• benchmark.pl
  • Gry
  • Frostbite 2: gry na tym silniku ruszą jedynie na 64-bitowych systemach operacyjnych
Gry

Frostbite 2: gry na tym silniku ruszą jedynie na 64-bitowych systemach operacyjnych

z dnia 2012-05-22
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
144 komentarze Dyskutuj z nami

Promocja Windows 8?

Johan Andersson z DICE zapowiedział, iż przygotowywane przez studio gry wykorzystujące silnik Frostbite 2.0 zadziałają jedynie na systemach 64-bitowych.

Taki oto wpis umieszczony został na Twitterze głównego programisty DICE:

"W 2013 roku planujemy wydanie gier wykorzystujących silnik Frostbite 2.0, które wymagać będą 64-bitowego systemu operacyjnego. Jeśli jesteś na 32-bitowym, masz wielką okazję do zainteresowania się Windows 8."

Frostbite 2 silnik DICE gry logo

Wbrew pozorom takie kroki mogą nieco rozczarować sporą część graczy. Nie wszyscy bowiem zdecydują się na zmianę systemu, a tych, którzy korzystają z 32-bitowych wersji jest jeszcze naprawdę wielu. Ba, jest ich nawet więcej niż tych, którzy mają system 64-bitowy.

Tymczasem produkcji wykorzystujących Frostbite 2.0 będzie przybywało. Jeszcze w tym roku pojawi się Medal of Honor: Warfighter, potem Command & Conquer: Generals 2, a w dalszej perspektywie nowe odsłony serii Mirror's Edge i Battlefield. Ostatnio zapowiedziano też, że 64-bitowy system potrzebny będzie do uruchomienia gry Dead Space 3.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl


Wszystko są to tytuły naprawdę interesujące i aż żal będzie, gdy zamiast gry pozostanie tylko oglądanie gameplay'u.

Co sądzicie o konieczności korzystania z 64-bitowego systemu?
 

Więcej o grach:

Źródło: vg247, latestnewsexplorer, youtube

marketplace

Komentarze

144
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ram jest tani więc x64 OS to podstawa. 64bitowego windowsa używam już od czasu xp. Nawet 99% lapków w marketach ma x64 zainstalowanego "na dzień dobry"
    Zaloguj się
    21
  • avatar
    Od 8 czy 10 lat na rynku są systemy operacyjne w wersji 54 bit. Tak samo procesory. Już Athlon 3000+ był 64 bitowy.

    64 bity to powinna być podstawa od wielu lat. Microsoft z niewyjaśnionych przyczyn wydał Windows 7 w wersji 32 bit. Po co? Nie wiem. Coś słyszałem że Windows 8 też ma mieć taką wersję. Obym źle słyszał.

    Skoro producenci systemów wolą stagnację to chociaż producenci gier niech zrobią wreszcie ten krok i odetną się od 32 bitów.

    Dla mnie to bardzo dobra wiadomość, niech zmuszają siłą producentów systemów do zaniechania produkcji wersji 32 bitowych.
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    Wreszcie... czas zabić 32 bity... gry, które wykorzystają wreszcie odpowiednią ilość RAM. Jeszcze wykorzystać więcej wątków w CPU i będzie idealnie.
  • avatar
    Moim zdaniem, jeżeli ktoś ma sprzęt, który jest w stanie zapewnić komfortowe granie w gry na frostbite 2 to raczej oczywiste jest, że ma 64 bitowy system (a jeśli nie to prawdopodobnie nie ma zielonego pojęcia o komputerach). W końcu 4gb ramu to minimum gracza czego nie da się osiągnąć na systemie 32 bitowym.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystko OK, ale gość ewidentnie robi reklame MS, co ma piernik do wiatraka? Jak masz W7 32 to se po prostu przeinstaluj do 64bit i voila. Nie trzeba od razu kierować oczu na nowe dziecko MS.
    Zaloguj się
  • avatar
    czas najwyzszy, calkowicie nie rozumiem, po jaka cholere Windows 7 wyszedl w 32bitowy, jeszcze kiedys jak bylo tlumaczone, ze 64bity zalecane dla mocniejszych komputerow mozna bylo zrozumiec
    kazdy procek od starych athlonow 64bit pozwala na instalacje, posiadanie 4gb tez dzisiaj ciezkie nie jest
    a i aplikacje 64bitowe dzialaja lepiej, ostatnio testowalem mediacoder, roznice nawet 10% wzgledem 32bity, przy kodowaniu materialu hd liczonego w godzinach takie 10% to genialny wynik
  • avatar
    Trochę mnie śmieszy to, że "kowalski" jak myśli o 64 bitach to ma w głowie 2 x 32bity więc i komp musi mieć w sobie 2x więcej...

    Czas najwyższy na przesiadkę. Chyba nie po to kupujemy technologicznie nowy sprzęt, żeby korzystać z kilkunastoletniego systemu operacyjnego.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja niektórych komentarzy nie rozumiem. Większość wypowiedzi negatywnych brzmi następująco: mam fajny procesor czterordzeniowy i używam programów które wykorzystują tylko jeden rdzeń. Po co mi w takim razie taki procesor?Wszyscy narzekają że aplikacje nie są w stanie wykorzystać sprzętu a z drugiej strony gdy technologia idzie w tym kierunku nagle zmieniają zdanie bo stare jest lepsze.

    @ares87
    Da się tylko musisz mieć tą samą edycję. Nawet w licencji masz napisane. Jeżeli wpiszesz klucz od Home Premium do wersji Ultimate to na pewno Ci nie zadziała
  • avatar
    Nie sądzę aby to była promocja windows 8. Raczej chęć ucięcia kosztów optymalizacji kodu pod obie architektury na raz. Przy dzisiejszym zapotrzebowaniu na ram architektura 32 bitowa ma już zbyt wiele wad. Lepiej chyba aby dobrze zoptymalizować grę pod x64 niż robić kompromisy dla obu architektur.
  • avatar
    Ehh, gdzie ta edycja komentarzy? Zrobiliście sonde czy chcemy edycji, i 90% osób ''powiedziało'', że tak, ale chyba posłuchaliście mniejszości ;-)
    Co do tematu, to ponoć z tego silnika ma korzystać także Dragon Age III.
  • avatar
    Postęp ma swoją cenę...
  • avatar
    Czemu napisaliście powinno się zainteresować windows 8... Wspieracie tylko monopolistę! Warto ludzi uświadomić że EA portuje FROSTBITE 2 na 64 bitowego linuxa!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    chyba jednak muszę tą 7 64 zainstalować w końcu...
    Zaloguj się
  • avatar
    Moim zdaniem jeśli są już od dłuższego czasu systemy 64bit, chyba bardziej popularne niż 32bit to dlaczego z tego nie skorzystać? Jestem za 64bit oraz DX11 oczywiście z odpowiednią optymalizacją gier.
  • avatar
    Czekam na Battlefield 2143. Mam nadzieję, że kiedyś zrobią :)
  • avatar
    bardziej juz chyba wypromowac tego gniota sie nie da ... zawsze jakies problemy ... teraz znowu to zainstalowalem a tu prosi o aktualizacje ... aktualizacja zajmuje 4.5 GB a internet mam z limitem pobierania .... w dupie z takimi grami.Najlepiej niech do kazdej gry dokladaja szamana na szczescie zeby nie bylo problemow z instalacja / uruchamianiem gry.
  • avatar
    Sam używam 64 bitowego systemu od pieciu lat i teraz dx 11 i 32 bity to smieci, i tylko w 64 bitach lezy przyszlosc i popieram ten krok. stara technologia musi umrzec !
  • avatar
    tu nie chodzi o ilosc ramu idioci....

    dla was 64 vs 32 to tylko ilosc ramu.. ja pierdziele..
    Zaloguj się
  • avatar
    I bardzo dobrze,trzeba w końcu porzucić 32 bity :)
  • avatar
    @ZiemoOne

    Nie da się wpisać klucza z wersji win7 system x32 na win7 x64 już próbowałem :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ok dzięki :)
  • avatar

    Moim zdaniem nie jest to żadna rewolucja...

    To nieuchronna ewolucja, która została wymuszona przez rozwój sprzętu i oprogramowania. Teraz dotyka branży rozrywkowej i będzie to krok do przodu. Gorzej, jeśli platforma Frostbite 2 do działania będzie wymagać obecności systemu Windows 8...

    Cóż, takiej przesiadki z Windows 7 nie planuję i jestem skłonny powstrzymać się od zakupu gier działających z tym silnikiem. Tak może postąpić wielu graczy, dlatego ciężko uwierzyć, by producenci w taki sposób ograniczali sobie rynek zbytu.

    Zaloguj się
  • avatar
    jest mało softu przystosowanego do na 64 bity w tym jest najwiekszy problem, swiadczy o tym ze chociazby flash na x64 wyszedł dopiero jakies 3 miesiace temu :/
    Zaloguj się
  • avatar
    Nareszcie jakiś postęp, aby więcej takich firm, to wtedy wymusi ''lepsze'' konsole, które nie powinny wówczas blokować rozwoju PC! Oby tylko Windows 8 był udany, bo coś w to wątpie obecnie...
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie mam nic przeciwko temu, że DICE chce, żeby gry na silniku Frostbite 2.0 działały tylko na systemach 64-bitowych, ale... wiecie jakie będą wymagania tych gier?
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja odrazu przy instalacji systemu wylaczam zapore i wszystkie aktualizacje, szykuja ludzi do zmian jak wyjda nowe konsole to 64 bit bedzie minimum albo podstawa jezeli nie wymysla 128 bit ::P. i nie robcie z siebie kalek z reinstalacja systemu i zmiana w ustawieniach na 64 bit. co do XP tez bylem przeciwny zmianie na Win 7 dopoki nie zainstalowalem. mozecie pieprzyc farmazone ze 7 to ze 7 tamto ale po tygodniu zrozumiecie. Zreszta jak ktoś ma XP to powinien nie miec prawa glosu :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Przejde na 64 bity wraz z kolejna generacja konsol. Do tego czasu, ta 32 bitowa Vista starczy. Po co mam sie przesiadywac skoro, gry to porty z konsol, ktore maja 512 MB ram, a portowane gry z zadowola sie 2-3GB Ramu. Dopiero z nastepna generacja, o ile ta bedzie posiadala przynajmiej 4GB pamieci 32 bity straci sens, bo znajac zycie porty beda wymagaly te 8GB ram.
    A jak Microsoft mysli, ze kupie Windowsa 8, to sie myli. Te badziewie mi sie nie podoba i przesiade sie na 64 bitowa siodemke.
  • avatar
    Moim zdaniem silnik powinien być dopasowany do systemów 32-bitowych ale cóż wszystko pewnie ustawione by Microsoft mógł także zarobić ponieważ ludzie zrobią wszystko by zagrać w coś nowego fajnego i razem z grą będą kupować nowy system.
  • avatar
    dodatkowe 2GB ram to wydatek 30-40pln. licencja win7 czy visty pozwala na zainstalowanie wersji x64. więc w zasadzie problemem jest tylko czas poświęcony na przeinstalowanie systemu. biorąc pod uwagę fakt że ulubionym poleceniem dosowym 3/4 graczy jest "format c:" można stwierdzić że problem poruszony w newsie jest wyolbrzymiony
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Siedze na 64bitach od 2005 roku, a dopiero teraz rusza fala :-/.I to niestety pod dx11.
    Co do win7, to jesli dobrze kojarze zdecydowano sie na wersje 32bit bo wbrew pozorom nie kazdy procesor obslugiwal rozkazy x64, intel w tanszych pentiumach/celeronach chyba wylaczal obsluge x64 (pierwsze prescotty), wiec nie kazdemu to by poprostu wogole ruszylo.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Według mnie to w dzisiejszych czasach 64bity to podstawa. Dzisiejszym standardem do nowszych gier jest co najmniej 4GB ramu. wiec 32bit-owe systemy nieobsługujące 4GB zaczynają się robić zbędne. Chyba że gramy w starsze gierki i mamy 3GB ram-u. Wtedy jak najbardziej tak dla 32bitów.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    I bardzo dobrze, w końcu ludzie będą zmuszeniu kupić wersję 64 bitową, wcześniej sprzedawcy wciskali wersję 32 bitową, która jest gorsza pod każdym względem, jej możliwości się kończą. Jeszcze trochę i byłoby tak jak z BIOSem, sprzedawcy instalowali stare wersje na płytach, a jak ktoś kupił dysk 3TB to się głęboko zdziwił.
  • avatar
    Dość zaskakująca deklaracja, przynajmniej dla mnie. - gry jak dotąd nie potrzebowały zbyt dużej ilości ramu.
    Ale trzeba iść naprzód, 64 bity to przyszłość. Lepsze to, niż konieczność nabycia najnowszego GeForce :P
  • avatar
    Ja myślę,że jednak większość ludzi ma 64bitowe systemy to tak jakby standard...
  • avatar
    fajnie, będzie niezła grafika :)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Według mnie wymaganie systemu 64 bit to krok w przód jeżeli chodzi o wydajność i róznego typu optymalizacje. Już mamy małe pogoski o wprowadzeniu 128bitowego systemu, więc jeżeli nadal byliby użytkownicy 32bit, to nadal programiści musieliby tworzyć na 32 bitach, a później robić alternatywne wersje.
    32bit do śmieci!
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    64 bity dobrze dobrze, tylko czemu akurat na windows 8? To jest większy fail od visty.
  • avatar
    NO I BARDZO DOBRZE. Precz z 32 bitowymi systemami :)
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    wreszcie sie cos ruszy.

    ci co bija piane ze "znowu cos nowego ;////" to se kruwa siedzcie na 16 bitowych systemach i prockach... dzis nikt o tym gownie nie chce slyszec... tak samo jak za 5 lat nikt o 32 bitach nie ebdzie ccaial slyszec

    jak ja nienawidze ludzi, ktorzy maja alergie na slowo "zmiana"

    co drugi komentator to kretyn, ktory nie uie czytac albo pirat, skoro widzi wielki problem w przeinstalowaniu windowsa, msz oryginala? to bez problemu przeinstalujesz. windows i tak lubi raz na jakis czas sie przeinstalowac, wiec kzdemu na dobre to wyjdze.

    sprzet juz w 2005 roku obslugiwal systemy 64 bitowe. dzis tylko gowniane atomy nie obsluguja, ale one sie nadaja co najwyzej na obejrzenie poczty.

    ode mnie wielki mega plus dla panow z DICE.

    wcale to nie musi byc umowa z MS, moze po prostu od siebie dali w komentarzu.

    32 bity powinny umrzec dawno temu, tak jak 16 bitow umarlo...
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Wiecie co? ja mam 7-64bit, ale bez licencji i jest mi z tym dobrze -,-
  • avatar
    DRM !!!!11 Bojkotować !!!!111
  • avatar

  • avatar
    To jest zabieg tylko po to aby ludzie kupowali nowego windowsa 8 nic więcej.Skoro DICE zawarło umowę z microsoftem w zamian z coś to muszą się z tego wywiązać
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    No nareszcie skończą się marudzenia buraków z XPkiem.
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    Aha, czyli do zagrania w gry na silniku Frostbite 2.0 muszę kupić nowy system operacyjny. Trudno, producent na mnie ew. nie zarobic, nie moja strata.
    Zaloguj się
    -12
  • avatar
    Czyli microsoft i DICE się dogadali, krótko mówiąc... Bo szczerze wątpię w to, że gry na tym silniku w minimalnych wymaganiach będą żądały więcej niż ok 3,5GB RAM-u. Moja opinia jest taka, że microsoft czuje, że Windows 8 się nie sprzeda dobrze, więc teraz posunął się do szantażu. Oczywiście, zawsze można kupić Windows 7, tylko jeśli ktoś już ma ten system to szkoda mu będzie kupować drugi, właściwie taki sam Windows tylko po to, by mieć 64bit-y. Czyli pójdzie do sklepu i kupi Windows 8, tym samym nabijając kieszeń tej korporacji...
    Zaloguj się
    -18
  • avatar
    jestem za a nawet przeciw. Kto zjadł moją musztarde?
    Zaloguj się
    -49
  • avatar
    64bit bo będą pisać gry na ubuntu i nie będą specjalnie wydawać kasy na porty 32bit.
  • avatar
    A ja uważam, wbrew temu co smuci tu autor, że zdecydowana większość od maintreamu w górę ma os 64bit... i jeśli, z takich rozwiązań będą wynikać konkretne korzyści to jak najbardziej popieram pominięcie "zacofanych" 32 bit i/lub/oraz dx9
  • avatar
    Czas najwyższy iść z czasem. Może gry (bo nie aplikacje) wymusza przeniesienie się całkowicie na 64 bity!
    Zaloguj się
  • avatar
    "Nie wszyscy bowiem zdecydują się na zmianę systemu, a tych, którzy korzystają z 32-bitowych wersji jest jeszcze naprawdę wielu. Ba, jest ich nawet więcej niż tych, którzy mają system 64-bitowy."

    Tak? A może jakieś dane czy coś do poparcia tego? :P Ktoś prowadzi takie statystyki na poziomie kraju? :P (wiem, czepiam się:P)
    wg ankiety steama z kwietnia tego roku, 53.86% userów ma win7 x64, doliczając do tego 6.28% z visty x64 mamy lekko ponad 60% :P Co prawda tylko w odsetku użytkowników steam - lecz pamiętajmy, że bardzo dużo liczba gier korzysta z niego.
  • avatar
    64 bitową Viste mam od 5.5 roku, nigdy jeszcze nie napotykam problemów z kompatybilnością z programami, grami. Swoją drogą mod do Half Life 2 co sie nazwya cinematic mod 11 wymaga 64bit, tekstury są za to idealne i jestem jak najbardziej za by taka jakość była na większą skale.
  • avatar
    Be eF Trzy, Be eF Trzy Jeszcze Tylko Jakieś Czterdzieści Dni,Czterdzieści Dni.Ale będe grał....:DD
  • avatar
    Jeśli ktoś ma wersje 32 bit to w 100% legalnie!!!! może aktywować na tym samym kluczu wersje 64 bit, sam kupiłem win 7 32 i po rozmowie z pracownikiem Microsoftu który poinformował mnie że bez problemu mogę aktywować wersję 64, najlepiej zmówić nośnik alternatywny:) co oczywiście jest sciemą:) pożyczyłem nośnik od kolegi i wszystko śmiga.
  • avatar
    64 bity to...
    liczenie na wiekszych liczbach = wieksza precyzja + wieksze tereny + wieksze tekstury + wiecej detali + lepsze cienie[dokładniejsze]

    a potem kretyni narzekaja, ze wychodzi RAGE ktory ma "zalosne tekstury", jakby dali lepsze to polowa osob nie byla by w stanie gry wlaczyc.

    w czasach 16 bitowych procesorow, tez wystarczylo 16 bitow i tamta ilosc pamieci, dzis jakbys mial miec 128 mb ramu, to bys tego gowna dotknac nie chcial..

    przez to ze userzy przyrosli do 32 bitowych wersji mamy cholerny zastoj...

    dzis pracowalem w studiu z dzwiekiem... duze pliki, duza sesja... co chwile OUT OF MEMORY.. a niestety pod 64 bit sie nie da, bo program sie nie umie zainstalwoac w srodowisku 64 bitowym.. bo sterowniki wlasne bo to bo tamto...

    gry nie powstaja = nie sa wykorzystywane mozliwosci = gry nie powstaja, bo developerom sie nie oplaca, bo nie ma graczy, bo "w 32 bitach mam wszystko"

    ram ramem, tez wazny, ale nie tylko o to chodzi w zmiaie bitowosci.

    wielki szacun za tak odwazny ruch dla DICE.
  • avatar
    Hej mamy coraz to nowsze procki, w nowy wymiarach konstrukcji, nowe GPU i teraz przyszedł czas na pamięć RAM - zapewnią nam to DDR 4 oraz nowe gry pod systemy obsługujące więcej RAM'u. Ja się tam cieszę, koszt "przeprowadzki" z 32 na 64 nie jest jakiś gigantyczny,a te nowe "detaliki" oraz przestrzenie w grach... Wypas :) Po co ograniczać sprzęt jak można wycisnąć z niego ile się da.
  • avatar
    Systemy 64bit wymusiły by wreszcie na producentach sprzętu dostarczanie dobrze napisanych 64bit sterowników bo obecnie połowa olewa temat i jeśli w ogóle wypuszcza 64 bitowe sterowniki to z opóźnieniem i bugami!