• benchmark.pl
  • Ciekawostki
  • Intel IBCE 2013: wyłoniono zwycięzców konkursu dla innowacyjnych i kreatywnych studentów
Ciekawostki

Intel IBCE 2013: wyłoniono zwycięzców konkursu dla innowacyjnych i kreatywnych studentów

przeczytasz w 2 min.

Już od 8 lat konkurs spełnia pierwotne cele: pobudza przedsiębiorczość, inspiruje do tworzenia oraz zachęca do wzięcia losu we własne ręce

Intel Business Challenge Europe 2013 konkurs logo

Firma Intel Corporation, podczas Euro Nano Forum – konferencji europejskich ekspertów w dziedzinie nanotechnologii, ogłosiła wyniki konkursu Intel Business Challenge Europe 2013, który identyfikuje i wspomaga najbardziej kreatywnych i innowacyjnych studentów oraz absolwentów z Europy. Finaliści przedstawili koncepcje z dziedziny opieki zdrowotnej i urządzeń medycznych, energetyki i ekologicznych technologii, ludzi i społeczeństwa, technologii informatyczno-komunikacyjnych, a także biotechnologii i nanotechnologii.

Uczestnicy musieli udowodnić przed jury złożonym z inwestorów, naukowców i liderów biznesu, że ich rozwiązanie ma rzeczywisty potencjał biznesowy - w tym celu należało opisać korzyści dla kupującego, strategię biznesową i potencjalny rynek zbytu.

Zwycięzców wyłoniono spośród tysięcy wstępnych zgłoszeń z 27 krajów. Zespoły, które wzięły udział w dublińskich finałach, pochodziły z 9 krajów: Bułgarii, Danii, Izraela, Włoch, Holandii, Polski, Rumunii, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Wszyscy uczestnicy byli szkoleni przez międzynarodowych ekspertów, którzy radzili im jak sprecyzować pomysły, tworzyć realistyczne biznesplany i dopracowywać prezentacje tak, aby wzbudziły zainteresowanie oraz zachęciły do inwestycji.

Intel Business Challenge Europe 2013 konkurs zwycięzcy zdjęcie

Po serii intensywnych warsztatów szkoleniowych i dwudniowym procesie prezentacji ofert, pięć zespołów zakwalifikowało się do globalnych finałów. Wyboru dokonało jury pod przewodnictwem Marcina Hejki, dyrektora zarządzającego Intel Capital na Europę Wschodnią, Bliski Wschód, Afrykę i Rosję. Pięć zwycięskich zespołów będzie reprezentować Europę podczas finałów Intel Global Challenge 2013 na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley w październiku 2013 roku.

Pierwsze miejsce przyznano zespołowi Sensing ElectroMagnetic Plus (SEM+) z Włoch. SEM+ rozwija nową, opatentowaną technologię, która wprowadza trzeci wymiar do czujników dotyku. Warstwa SEM+ wykrywa położenie i intensywność (nacisk) wielu punktów na powierzchni, nawet jeśli jest ona zakrzywiona lub elastyczna. Technologia ta, zastosowana w konsumenckich urządzeniach elektronicznych, zapewnia bardziej naturalne interakcje między ludźmi a urządzeniami.

Drugie miejsce zajęło rozwiązanie zabezpieczające Excalibur ze Słowacji. W erze Internetu, Excalibur ma zapewnić niedostrzegalne i wszechobecne uwierzytelnianie, przy czym wszystkie konta danego użytkownika będą zabezpieczane centralnie, z wykorzystaniem jego telefonu komórkowego.

Trzecie miejsce zdobyło „Tensive”, wszczepialne rozwiązanie biomateriałowe z Włoch; czwarta pozycja przypadła bułgarskiej platformie do tworzenia gier o nazwie Gameleon; a piąta zespołowi z Danii za BioRepeller, innowacyjną technikę powlekania cewników.

Żadnemu z dwóch polskich zespołów nie udało się przejść do kolejnego etapu konkursu, mimo, że zaprezentowane przez nie projekty były wyjątkowo ciekawe.

POSenso, stworzone przez krakowskiego studenta, to system nagrywania tras rowerowych, w celu odtwarzania ich na rowerze stacjonarnym.

uBirds to wynalazek studentów Politechniki Warszawskiej - kamizelka monitorująca przebieg snu u dzieci z bezdechem.

„Jestem pod ogromnym wrażeniem talentów, które objawiły się podczas tegorocznych finałów w Dublinie. Standardy były bardzo wysokie, a zapał, ambicja i kreatywność wszystkich 24 zespołów sprawiły, że jury miało duże problemy z podjęciem ostatecznej decyzji. W tym roku szczególnie godne uwagi jest to, że wiele projektów miało na celu nie tylko generowanie zysków, ale również wykorzystanie technologii i nauki do rozwijania społeczeństwa jako całości.” - powiedziała Bernadette Andrietti, wiceprezes firmy Intel, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA.

Źródło: Intel, YouTube, Vimeo

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    "dopracowywać prezentacje tak, aby wzbudziły zainteresowanie oraz zachęciły do inwestycji."

    mam nadzieję, że nie oceniali tego na podstawie filmików które wrzuciliście w artykule, bo nie mam siły obejrzeć nawet jednego do końca