Benchmarki

Nowy 3DMark wykorzysta potencjał DirectX 12

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-03-21

Programiści z Futuremark już pracują nad nową wersją benchmarka.

Futuremark 3DMark nowe logo

Za nami pierwsza publiczna prezentacja DirectX 12, a więc nowej wersji interfejsu wysokopoziomowego programowania. Jak się okazuje, fińskie studio Futuremark już pracuje nad kolejną wersją benchmarka z serii 3DMark, który właśnie będzie korzystał z możliwości najnowszego API.

Wprawdzie o nowym 3DMarku jeszcze nie wiadomo zbyt wiele, ale podobno ma on zademonstrować i przetestować pełnię możliwości DirectX 12. Czego zatem powinniśmy się spodziewać? Przede wszystkim bogatszych scen z większą ilością obiektów, nowych funkcji renderingu, a także lepszego ukazywania przejrzystości, geometrii i kolizji – wszystko oczywiście przy jeszcze efektywniejszym wykorzystaniu potencjału najnowszych kart graficznych (z DX 12 mają być kompatybilne wszystkie obecne generacje AMD, Intela i Nvidii).

O kolejnych szczegółach na temat nadchodzącego benchmarka 3DMark będziemy informować Was na bieżąco.

Źródło: Futuremark

marketplace

Komentarze

39
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    nie obejdzie się bez Windowsa 9 zapewne ...
    Zaloguj się
    19
  • avatar
    Oby nie było tak, że 3DMark to będzie jedyna aplikacja w pełni wykorzystująca potencjał DX12 na rynku bo robiona od zera pod pc.
    Zaloguj się
  • avatar
    czyli wynika że dx 12 to sam optymalizacja api bez zmian technicznych dla sprzętu?
    Zaloguj się
  • avatar
    Mamy już dwunasty direktiks ale nadal nie ma nowego ołpengieela.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    ooooo super 2d mark już teraz internetowi napinacze i trzepacze się trzęsą bo będą mogli mieć więcej cyferek na monitorze. A jak już napiszą na forum to ich e pyda będzie 3 razy większa niż pyda sąsiada..
  • avatar
    Wytlumaczcie mi skoro to ma byc dx12 to jak obecne karty maja go obslugiwac !!?? Przeciez one obsluguja standard dx 11.2 co najwyzej jak sie nie myle wiec to z tym dx 12 to fake i najwieksza sciema poprostu...i to modyfikowny co najwyzej dx 11
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    Zabawne ze grafiki wyprodukowane 2 lata temu obsluguja Dx12 ktorego jeszcze nie ma.
    Zaloguj się
    -10
  • avatar
    Ten direct x 10 i 11 to jakaś pomyłka była moim zdaniem
    Np.: Crysis 1 dużo lepiej chodził przy wymuszeniu dx 9 i zachowaniu takiej samej jakości grafiki
    Tak samo jest z dirtem 3(dx 11 na dx 9)
    To było chyba na siłę żeby nakręcić kasę