Na topie

Procesory Intel Coffee Lake mają kontroler DDR3 (ale go nie wykorzystują)

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Kategoria: Komputery Podzespoły Procesory Tematyka: Intel Coffee Lake Procesory Intel Producenci: intel

Nowe procesory Coffee Lake ze starszymi pamięciami DDR3? Czemu nie! Jednemu z japońskich entuzjastów udało się odpalić taki zestaw.

  • Procesory Intel Coffee Lake mają kontroler DDR3 (ale go nie wykorzystują)
A A

Coffee Lake to pierwsze mainstreamowe procesory Intela, w których już nie znajdziemy kontrolera pamięci DDR3. Czy aby na pewno?

Specyfikacja producenta jest tutaj jednoznaczna – nowe modele obsługują wyłącznie pamięci DDR4. W przypadku układów Core i3 nominalne taktowanie wynosi 2400 MHz, a w przypadku układów Core i5 i Core i7 już 2666 MHz.

Intel Core i3-8100 - procesor działający z pamięciami DDR3

Jednemu z japońskich entuzjastów udało się odpalić model Core i3-8100 na płycie głównej ASRock H170 Combo (bo nowe procesory można odpalić na starych płytach), w której udostępniono sloty pod starsze pamięci DDR3 i nowsze DDR4. Co istotne, po zamontowaniu starszych pamięci komputer też normalnie działał (tutaj znajdziecie walidację).

Wygląda więc na to, że nowe procesory Intela pod względem budowy nie różnią się zbytnio od poprzednich jednostek Skylake czy Kaby Lake. Ograniczenie co do pamięci wynika z faktu wykorzystania nowych płyt głównych z serii 300, na których już nie znajdziemy starych slotów DDR3.

Źródło: Valid Canard

Odsłon: 4689 Skomentuj newsa
Komentarze

30

Udostępnij
  1. cacodemon
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-12-18 07:55

    No sensacja roku

    Skomentuj

    1. kombajn
      Oceń komentarz:

      20    

      Opublikowano: 2017-12-18 09:18

      Raczej kolejne potwierdzenie tego co ludzie podejrzewają od dawna: że te nieroby z Intela pod szumnymi nazwami wypuszczają "nowe" generacje procesorów które tak naprawdę niewiele się miedzy sobą fizycznie różnią. Kiedyś to byłyby nowa rewizja. Dziś jest to już nowa generacja którą można z wielką pompą zaprezentować na konferencji.

      Skomentuj

      1. Sharimsejn
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2017-12-18 12:41

        Bardzo dobrze, że są takie artykuły. Liczę na więcej takich na skalą globalną. Nadwyrężenie opinii na temat Intela prędzej czy później im się odbija, a by odzyskać szacunek części klientów będą musieli obniżyć ceny albo zaimplementować coś na tyle ciekawego by wrócić do normy. Zwykłe złodziejstwo tak na podsumowanie artykułu. Pójdzie na starym ale my wam tego nie damy bo kasa stoi :)

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-12-18 13:33

          raczej to bedzie miało zerowy wpływ na opinie i sprzedaż

          Skomentuj

          1. kombajn
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-12-18 15:10

            Mylisz się. Od groma ludzi, którzy nie znają się na sprzęcie, prosi o złożenie zestawu/wybór części znajomych którzy się znają. A wśród takich obeznanych ludzi renoma Intela pomału acz systematycznie leci na pysk. Jak mam polecać znajomemu platformę to mu polecę na dzień dzisiejszy Ryzena na AM4 bo w perspektywie kolejnych lat będzie mógł bazując na tym co ma tanim kosztem usprawnić komputer. Różnica wydajności rzędu kilku % jest pomijalna. Intela mu z czystym sumieniem nie nie polecę mając w pamięci cyrki typu ta sama podstawka ale procki nie będą działać albo taki pobór prądu że 8 żyłowa wiązka kabli zasilających płytę główną potrafi się przegrzewać choć w specyfikacji na papierze wszystko jest cycuś glancuś.

            Skomentuj

          2. Finear
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-18 15:32

            >Mylisz się. Od groma ludzi, którzy nie znają się na sprzęcie, prosi o złożenie zestawu/wybór części znajomych którzy się znają

            to są nikłe procenty sprzedaży

            i troche nie widze czemu nagle teraz opinia intela miała by leciec na pysk? korporacyjne zagrywki prowadza od lat i nic sie pod tym wzgledem teraz nie zmieniło, albo to komus przeszkadzało albo nie

            pozatym nie udawajmy ze amd jest tu jakims good guy, gdyby byli na takiej samej pozycji co intel jechali by klientów w dokładnie taki sam sposób. lojanlosc wobec danej firmy czy polecanie ze wzgledu na jakiems emocje jest głupia

            patrzysz i oceniasz dany produkt obiektywnie i tym jakie masz potrzeby w danym momencie a nie na podstawie tego ze "intel jest złą korporacja a amd takie dobre bo nie trzeba zmieniac podstawki" co w praktyce nie bedzie miało prawie zadnego znaczenia

            Skomentuj

          3. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-18 16:09

            No ale w czym ty widzisz problem? Ja właśnie oceniając obecną kondycję obu platform skłonny byłbym polecać AMD nie dlatego ze jest jakaś dobrą korporacją czy coś tylko dlatego ze Intel w kulki leci i sprzedaje starą w kółko usprawnianą platformę, podczas gdy AMD ma w ofercie nową platformę która będzie na lata. Intel więcej z 1151 nie wyciśnie a jeśli nawet to znów będzie brak wstecznej kompatybilności. Jak wypuszczą nową platformę wartość obecnej mocno spadnie. Stąd prosty wniosek na dziś brzmi: obecna platforma AMD jest perspektywiczna a Intela nie jest.

            Skomentuj

          4. Finear
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-12-18 16:16

            nie odnosiłem sie bezposrednie do tego co polecasz tylko że oponia ma jakies znaczenie, imo nie powinna miec

            Skomentuj

          5. lenoxxx
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-19 12:00

            @Finear napisałeś, że opinia nie powinna mieć znaczenia? Naprawdę? Dzięki opiniom zwykłych ludzi dowiadujemy się wielu cennych informacji na temat produktu a nie od samych firm.

            Skomentuj Historia edycji

          6. Finear
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-20 11:31

            ale ja mówie o subiektywnej opini typu "nie lubie intela bo jest niebieski" a nie o faktach na temat produktow

            powiedzenie ze np. intel zmienia socket co 2 lata jest w porzadku to fakt a to jakie dla kogos ma znaczenie to sobie sam odpowie

            powiedzenie ze nie kupuje nigdy intela bo nie pozwala mi zmienic procka po 3-4 latach bez miany mobo i jest zlym korpo
            jest głupia i bezwartosciowa opinia

            Skomentuj

          7. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-19 13:35

            kombajn, mylisz się.
            Dla ludzi nie ma znaczenia co jest w srodku, ma znaczenie jaki jest efekt i jak działa. Jak jest szybciej i lepiej to wymieniają i tyle.

            U mnie w spożywczaku schodzi tylko chleb oliwski choc to jeden z najgorszych chlebów jakie są.
            Problem w tym że innego chleba nie mają za wiele.

            Skomentuj Historia edycji

  2. r_e_s_e_t
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-12-18 09:16

    Dobrze, że te kotlety mają przynajmniej więcej rdzeni, bo w przeciwnym razie niewiele różniłyby się od pradawnych SB.

    Skomentuj

    1. kombajn
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-18 09:19

      Ja tam siedzę na pradawnym Xeonie E3-1245 (SB 4R/8W) i mi się nie spieszy do wymiany ;)

      Skomentuj

      1. marcadir
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-12-19 07:42

        Póki co nie ma sensu, chyba że masz nadmiar gotówki... sam obecnie używam e3-1230v3... gdybym miał w tej chwili się przesiadać to na ryzena, dającego jakąś możliwość upgrade'u.

        Skomentuj

    2. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-12-18 12:41

      Ja na i5 3570k i jeszcze nie kręciłem ani razu :)

      Skomentuj

  3. Silver
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-12-18 09:36

    Tylko warto dodać, że DDR3L. Gdy wychodziły procesory pod DDR4 uczulano, że z tego powodu nie mogą być zwykłe trójki, gdyż napięcie 1,65V (jakim jest zasilany RAM( może upalić procka.

    Skomentuj

    1. Fenio
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-12-18 10:19

      Są też DDR3 na 1,5V i takie w praktyce działają prawidłowo.

      Skomentuj

      1. pique
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-12-18 12:07

        Sam mam takie pamiątki. 1,5V

        Skomentuj

    2. Raider0001
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-18 18:34

      Intel uczulał że nie może być więcej jak 1.35V i na tylu zatrzymały się najlepsze DDR3L. Ja jednak wątpię by to był jakikolwiek problem w momencie jak na procesorze położy się dobry schładzacz z heatpipe. Z resztą powiedz overclockerom co siedzą na i5 2500k @ 4.5Ghz że tak nie wolno...

      Skomentuj Historia edycji

  4. kami007
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-12-18 09:59

    Wiadomo, że chodzi ho $$$. Przecież lepiej kupić płyty z chipsetem serii 3xx i droższe DDR4 ;)

    Skomentuj

  5. KENJI512
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-18 10:55

    Bo po co? Jak można zarabiać na nowych drogich płytach głównych :)

    Lemingi kupią i tak, znawcy unikać będą i tak, bo kupią serię 4xxx po niższych cenach itd...

    Hejcę Intela :)

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-12-18 14:59

      amd nie hejcisz?

      Skomentuj

      1. KENJI512
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-12-18 22:40

        Preferuję procesory Intela ze względu na wydajność, ale nie lubię ich polityki stagnacji.

        AMD nie lubię już ich procków (kiedyś miałem super Phenoma II X4), ale odbili się, obserwuję z niecierpliwością Threarippery itp.

        Skomentuj

  6. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-18 17:21

    Takie wiadomości to miód dla AMD ,które nie musi już nawet swoich produktów reklamować.
    Ostatnio widziałem porównania sprzedaży platformy HEDT INTELA i AMD na terenie Niemiec gdzie Niebiescy sprzedali 10sztuk CPU i9 7960x a Czerwoni 490sztuk CPU TR 1950x tylko w jednym sklepie dlatego też nie dziwię się ,że w internecie coraz więcej porównań wydajności na platformie opartej o HEDT AMD.

    Skomentuj

    1. Finear
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-12-18 17:54

      Super statystyka tylko ze prockow Intela była (jest) kiepska dostępność już pomijać ze podawanie jednego sklepu jako źródło to trochę kiepski pomysł

      Skomentuj

    2. mjwhite
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-18 19:24

      A dlaczego Panie Gatts nikt w profesjonalnej pracy nie łączy procesorów EPYC z kartami nvidii?

      Skomentuj

      1. AmigaPPC
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-12-19 00:32

        Dlaczego?

        Skomentuj

        1. mjwhite
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-12-19 07:15

          Bo "rozrzucone" linie pcie po różnych ccxach uniemożliwiają połączenie p2p kart.

          Skomentuj

          1. AmigaPPC
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-19 17:09

            Aaa, a karty AMD jakoś się łączą.
            Cuda Panie :)

            Skomentuj

    3. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-19 13:36

      bo w tym sklepie zapewne mieli 10 sztuk intela tylko.
      Problemem tych pro9cesorów jest dostepnosc. TR jest juz troche od dluzszego czasu.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!