Na topie

Intel Core i5, Core i7 i Core i9 - w planach nawet 18-rdzeniowe procesory Skylake-X

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Tegoroczne lato będzie bardzo gorące - w topowym segmencie wydajnościowym zmierzą się modele Intel Skylake-X i AMD Ryzen Threadripper.

  • Intel Core i5, Core i7 i Core i9 - w planach nawet 18-rdzeniowe procesory Skylake-X
A A

Nowa platforma Intela zbliża się coraz większymi krokami i według najnowszych, nieoficjalnych przecieków może nieźle zamieszać na rynku najwydajniejszych komputerów PC. Nie wierzycie? Producent podobno ma w planach nie tylko 4-, 6-, 8-, 10- i 12-rdzeniowe procesory, ale też 14-, 16- i 18-rdzeniowe wersje dla najbardziej wymagających klientów. Ale od początku…

Mowa o platformie Intel X299, która jednocześnie ma obsługiwać dwie generacje procesorów: Kaby Lake-X oraz Skylake-X. Nowe płyty zostaną wyposażone w podstawkę LGA 2066 i chipset Intel X299, a dodatkowym atutem będzie nowoczesny zestaw złączy (a przynajmniej na to wskazują dotychczasowe przecieki o modelach ASUS i Gigabyte).

Intel Core X - platforma

W planach producenta są dwa procesory z rodziny Kaby Lake-X:

  • Core i5-7640X – 4 rdzenie/4 wątki
  • Core i7-7740X – 4 rdzenie/8 wątków

Obydwa dysponują 2-kanałowym kontrolerem pamięci DDR4-2666 i 16-liniami PCI-Express 3.0, ale - w odróżnieniu od modeli Kaby Lake-S pod LGA1151 - nie mają zintegrowanego układu graficznego. Dodatkowo powinniśmy oczekiwać ciut wyższych zegarów, co przełoży się na wyższy współczynnik TDP – ten ma wynosić 112 W.

Entuzjaści powinni zwrócić uwagę na modele Skylake-X – łącznie planowane jest aż siedem modeli:

  • Core i7-7800X - 6 rdzeni/12 wątków
  • Core i7-7820X – 8 rdzeni/16 wątków
  • Core i9-7900X – 10 rdzeni/20 wątków
  • Core i9-7920X – 12 rdzeni/24 wątki
  • Core i9-7940X – 14 rdzeni/28 wątków
  • Core i9-7960X – 16 rdzeni/32 wątki
  • Core i9-7980XE – 18 rdzenie/36 wątków

Wszystkie oferują 4-kanałowy kontroler pamięci DDR4-2666 i nawet 44 linie transmisyjne PCI-Express 3.0 - w sam raz pod konfiguracje Multi-GPU, a nowością ma być nowa struktura pamięci podręcznych (Smart Cache hierarchy). Współczynnik TDP to 140 W lub 165 W (w przypadku wydajniejszych modeli).

Intel Core i5, Core i7 i Core i9 - pudełka

Czyżby Intel przestraszył się 16-rdzeniowych/32-wątkowych modeli AMD Ryzen Threadripper? Można tak to interpretować, bo wcześniejsze przecieki wskazywały na maksymalnie 12-rdzeniowe wersje (czyżby więc przekształcono profesjonalne modele Xeon w konsumenckie Core?). Cena i dostępność nowych modeli jeszcze nie jest potwierdzona. Więcej informacji o nowej platformie Intel powinniśmy poznać podczas targów Computex 2017.

Źródło: VideoCardz, AIDA64

Odsłon: 10571 Skomentuj newsa
Komentarze

53

Udostępnij

Procesory w marketplace

  1. Adriian
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2017-05-29 11:39

    Będą jaja jak ten i5-7640X dostanie lut pod czapką i będzie miał dużo lepsze OC od wersji s1151.

    Skomentuj

      1. Himoto
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-05-29 15:46

        U Intela im więcej rdzeni w jednym CPU tym słabsze one są [mówimy w okolicach jednej generacji]. Może być tak że 12c/24t CPU Intela wcale lepszy od Ryzena 12c/24t w single core nie będzie. W przypadku Intela głównie instrukcje mogą go ratować, bo w Raw power ciężko zakładać by taki 12 rdzeniowiec miał tak samo mocne rdzenie jak modele 4-6 rdzeniowe.

        Skomentuj

        1. mjwhite
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-05-29 17:48

          wszystko się może zdarzyć gdy głowa pełna marzeń......

          Skomentuj

      2. Adios6293
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-05-29 18:41

        Tak od razu 100 rdzeni AMD vs 18 Intela. Rdzen Ryzena jest prawie na rowni z rdzeniem Broadwell E i SMT od AMD lepiej sie skaluje od HT Intela

        Skomentuj

      3. BariGT
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-05-29 19:21

        No wlasnie to nie ma najmniejszego sensu. Mega droga płyta + 4-kanałowy kontroler DDR4. Budowa w sumie identycznej platformy jak na S1151 ale za 2x cene.

        Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-31 13:25

      grzejemy kotlety na maxa :) brawo intel. uech. a tyle hejtu na amd było. czyżby intelowi się asy w rękawie skończyły?

      Skomentuj

  2. Adios6293
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-05-29 11:40

    Intel niezle narobil w gacie! :P:P Ciekawe czy ten 18-sto rdzeniowiec przekroczy cene $2000 :P

    Skomentuj

      1. Adios6293
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-05-29 12:54

        Moze i byli na to gotowi i jak dobrze wiem ze oni maja duzo wiecej kasy niz AMD (jakies 100 razy?) To tez pokazuje jak bardzo Intel chamuje zorwoj, gdyby Ryzen okazal sie klapa pewnie dalej by sprzedawali 4 rdzenie za ponad 1000zl

        Skomentuj

        1. TheIslander
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-05-29 13:52

          Nie. Po prostu w Intelu nie pracują debile tylko inteligentni ludzie? Po co mają coraz bardziej do przodu wypuszczać procki jak nie mają konkurencji? Gdzie tu dla nich logika?

          Skomentuj

          1. Adios6293
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-05-29 13:59

            Po to zeby np gry byly pisane pod wieksza ilosc rdzeni niz 2? poto zebysmy mogli kupic cos lepszego niz +7% do wydajnosci jako konsument tego powinienes chciec a nie bronic Intela, normalnie stado owiec meeeee :D:D

            Skomentuj

          2. Adios6293
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-05-29 15:17

            Athlon 64 X2 byl dobra alternatywa dla pierwszych Core 2 Duo nie tak szybkich ale odpowiednio tanszych tak samo jak Phenom II byl dobra alternatywa dla Core 2 Quad. kazdy z tych procesorow dawal rade w kazdej grze jezeli o gry ci chodzi. I tez nie jest wina AMD ze Intel prawie doprowadzil ich do bankrudztwa przekupujac Della itp, oczywiscie kupno ATi w tym czasie im nie pomoglo ale dzieki APU i konsola firma zrobila Zena. Gdybys trzezwo patrzyl na sprawy nie obwinial bys za wszystko AMD :D

            Skomentuj

          3. Adios6293
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-05-29 18:37

            Gdyby AMD nie sprzedalo GF to by ich juz nie bylo i musisz wziasc tez pod uwage ze teraz koszt opracowywania nowego procesu pokrywa GF, nawet gdyby jakims cudem nie zbankrutowali to nie bylo by ich stac na opracowanie innych procesow

            Skomentuj

          4. mgkiler
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-05-29 17:42

            @Adios6293

            "Po to zeby np gry byly pisane pod wieksza ilosc rdzeni niz 2? "

            Taa. Bo to z winy Intela... jasne.

            Są pewne ograniczenia, których nie da się przeskoczyć.
            Np do niedawna nie dało się renderingu zrobić na kilku wątkach.
            Nie dało się i koniec.
            Dopiero DX12 i Vulkan na to pozwalają, a i tak w niektórych grach najwięcej obliczeń jest po stronie GPU, i o ile gra nie ma jakiejś zaawansowanej fizyki, AI to czasem nie ma co liczyć na tych "więcej niż dwóch rdzeniach"



            Skomentuj Historia edycji

          5. Adios6293
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-05-29 18:43

            Gdyby wiekszosc osob miala np 4 czy 6 rdzeniowe cpu tak z 60% - 70% rynku graczy to DX12 pojawil by sie szybciej :)

            Skomentuj

        2. TheIslander
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-05-29 13:52

          Nie. Po prostu w Intelu nie pracują debile tylko inteligentni ludzie? Po co mają coraz bardziej do przodu wypuszczać procki jak nie mają konkurencji? Gdzie tu dla nich logika?

          Skomentuj

    1. bryszka
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-05-29 13:36

      Niech przekroczy i co z tego. Na pewno wart swojej ceny jak zawsze Intel. chcesz? kupisz!

      Skomentuj

      1. Adios6293
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2017-05-29 14:07

        Wart swojej ceny tak jak i7 6950X jest jej niby wart?? Meeeee

        Skomentuj

      2. Eyesofthesouth
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2017-05-29 14:09

        INTEL OD 10 lat nie jest wart swojej ceny, chyba zyjesz w przeszłosci albo lubisz byc dymany

        Skomentuj Historia edycji

        1. Adios6293
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2017-05-29 14:38

          Hmm nie powiedzialbym ze od 10 lat ale od 5-6 napewno, wtedy zaczelo sie blokowanie podkrecania w procesorach i chipsetach i wydawanie prawie tego samego co roku.

          Skomentuj

  3. arnakus
    Oceń komentarz:

    15    

    Opublikowano: 2017-05-29 11:47

    Yeaaaaah!!! Nareszcie coś się dzieje.

    Skomentuj Historia edycji

    1. drcocaina
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-29 21:14

      "Przyczajony Tygrys Ukryty Smok" ale tego można było się spodziewać. Tak jak użytkownik powyżej napisał Intel był na to przygotowany, a jak kolejni użytkownicy zasugerowali - grali na zwłokę by wybadać konkurencję. Obawiam się jedynie cen X9 o Xeon-ach nowej generacji nie wspomnę.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Franz
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-05-29 13:43

        Jak się nie doczekasz 6 rdzeniowców - a o czym jest news jak nie o nawet 18 rdzeniach dla ludu?
        Przecież ta platforma to topowa platforma konsumencka, a nie dla biznesu.

        To, że lud w naszej krainie nie jest tak zamożny by sobie bez problemu na nie pozwolić to już inna sprawa.

        Z drugiej strony większości ludzi używających komputery więcej niż 4rdzenie/8 wątków nie jest do niczego potrzebne.

        Skomentuj

  4. sebmania
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-05-29 11:51

    Ciekawe czy jak intel zrobi więcej rdzeni to czy nadal będą mówić że 4 rdzenie wystarczą :D

    Skomentuj

      1. pawelbial
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-05-29 12:08

        Kolejne generacje mają coraz bardziej ulepszane "wewnętrzne architektury", co powoduje, że można te same instrukcję wykonać szybciej niż poprzednio. Innym przykładem są nowe instrukcje, które znacząco skracają ilość cykli koniecznych do wykonania wybranych operacji. Dodatkowo polepszanie innych czynników jak ilość pamięci cache wpływa pozytywnie na zwiększenie wydajności.

        Kilka lat temu był artykuł obrazujący jak skomplikowane są mechanizm obecne w naszych procesorach. Oczywiście jest to bardzo głęboki temat, a to tylko delikatny wstęp do niego :)
        http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Procesory_x86_-_architektura_wspolczesnych_ukladow-4388/strona/16713.html

        Skomentuj

    1. bryszka
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-29 13:39

      a tobie dwie półkule miały wystarczyć a popatrz nie wyrabiają. może overclock.

      Skomentuj

  5. r_e_s_e_t
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-29 11:55

    Ciekawe kiedy zrobią mobilne 6 i 8 rdzeni.

    Skomentuj

  6. arnakus
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-05-29 12:09

    Pojedynek na ilość rdzeni to tylko część walki między 2 firmami. Pomyślcie co będzie jak AMD wyda swoje 16 rdzeni w cenie poniżej 1K $$$ ?

    Skomentuj Historia edycji

      1. arnakus
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2017-05-29 15:27

        Dla mnie jako użytkownika tam w środku chipu może zap....ać 1000 krasnoludów. Dla mnie liczy się opłacalność czyli wydajność i cena jaką trzeba za to zapłacić.

        Skomentuj

      2. mjwhite
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-05-29 17:54

        koszty produkcji intela raczej nie są dużo większe niż ryzena, po prostu niebiescy 2x taką marżę.

        Skomentuj

          1. mjwhite
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-05-29 21:04

            8C ryzen ma 192mm2 a 10C broadwell-e 246mm2
            Fakt trochę więcej ale nie jest to przepaść. Myślę że 12C powinno być podobnej wielkości. Na temat uzysku u intela nic nie wiadomo...

            Intel ma specyficzną politykę cenową. Przecież na rynku jest na przykład Xeon e5-2630 v4 10C/20T za 667$. Tyle tylko że ma base zegar 2.2GHz TDP 85W. I teraz pytanie za 100punktów czy on jest sztucznie ograniczony do takiego zegara czy to po prostu jakiś najgorszy odpad i tyle maksymalnie mógł iść.

            BTW 667$ za 10C oznacza że intel też może robić "tanie" procesory

            Skomentuj Historia edycji

          2. mjwhite
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-05-29 22:44

            to chyba jakiś fake bo 10C i 12C ma być 140W a w tej tabelce jest "stare" 160W.

            Skomentuj

  7. Eryk333
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-29 12:40

    Witam ale technologia poszła do przodu ja mam z 2012 roku komp na Sandy i5 a tu już takie cuda czas pomyśleć nad nową zabawką na tych prockach hmmm

    Skomentuj

    1. Adios6293
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-05-29 13:00

      Jezeli dobrze sprzedasz to co masz to mozesz kupic Ryzen 5 1600 + MSI B350 Gaming Pro Carbon + Cooler Master Hyper 212 Turbo bylo by tanio i wydajnie :) A jak chcesz taniej to ASUS B350 Prime i OC 3.8Ghz na stockowym "schladzaczu" :P:P

      Skomentuj

      1. Mkozlowski
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-05-29 15:18

        Kolego, a na MSI B350 Bazooka albo Tomahawk też podkręce 1600 do 3.8 ? Dobre sekcje zasilania są czy nie polecasz? Mam zagwozdkę nad płytą właśnie.

        Skomentuj

        1. Adios6293
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-05-29 18:49

          Do 3.8Ghz to podkrecisz na kazdej plycie co ma jakis tam radiatorek na VRM tymbardziej Ryzen-a 5, Tomahawk nawet z Ryzen 7 nie mial by problemow, osobiscie wolal bym Gigabyte AB350 Gaming 3 niz MSI dlatego ze ma ALC1220 ale co kto woli :) Ryzeny dopiero po przektoczeniu 1.4v potrzebuja czegos leprzego :)

          Skomentuj

  8. mutissj
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2017-05-29 13:20

    jeśli to prawda...

    intel 100% narobił w gacie XD

    Skomentuj

    1. bryszka
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-05-29 13:35

      Procesora nie tworzy się na złość konkurencji w ciągu 2 tygodni człecze marniutki. Ukrywa sie tylko fakty o jego specyfikacji. Intel może byc droższy i nie robi to dla mnie problemu. aemde plankton to kolejna (ostatnia) nazwa kodowa.

      Skomentuj

  9. Adios6293
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-05-29 13:55

    Wiecie co chu.. wam w dup... chcecie przeplacac prosze bardzo :) zasrani fanboje!!

    Skomentuj

    1. Eryk333
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-29 14:17

      Powinni cię zbanować Adios6293 bo czuć od ciebie chamstem i zazdrością.

      Skomentuj

      1. Adios6293
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-05-29 18:50

        Zbanowac za co? I czego niby mam zazdroscic? Za kilka miesiecy bede zamawiac MSI X370 Gaming Pro Carbon i Ryzen 7 1700X wiec mnie stac na Intela jak juz :)

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-06-11 23:15

          za kilka miesiecy :D - dobre dobre .
          za 30 miesiecy ? 60 ?

          Skomentuj

        1. AmigaPPC
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-05-29 16:34

          Anegdotka - to wyjaśnia wszystko.
          Niewiele ma wspólnego z rzeczywistością.

          A tłumacząc na zrozumiały język - kity możesz żenić temu pogromcy ....

          Skomentuj

      1. Adios6293
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-05-29 22:26

        Taa jeszcze mi powiedz ze ten Q9400 byl niby lepszy od tego FX-a? chyba w grach z przed 2006 ktore jechaly na jednym rdzeniu, w nowszych grach ten quad nie mial by szans :)

        Skomentuj

  10. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-29 14:13

    Panika u Intela? Tylko kogo bedzie na to stać? Przeskok z 8c/16t na 10c/20t to przejście z 999$ na 1800$ to już widzę ceny tego 18c/36t... Pewnie tyle samo co odpowiednik z serii Xenon....

    Skomentuj

  11. Eryk333
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-05-29 14:49

    Nie jestem fanem żadnych z firm ale jeśli mam być szczery to tylko intel wiem ich polityka jest do kitu czasami i wogóle ale procesory robić potrafią a co do AMD też złe nie jest i w wielu zadaniach itp dają radę ale to wraz nie intel a czemu tak jest nie wiem i zachodzę sam w głowę np że 8/16 wolniejsze od intela 4/8 lub 4/4 może inna struktura nie wiem ale to moje zdanie tylko.

    Skomentuj

    1. Mkozlowski
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-05-29 15:22

      Oj tam Ryzen 1600 też bardzo fajnie daje radę. Odkąd pamiętam siedzę na Intelu, ale teraz biorę Ryzena, najwyżej później będzie płacz, bez ryzyka nie ma gry hehe

      Skomentuj

      1. tazik21
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-05-29 15:44

        właśnie się przymierzam do:

        proc: R5 1600
        mobo: gigabyte 5
        ram: 2x 8GB 3200 Mhz

        Skomentuj

    2. Adios6293
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-29 18:59

      Jezeli jakis program uzywa tylko np 2 rdzeni to nawet 100 rdzeni AMD bylo by wolniejsze od G4560 ktory jednak ma szybszy pojedynczy rdzen jezeli cos uzywa wszystkie mozliwe rdzenie to AMD nie bedzie duzo wolniejsze od Intela patrz na Ryzen 1700 vs Core i7 6900K, Ryzen jest chyba tak samo wydajny ale 3x tanszy! Czasem warto sprobowac cos nowego i przestac przeplacac :)

      Skomentuj

  12. shoken
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-29 16:15

    Pewnie ceny tez będą mialy tutaj ladne cyferki.Taki zestawik HEDT na i9 z 5 tys $ bo sam procesor bedzie kosztował z 2.5 jak nie wiecej.Doliczcie reszte RAM to w takiej konfiguracji 64 GB i karta graf jakies 1080 Ti to minimum.Czyli z punktu widzenia przeciętnego kowalskiego wyjscie tych nowych i9 HEDT ma bardziej pijarowe niż praktyczne znaczenie bo i tak w tym segmencie rynku w ktorym jest sprzedawane 99 % komputerow nic sie nie zmieni.

    Skomentuj

  13. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-29 18:59

    Będzie się działo , będzie impreza i wódy będzie mało:)
    Dobra informacja dla Nas wszystkich bo może szybciej niż myślimy minimum 16wątków będziemy mieli u Siebie jak tak dalej pójdzie.Ciekawe jak odpowiedź AMD będzie jeszcze bo w przyszłym roku 32rdzeniowce na HEDT AMD są pewne ale może AMD zdecyduje się jeszcze w tym roku powiększyć ofertę do 24rdzeniowców z powodu szybkiej odpowiedzi INTELA:).
    Czym szybciej takie minimum 64wątkowce będą dostępne na rynek konsumencki tym deweloperzy będą mieli już powody innego podejścia do optymalizacji produktu rozrywkowego.

    PS: AMD jeszcze nie wydało platformy HEDT a INTEL już wie czym ona grozi jemu.Nagle może się okazać ,że zamiast 2tys.dolarów za 12rdzeniowce INTELA tyle będzie kosztował 18 rdzeniowiec. Nie ma to jak pot na plecach i draha w gaciach u INTELA z powodu oferty AMD ,która także będzie nie długo dostępna.

    Proponuję ludziom na youtube oglądać filmiki jak RYZEN 7 1700 3.9Ghz mierzy się z I7 7700k od 4.7Ghz do 5.1Ghz.Testy z marca/kwietnia i te od 26maja.Jakimś cudem w tych samych grach RYZEN tam gdzie przegrywał dogania lub nie znacznie przegrywa z tak kręconym prockiem od INTELA a w innych nie daje mu szans.
    Normalnie MAGIA jak to możliwe ,że INTEL może przegrywać:D

    Swoje indywidualne testy udostępnię w przyszłym roku by WAM podokuczać:)

    Tak po za tym z pierwszych prognoz wynika ,że INTEL opanował 10rdzeniowe procki do wysokich taktować ,12rdzeniowy jest nie ujarzmiony a te z jeszcze większą ilością rdzeni nie ma szans ,żeby bez "TROTLINGU" osiągał stałe 4Ghz.Testy pokażą ,że 16 rdzeniowiec AMD będzie się równał z tym 18 rdzeniowym bo dla Mnie to jest widoczne z powodu zastosowania CCX.

    Skomentuj Historia edycji

    1. SebastianFM
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-05-30 08:58

      A ty pisałeś to chyba właśnie po wódce. :)
      Obecnie jeśli chodzi o gry PC to jeszcze 8 rdzeni nie jest standardem a ty piszesz o 32 i 64. A ile jest obecnie gier, które potrafią wykorzystać w pełni nawet 4 rdzenie?

      Skomentuj

  14. decrypterie
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-05-30 09:15

    tak czy inaczej jak konkurencji nie było to Intel nam serwował stare kotlety zwiększając po kilka Mhz coś nowy cep a tu się AMD ujawniło i nagle intel ma coś nowego.....takie w chui..ja granie przez Intela

    Skomentuj

  15. Kadzidło
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-05-31 20:16

    czytam te komentarze i mi oczy krwawią, błędy ortograficzne poganiane brakiem umiejętności składania poprawnego zdania

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!