Karty graficzne

Fallout 4 - w 87 dni do CrossFire

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2016-02-05

Wraz z najnowszym fixem Fallout 4 w końcu dostał działającą obsługę technologii AMD CrossFireX

Po 87 dniach od premiery Fallout 4, firmie AMD w końcu udało się zmusić grę do PRAWIDŁOWEJ pracy w konfiguracjach multi-GPU. Przypomnijmy, że znacznie lepiej poszła implementacja CrossFireX w przypadku Rise Of The Tomb Raider, co zajęło zaledwie dni 5.

Przed paroma dniami firma AMD zaprezentowała sterowniki w wersji 16.1.1, które dodawały obsługę CrossFire do Fallouta 4. Traf chciał, że w tym samym czasie również producent gry zaimplementował nowy patch. Efekt zderzenia niezsynchronizowanych działań Bethesdy i AMD wyglądał mniej więcej tak (osoby cierpiące na epilepsję prosimy o nie odtwarzanie filmu):

W siedzibie AMD zapewne dało się słyszeć ciężkie westchnienie i ruszyły prace nad hotfixem do sterowników 16.1.1. I tak - udało się. CrossFireX w Fallout 4 w końcu działa dobrze!

Sprawdziliśmy jak z rozwojem sterowników zmieniała się wydajność gry na karcie ASUS Radeon STRIX R9 390X - finalnie z dwiema kartami w konfiguracji CrossFireX.

Fallout 4 - 3840 x 2160
[kl./s.] Ultra + FXAA

Crimson 16.1.1 hotfix (CrossFireX) 58
46
AMD Crimson 33
25
AMD Catalyst 15.11.1 32
25
AMD Catalyst 15.11 29
19

Wydajność gry ładnie poszła w górę już w dedykowanych dla gry sterownikach (15.11.1), ale komfortowa rozgrywka w 4K stała się możliwa dopiero od najnowszego fixa 16.1.1. Czy to dobry powód by wrócić do świata czwartego Fallouta?

Uwaga - Fallout 4 w konfiguracji CrossFIreX działa gorzej z wyłączoną synchronizacją pionową.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

8
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Żałosne. Producent karty graficzniej powinien zająć się działaniem karty i sterowników. A obsługa crossfire w grze powinna należeć do producenta gry tak jak i optymalizacja. Nie byłoby tyle aktualizacji sterowników i prawdopodobnie byłyby lepiej zrobione. Oby DX12/Vulcan zmieniły coś na tym polu.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Ja tam nie widze zadnych bledow... oni tylko wlaczyli obsluge wallhack :P
  • avatar
    Mi to wygląda jakby ktoś otworzył dwa razy jedną grę i jedna na drugą się nakłada
    Zaloguj się