Na topie

Dlaczego strzelanki single-player wymierają?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Kategoria: Gry Gry komputerowe Gry na konsole Tematyka: strzelanina Producenci: Machine Games

Odpowiedzi udziela Arcade Berg ze studia Machine Games.

  • Dlaczego strzelanki single-player wymierają?
A A

Chociaż znaczna część strzelanek oferuje kampanie dla jednego gracza, nie da się ukryć, że ostatnio zdecydowanie większą wagę przykłada się do rozgrywki wieloosobowej. Nowe produkcje oferujące tylko tryb single-player policzyć można na palcach jednej ręki. Dlaczego?

Zapytany został o to Arcade Berg ze studia Machine Games. Tak, tego które odpowiada za serię Wolfenstein, a zatem wydaje się, że mamy tutaj do czynienia z osobą dobrze znającą temat. Udzielona odpowiedź nie jest zaskakująca. Wszystko rozbija się głównie o pieniądze.

„Osobisty punkt widzenia? W głównej mierze chodzi o pieniądze. Dobra gra wieloosobowa przyniesie duże dochody, a ludzie będą zachęcać znajomych do wspólnej zabawy. Gra wieloosobowa wymaga zachowania jej w kolekcji, podczas gdy w przypadku gry single-player można ją szybko ukończyć i sprzedać, a twórcy i wydawcy nic z tego nie mają. Nie jest to oczywiście wina konsumentów, ale to jeden z aspektów rozliczanych z biznesowego punktu widzenia.”

Na szczęście Machine Games pozostaje wierne rozgrywce dla jednego gracza i jej sympatycy wkrótce pobawią się przy Wolfenstein II: The New Colossus. Premiera już 27 października.

Źródło: gamewatcher

Odsłon: 6048 Skomentuj newsa
Komentarze

33

Udostępnij
  1. Eternal1
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-10-22 19:50

    Możliwość gry przy wysokim poziomie trudności oraz dodatkowe tryby a'la "przetrwanie" potrafią ładnie wydłużyć singlową rozrywkę.

    Skomentuj

    1. mszark
      Oceń komentarz:

      10    

      Opublikowano: 2017-10-23 07:50

      Wystarczy brak ciągłego podpowiadania gdzie iść i co zrobić. kiedyś trzeba było trochę pomyśleć co zrobić, trochę poszukać, pobłądzić. Dziś gracz prowadzony za rączkę.

      Skomentuj

        1. mszark
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-10-23 13:23

          Jaki tertris? Jak rozbudowane i bardziej skomplikowane skoro przechodzisz w jedno popołudnie i zapominasz. Nie chodzi o to, żeby błądzić, ale żeby czegoś wymagała od gracza. A nie, mapka, ikonka za którą trzeba podążyć i z daleko świecący się punkt do którego musisz podejść i masz podane na tacy co zrobić.

          Skomentuj

          1. gural23
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-23 20:16

            W Wiedźminie 3 nie ma multi a ludzie kupują i grają po dziś dzień. P*******nie o Chopinie

            Skomentuj

    2. kosq83
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-23 22:25

      Kroniki Riddicka obie części - jedna z lepszych gier. Do dzisiaj wygląda elegancko. Soma - też fajny horror single. Dead Space 1 tak samo. Trochę się tych gier znajdzie jak ktoś chce.

      Skomentuj

  2. supervisor
    Oceń komentarz:

    22    

    Opublikowano: 2017-10-22 20:06

    Strzelanki wymierają bo są do niczego. Wolfenstein New Order był świetny, nowy DOOM też jest dobry. Da się? Oczywiście że się da.

    Przyczyną wymierania tego typu gier to tasiemce typu CoD i Battlefield - przyczyną pośrednią. Przez kilka dobrych lat mieliśmy same kalki tych dwóch gier w kwestii rozgrywki i mechaniki.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-10-23 01:21

      Wolf owszem fajny ale Doom to bieda straszna.

      Problemem wymierania singli jest fakt ze nad singlem developer musi się narobić 5x bardziej niz nad multi.

      By w shooterze zatrzymac gracza w singlu na kilka godzin potrzeba naprawde się naprawcować, natomiast kilka godzin w multi ucieka w samych ekranach ładowania w mgnieniu oka ;)

      Skomentuj

      1. Snack3rS7PL
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-10-23 08:10

        Zgadza się.

        Skomentuj

      1. lenoxxx
        Oceń komentarz:

        27    

        Opublikowano: 2017-10-22 22:41

        Na konsolach może nie ruszyć :D

        Skomentuj

  3. bullseye
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-22 20:54

    Wiekszosc producentow nie przyklada wagi do zadnego aspektu gry poza wybujala grafika......

    Skomentuj

      1. pablo11
        Oceń komentarz:

        10    

        Opublikowano: 2017-10-23 01:22

        Tak bo konsole nadają się do grania w FPSy, nie ma to jak celowanie z kontrolera i aima...

        Skomentuj

    1. Chiny_X
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2017-10-22 21:48

      Ale się uśmiałem. Nie ma obecnie żadnej gry na PC która ma dobrą grafikę. Konsole pomijam bo to graficzna porażka która do trzeciej ligi nawet się nie zalicza.

      Skomentuj

      1. vulgary
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-10-22 23:44

        jak możesz to wlącz bf1 na ultra, zobaczysz ładną grafikę

        Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2017-10-23 01:22

        a jaka to jest ta ładna grafika ze jej nigdzie nie ma?
        ładną grafikę to ma cuphead chocby.
        Zagraj w ori the blind forest - grafika na bardzo wysokim poziomie i to taka ktora nie zestarzeje sie za 10 lat nawet.

        Skomentuj

    2. wojtek_pl
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-10-23 13:07

      Niestety...

      Skomentuj

  4. baca130
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2017-10-22 22:39

    A tak bardzo lubię single :(

    Skomentuj

  5. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-10-22 23:59

    Sprzedać? Czyżby w regulaminie steam coś się zmieniło? Bo o ile dobrze pamiętam ci złodzieje nie umożliwiali odsprzedaży zakupionej licencji.

    Skomentuj

  6. pablo11
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-23 01:33

    A może po prostu to efekt tego, że mają wysoką cenę, mało fabuły i bardzo szybko się nudzą. Ileż można nawalać w boty.
    Mi osobiście już powoli się nudzą sieciowe FPSy, a nie bym miał ochotę kupować grę single FPS po powiedzmy 150zł.

    Skomentuj

  7. Kiciulek
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2017-10-23 01:45

    Wymierają? Żadnej strzelanki nie kupiłem dla multi. Dla mnie multi to zbędny dodatek do singla. Powinny powstawać 2 oddzielne, lepiej dopracowane produkty.

    Skomentuj

  8. xchaotic
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-23 05:21

    Na jakiej podstawie single FPP wymieraja?
    Moze sa gry popularniejsze od nich, ale Doom i Wolf sprzedaja tyle kopii co dawniej...

    Skomentuj

  9. projectdarkstar
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-10-23 08:28

    Bo durnie w marketingu i zarządach zrzynają jeden od drugiego i wszystkim się marzy model w którym opychają grę za niebotyczne pieniądze, potem opychają DLC za kolejną bajońską sumę a na końcu dowalają mikrotransakcje?

    Jakimś cudem dawniej opłacało się robić gry single player bez tego całego szmelcu. Teraz geniusze w managemencie wymyślili, że się nie opłaca.
    Więc zalewają rynek kolejnymi grami podobnymi do innych. Rynek który i tak jest mocno zapchany.

    Skomentuj

    1. czerwonyznajomy
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-10-23 16:52

      Durnie? Nic nowego czy innowacyjnego nie robią, a i tak zgarniają niezłą kasę. Powiedziałbym, że durnie to gracze kupujący to samo i tym samym wspierający nieróbstwo :)

      Skomentuj

      1. projectdarkstar
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-10-24 07:40

        Czy niezłą kasę to nie wiem. Gry zarabiają więcej niż kiedyś ale też sumy wydawane na reklamy są niebotyczne więc muszą zarobić dużo więcej żeby wyjść na swoje.

        Skomentuj

  10. TheZajax
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-23 12:13

    Kiedyś ludzie tworzyli grę nie myśląc w pierwszej kolejności o pieniądzach...

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-10-23 15:11

      Bzdura.
      Gry odkąd stały się komercyjne zawsze były robione dla pieniędzy i to one są najważniejsze.
      Tak jest od lat i tak będzie. To jest branża w której wszystko jest stale i jednocześnie zmienia się jak w kalejdoskopie

      Skomentuj

  11. wojtek_pl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-23 13:05

    Nie gram w multi ! A producenci niestety poprawiają grafikę ,zapominając o GRYWALNOŚCI. Jak gra jest kiepska to nie będzie się sprzedawać. Jak jest dobra, i nie musi mieć super grafiki, to będzie się w nią grało. Taki Half Life 2 jest bardzo dobrą grą, mimo że grafika wg obecnych standardów jest kiepska. A Serious Sam ? Super gra ! I nie ten nowy SS3, którego z multiplayer zrobiono na single, co widać po przygotowaniu map do rozgrywki multiplayer. Żenada...
    A jaką grafikę ma Minecraft ? :)))
    Ja lubię łazić po okolicy, zwiedzać, zaglądać w różne miejsca, przy okazji strzelając do wszystkiego co się rusza. :)
    Bieganie i strzelanie w multiplayer jest debilne...

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-23 15:15

      Serious sam nie zarobił na siebie. To jest właśnie problem takich niby fajnych gier.
      Crysis też nie zarobił na siebie. O włos crytek nie zbankrutował. Gdyby silnik nie był ich to dziś nikt by o nich nie pamiętał.

      Skomentuj

      1. wojtek_pl
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-10-24 08:45

        Auć. Jak zwykle. Fajne rzeczy znikają. Zastępowane tanią tandetą.
        A ja nadal gram od czasu do czasu w Far Cry, Crysis, Serious Sam, Half Life 2. Mniej więcej raz w roku.
        I to są chyba jedyne gry do których wracam regularnie.

        Battlefield 1 - nuda, tylko bieganie i strzelanie, kompletny brak zwiedzania okolicy i szukania sekretów

        Dead Island - jeszcze jako tako fajne.
        Dying light - fajne ale już za długie i za nudne.
        Far Cry 2 - porażka chociaż grafika ładna
        Far Cry 3,4 -niby lepsze od dwójki ale jakoś tak nie mogę się za nie zabrać po raz kolejny
        Call of Duty Infinite warfare - bieganie i strzelanie. Nuda.
        Prey - jakoś tak nie mogę się zabrać za dokończenie...

        Skomentuj

      2. wojtek_pl
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-10-24 08:49

        "Serious sam nie zarobił na siebie. To jest właśnie problem takich niby fajnych gier.Crysis też nie zarobił na siebie. " To znaczy, że się przyłożyli do tych gier, zrobili je dobrze. A to kosztuje. Dobre rzeczy kosztują.

        Skomentuj

  12. Zwierzak
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-10-23 20:07

    Nic nie wymiera, singiel w Unreal Tournament gram do dziś ;)

    Skomentuj

      1. wojtek_pl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-24 12:32

        Czyli wymierają, skoro te stare są lepsze od nowych...

        Skomentuj

  13. Marucins
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-24 13:26

    Bo brak jest pomysłów na ciekawą akcję, a poza tym obecnie nastała moda durnych QTE.

    Lepiej zrobić coś za na czym zarobisz kilkukrotnie - multi, skiny, mikro-płatności (cheatowanie), bany dla cheaterów, itd.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!