Gry komputerowe

Pierwszy gameplay XCOM 2 - 25 minut z grą

przeczytasz w 1 min.

Tak wygląda kontynuacja jednej z najlepszych strategii taktycznych ostatnich lat.

XCOM 2 odliczanie

Na początku tego miesiąca stało się jasne, że XCOM 2 powstaje i jeszcze przed końcem tego roku trafi na pecety. Tylko na nie zresztą. Po całkiem sporej dawce szczegółów i screenów miłośnikom serii mogło brakować już tylko jednego – pokazu rzeczywistej rozgrywki. Ekipa Firaxis Games wykorzystała targi E3 2015, aby nadrobić zaległości i… oto jest.

Redakcja IGN dopadła podczas targów E3 2015 Gartha DeAngelisa, głównego producenta gry XCOM 2. Podzielił się on z publicznością gameplayem przedstawiającym jedną z misji, w trakcie której tajna organizacja paramilitarna XCOM staje do walki przeciwko żołnierzom grupy Advent. W tle możemy usłyszeć wiele ciekawych szczegółów na temat samej produkcji i tego, co zaoferuje.

Gameplay pozwala też przyjrzeć się z bliska temu, jak wyglądać będzie zabawa w XCOM 2 – systemowi sterowania, poszczególnym widokom oraz ogólnie rzecz ujmując: podstawom rozgrywki. To po prostu 25 minut, które jasno i wyraźnie dają do zrozumienia czym będzie XCOM 2 i jeśli czekasz na ten tytuł, to jest to dla ciebie zdecydowanie pozycja obowiązkowa:

Premiera gry XCOM 2 planowana jest na tegoroczny listopad.

Źródło: VG247, IGN

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    grudzio
    8
    Czy gra XCOM Enemy Unknown z 1994 roku miała świetną grafikę, czy miała skomplikowaną mechanikę, czy potrzebowała wyjaśnień człowieka "o co chodzi w tej grze?" Nie. XCOM Enemy Unknown z 94 r. była po prostu bardzo dobrą grą bez udziwnień.
    Ta najnowsza odsłona nie dorasta jej do pięt mimo upływu lat.
    • avatar
      Konto usunięte
      7
      Ostatni XCOM był udany choć do pierwowzoru z przed 21 lat jeszcze daleko. XCOM2 zdaje się wiele tu nie zmieni.

      94-ty, pierwsze UFO.
      Zasięg ruchu żołnierza i każdą najmniejszą czynność trzeba było samemu na bieżąco wyliczyć z ilości punktów ruchu podanej w panelu kontrolnym.
      1 krok do przodu_4 pkt.
      Obrót o 45 stopni_1 pkt.
      Obrót o 90 stopni_2 pkt.
      Klęknięcie_4pkt
      Powstanie_8pkt
      Zmiana broni, przeładownie, strzał, wyciągnięcie granatu z plecaka, z pasa, z naramiennika, odbezpieczenie, rzut, celność rzutu... zdrowie, wytrzymałość psychiczna, odwaga, tężyzna fizyczna, celność strzałów, celność rzutów.
      Szeroka charakterystyka postaci miała realne odbicie w samej walce a jej analiza była ważna.
      Zbytni pospiech i błąd w wyliczeniach kosztował narażenie jednostki na obrażenia a często śmierć.
      Jednym z najważniejszych cech była "szybkość reakcji".
      To ten wskaźnik decydował o tym kto wykona pierwszy ruch w momencie gry nasz żołnierz spotka obcego "twarzą w twarz" - pierwszy ruch często był ostatnim.

      Mózg gracza zamieniał się w "kalkulator taktyczny" na wysokich obrotach. Bez automatyki i uproszczeń które odbierają frajdę i obniżają stopień kontroli nad grą. Skrupulatna analiza pola bitwy przed każdym ruchem + wysoki poziom trudności.

      Myślę że takich "dinozaurów" których boli serce na widok straszliwych uproszczeń kolejnych odsłon XCOM jest sporo. Ale póki pierwsze skrzypce będą grały pieniądze a nie pasja i sztuka gier, sytuacja się nie zmieni.
      Na szczęście, studia niezależne co raz częściej próbują powracać do korzeni gier i pasji grania, jest więc jakaś nadzieja.
      • avatar
        loctor
        3
        Pomijając środkowy palec pokazany tym którzy ukończyli Xcom:EU/EW czyli zdusili inwazję obcych i wygnali ich z ziemi to jednego z tej nowej "fabuły" nie rozumiem. Jeśli dobrze zrozumiałem gadkę z filmiku to obcy zajęli ziemię i wyeliminowali choroby, głód i wszelką zbrodnię, czyli zrobili to co ludzkość próbowała zrobić od początku swojego istnienia z zerowym skutkiem. Po co więc walczyć z obcymi? Gdzie jest ta zniewolona ludzkość? Gdzie są te obozy pracy, zbrodnicze eksperymenty, ucisk, prześladowania i szykany z którymi należałoby walczyć? Ok, nie powiedziano zbyt wiele na temat fabuły ale mam nadzieje, że w kolejnych materiałach podadzą jakieś konkretne powody do walki z obcymi bo na razie to wszystko jest zbyt naciągane jak dla mnie
        • avatar
          Marucins
          2
          Wygląda bardzo drętwo - wszystko zatrzymało się w miejscu!
          Co jak co mogliby podrasować grafikę i tak obecnie wiele zasobów komputera nie wymaga.
          • avatar
            t800mm
            1
            Jakby zrobili mechanikę z 96 to by nie zarobili kasy na kolejną część. Niestety ale ludzie w krajach zachodnich mają problemy z liczeniem. Nie śmieję się z nikogo tylko mówię jak jest z obserwacji. Nie bronię twórców, ponieważ mogli dać możliwość wyłączenia tych "wspomagaczy" tak jak możesz wyłączyć choćby asysty w wyścigach. Niemniej cieszę się jak dziecko bo chętnie pogram. Nie wierzę też w opowieści że będzie tylko na PC. Unreal Engine jest zbyt uniwersalny a pieniądze z innych platform nie śmierdzą..
            • avatar
              guziel
              1
              strasznie kolorowo to wszystko wygląda i sterylnie, bardziej grafa Simsy przypomina niż budujący klimat niepewności Xcom.
              • avatar
                azghard
                0
                Jak można tak sprofanować X-COMa starego. Skok na kasę, bez żadnej pasji.
                • avatar
                  Satanski
                  0
                  Oby chociaż zrezygnowali z tego durnego pojawiania się obcych w grupkach.
                  • avatar
                    Spichris
                    0
                    Plastikowe ludziki w plastikowym mieście walczą z plastikowymi obcymi ? Dla kogoś kto grał w pierwsze dwie części to dosłownie obraz degeneracji rozgrywki. Jak tak dalej pójdzie tą drogą to w kolejnej osłonie wystarczy wybrać strzelać/nie strzelać aby ukończyć grę...