Na topie

Intel Core i7-9700K - wstępna specyfikacja procesora

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Kategoria: Komputery Podzespoły Procesory Tematyka: Core i7 Intel Coffee Lake Procesory Intel Producenci: intel

Intel nie zamierza pozostawać w tyle i chce dogonić AMD, które już od kilku miesięcy oferuje 8-rdzeniowe/16-wątkowe procesory.

  • Intel Core i7-9700K - wstępna specyfikacja procesora
A A

Jesteśmy po premierze procesorów Intel Coffee Lake, a na szczególną uwagę zasługuje tutaj topowy model Core i7-8700K. Wiadomo jednak, że producent już pracuje nad jego następcą – modelem Core i7-9700K.

Pierwsze informacje o nowej jednostce ujawnili programiści FinalWire, którzy w najnowszej wersji aplikacji AIDA64 dodali identyfikację nowych układów (w tym właśnie Core i7-9700K). Intel póki co nie komentuje informacji o nowych procesorach, ale w sieci już krążą plotki o specyfikacji nowej konstrukcji.

Czego możemy się spodziewać? Nowy procesor najprawdopodobniej dysponuje 8 rdzeniami/16 wątkami, 16 MB pamięci podręcznej L3 i 2-kanałowym kontrolerem pamięci DDR4. Warto jednak zauważyć, że do jego obsługi wymagana będzie nowa płyta główna z podstawką LGA 1151 i chipsetem Z390 (a przynajmniej na to wskazują wcześniejsze przecieki).

Model Core i7-7700K Core i7-8700K Core i7-9700K
Generacja Kaby Lake Coffee Lake ?
Rdzenie/wątki 4/8 6/12 8/16
Taktowanie/Turbo 4,2/4,5 GHz 3,7/4,7 GHz ?
Pamięć L3 8 MB 12 MB 16 MB
Kontroler pamięci DDR4-2400 DDR4-2666 DDR4
Układ graficzny HD 630 UHD 630 ?
TDP 91 W 95 W ?
Cena $339 $359 ?

Core i7-9700K będzie pierwszą tak rozbudowaną jednostką Intela w segmencie mainstreamowym (wcześniej 8-rdzeniowe/16-wątkowe układy były domeną platformy HEDT). Wygląda na to, że Intel nie zamierza pozostawać w tyle i chce dogonić AMD, które już od marca oferuje 8-rdzeniowe/16-wątkowe procesory z serii Ryzen 7.

Źródło: AIDA64, WCCFTech

Odsłon: 7574 Skomentuj newsa
Komentarze

45

Udostępnij
  1. mutissj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-27 12:18

    Core i7-8700K ma chyba 12mb cache L3?

    Skomentuj

    1. mjwhite
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-11-27 12:25

      dokładnie, a ten w takim razie to powinien mieć chyba 16MB chociaż możliwe że będzie jednak mniej.
      Tak czy inaczej zapowiada się ciekawie.

      Skomentuj Historia edycji

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-11-27 12:36

      Dokładnie, przestawiło się w tabeli (już jest ok)

      Skomentuj

      1. owatanka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-11-27 15:36

        Ciekawe czy zastosuja grafike vega czy intel hd czy tez zrezygnuja z integry i czy intel zrobi sklejke z 2 cztero rdzeniowek czy dadza monolityczny 8 rdzeniowiec.

        Jesli dali by 2 czterordzeniowki to by sie niezle zakotlowalo na rynku 5,5GHz na 8 rdzeniach na dobrym samplu xD

        Skomentuj

        1. supervisor
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-11-27 18:16

          Szczerze mowiąć stawiałbym na rezygnacje z integry. Większa powierzchnia zwiększa koszt produkcji, nie będą mogli zaoferować tego w dobrej cenie jeśli dadzą integrę.

          Skomentuj

          1. mjwhite
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-11-27 20:33

            Mogą też zmniejszyć cache, żeby oszczędzić na powierzchni, moim zdaniem nie wywalą integry najwyżej dadzą jaką "słabszą".

            Skomentuj

  2. Himoto
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-27 12:30

    Coś się nam Intel śpieszy, czyżby gen.9 już w 1-2Q 2018?
    Jeśli tak ma być to trzeba zadać pytanie dlaczego tak szybko?

    Konkurencja? Bo na planowane wprowadzenie gen.9 tak szybko to to nie wygląda.

    Skomentuj

    1. Dudi4Fr
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2017-11-27 13:00

      Ryzen 2 za jakieś 2 miesiące, jak AMD ogarnie problemy architektury Zen zwłaszcza wydajność jednego watką, może się okazać że AMD bedzie po prostu lepsze (i możne do tego tańsze).


      Skończyły się wakacje dla Intela, trzeba kuć nowe i lepsze generacje procków jak kiedyś, +100MHz na zegarach co roku się skończyło :)

      Skomentuj

      1. mr_rzeznik
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-11-27 15:10

        Nareszcie coś ruszyło ;)
        A wszystko dzięki zdrowej konkurencji ;]

        Skomentuj

        1. sambaverde
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-11-27 15:31

          Dzięki tej zdrowej konkurencji będziesz musiał kupować trzy procesory w roku, żeby być na bieżąco :D

          Skomentuj

          1. owatanka
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-11-27 15:39

            Dzieki amd nie musisz kupowac co miesiac procka kupujesz raz a dobrze 4 ,8 czy nawet 16 rdzeni jest w zasiegu zwyklych smiertelnikow ,gdyby nie amd to 16 rdzeniowego intela nie zobaczyli bysmy do 2050 roku.

            Skomentuj

          2. sambaverde
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2017-11-27 22:57

            16 rdzeni to ma TR. No nie wiem czy to taka zabawka dla plebejuszy :P Za to 8 rdzeni AMD jest gdzieś w okolicach 4 rdzeni HT Intela. Też mi postęp :P

            Skomentuj Historia edycji

          3. Dudi4Fr
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-11-27 15:40

            Jesli bedzie w tym sens to czemu nie? Jak z roku na rok bedzie 25%++ wydajności, wymiana procka co 2 lata bedzie dobra inwestycją. A nie jak teraz że ludzie od 2600K/2500K nie licząc USB 3.0 i M.2 nie mieli większego powodu do przejścia na i7 4xxx-7xxx.

            Skomentuj

          4. sambaverde
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-11-27 23:00

            Pomyśl ile pieniędzy do tej pory zaoszczędzili... zanim AMD spartoliło rynek :)

            Skomentuj

          5. benutzer
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-11-27 20:16

            Za to teraz co roku kupujesz nowy cpu o 2% szybszy od zeszłorocznego.

            Skomentuj

          6. sambaverde
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-11-27 23:07

            Po pierwsze - nie kupujesz, bo już kupiłeś 10 lat temu procesor, który wszystko ogarnia do dziś.
            Po drugie - dopiero zaczniesz kupować, bo wyścig zbrojeń producentów hardware się rozpoczął, a na nim zyskają tylko nieliczni. Przykład z życia wzięty: jak Wam się wydaje ile rdzeniufff albo wątkufff potrzebuje konwerter MP4 do DVD? Na pewno nie 16 :P Tak samo działa na i7 4C/8T jak na i3 2C/4T. No to teraz mi powiedzcie...na kiego diabła mi 16C/32T ????

            Skomentuj

  3. Silver
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-27 12:31

    Błąd w tabeli - 9MB cache ma i5 8600K. I7 8700K ma 12MB cache. Chociaż moglibyście sprawdzić przed opublikowaniem w specyfikacji. Wg innych newsów to 9700k miałby mieć 16MB.

    A, że będzie wymagał Z390 to był ruch do przewidzenia, że na nic Z370 do najmocniejszego modelu.

    Skomentuj

  4. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2017-11-27 12:48

    Jesli Z390 nie bedzie miało kompatybilności z prockami pod Z370 to Intel nieźle ******** klientow:

    Kupiłeś 7700K na początku roku? No to szkoda, kilka miesięcy później wyszedł dużo lepszy 8700K w ten samej cenie ale musisz zmienić mobo. Kupiłeś tego 8700k? No to peszek oto jeszcze lepszy 9700K w podobnej cenie ale znowu trzeba zmienić płytę główną...

    Za razem Z370 i Z390 powoli robią konkurencje X299, modele i7 nie maja sensu, tyle samo rdzeni, gorsze OC, większy pobór prądu i tylko kilka linij PCI-E wiecej w dużo wyższej cenie.

    Dodajcie info że i3 z serii 9xxx maja być 4c/8t a i5 6c/12t. Prawdopodobnie Intel szykuje kontrofensywę na Ryzen 2.

    PS.
    Dopiero teraz widac prawdziwy efekt "AMD" na Intelu. Jedna generacja Ryzena a intel mnożny rdzenie razy 2 albo 4 w swoich prockach. A przeciez tak zapewniali przez lata że 4 jaja wystarczą do wszystkiego ;)

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-11-27 13:09

      wiesz, jak ktos kupił na poczatku roku 7700k to musiał by się powaznie zastanowic nad własnym zyciem gdyby nagle konieczne mu było przesiadanie sie na 8700 czy 9700.

      Jak ktos zamierza wydac tyle kasy to na ogół robi to już kompleksowo bo wymiana płyty niesie za soba tez pewne korzysci i wtedy to oplaca sie faktycznie wymieniac sprzet.

      Jak znowu znajdzie się ktos kto musi koniecznie miec, to dla niego płyta główna nie powinna byc przeszkodą bo i tak przepłaci na procesorze przesiadając się z 7700k, a sprzedając stary procesor co za róznica czy sprzedaje go samego czy z płytą? Nabywca takiego procesora tez przeciez musi zmienic platformę jesli przesiada sie z czegos starszego a wiec to nie ma kompletnie znaczenia bo jak zmieniają to wszyscy a nie tylko wybrańcy.

      Skomentuj

      1. Dudi4Fr
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-11-27 13:38

        Tylko czy jest teraz sens kupienia 7700K? Chyba że w bardzo niskiej cenie, co znaczy ze upgrade z 7700K na 8700K bedzie bardzo kosztowny. Do tego po premierze serii 9xxx 7700K bedzie jeszcze gorzej.

        Skomentuj

        1. chotnik2
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-11-27 14:32

          No wiadomo, ze nikt nie kupuje 7700 za cene 8700.
          Ale kitamo zwrocil uwage na to co sie dzieje jak wychodzi nowy model.
          Do premiery 8700K to 7700K bylo najlepsze co sie dalo miec w mainstreamie, mesjasz desktopow, krol gier!
          Wyszlo 8700K i nagle 7700K do niczego sie nie nadaje, wszystko muli i w ogole lipa, jak mozna to trzymac w kompie...

          Skomentuj

        2. Franz
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-11-27 14:36

          Myślę, że tak naprawdę piszesz o problemie, który w gruncie rzeczy jest marginalny.
          Dla zdecydowanej większości zmiana wymaganego chipsetu i podstawki wraz z każdym nowym procesorem jest praktycznie bez znaczenia.
          Jak ktoś kupił do domu (a 1151 to przecież platforma stricte domowa) 7700K na początku roku to naprawdę w zdecydowanej większości przypadków nie ma kompletnie potrzeby kupować nowych 8700K, czy 9700K i martwić się tym, że musi tez mieć nową płytę.
          4 rdzeniowy/8wątkowy 7700K w domu to na obecny moment naprawdę wystarczający procesor. Oczywiście nawet w domu zawsze znajdą się zastosowania, gdzie przydałoby się więcej rdzeni, ale idąc tym tropem do dojdziemy do wniosku, że fajnie byłoby mieć nawet 16 rdzeni/32 wątki tak na wszelki wypadek - tylko pytanie o cenę takiego podejścia się pojawia.

          Ja też wiele razy kupowałem płytę na zapas, pod ewentualny nowy procesor i zawsze kończyło się wymianą całej platformy, chociażby ze względu na inne przydatne nowości obecne na nowych płytach.

          Ludzie jak już wymieniają procesor, to albo po paru latach, gdzie najsensowniej wymienić już cała platformę, lub w ramach platformy, np. z Pentium, czy i3 na i5, czy i7.

          Z kolei pasjonaci, czy inni narwańcy co muszą zawsze mieć nowości raczej tym, że potrzebują również nowej płyty kompletnie się nie przejmują i tak kupią.

          Skomentuj Historia edycji

          1. wojciechu15
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-11-27 15:56

            Dokładnie jak mówisz. Wielki problem niektórzy widzą, że trzeba razem z procesorem zmienić płytę, a inni ludzie co kupili w czasie premiery 2600k, 4970k nadal na nich siedzą i nie wiedzą nawet po co brać się za komentowanie tych śmiesznych argumentów i analiz co to będzie bardziej przyszłościowe.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-11-27 23:39

            bo intel ma swoj cykl wydawniczy i powolutku zwieksza wydajnosc.
            Dlatego wymiana CPU w przypadku intela ma sens co 3-5 lat nawet dla uzytkownika domowego.
            Wtedy to plyta i tak staje sie przestarzała.

            Skomentuj

        3. kosiarz007
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-11-27 20:21

          Rozumiem, że tu cały czas jest mowa o zastosowaniach profesjonalnych? Nie wiem nie znam się tak zbytnio, ale z tego co kojarzę, to obecnie (i raczej tak długo pozostanie) lepiej mieć wyżej taktowane 4 rdzenie, niż 6+ niżej.

          Skomentuj

          1. kosiarz007
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-11-27 20:23

            Edit: 4 rdzenie w grach oczywiście

            Skomentuj

      2. BariGT
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-11-27 19:41

        Mysle, ze chodzilo mu bardziej o mega chamski numer stworzenia sztucznie 3 roznych podstawek pomimo, ze niczym sie one nie roznia oprocz blokady w uefi.

        Skomentuj

        1. Finear
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2017-11-27 21:05

          No tyle ze różnice są

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-11-28 06:49

            Ilosc pinow pozostaje ta sama a wiec to ta sama podstawka.

            Skomentuj

          2. PrEzi
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-11-28 08:30

            Niby cos pokombinowali z obsadzeniem pinow, niby niektore teraz dostarczaja zasilanie (wczesniej nie byly uzywane) itd itp.
            Ale tak naprawde sa to puste informacje/wymowki od niebieskich. Mozliwe ze jednak daloby sie tak nowe procesory zaprojektowac zeby oblozenie pinow starych vs nowe nie powodowalo konfliktu i zachowanoby kompatybilnosc wstecz.
            Ale pewnie przyoszczedzili te 20 roboczogodzin inzynierow i poszli w tym kierunku.
            Skoro juz nawet gluta pod czapke laduja zeby zaoszczedzic te 5 centow na sztuce to co sie dziwic.

            Skomentuj

    2. bartekmustach
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-10 21:30

      Jeżeli tak dalej pójdzie to Intel za niedługo wpadnie na genialny pomysł i nie będzie sprzedawał procesorów tylko płyty główne z wlutowanym procesorem :D Nie no fisiuje :) Ale niestety ich polityka zmierza w kierunku wypuszczenia kilku chipsetów, które będą obsługiwały konkretne modele i będzie wyglądało to następująco:

      Kupisz płytę z Hxxx - założysz Celerona albo Pentiuma, ale jeżeli chciałbyś już zamontować i3 albo i5, no to cóż Panie Drogi Konsumencie, musisz zakupić płytę przynajmniej z chipsetem Bxxx, a do i7 i OC to już koniecznie Zxxx.

      Niestety wydaje mi się, że do tego to zmierza, może i stety. Każde takie posunięcie napędza konkurencję, bo nie wierzę, że wszyscy ślepo kupują produkty monopolisty. Mam nadzieje, że rynek zweryfikuje takie praktyki, jakimi ostatnio posługuje się Intel.

      Skomentuj

  5. chotnik2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-27 14:33

    No to moze na wiosne/lato bedzie ciekawy wybor i konkurencja - Zen2 vs 9700/9600

    Skomentuj

    1. Himoto
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-27 14:59

      Raczej gen.9 vs Ryzen refresh [tak to zwą na razie], ale ogólnie na to się zapowiada, w sumie ciekawe jak będzie z wydajnością w obu obozach :).

      Skomentuj

  6. kropak
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-11-27 14:57

    Dobra gdzie jest koleś, który tu pisał, że wsadzi to do płyty z370 :D

    Skomentuj

  7. mat9v
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-11-27 15:07

    Na wiosnę ma być Zen+ a nie ZEN2 - ten dopiero pod koniec 2018 roku albo w początku 2019 się pojawi. Z tego co donoszą różne ploteczki to ZEN+ nie przyniesie większych zmian poza nieco wyższym zegarem (może 200-300Mhz) i poprawioną kompatybilnością pamięci (może wreszcie da się w sposób powtarzalny uzyskać powyżej 3333 dla pamięci).
    Ostatnimi czasy zresztą nowe sztuki Ryzena 1700 i temu podobnych kręcą się sporo lepiej, nie ma większych problemów z uzyskaniem 4.1Ghz przy napięciu w okolicach 1.35V, trafiają się egzemplarze jadące na 4.2Ghz. Widać że AMD pracuje nad tematem.

    Skomentuj

    1. sambaverde
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-11-27 15:38

      To nie AMD tylko ich podwykonawca poprawia proces produkcji :)

      Skomentuj

      1. supervisor
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-11-27 18:19

        AMD też pewnie wprowadzi tak jak zwykle jakieś techniczne poprawki, zmieniając najbardziej newralgiczne punkty i poprawiając błędy które zostały znalezione po premierze. Ale nie ma co się spodziewać jakiejkolwiek przebudowy która dałaby jakieś wielkie korzyści.

        Skomentuj

        1. Himoto
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-11-27 22:43

          oj tam, sama zmiana procesu powinna dać przy tym samym napięciu i prądożerności +1-5% do wydajności [jak będzie zobaczymy jak w końcu wyjdą te CPU, bo u AMD to różnie bywa].

          Skomentuj

  8. Omen28
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-11-27 20:45

    Dokladnie ,zmiana procka to nie zmiana karty graficznej.Tu nie ma przeskoku,wystrczy spojrzec na i7 4790k....ten procek dalej wymiata w kazdej grze i jak ktos gra w 60 fos,to zadne wymiany na kebaby czy kawy nie mają sensu. Dlatego mysle ze ktos kto kupil i7 7700k( swietny procek) i i7 8700 czy z koncówką 'K" to ma procek na pare lat .i juz bardziej niech mysli o zmiane gpu za rok niz cpu.Niektorzy błednie mylą wydjaniosc cpu wzgledem gpu /

    Skomentuj

    1. sambaverde
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-11-27 23:15

      No właśnie nie ma spokoju na kilka lat, bo wraz z prześciganiem się na ilość rdzeni (nie mylić tego z walką o wzrost wydajności) zmieni się sposób pisania aplikacji i mimo teoretycznej mocy taki i7 4C/8T może w ogóle nie działać z nowymi aplikacjami.
      Pamiętam takie numery z czasów 486 DX4 i Pentium I generacji. 486 bywały szybsze, ale programy na nich nie ruszały, bo to nie Pentium. Teraz programy nie będą ruszać, bo nie ma fizycznych rdzeni - co z tego, że na 4 z 8 rdzeni będą liczyć jakieś bzdety przy wykorzystaniu 2% wydajności. Nie ruszy i koniec :)

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-11-27 23:43

        ale co 7700k nagle przestanie byc wydajny?

        zobacz jak długo masz 8watkowe procki a jak malo tytułów ktore potrafia te 8 watkow wykorzystac, i mowa tu o grach a co dopiero programy.

        Od czasów core2duo mozna powiedziec ze wymiana CPU co roku jest totalnie nieoplacalna

        Skomentuj

      2. Mandalorian
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-11-28 10:17

        @sambaverde nawet fanboje konsol/PC na tym portalu piszą z większym sensem niż ty...

        Skomentuj

        1. sambaverde
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2017-11-28 10:20

          Pożyjemy - zobaczymy :)

          Skomentuj

    2. jajniak
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-28 01:12

      ja cały czas mam i7 4790k podkrecony na 4.7GHz i jakos z GTX 1080 Ti radzi sobie praktycznie tak samo jak 7700k roznica na poziomie 2-5fps max, gram na 1440p 144hz

      Skomentuj

  9. sambaverde
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-11-28 11:14

    Zadowolenie dzieci z nowych zabawek wciąż mnie zdumiewa.
    Rynek CPU ruszył drogą rynku GPU.
    Ciekawe ile trzeba będzie co roku wydać, żeby Internet sobie poprzeglądać?
    ...a innowacji jak nie było tak nie ma :)
    Głupiego ATX nie można się pozbyć od dziesięcioleci...dzięki temu komputery są wielkości szafy...jak 70 lat temu :D
    Nieulotna pamięć RAM była dostępna w latach 70-tych a dziś to taki wyczyn, że nijak nie można wprowadzić do głównego nurtu...po niemal pół wieku :D
    Full HD w 2017 roku potrafi kosztować ponad 2000 złotych i nadal jest problem z kątami widzenia TN...za to inne monitory smużą :D
    Takich kwiatków można wymieniać jeszcze godzinami :)
    ...a dzieciaki jarają się dokładaniem niepotrzebnych rdzeniufff w CPU. No paradnie :D

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!