Procesory

Qualcomm Snapdragon S4: mobilny procesor przetestowany

przeczytasz w 2 min.

Jest wydajny, ale będzie jeszcze bardziej

Mobilny układ Snapdragon S4, firmy Qualcomm będzie pierwszym wykonanym w 28 nanometrowym procesie technologicznym procesorem. Wedle zapowiedzi producenta ma to być jeden z najbardziej udanych produktów firmy, nie dziwi więc duże zainteresowanie. Udało nam się dotrzeć do jego pierwszych wyników wydajności.

Układ który ma trafić na rynek w połowie bieżącego roku, zapowiada się wybornie, oczywiście w swoim rynkowym segmencie. Firma Qualcomm nie tylko rozwija architekturę swojego procesora, wykonanego na licencji ARM, ale również opracowuje własną linię procesorów graficznych Adreno.

tablety z procesorem snapdragon s4

Pierwsze modele Snapdragon S4, będą używać starej, aczkolwiek nieco podrasowanej wersji układu Adreno z serii 200. Mimo wszystko i tak powinno to wystarczyć, aby wyprzedzić konkurencję. Jedyny benchmark, do jakiego udało nam się dotrzeć to Nenamark2, w którym oprócz opisywanego Snapdragona S4, udział wzięły również inne popularne obecnie konstrukcje.

W przeprowadzonym teście Snapdragon S4, wraz ze zintegrowanym układem graficznym Adreno 225, pracując w rozdzielczości 1024x600 pikseli, uzyskał w teście renderowania 3D w OpenGL ES 2.0, łączną sumę 54,9 FPS (klatek na sekundę).

Benchmark nie został wykonany w najwyższej możliwej rozdzielczości, ale testy pozostałych urządzeń, z uwagi na ograniczenia wynikające ze specyfikacji smartfonów, również nie mogły zostać przeprowadzone z wyższymi parametrami. Z wykonanych testów i tak możemy wyciągnąć daleko idące wnioski odnośnie wydajności układu.

Dla porównania zastosowany w urządzeniu Asus Transformers Prime układ GeForce ULP2 pracujący w rozdzielczości 1280x800 pikseli uzyskał 49,1 FPS, zaś układ Mali400MP pracujący w smartfonie Samsung Galaxy S II w rozdzielczości 800x480 pikseli 47,4 FPS.

procesor Qualcomm Snapdragon S4 test nenamark2

Rdzenie CPU zastosowanego w Snapdragonie S4 procesora MSM8960 pracują z częstotliwością 1,5 GHz, częstotliwość pracy układu GPU niestety nie jest jeszcze znana. W przeprowadzonym teście urządzenie pracowało pod kontrolą nowego systemu operacyjnego Google Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich.

Mimo dobrego wyniku, prawdziwą bolączką układu jest procesor graficzny, któremu jeszcze trochę brakuje aby chociażby zrównać się z procesorem Apple A5. Mimo wszystko już w przyszyłm roku Qualcomm w układzie Snapdragon S4 zastosuje GPU nowej generacji, a mianowicie Adreno 320, który będzie wywodził się bezpośrednio z architektury Krait. Powinien on oferować bogatą paletę funkcji multimedialnych przy zachowaniu bardzo wysokiej wydajności.

Do czasu jego premiery wydaje się, że korona wydajności w tym segmencie nie zmieni właściciela, chociaż na horyzoncie coraz głośniej daje o sobie znać nazywany mianem potwora Samsung Exynos 5220.


Więcej o firmie Qualcomm i jej produktach:

Źródło: NordicHardware

Komentarze

29
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    skoti
    4
    "Adreno z serii 200. Mimo wszystko i tak powinno to wystarczyć, aby wyprzedzić konkurencję."
    Zabawny wniosek - miał do wyrenderowania 67% mniej pikseli (0.61 MPx vs 1.02 MPx), a wydajność o 12% wyższa - przy porównywalnym teście raczej będzie daleko za konkurencją... tym bardziej, że wyjdzie nowy Exynos, nowe Apple Ax i nowa Tegra 3+ z jeszcze wyżej kręconym GPU.

    "Mimo wszystko już w przyszyłm roku Qualcomm w układzie Snapdragon S4 zastosuje GPU nowej generacji, a mianowicie Adreno 320, który będzie wywodził się bezpośrednio z architektury Krait."
    Problem w tym, że wtedy (Q4/Q1) konkurencja też planuje wydać następne procki - przykładowo wtedy Nvidia planuje wydać 8x core procki oparte o A15 (znacznie lepsza arch niż Krait, który dorównał praktycznie dopiero do A9) z 64rdzeniowym GPU GeForce ULP3 - podobnie konkurencja w postaci Apple, Samsung i TI nie mają zamiaru próżnować w tym okresie.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Niezły wynik.
      • avatar
        Konto usunięte
        -5
        FPS na tablecie buahaaaa ręką zasłania się pół ekranu. Tablety są dobre do układania puzli, tetrisa, Angry birds i tego typu umilaczy podczas czekania na coś.....
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          No dobrze ale wkońcu zrobią wymagającą grę która pokarze na co stać te tablety telefony odpowiedź brzmi nie nadal będziemy grać w GTA 3 Modern Combat i Asphalt 6HD Fajnie by było zobaczyć GTA San Andreas albo vice city na tej nowej generacji fajne by były jakieś wyścigówki z otwartym światem a teraz wybór dobrych gier na Androida i Ios jest ograniczony do Czasem jakiegoś re-make gry z telefonów po prostu mam nadzieje że wkońcu dotrą do tej szerszej grupy odbiorców robiąc np TDU na Andka Może Battlefield'a ? Jakiegoś lepszego Need for speed'a i grę RPG a tak to już mi się nudzą te gry.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            te wyniki jakieś kulawe ja na galaxy s2 mam 52 fps bez kręcenia
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Galaxy Note bez kręcenia 40 fps. Ten wykres jakiś dziwny
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                No twoj SGS2 tez kulawy ma tylko 480x800 a tu masz testy w 1024x600 i 1280x800, nVidia lepiej wypada. Odpal gre na 320x240 a zobacz na 1920x1080 ciekawe czy grafa bedzie miała tyle samo FPS :)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  zapomnieli dodać że geforce był testowany w wyższej rozdzielczości 1280x800 niż adreno 225 1024x600 gdyby rozdzielczość była taka sama to lepszy byłby geforce