Gry

CPU, RAM, Vintage

opublikowano przez w dniu 2011-03-26

Test RAM

Crysis 2: RAM
1920x1200, ustawienia "ekstremalne"

4 GB @1600 MHz 55
46
4 GB @1333 MHz 54
46
2 GB @1600 MHz 53
45
2 GB @1333 MHz 53
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Patrząc na spore zużycie pamięci w menadżerze zadań spodziewałem się, że dodatkowe 2 GB pamięci RAM będą w istotny sposób wpływać na grę. Nic bardziej mylnego. Różnice prezentowane na wykresach mogą wynikać równie dobrze z błędu pomiarowego. Crysisowi 2 wystarczają w zupełności 2 GB pamięci RAM.

Test CPU

Crysis 2: CPU
karta HD 6970, 1920x1200, ustawienia "ekstremalne"

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
43
40
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
42
39
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
41
39
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
28
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
43
41
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
42
39
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
34
28
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
22
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
   
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
43
40
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
42
38
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
24
20
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Testy CPU jednoznacznie wskazują, że Crysis 2 potrafi zrobić użytek z 4 rdzeni. Nie gardzi również procesorami trzyrdzeniowymi. Jedynie odpowiednio podkręcone dwurdzeniowce będą w stanie utrzymać liczbę klatek na stałym poziomie. Widzimy, że po obniżeniu taktowania z 3,7 GHz na 2,66 GHz nastąpił znaczny spadek płynności animacji w momencie pracy na dwóch rdzeniach. Obniżenie częstotliwości pracy procesora o kolejne 600 MHz nie zrobiło żadnego wrażenia na procesorze w momencie wykorzystywania trzech i czterech rdzeni. Wydajność na jednym i dwóch rdzeniach uległa dalszemu pogorszeniu.

Test Vintage

Procedura testowa identyczna, jak w przypadku pozostałych kart graficznych.

Crysis 2: Vintage
8600 GT OC

800x600 wysokie 46
35
1280x720 wysokie 24
16
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crytek sprawił wszystkim niebywałego psikusa, nazywając poszczególne poziomy ustawień odpowiednio "wysokimi", "bardzo wysokimi" oraz "ekstremalnymi". Ma to zapewne podbudować posiadaczy kart pokroju GeForce'a 8600 GT, którzy z dumą mogą powiedzieć, że Crysis 2 działa im płynnie na ustawieniach wysokich. Wprawdzie w rozdzielczości 800x600, ale mówi się, że lepszy rydz...