Internet

Google na czele koalicji na rzecz dobrych reklam

przeczytasz w 1 min.

Google, wraz z partnerami, chce by Internet był wolny od inwazyjnych i spowalniających działanie stron reklam.

Coalition for Better Ads – tak nazywa się nowy twór, na czele którego stanęła firma Google, a do której należą też reklamodawcy i internetowi wydawcy. Członków połączyła niechęć do inwazyjnych reklam w sieci, jak również chęć walki z rosnącą popularnością wtyczek i narzędzi do blokowania reklam. 

Koalicja CfBA powstała jako bezpośrednia odpowiedź na zwiększające się wykorzystywanie adblokerów. Zamiast straszyć pozwami czy żalić się na konferencjach, jej członkowie postanowili wziąć sprawy w swoje ręce.

adblokery statystyka
Ten wykres pokazuje jak wyraźnie rośnie wykorzystanie narzędzi do blokowania reklam w sieci. PageFair, Adobe

Reklamy przygotowywane przez reklamodawców i wyświetlane przez Google na stronach wydawców będą musiały spełnić kilka wymagań. Jakich? Między innymi: mieć niezbyt dużą „wagę”, nie wpływać zbyt negatywnie na szybkość ładowania strony i nie być inwazyjne. Tylko reklamy, które uzyskają odpowiednią ocenę będą wyświetlane przez reklamowego giganta.

System zaproponowany przez Coalition for Better Ads ma stać się nowym standardem dla reklam w sieci. Pierwsza wersja takiego standardu ma zostać zatwierdzona w czwartym kwartale tego roku i wtedy też wejść w życie.

CfBA

Na czele Coalition for Better Ads stanęła firma Google. Wśród członków znajdują się natomiast: Unilever, Facebook, Washington Post, DMA, GroupM, Procter & Gamble oraz Europejska Rada Wydawców. Im więcej partnerów zechce wziąć udział w projekcie, tym lepsze wyniki w „naprawianiu reklam internetowych” będzie można osiągnąć. 

Pozostaje pytanie: czy to w ogóle ma jakieś znaczenie? Czy gwarancja braku inwazyjnych i denerwujących reklam byłaby dla was wystarczającym powodem, by wyłączyć adblockery w przeglądarkach?

Źródło: Myce, Business Insider

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    carbo888
    9
    Najlepiej żeby reklamy wtapiały się w kolorystykę strony tak abym ich nie widział ;)
    • avatar
      Adul0
      5
      "Czy gwarancja braku inwazyjnych i denerwujących reklam byłaby dla was wystarczającym powodem, by wyłączyć adblockery w przeglądarkach?"
      Tak. Dokładnie inwazyjność reklam, a nie ich występowanie, zmusza mnie do używania tego typu narzędzi.
      Mam nadzieję (choć w żaden sposób pewien nie jestem), że z tej inicjatywy coś dobrego wyjdzie.
      • avatar
        mutissj
        3
        Pomysł dobry, benchmarkowi przy okazji zmniejszą reklamy xd
        • avatar
          david_89
          2
          Już ja uwierzę, że główny dostawca reklam na świecie zrezygnuje ze swojego chleba (a przynajmniej kilku bochenków)...
          • avatar
            BluePandoraBox
            1
            dla mnie to brzmi jakby klinika aborcyjna promowała prezerwatywy
            a do diaska dzięki komu mamy te inwazyjne reklamy?
            między innymi dzięki firmom pokroju gugle, a teraz nagle chcą się wybielić,
            hipokryzja pełną gębą
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Koalicja na rzecz większego hajsu? Hehehe.... NIE.
              • avatar
                sabaru
                0
                I tak nie wyłączę.