• benchmark.pl
  • Gry
  • Project Cars w 1080p na PS4, 900p na Xbox One i nawet 12K na PC
Gry

Project Cars w 1080p na PS4, 900p na Xbox One i nawet 12K na PC

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-04-20

Slightly Mad Studios zajęło ostateczne stanowisko odnośnie technicznych aspektów gry.

Project Cars gra

W poprzednim tygodniu dowiedzieliśmy się, iż Project Cars wreszcie doczekało się statusu gold. Jednocześnie poznaliśmy dokładną datę premiery gry, ale nie są to jedyne warte odnotowania informacje.

Slightly Mad Studios zajęło bowiem ostateczne stanowisko odnośnie technicznych aspektów gry. Zarówno na Xbox One jak i PlayStation 4 Project Cars działać będzie w 60 klatkach na sekundę. W tym pierwszym przypadku zaoferuje jednak rozdzielczość 900p, podczas gdy na konsoli Sony będzie to już 1080p.

Owe 60 fps osiągnięte zostało jednak kosztem rezygnacji z funkcji split-screen, która pierwotnie miała się tutaj pojawić. Producent nie określił też rozdzielczości gry na Wii U, ale premiera na tej platformie będzie miała miejsce w późniejszym terminie, więc najprawdopodobniej nie jest to jeszcze jasne.

Osoby decydujące się na wersję PC wiedzieć powinny natomiast, że Project Cars doczeka się obsługi DirectX 12. Co więcej, na najpotężniejszych konfiguracjach można będzie uruchomić grę w rozdzielczości aż 12K.

A skoro już o Project Cars to poniżej rzucić możecie okiem na ostatni zwiastun gry. Przypomnieć pozostaje jedynie, że jej premiera odbędzie się 8 maja.


Źródło: gamespot, youtube

marketplace

Komentarze

79
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    12k rozdzialka ?? Ja mam 1920x1080 to starczy do grania.. Ciekawe tez jakie karty graficzne obsluza te 12k.
    Zaloguj się
    16
  • avatar
    Ok, rozłóżmy te 12K.
    - 3 monitory 4k, takie 28 cali = trzeba dużeeego biorka
    - SLI Titan Z pewnie da radę wyświetlić 4k w 30 fps. - no więc 6 takich Tytanów i jazda.
    - Do tego jakiś proc...
    - Ileś tam Ramu
    - i elektrownia atomowa pod biorkiem aby to zasilić.
    Bedzie dobra zabawa z tym, nie ma co :D
    Zaloguj się
  • avatar
    12K :')
    Zaloguj się
  • avatar
    Po co te nerwy? Przecież jak kogoś nie interesuje pCars to nie ma przymusu czytania. Może informacja gdzieś tam się ukazała wczesniej, no i cóż tego? Przecież to nie ostrzeżenie o nadchodącym cyklonie
    Zaloguj się
  • avatar
    @prime27pl
    Tak zapytam z ciekawości kolegę. Zajmujesz się czymś jeszcze w życiu poza pisaniem na benchmark pl? Pod każdym artykułem widzę twoje komentarze, ty to chyba masz za dużo czasu co?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak masz monitor 120K to też sobie uruchomisz więc o co chodzi z tym newsem? Każdą grę da się uruchomić, która ma obsługę natywnej rozdziałki monitora
  • avatar
    Każdy kolejny trailer tej gry zniechęca mnie coraz bardziej, chyba dlatego zatęskniłem za porządnym Race 07/On/Injection i kupiłem w końcu RaceRoom Exp.
  • avatar
    Podoba mi sie zaciemnianie obrazu rzeczywistosci poprzez chwyty w stylu 12k i DX12 ;)
    Dzis tak wlasnie wyglada marketing, a czytajac powyzsze komentarze widze ze jest on skuteczny :D
    Zaloguj się
  • avatar
    taki czas, że nie ma o czym pisać więc kotletowy kotlet :)
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    12K i DX12 nie wróży dobrze premierze. Po pierwsze nie wiadomo kiedy będą monitory 12K a po drugie nie wiadomo kiedy upowszechni się DX12 (najprawdopodobniej zapewne za ok półtora roku). Wniosek: Gra nie prędko wyjdzie a wkrótce... przełożenie premiery :D
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    I tak nie kupie ale ciekawa sprawa 12K .
  • avatar
    Konsolowym palom to zal dupska sciska ze oni dostana produkt na miare betonowych konsol a na PC fajerwerki najwyzszych lotow, wiec gdzies musza trollowac.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Debilny news. W niczym to grze nie pomiże, jedynie wyraźniej będzie można zobaczyć przeciętność oprawy. No i na pewno każdy z was będzie grał w takiej rozdziałce.
  • avatar
    i się zacznie PCmasterRace 12k, tylko ciekaw jestem ilu z was odpali gre wyżej niż FHD i będzie te 60+ fps
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
  • avatar
    Zaloguj się
    -19
  • avatar
    Zaloguj się
    -29
  • avatar
    Aaaaaaaa! Znowu obcięło!
  • avatar
    Ciekawe że dla niektórych ~11.5K oznacza 12K.
    Bo przecież ciężko powiedzieć że ~11.5 tysiąca to 12 tysięcy.
    Ciekawe kto by chciał dostać 11,5 tysiąca złotych, zamiast 12 tysięcy zł?

    Druga sprawa, widać, że marketing nadal działa.

    Wszyscy kojarzą, że pseudo 4K (UHD) to 3840x2160, a więc rozdzielczość o proporcjach 16:9.
    Naturalnym się więc zdaje, że 12K HD to będzie 11520x6480.
    A tu zonk, bo w przypadku 3x16:9 rozdzielczość pionowa nadal wynosi 2160. Jedynie pozioma wzrosła 3 razy do poziomu 11520.

    Owo 12K w niusie najpewniej tyczy się właśnie konfiguracji wielomonitorowej, składającej się z 3 monitorów UHD -
    A więc otrzymamy 11520x2160. To nie są standardowe proporcje 16:9, ani też 21:9, tylko 48:9, lub 5.33:1, zamiast standardowych 1.78:1.

    Różnica jest zasadnicza, nie ze względu na samą rozdzielczość, ale na fakt, że końcowy obraz przy takiej rozdzielczości jest poszerzony, a nie powiększony.
    Pomińmy też fakt, że 11520x2160 stawia znacznie mniejsze wymagania od komputera, aniżeli 11520x6480.
    To pierwsze to w zasadzie 3 monitory UHD, podczas gdy to drugie to aż 9 monitorów UHD.
    Widać zatem, jak łatwo się chwalić, że odpaliliśmy grę w 12K.
    Tyle że w 12K HD 48:9, a nie 12K HD 16:9. Choć może w tym wypadku należałoby mówić o 16:3, bo przecież, w przypadku nazewnictwa xK, które coraz częściej jest stosowane, rozdzielczość pozioma jest stała, a zmienna jest pionowa :P

    Jeśli ktoś ma monitor UHD 28 cali, to takie połączenie dałoby mu 84 calowy "ekran".
    Jest jeszcze trzecia kwestia, skalowanie efektów graficznych. Bo cóż z tego, że gra wspiera 12K, skoro niektóre efekty graficzne się nie skalują.
    Zaloguj się
  • avatar
    kurcze 12K. Jeszcze nie tak dawno przez długi czas fullHD było tą super rozdzielczością, a teraz ledwo usłyszałem o 4K, żeby chwilę później czytać o kompatybilności nowych gier z 8K i teraz jeszcze o nowej grze w 12K :D miłośnicy high endu nie wyrobią niedługo z kupowaniem monitorów.
    Zaloguj się