Na topie

EIZO ColorEdge CG277 i CX271: 27" monitory dla profesjonalistów

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Akcesoria

Kategoria: Peryferia Akcesoria Monitory Producenci: EIZO

Najnowsze modele zostały zaprojektowane z myślą o fotografii, prepressie, edycji wideo oraz postprodukcji.

EIZO ColorEdge CG277 i CX271 monitor

AA

Firma EIZO wprowadziła do oferty dwa 27-calowe monitory z serii ColorEdge - CG277 został stworzony z myślą o profesjonalnych zastosowaniach w fotografii, prepressie, edycji wideo oraz postprodukcji, natomiast model CX271 jest przeznaczony dla zaawansowanych użytkowników zajmujących się fotografią i projektowaniem graficznym.

Monitory mają szereg zaawansowanych funkcji znanych z poprzednich 27” modeli z serii ColorEdge. Dodatkowo zostały wyposażone w panele IPS nowej generacji odzwierciedlające 99% przestrzeni barw Adobe RGB i gwarantujące, że ciemne kolory zachowają swoją głębię nawet podczas patrzenia pod kątem w słabo oświetlonych pomieszczeniach, takich jak studia do postprodukcji. Urządzenia wykorzystują podświetlenie LED redukujące o 40% zużycie energii oraz minimalizujące szkodliwe dla oczu migotanie.

ColorEdge CG277 został wyposażony w ukryty w przedniej części obudowy czujnik umożliwiający automatyczną kalibrację monitora. Model ColorEdge CX271 wykorzystuje wbudowany czujnik do autokorekcji parametrów zapisanych w elektronice monitora podczas pierwszej kalibracji.

EIZO ColorEdge CG277 monitor

Do kontroli równomierności podświetlenia oraz koloru na całej powierzchni matrycy, monitory wykorzystują autorską technologię EIZO  - Digital UniformityEqualizer (DUE). Funkcja ta zapewnia, że współczynnik Delta-E opisujący nierównomierność, nie przekroczy wartości 3. Dodatkowo DUE utrzymuje również na tym samym poziomie temperaturę barw i jasność, w sytuacjach, kiedy zmienia się temperatura otoczenia.

Precyzyjną kalibrację zapewnia dołączone do monitorów oprogramowanie ColoraNavigator. Umożliwia ono wprowadzenie docelowych wartości jasności, punktu bieli, gamma i wygenerowanie profilu ICC. ColorNavigator uruchamia również, zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem, automatyczną kalibrację w przypadku modelu CG277 i automatyczną korekcję w przypadku CX271. Oprogramowanie oferuje szereg dodatkowych funkcji, jak np.: emulacja odwzorowania barw na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych.

EIZO ColorEdge CX271 monitor

Do zastosowań w edycji wideo i postprodukcji, ColorEdge CG277 umożliwia wyświetlanie barw dobieranych indywidualnie z wykorzystaniem przestrzennej tablicy 3D LUT. W połączeniu z funkcją emulacji dostępną w oprogramowaniu ColorNavigator umożliwia to twórcom filmowym sprawdzenie jak obraz będzie widziany przez widownię w kinie. Ponadto został on wyposażony w tryby wyświetlania obrazu charakterystyczne dla środowisk broadcastowych: Rec. 709, EBU, SMPTE-C czy DCI. Obsługuje także sygnał 4K x 2K, skalując go do naturalnej rozdzielczości 2560 x 1440.

Model ColorEdge CG277 ColorEdge CX271
Ekran IPS 27" IPS 27"
Rozdzielczość 2560 x 1440 px 2560 x 1440 px
Kąty widzenia 178/178° 178/178°
Jasność 300 cd/m2 300 cd/m2
Kontrast 1000:1 1000:1
Czas reakcji 6 ms 6 ms
Pokrycie barw Adobe RGB 99% 99%
Wejścia wideo DVI-D, HDMI (HDCP), DisplayPort (HDCP) DVI-D, HDMI (HDCP), DisplayPort (HDCP)
Dodatkowe 2x monitor control, 2x USB 2.0 2x monitor control, 2x USB 2.0
Pobór mocy 0,5 W (stantby), 0,7 W (power save), 43 W (typowy), 99 W (maksymalny) 0,5 W (stantby), 0,7 W (power save), 43 W (typowy), 99 W (maksymalny)
Wymiary 646 x 425 - 576,5 x 281,5 mm (poziomy),  402 x 671 - 704 x 281.5 mm (pionowy) 646 x 425 - 576,5 x 281,5 mm (poziomy),  402 x 671 - 704 x 281.5 mm (pionowy)
Waga 12,8 kg 12,8 kg
Standard VESA 100 x 100 100 x 100

Obydwa monitory trafią do sprzedaży w kwietniu, a ich ceny jeszcze nie są znane. Producent udziela na nie 5-letniej gwarancji Model EIZO CG277 przeszedł pozytywnie testy niemieckiej organizacji FOGRA i został zakwalifikowany jako urządzenie klasy A, co potwierdza możliwość jego wykorzystania w systemach softproofingowych.

Źródło: EIZO

Odsłon: 11565 Skomentuj newsa
Komentarze

22

Udostępnij

Akcesoria w marketplace

  1. Max209
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2014-02-28 08:47

    ok.... no może być

    Skomentuj

  2. deel77
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-02-28 09:08

    A gdzie podano cenę?

    Skomentuj

    1. Fiber
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2014-02-28 09:13

      Ceny wciąż nie są znane. Na mva.pl szacują, że CX będzie wyraźnie droższy od poprzednika. Więc strzelałbym ceny w okolicach 7k zł za CX i 10k zł za CG.

      Skomentuj

  3. hideo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-02-28 09:11

    Eizo najlepsze monitory na rynku

    Skomentuj

  4. Kapucynek
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-02-28 09:56

    Może i najlepsze, ale mało kogo z nas na nie stać.

    Skomentuj

    1. krzysiek
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2014-02-28 10:19

      No i mało kto ma potrzebę stosowania takich monitorów.
      Do zwykłych zastosowań graficznych z powodzeniem wystarczą tańsze nec i eizo.

      Takie sprzęty to w zasadzie tylko dla ludzi gdzie wierność kolorów jest faktycznie krytyczna a cały workflow jest dokładnie kontrolowany.

      Skomentuj

      1. dolph
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2014-02-28 12:49

        NEC mocno siedzi Eizo na karku od kilku dobrych lat...

        Skomentuj

        1. Nefae
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-02-28 14:03

          Są jeszcze bardzo dobre monitory LaCie.

          Skomentuj

          1. krzysiek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2014-02-28 14:46

            były. Podobnie jak Radius czy Barco. W nie były przygotowane technologicznie na przyjście LCD.

            Skomentuj

          2. krzysiek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2014-02-28 14:46

            były. Podobnie jak Radius czy Barco. W nie były przygotowane technologicznie na przyjście LCD.

            Skomentuj

          3. hideo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2014-02-28 17:03

            NEC i Lacie to było to samo pod inną marką :)

            Skomentuj

        2. hideo
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-02-28 17:05

          kilku? co najmniej kilkunastu jak nie więcej ;)

          Skomentuj

  5. FaraonM
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-02-28 17:32

    Ceny jeszcze nie są znane = cena większa niż myślisz :)

    Skomentuj

    1. klosz007
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-02-28 22:39

      Masz rację co do wad i co do zalet CRT. Równie dużo racji jest jednak w twierdzeniu, że gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem :)
      Wszystkie wady CRT o których mówisz (dodać należy jeszcze problemy z odwzorowaniem geometrii, zachowaniem zbieżności kolorów na całej powierzchni itp. itd) spowodowały to, że jak tylko technologia LCD stała się wystarczająco dobra pod kątem jakości wyświetlanego obrazu (niekoniecznie lepsza !), żeby mogła zastąpić CRT to CRT natychmiast odeszło do lamusa.

      Skomentuj

    2. klosz007
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-02-28 22:53

      Zapomniałeś jeszcze o miękkim promieniowaniu X które rozsiewały naokoło (szczególnie za siebie - w kierunku osoby siedzącej po drugiej stronie biurka).
      No i o cenie. Monitor CRT o na dzisiejsze czasy normalnym (czyli np. 24 cale) ekranie kosztował majątek. Największy monitor CRT jaki miałem to 17 cali i to już była luksusowa wielkość i zajmował mi pół biurka. A teraz mam 24 cale, kosztuje względnie podobne pieniądze co to 17 cali wtedy (a to jest monitor semiprofesjonalny) i zajmuje ułamek tamtego miejsca...

      Skomentuj

    1. klosz007
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-02-28 22:43

      Jak masz prymitywną matrycę TN sprzed paru lat to masz rację. Zauważ jednak, że dziś to nie jest parę lat temu i utrata jakości obrazu pod dużym kątem to problem już od dawna rozwiązany.

      Skomentuj

    1. klosz007
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-02-28 22:47

      A ja myślę, że czas żebyś sobie kupił monitor LCD i przestał pitolić jak stara baba i szukać na siłę argumentów że warto mieć jeszcze monitor CRT.
      Tak samo pitolą Ci których nie stać na dysk SSD i ciągle im coś w nich przeszkadza.

      NIEKTÓRE monitory LCD nie najadają się do gier FPP ze względu na duży lag (i do takich zapewne zaliczają się te modele EIZO ze względu na zaawansowane przetwarzanie obrazu - mój NEC P241W ma lag ponad 40ms ale ja go nie używam do gier FPP...).
      Jednak większość ma ten lag znacznie mniejszy i żaden gracz mnie nie przekona, że zauważy różnicę pomiędzy monitorem CRT a monitorem LCD gdzie input lag jest na poziomie kilku ms.

      Skomentuj

        1. klosz007
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-03-01 15:03

          Tutaj chyba mówisz o smużeniu. Ze smużeniem czyli widocznym skutkiem czasu reakcji też LCD już sobie poradziły choć chyba nadal nie jest tak dobrze jak w CRT.

          Czas reakcji to czas jaki potrzebuje kryształ LCD aby przejść ze stanu wyłączonego do włączonego (lub odwrotnie). Jeżeli ten czas jest długi no to poruszający się obiekt ciągnie za sobą smugę lub zlewa się z tłem.

          Dla odmiany input lag to obrazowo czas jaki upływa pomiędzy wejściem sygnału kablem do układu monitora a jego wyświetleniem na ekranie. Dla monitora CRT jest to zero (choć nie zawsze jest to prawda dla telewizorów CRT które pod koniec swojego rynkowego życia były już wyposażane w układy predykcji ruchu), dla LCD pojawia się opóźnienie. Wynika ono z tego że elektronika LCD poddaje obraz przetwarzaniu np. w celu poprawy jakości kolorów, podbiciu kontrastu czy też eliminacji smużeń wynikających z ograniczonego czasu reakcji matrycy (to co pisałem wyżej). Ten czas może wynosić od kilku do kilkudziesięciu milisekund. Duży czas jest typowy dla monitorów graficznych (takie jak to EIZO).
          Duży czas przeszkadza 'topowym' graczom w strzelanki FPP gdyż efektywnie zwiększa czas reakcji gracza (gracz widzi obraz opóźniony względem tego co się już wydarzyło w grze). Przeciętny człowiek nie zauważa różnicy nawet jeżeli ten input lag wynosi te 30 czy 40 milisekund.
          Z tego powodu do dynamicznych gier nie nadają się za bardzo telewizory LCD gdyż ze względu na układy przewidywania ruchu obecne w lepszych modelach input lag jest tam jeszcze większy (nawet kilka klatek) ale lepsze modele mają też zazwyczaj 'tryb gry' w którym wszystkie te funkcje są wyłączane i input lag znacznie spada.

          Skomentuj

      1. apuk666
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2014-03-01 13:10

        Jak to jest z tym lagiem? Mam 2 monitory: Philips 27"led 3ms i LG 19"lcd 5ms. Na tym pierwszym odczuwam dość nieprzyjemne lagi a na drugim poza syfnymi kolorami to żadnych lagów niema. Te mili-sekundy wiele nie mówią. Pomoże mi ktoś to zrozumieć?

        Skomentuj

  6. leto87
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-03-03 22:42

    Ja jestem grafikiem, 3d, product design, animacja i pracuje na paru letnich monitorach tn.. Rzeczy ktore robie, na drogich monitorach, wygladaja poprostu lepiej :D
    Gdy ktos pracuje w dtp albo duzym studiu gdzie zlecenia warte sa po paredziesiat tysiecy pln i wiecej, to taki monitor ma racje bytu.
    Nie ma co sie podniecac.. Najwazniejsze to zarabiac pieniadze, widze ze wielu grafikow przecenia znaczenie monitora w tym zawodzie..

    Skomentuj

  7. cyna76
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-03-04 11:24

    z innej beczki , posiada ktoś kalibrator ? z okolic Katowic , Sosnowca

    Skomentuj

    1. Kosher
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-03-30 14:42

      Będzin, zapraszam. Jeśli jesteś zainteresowany to podaj w odpowiedzi jakiś kontakt do siebie to się odezwę. Mam i1 display Pro i Colormunki Photo.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)