Konsole do gier

PlayStation 4 Pro i 4K w praktyce, zdaniem DigitalFoundry

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-09-27

Czy oko gracza zauważy różnice? I czy skalowanie do 4K daje dobre rezultaty? Odpowiada DigitalFoundry.

PlayStation 4 Pro zapowiadana była przez Sony jako pierwsza konsola, która pozwoli grać w 4K. Rychła premiera i niska cena urządzenia budziły jednak pewne wątpliwości i szybko stało się jasne, że do osiągnięcia tej rozdzielczości wykorzystywane będą narzędzia skalujące, a same materiały źródłowe (w tym przypadku: gry) faktycznie oferowały będą rozdzielczości rzędu 1440p. Pozostawało pytanie: czy ludzkie oko dostrzeże różnicę?

Na swój warsztat konsolę PlayStation 4 Pro wzięła ekipa DigitalFoundry. Otrzymała ona do testów grę Call of Duty: Infinite Warfare. Uruchomiła ją na „starej” i nowej PS4, po czym porównała jakość grafiki. Werdykt: narzędzia skalujące są tutaj naprawdę dobre. Obraz 4K robi bardzo dobre wrażenie – szczególnie statyczny. W ruchu pojawiają się już niewielkie artefakty, ale siedząc na kanapie, w odpowiedniej odległości od telewizora, raczej nie zwrócimy na nie uwagi.

Ekipa DigitalFoundry ma także krytyczne uwagi. Po pierwsze, różnice w grafice pomiędzy konsolą PlayStation 4 i tą z dopiskiem Pro, są bardzo małe i przeciętny gracz raczej ich nie dostrzeże. Wadą mocniejszej konsoli może też być płynność animacji – spadki liczby klatek na sekundę są bardziej zauważalne. W Call of Duty: Infinite Warfare powinno być 60fps – poniżej możecie zobaczyć jak wygląda to w praktyce:

Źródło: Eurogamer, DigitalFoundry

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Roller Mobster

    Tommorow Children? Weź już się nie kompromituj.

    Konsole zatrzymują rozwój grafiki na PC, ale do konsol owców bez mózgów można pisać 100 razy i dalej będą pisać bzdury.

    Zobacz sobie technologie CryEngine 2 z 2007 roku.

    https://youtu.be/yG1ZUSCrgqM

    Później Crysis pojawił się na Playstation 3, ale musieli obniżyć o połowę jakość grafiki żeby Playstation 3 było wstanie wygenerować 30 klatek w 720p ponieważ wszystko jest tam liczone w czasie rzeczywistym a nie oskryptowane jak na konsolach.
    Więc z czym do ludzi.



    Screeny z gry Earth 2160 wydanej w 2005 roku która została stworzona tylko na Pixel Shaderach.

    http://www.miastogier.pl/galeria-popup,pc,1676.html

    http://www.miastogier.pl/galeria-popup,pc,1687.html

    http://www.miastogier.pl/galeria-popup,pc,1686.html

    http://www.miastogier.pl/galeria-popup,pc,1675.html

    I kawałek recenzji z CD-Action z Października 2004 roku.

    "Nie poświęcilibyśmy jej jednak Tematu Numeru, gdyby nie ten jeden szczegół.

    GRAFIKA!!!

    Opiewać jej nie ma potrzeby, po prostu spójrzcie na screeny.
    Nie widzicie tu typowych obrazków, a tylko jakieś prerenderowane artworki?

    Pomyłka - to SĄ obrazki z gry.

    Tak, dokładnie tak będzie ona wyglądać w akcji. Wszystko za sprawą napisanego od podstaw dla gry silnika Earth-4 który bazuje na Pixel Shaderach."

    Na konsolach wtedy nawet nie wiedzieli co to jest Pixel Shader.

    Hue hue hue hue hue :D


    Tak wyglądały by gry dzisiaj gdyby nie konsole.


    Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

    ""Adam" został wykonany za pomocą wersji beta Unity 5.4 i jego głównym przeznaczeniem jest prezentowanie, jakie możliwości daje wspomniany silnik. Całość wspierana jest przez zaawansowany symulator fizyki CaronteFX. Z tego powodu nie jest to oczywiście zwykły pre-render, a animacja generowana w czasie rzeczywistym. Co jednak najlepsze, całość renderowana jest w rozdzielczości 1440p za pomocą pojedynczej karty GeForce GTX 980."

    https://youtu.be/GXI0l3yqBrA




    Odpowiedz
  • avatar
    1:03: V-Sync is enabled too.

    A jak mówiłem o V-Syncu na konsolach to mnie minusowali i gadali, że na konsolach nie ma V-Sync...

  • avatar
    Niech dadzą fullhd i 60 fps a nie jakieś 4k naciągane.
    Odpowiedz
  • avatar
    PS4 jest jakie jest (kilka błędów zrobili.. np.: szkoda braku nowszego czytnika płyt UHD...). Ci co będą chcieli - to i tak kupią. Niestety konkurencja z Xbox'em zaczyna się wyrównywać.
  • avatar
    Moim zdaniem ta gownoburza zaczela sie od profesjonalnego redaktora, ktory nie do konca zrozumial, o czym mowia na DF, albo nie chce byc obiektywny. Brawo.
    A grafika na PC jest taka jaka jest, bo NVidia za karte, ktora nie moze wyswietlic stabilnych 60 fps w 4K, krzyczy sobie 1200$.
  • avatar
    Juz za chwile premiera Playstation 4 PROteza 4K :DDDD
    4thefrajers
  • avatar
    czyli w skrocie.... 1440p z detalami medium-high PC......nie zeby cos...jak na sprzet za 1799 to i tak wypas.....moze gdyby nie fakt ze kupilem 1070gtx to bym sie skusil....
  • avatar
    Kolejna konsola, która na starcie zostanie grubo w tyle niż przeciętny komputer.
    4thefrajers pełną parą.
  • avatar
    I ja kupisz, 4thefrajers hehehe
  • avatar
    Wpierw trochę sam marudziłem na wieść o podzespołach ps4 pro (bo oznaczało to tyle, że prawdzie 4K będzie tylko w nielicznych tytułach), ale jeśli za małe pieniądze (100$+ więcej) mogę kupić konsolę oferującą znacznie lepszą jakość obrazu (a taka różnica jest w ocenie digitalfoundry), to mnie coś takiego przekonuje (oczywiście wszystko przy założeniu, że wersja na ps4 pro nie będzie miała gorszej płynności jak 1080p na zwykłej ps4)
    Odpowiedz
    -1
  • avatar
    Czyli najlepsze wyjście to kupić monitor 1440p i odpalać na nim gry z PS4 Pro, bo FullHD to za mało a 4K to za dużo.
    Odpowiedz
    -1
  • avatar
    Śmiechnął bym, ale niektórzy już wystarczająco wycierpieli :v
    Odpowiedz
    -4
  • avatar
    Za tą cene najlepsza platforma do gier. Amen.
    Odpowiedz
    -5
  • avatar
    Kupić 65 calowy telewizor 4K i siedzieć od niego 10 metrów żeby nie widzieć skalowanej kaszany?

    Nie mam słów żeby określić jak konsolowcy mogą mieć tak zryte banie.

    Ja kupiłem 65 cali po to żeby mieć IMAX w domu a nie żeby oglądać obraz jak na 4 calowym telefonie.
    Odpowiedz
    -6