 2077, check out these exclusive 4K gameplay screenshots".
            Czyli te zrzuty jednak przedstawiają zaimplementowany RT. QED.

            Skomentuj

          3. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-06-12 15:43

            no tak ale to "CAPTURED ON PC WITH NVIDIA GEFORCE RTX" to dlatego że użyli kompa z taka karta

            Skomentuj

          4. mesjan
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-06-13 00:34

            Należy zrozumieć co znaczy RT i w jakiej części gra go wykorzystuje. W obydwu zrzutach całkowicie nie widzę nic z RT. Gry (prócz Quake 2) wykorzystują go częściowo dla uzyskania pewnych efektów (odbicie refleksyjne, generowanie cieni lub co najtrudniejsze oświetlenie rozproszone). Te dwie pierwsze rzeczy są nie widoczne ani na tych zrzutach ani w gameplayach. Gry przed RT starały się np. oszukać odbicie i na tych zrzutach to ewidentnie widać że są symulowane, obrazek drugi odbicia ekranów ukazują tylko kolor tego co na ekranach, obrazek pierwszy np. odbicie niebieskiego światła na podłodze które nie wiadomo z kąt pochodzi. Gdyby to były zrzuty RT takich rzeczy by nie było.

            Skomentuj

  6. rlego
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-12 09:17

    przeciez to technologia bez przyszlosci, co nie? ;P

    Skomentuj

  7. apostol
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-06-12 10:28

    jeszcze DLSS do kompletu

    Skomentuj

  8. franiux
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-06-12 10:31

    A ja tam zagram na XBX/PS5/XB Scarlet, w zależności co będzie pierwsze za ułamek ceny PC.
    Za to kupiłem sobie rower za 12k i podziwiam codziennie grafikę w realu. Nie będę kupował PC za 10k żeby z lupą analizować każdy pixel gdzie ładniej wygląda na PC za 10k czy na konsoli za 2k. Na jednym i na drugim można pograć tak samo.
    A nawet wolę XBX+ LG OLED 65' od PC+ monitor LCD 2x'

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-06-12 10:33

      why not both

      Skomentuj

  9. kristof080
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-06-12 14:18

    Bez DLSS to bedzie tak jak na konsolach, hihi, jak to piotrus opisuje, cinematic..

    Skomentuj

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-06-12 14:44

      To wyobraź sobie jak to będzie na konsolach...znowu kastracja wszystkiego, low detale, low tekstury, checkboardsyfek, skikający fps.

      Skomentuj

  10. PS4Ekskluzyw
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2019-06-12 18:30

    Lód na głowę piotruś.

    Nowa generacja PS5 tak pogoni pctową prowizorę że szok :)

    Chyba znów muszę uruchomić album dla potomnych

    Uncharted4
    https://imgur.com/a/ESuWS01

    Uncharted Lost Lagecy
    https://imgur.com/a/KsPMSH9

    Horizon Zero Dawn
    https://imgur.com/a/8zACbu0

    God of War
    https://imgur.com/a/2r52ijY

    Spider Man
    https://imgur.com/a/zo9ccfW

    The Order 1886
    https://imgur.com/a/DY1BkGT

    Nadchodzące

    The Last of us 2
    https://www.youtube.com/watch?v=btmN-bWwv0A&t

    Death Stranding
    https://www.youtube.com/watch?v=rP3UngLFou4&t

    Ghost of Tsushima
    https://www.youtube.com/watch?v=kSAvzeopPC8&t

    I to wszystko ze starej generacji teraz pomyślcie co będzie na nowej. Do tej pory nie macie ładniejszych gier na pc i xboxie koniec kropka.

    Ale będzie pogrom jak tylko wyjdzie pierwszy ex na PS5.

    Skomentuj

    1. Legiu
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-06-13 08:03

      W dupie byłeś gówno widziałeś, jest pełno ładniejszych gier tylko po prostu nie stać cię by je w należytej jakości uruchomić :)

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!