Na topie

Oto Polestar 2, czyli Volvo i Google odpowiadają na Model 3 Tesli

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Tematyka: Motoryzacja Samochody elektryczne Producenci: Google Volvo

Polestar 2 to samochód elektryczny, który może być atrakcyjną alternatywą dla Tesla Model 3. Dobrze wygląda i ma mieć niezłe osiągi.

  • Oto Polestar 2, czyli Volvo i Google odpowiadają na Model 3 Tesli
A A

Prawie 450 kilometrów między ładowaniami, 408 koni mechanicznych, 660 niutonometrów i niecałe 5 sekund do setki, a wszystko to za niespełna 40 tysięcy euro. Tak w skrócie prezentuje się samochód elektryczny Polestar 2, będący odpowiedzią firm Volvo (a właściwie Geely) i Google na Tesla Model 3.

Polestar 2 to świetnie zapowiadający się „elektryk”

Nowy samochód chińsko-szwedzkiego producenta (będący zarazem jego pierwszym „prawdziwym elektrykiem”) został wyposażony w dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 78 kWh. Ten ostatni został sprytnie umieszczony pod podłogą, dzięki czemu zapewniać ma nie tylko duży zasięg, ale też odpowiednią sztywność podwozia i mniejszy (o 3,7 dB) hałas w środku.

Polestar 2 przód

O tym, jakie są możliwości tego samochodu i ile będzie trzeba za niego zapłacić (choć do wspomnianego poziomu cena spadnie dopiero po pierwszym roku), już pisaliśmy, więc nie będziemy się powtarzać. Dodajmy więc tylko, że jego produkcja rozpocząć ma się w 2020 roku – to wszystko sprawia, że samochód elektryczny Tesla Model 3 rzeczywiście może mieć poważnego konkurenta.

Polestar 2 bok

Opublikowane zdjęcia pokazują, że Polestar 2 z Modelem 3 będzie mógł konkurować także wizualnie. Samochód prezentuje się bardzo nowocześnie i stylowo, a czy ładnie, to już zostawiamy do oceny każdemu z osobna.

Polestar 2 tył

A w środku siedzi Android

Zarówno Tesla, jak i Volvo/Geely stawiają też na nowoczesne wnętrze. O ile jednak ten pierwszy producent preferuje autorskie rozwiązanie, Szwedzi zdecydowali się na skorzystanie z pomocy firmy Google. W efekcie Polestar 2 to pierwszy samochód w pełni zintegrowany z Androidem. 

Polestar 2 wnętrze

„Elektryk” będzie korzystał z rozmaitych usług Google: od Map, przez sterowanie głosowe, po obsługę multimediów. Warto też wspomnieć o 11-calowym wyświetlaczu w środku oraz całkowicie bezkluczykowym uruchamianiu silnika – będzie ono następowało automatycznie w momencie zajęcia miejsca na fotelu kierowcy.

Polestar 2 tablet

Polestar 2 vs Tesla Model 3 – krótkie porównanie

Porównajmy pokrótce oba samochody: Tesla Model 3 (w wersji Mid-Range) to sedan, który w standardowej wersji rozpędza się do setki w około 6 sekund, a po naładowaniu do pełna pozwala przejechać około 425 kilometrów. We wnętrzu nie ma zaś właściwie niczego poza 15-calowym ekranem głównym.

Model 3 wygląd
Tesla Model 3

Polestar 2 z kolei jest czymś pomiędzy sedanem a crossoverem (producent twierdzi, że to fastback). Prędkość 100 km/h osiąga w mniej niż 5 sekund, a pełny akumulator zapewnia do 450 kilometrów. Wnętrze również jest „ubogie”, a jego sercem jest 11-calowy tablet z Androidem.

Polestar 2 wygląd
Polestar 2

Podobnie jak możliwości, ceny samochodów są (a właściwie: będą) zbliżone. Zdecydowanie można więc mówić o tym, że są to konkurencyjne modele. Który z nich bardziej trafia w wasz gust?

Źródło: Polestar, Digital Trends, Engadget. Foto: Polestar

Odsłon: 7384 Skomentuj newsa
Komentarze

17

Udostępnij

Ciekawostki w marketplace

  1. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-28 10:29

    Zasięg 450 km, tylko czy realny, czy jak zwykle pobożne życzenia? Tesla niby też podobnie, a faktycznie wychodzi 250 km na autostradzie w lecie, a w zimie jeszcze mniej i z fajnego autka robi się miejska popierdółka.

    Skomentuj

    1. SmerfnyBudzik
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-02-28 10:33

      Realny. 500 KM według nowej normy WLTP.

      Skomentuj

      1. mesjan
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2019-02-28 11:37

        KM to konie mechaniczne, km to kilometry.

        Skomentuj

        1. SmerfnyBudzik
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-02-28 11:47

          Racja :)

          Skomentuj

      2. Kenjiro
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-02-28 19:43

        Czyli niewiele się zmieni, bo z dostępnych obecnie testów wynika, że różnica w spalaniu między WLTP i NEDC jest do ok. 20%, gdzie przy jeździe z prędkościami autostradowymi elektryk zużywa ok. dwukrotnie więcej energii niż w jeździe miejskiej.
        Powinni explicite wykonać co najmniej 4 pomiary:
        a) jazda ciągła z prędkością 140 km/h lub więcej - wyłączone inne systemy elektryczne,
        b) j.w. tylko włączone wszystkie systemu, grzanie, klimatyzacja, radio, podgrzewanie szyb, siedzeń itp.
        c) jazda miejska, zatrzymanie co 500m na 30 sekund, szybkie przyspieszenie do 50 km/h, 500m znów zatrzymanie, bez elektryki,
        d) j.w. tylko znów włączona pełna elektryka.
        Wtedy mógłbyś sobie łatwo porównać ile w jakiej sytuacji dane auto zużywa paliwa/energii. Inaczej na wyniki patrzyłby Włoch, a inaczej Norweg.
        Dlaczego tak nie ma? Sam sobie odpowiedz...

        Skomentuj

        1. Kenjiro
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-02-28 19:53

          PS. Wczytałem się w normę WLTP.
          Test bardzo wysokich prędkości (test 4). Maksymalna prędkość 131.3 km/h, średnia 94 km/h bez zatrzymań i 91.7 z zatrzymaniami. No panie i panowie, to nawet obok nie leży realnych prędkości, przecież to jest norma zachowawcza, która daje kolejne dekady na wprowadzenie kolejnej, bardziej realnej normy.

          Skomentuj

          1. rahl_r
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-02 13:20

            Jechałem ostatnio autostradą na trasie Kraków-Wrocek. Miejscami miałem sporo ponad normę(W PL norma to 140+10 błędu). Średnia wg Navi 95km/h !!!. Więc metoda pomiarowa jak najbardziej realistyczna.

            Znacznie gorzej jest w zimie niż latem.
            Zimowe zużycie nawet 320Wh/km.

            Skomentuj Historia edycji

  2. SmerfnyBudzik
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-02-28 10:32

    "Prawie 450 kilometrów między ładowaniami, 408 koni mechanicznych, 660 niutonometrów i niecałe 5 sekund do setki, a wszystko to za niespełna 40 tysięcy euro. "

    Pierwszy akapit zawiera błąd. Na prezentacji było powiedziane, że wersja za 40k EUR będzie jednosilnikowa (150kW, 330 Nm), a wersja za 60k EUR będzie miała AWD - dwa silniki po 150kW (czyli 408KM łącznie, 660 Nm łącznie).

    Skomentuj

  3. roman106
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-02-28 11:59

    "akumulator został sprytnie umieszczony pod podłogą" - no tak, bo w Tesli pewnie jest na dachu.

    Skomentuj

  4. jadziek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-28 14:06

    Niech te samochody będą wreszcie w salonach i mają w PL serwis to zainteresowanie wzrośnie a póki co to takie teoretyczne rozważania...

    Skomentuj

  5. aaadi
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-02-28 15:30

    Nie mogę przełknąć koncepcji sterowania funkcjami auta poprzez ekrany dotykowe. Wydaje mi się to zaprzeczeniem ergonomii i bezpieczeństwa. Wolałbym już chyba sterowanie głosowe, żeby nie musieć odrywać wzroku od drogi.

    Skomentuj

    1. Stashqo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-01 05:35

      Idzie się przyzwyczaić, podstawowe przyciski masz na kierownicy, niestety np. w modelu S wyszukanie czegoś więcej /rzadko używanej opcji to katorga i stwarzanie zagrożenia imo. Do tego ten panel jest wiecznie uwalony paluchami, sprej i husteczki stają się "must have" w aucie.

      Skomentuj

  6. Silver
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-02-28 17:45

    Tesla moim zdaniem ładniejsza. Jedno ale się tu nasuwa. Jak patrzę na to Volvo to widzę nadal przerośnięte samochody. Mam co prawda 18 letnią Mazdę i choć stać nas na kupno czegoś trochę młodszego to pod wieloma względami jedna rzecz delikatnie nam nie pasuje - że samochód tylko z zewnątrz większy...

    Skomentuj

    1. baca130
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-02-28 19:41

      Mi się ten bardziej podoba z zewnątrz jak i środka. Przynajmniej zostawili normalne klamki.

      Skomentuj

  7. Stashqo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-01 05:29

    Czemu ciągłe porównanie do Tesli i czemu do modelu 3?
    1. Są inne, lepsze elektryki
    2. Jak już do Tesli to do modelu S moim zdaniem, osiągi nawet podobne a komfort i jakość wykończenia w Volno na pewno wyższy.

    Osobiście czekam aż wielka trójka (MB, BMW, Audi) wpuści na rynek swoje elektryczne klasy wyższe i średnie-wyższe. Myślę, że Tesla będzie miała wtedy pozamiatane.

    Skomentuj

    1. baca130
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-01 19:43

      W europie może i tak ale w USA już dobrze wpasowała się. Ale konkurencja zawsze dobra.

      Skomentuj

  8. steelek
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2019-03-02 10:57

    Dlaczego tesla 3 jest lepsza od Polestar 2:

    1. Polestar wygląda jak typowy samochód elektryczny - jakieś ufo z kosmosu gdzie na siłę próbują zrobić ewolucje tego jak samochód wygląda - nowości nowościami ale bez przesady...
    2. Android - pewnie po dwóch latach będzie że 'bebechy' zbyt kiepskie i kup nowego zeby miec aktualizacje androida.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!