Gry

DirectX 11 i UE3 dadzą nową jakość gier

opublikowano przez Karolina Grązka w dniu 2011-03-01

W San Francisco odbyła się właśnie konferencja GDC. Prezentowany DirectX 11 będzie wykorzystany w ulepszonej wersji Unreal Engine 3.

  Warto przeczytać:
 

Koniec z Kings and Castles

Game Developers Conference to największe pokazy nadchodzących technologii i możliwości ich wykorzystania. To także świetna okazja, żeby poszczególne firmy nawiązały ze sobą współpracę łącząc pomysł z wykonaniem. W tym wypadku, NVIDIA wraz z Epic Games postanowiła rozszerzyć możliwości wizualne nadchodzących gier.

Unreal Engine 3 to silnik, na którym opartych zostało wiele świetnych tytułów takich jak Bulletstorm, Mass Effect 2 czy Batman: Arkham Asylum. Również nadchodzące produkcje (przykładowo - BioShock Infinite czy Gears of War 3) pokazują, że potencjał jest jeszcze niewyczerpany.

Nic więc dziwnego, że do listy obsługiwanych przez system opcji dodano DirectX 11. Oprócz tego obsługiwana będzie też teselacja i technologie NVIDIA® PhysX®, APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Mark Rain z Epic Games przyznaje, że korzystając z doświadczenia firmy NVIDIA w zakresie DX11 oraz ich możliwości w odwzorowywaniu efektów fizyki, UE3 osiągnie nowy poziom realizmu pozwalający na wyprodukowanie nowej generacji gier. Nie mniejszy entuzjazm wykazuje też druga strona współpracy.

Ogromne światy, a także niezwykle szczegółowe modele i animacje można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500. Na wyżyny możliwości wprowadzono takie elementy jak interakcja z otoczeniem, efektowne wybuchy czy nawet sposób układania się ubrań na poszczególnych obiektach. Więcej informacji o zastosowanych technologiach możemy uzyskać na stronie NVIDII.

Warto dodać, że również Unreal Development Kit - darmowa wersja Unreal Engine 3 - została wzbogacona o obsługę wymienionych efektów. Miejmy nadzieję, że w obu przypadkach zaowocuje to uzyskaniem istotnie nowej jakości. Na rezultat jednak trzeba poczekać, wszak od konferencji do finalnego efektu długa droga. 

Źródło: Inf. prasowa


marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No i wypas :)
  • avatar
    niech engine unreal'a poprawia by dalo sie grac na 3 monitorach, bo w zadna gre ktora tej kupy uzywa sie nie da (borderlands, bulletstorm...)
  • avatar
    ile osób ma 3 monitory do grania, ile osób karty DX11?:> priorytety.
  • avatar
    Niech najpierw zostanie dobrze wykorzystany potencjal dx 10.
    Zaloguj się
  • avatar
    'można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500' to na 4xx już nie?
    Zaloguj się
  • avatar
    Lipa z tym DX11. Logo nie ma teselacji ;-)
  • avatar
    Zastanawiam się, czemu AMD(ATi) nie może ruszyć swojej dupy i również wejść w współpracę z jakimś game-deweloperem. Później gry z zielonym logo nV w intrze uzyskują 30% lepszą wydajność podczas samej rozgrywki (pomijając te PhysX'owe brednie).
  • avatar
    ch** tam z dx ! niech zaczną wspierać też OpenGL i OSX a nie tylko winshity...
    Zaloguj się
  • avatar
    Nowa jakosc gier!! Sugeruje uzyc do nowego COD. Przy okazji nauczyc tego kalekiego komandosa skakac i sie czolgac.
    Zaloguj się
  • avatar
    śmiać się chce z tych nowych DirectX'ów
  • avatar
    Jak slysze UE3.0 to mi sie flaki przewracaja. Szkoda ze jeszcze do karma engine nie wcisna tego DX11. Bedzie taki sam dx11 jak w stalkerze czyli nalepka na pudelku. Niech napisza nowy silnik ktory bedzie wymagal 4ro rdzeniowego CPU oraz grafiki dx11 do uruchomienia zamiast tak zeby byl jakis nextgen a nie z 40latki za pomoca botoksu robic 20ke.
  • avatar
    ja ta nowa generacje gier chcialbym zobaczyc ale w gameplayu, a nie w obrazkach, co mi po grafice jak gra z gatunku FPS starcza na 5h