Gry komputerowe

Total War: Warhammer - nowa wersja zoptymalizowana pod procesory Ryzen

opublikowano przez w dniu 2017-04-05

Studio Creative Assembly postanowiło coś więcej wycisnąć z nowych układów AMD. Wzrost wydajności wynosi tutaj około 10%.

Total War: Warhammer to jedna z najciekawszych części gier z serii Total War. Niedawno studio Creative Assembly udostępniło poprawkę dla gry, która wprowadza zauważalną poprawę wydajności na komputerach z procesorami AMD Ryzen.

Co prawda lista zmian wersji 1.6.0 nie obejmuje optymalizacji wydajności pod układy Ryzen, ale niezależne testy potwierdzają poprawę płynności i lepsze wykorzystanie wielowątkowości. Co istotne, takiej poprawy nie odnotowano na procesorach Intela. Za przykład można wziąć testy serwisu Hardware.fr, który sprawdził osiągi trzech najwydajniejszych, 8-rdzeniowych/16-wątkowych modeli z nowej serii.

Total War Warhammer

Na jaki wzrost wydajności możemy liczyć? We wszystkich przypadkach płynność animacji wzrosła mniej więcej o 10%.

Total War Warhammer

To jednak nie wszystko, bo gra poprawnie działa z włączoną wielowątkowością SMT (do tej pory można było tutaj odnotować lekki spadek płynności animacji).

Wygląda więc na to, że deweloperzy mogą coś więcej wycisnąć z nowych układów AMD. Wcześniej pisaliśmy o optymalizacji w grach Dota 2Ashes of the Singularity.

Źródło: Hardware.fr

marketplace

Komentarze

23
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Widać są powody aby być zadowolonym. Kilka procent tu, kilka procent tam. W ogólnym rozrachunku do 20% można wycisnąć z obecnych Ryzenów. (10% w optymalizacji gier, 5% z szybszych pamięci ram, 5% z update mikrokodu i biosów płyt głownych, ew. windows update).
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Dlatego intel nie ma problemow że swoimi "nowymi" prockami co roku. Od kilku lat klepią dokładnie to samo.

    Cieszy za to fakt, że programiści zaczynają wspierać Ryzeny. Za jakiś czas kiedy popularne gry dostana aktualizacji oraz ludzie od Unity3D, Unreal, Cryengine itd dodadzą wsparcie nowych amd do swoich silników, AMD pewnie dogoni Intela w grach.

    Do tego w przyszyci już nie bedzie takich problemow z Ryzenami 2, 3, 4+++
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Widzę, że Darioz i mjwhite to czołowe trolle na benchmarku, tylko ordery z ziemniaka im przyznać. Mam propozycję, aby oprócz konkursu na produkt roku był organizowany również "Troll roku"
    Zaloguj się
  • avatar
    No i fajnie.
  • avatar
    W tej chwili przyszłość prezentuje się po myśli AMD.RYZEN będzie zyskiwał co jakiś czas jak nie z powodu nie dostosowanego oprogramowania dla niego to poprzez optymalizację nie tylko w grach ale i biosie płyt.Odpowiedzią na takie skoki wydajności ze strony INTELA może być tylko premiera nowej generacji CORE a najlepiej wprowadzenie nowej architektury.AMD niestety nie może dominować na rynku gdyż byłby za każdym razem oskarżany o monopolizm więc pozostaje mu rola taka a nie inna.Gorzej jak rzeczywiście zacznie dominować na każdym rynku to konsole będą musiały zmienić podzespoły gdyż jest widoczna zależność dajmy INTELOWI/NVIDII stacjonarke a konsolę zostawmy AMD.To najważniejsze ,że AMD naciska więc INTEL i NVIDIA muszą sprężać muskuły.
  • avatar
    Super! udało się teraz osiągnąć POŁOWĘ wydajności i7 w tej grze

    (ostatnia pozycja)

    https://www.purepc.pl/image/news/2017/04/05_amd_ryzen_5_1600_jest_juz_pierwsza_recenzja_procesora_10_b.jpg
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    "do tej pory można było tutaj odnotować lekki spadek płynności animacji"

    do tej pory? przecież ten spadek dalej występuje 113 vs 111 fps.
  • avatar
    Mnie tam nie cieszy, bo dopiero co zainwestowałem w stareńkiego sandy bridge który i tak jest 2x szybszy jak mój "stary" A10-5800K a teraz miałoby sie coś zmieniac na rynku procesorów?! Musiałbym sprzedać Stefana (ciekawe czy z zyskiem czy stratą?)...