Hehe, widze, ze kolega lekko niedoszacowal wymagania pamieciowe na bufor ramki w karcie graficznej. :)
1. Jest jeszcze bufor-Z (1920*1080*24bit) ~ 6MB, wtedy cala ramka zajmie ~14MB
2. Do tego stosuje sie zwykle podwojne lub potrojne buforowanie, wiec x2 = ~30MB
3. Dodatkowo kazda szanujaca sie gra ma przynajmniej 4 RT-ki (Render Targets) 14MB * 4 = ~58MB
4. Nie zapominajmy rowniez o FSAA (x2? x4? x8?) i innych przyjemnosciach. :)
Zatem, nie jest tak zle jak by moglo sie wydawac, ale oprocz tekstur sa jeszcze wierzcholki (z czegos te trojkaty musza byc zbudowane). :p
Jeszcze jedna uwaga. Zarówno Ati OpenCL jak i Nv OpenCL nie wspiera ładowania binarnych wersji programów, a co za tym idzie przy każdym uruchomieniu aplikacji program OpenCL musi być skompilowany na nowo, a do tego wymagane są źródła. Mało która firma zdecyduje się na udostępnienie źródeł do swojego produktu, zatem nie ma co liczyć na wysyp aplikacji z GPGPU w najbliższej przyszłości.
0
nazgul1
Ciekawy artykuł, ale niestety rozmach tego przedsięwzięcia chyba nieco przerósł samego autora, gdyż do większości wykonywanych testów zabrakło głębszej analizy, a wnioski jakie można wyciągnąć są niezwykle klarowne:
1. Architektura kart ATI i Nvidii jest zupełnie odmienna, dlatego tak duże różnice występują w benchmarkach.
2. Testy CUDA i Stream w Sandrze są całkowicie wiarygodne, bo architektura ATI jest lepiej przystosowana do zadań GPGPU. Z kolei obecnie tylko Fermii wspiera obliczenia zmiennoprzecinkowe o podwójnej precyzji, dletego w tych testach jest znacznie szybsze. Radeony i starsze GeForsy muszą emulować te obliczenia.
3. W teście GPCB 'Parallel Reduction' jest całkiem prawdopodobne, że został użyty algorytm zoptymalizowany przez Nvidię, sam go stosowałem bo jest bardzo dobry, lecz wykorzystuje wszelkie niuanse architektury Nvidii. Stąd wysoka wydajność GeForca.
4. Każdy benchmark jest na swój sposób miarodajny, musimy tylko wiedzieć co sprawdzamy.
5. IMHO, obecne implementacje OpenCL są tragiczne. Zarówno ATI jak i Nvidia nie zapewniają całkowitej zgodności z tym standardem. Nvidia nie może się pochwalić zbyt stabilnym kompilatorem do OpenCL, a ATI posiada niekompletną implementację do zarządzania teksturami, co powoduje niezbyt wydajne zarządzanie pamięcią.
Czyżby kolejny przeciętny shooter skryty pod nazwą sławetnej marki? :(
Producenci chyba nie rozumieją, że cała magia X-COM'a polegała na doskonałej mieszance strategii z ekonomią. Takiej właśnie gry obecnie brakuje na rynku.
Bo się nie da! Pomijając oczywiście kondensatory i akumulatory.
Ale takie ilości energii, które wytwarzają elektrownie nie mogą być zmagazynowana w żaden znany człowiekowi sposób.
Noo ..chyba, że Warmonger miał na myśli metodę znaną przez wielu pod inną nazwą, mianowicie "Efekt cieplarniany". ;)
0
nazgul1
Proszę bardzo. Czekamy na wyniki twoich testów. Zdziwisz się co zobaczysz :)
Wiedz tylko, że Pogromcy Mitów już sprawdzali te rewelacje... Wynik: -> BUSTED
http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_%282006_season%29#Lights_On.2FOff
Unigine Valley: pobierz malowniczy benchmark i zbadaj wydajność swojego komputera
126 komentarzyDyskutuj z nami!Extreme HD
Linux - FPS: 14,5 Score: 618
Windows - FPS: 29,2 Score: 1220
i5 2500k @4.3 GHz, Radeon HD 7870 @1100MHz
GeForce GTX 650 Ti - premiera, test, cena i opinie
143 komentarzyDyskutuj z nami!1. Jest jeszcze bufor-Z (1920*1080*24bit) ~ 6MB, wtedy cala ramka zajmie ~14MB
2. Do tego stosuje sie zwykle podwojne lub potrojne buforowanie, wiec x2 = ~30MB
3. Dodatkowo kazda szanujaca sie gra ma przynajmniej 4 RT-ki (Render Targets) 14MB * 4 = ~58MB
4. Nie zapominajmy rowniez o FSAA (x2? x4? x8?) i innych przyjemnosciach. :)
Zatem, nie jest tak zle jak by moglo sie wydawac, ale oprocz tekstur sa jeszcze wierzcholki (z czegos te trojkaty musza byc zbudowane). :p
Internet będzie cenzurowany? Zgłoś sprzeciw
84 komentarzyDyskutuj z nami!http://www.youtube.com/watch?v=7nV4uMuueuI
Londyn w rozdzielczości 80 gigapikseli
14 komentarzyDyskutuj z nami!http://img715.imageshack.us/img715/8277/london360.png
Najlepsze klasyki na PC cz. 2
82 komentarzyDyskutuj z nami!... obecnie ze świecą szukać klasyka wśród tzw. "casual games". :-[
Superszybka sieć dzięki układom graficznym
18 komentarzyDyskutuj z nami!Może i sprzęt jest 10 razy tańszy, ale i tak nie jest w stanie zastąpić profesjonalnych urządzeń.
Ciekawe co jeszcze wymyślą... może Windowsa bootującego z gtxa480? :D
Test GPGPU: NVIDIA Fermi vs ATI Evergreen
82 komentarzyDyskutuj z nami!1. Architektura kart ATI i Nvidii jest zupełnie odmienna, dlatego tak duże różnice występują w benchmarkach.
2. Testy CUDA i Stream w Sandrze są całkowicie wiarygodne, bo architektura ATI jest lepiej przystosowana do zadań GPGPU. Z kolei obecnie tylko Fermii wspiera obliczenia zmiennoprzecinkowe o podwójnej precyzji, dletego w tych testach jest znacznie szybsze. Radeony i starsze GeForsy muszą emulować te obliczenia.
3. W teście GPCB 'Parallel Reduction' jest całkiem prawdopodobne, że został użyty algorytm zoptymalizowany przez Nvidię, sam go stosowałem bo jest bardzo dobry, lecz wykorzystuje wszelkie niuanse architektury Nvidii. Stąd wysoka wydajność GeForca.
4. Każdy benchmark jest na swój sposób miarodajny, musimy tylko wiedzieć co sprawdzamy.
5. IMHO, obecne implementacje OpenCL są tragiczne. Zarówno ATI jak i Nvidia nie zapewniają całkowitej zgodności z tym standardem. Nvidia nie może się pochwalić zbyt stabilnym kompilatorem do OpenCL, a ATI posiada niekompletną implementację do zarządzania teksturami, co powoduje niezbyt wydajne zarządzanie pamięcią.
Seria XCOM powraca
20 komentarzyDyskutuj z nami!Producenci chyba nie rozumieją, że cała magia X-COM'a polegała na doskonałej mieszance strategii z ekonomią. Takiej właśnie gry obecnie brakuje na rynku.
Na luzie: Tetris, który uspokaja
9 komentarzyDyskutuj z nami!http://www.youtube.com/watch?v=Alw5hs0chj0
Godzina dla Ziemi
97 komentarzyDyskutuj z nami!Ale takie ilości energii, które wytwarzają elektrownie nie mogą być zmagazynowana w żaden znany człowiekowi sposób.
Noo ..chyba, że Warmonger miał na myśli metodę znaną przez wielu pod inną nazwą, mianowicie "Efekt cieplarniany". ;)
Wiedz tylko, że Pogromcy Mitów już sprawdzali te rewelacje... Wynik: -> BUSTED
http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_%282006_season%29#Lights_On.2FOff