Avatar użytkownika Jakub

nazgul1

data dołączenia:

Moje komentarze (36)

    • Avatar użytkownika nazgul1
      nazgul1
      Niestety nie tak dobrze, jak by się chciało. ;( Może ma ktoś sprawdzić GeForce'a?

      Extreme HD
      Linux - FPS: 14,5 Score: 618
      Windows - FPS: 29,2 Score: 1220
      i5 2500k @4.3 GHz, Radeon HD 7870 @1100MHz
      0
      • Avatar użytkownika nazgul1
        nazgul1
        Hehe, widze, ze kolega lekko niedoszacowal wymagania pamieciowe na bufor ramki w karcie graficznej. :)
        1. Jest jeszcze bufor-Z (1920*1080*24bit) ~ 6MB, wtedy cala ramka zajmie ~14MB
        2. Do tego stosuje sie zwykle podwojne lub potrojne buforowanie, wiec x2 = ~30MB
        3. Dodatkowo kazda szanujaca sie gra ma przynajmniej 4 RT-ki (Render Targets) 14MB * 4 = ~58MB
        4. Nie zapominajmy rowniez o FSAA (x2? x4? x8?) i innych przyjemnosciach. :)
        Zatem, nie jest tak zle jak by moglo sie wydawac, ale oprocz tekstur sa jeszcze wierzcholki (z czegos te trojkaty musza byc zbudowane). :p
        8
        • Avatar użytkownika nazgul1
          nazgul1
          Zacznij myśleć, wyłącz TV.

          http://www.youtube.com/watch?v=7nV4uMuueuI
          0
          • Avatar użytkownika nazgul1
            nazgul1
            W tej panoramie jest "coś" nienaturalnego... :p
            http://img715.imageshack.us/img715/8277/london360.png
            0
            • Avatar użytkownika nazgul1
              nazgul1
              Doskonałe zestawienie. Wszystkie tytuły lśnią tym samym blaskiem, gdyż posiadają jeden i ten sam pierwiastek - są wymagające! ...

              ... obecnie ze świecą szukać klasyka wśród tzw. "casual games". :-[
              0
              • Avatar użytkownika nazgul1
                nazgul1
                Hmm, ale nie chwalą się PINGiem, a pewnie sięga sekund.. :]

                Może i sprzęt jest 10 razy tańszy, ale i tak nie jest w stanie zastąpić profesjonalnych urządzeń.

                Ciekawe co jeszcze wymyślą... może Windowsa bootującego z gtxa480? :D
                0
                • Avatar użytkownika nazgul1
                  nazgul1
                  Jeszcze jedna uwaga. Zarówno Ati OpenCL jak i Nv OpenCL nie wspiera ładowania binarnych wersji programów, a co za tym idzie przy każdym uruchomieniu aplikacji program OpenCL musi być skompilowany na nowo, a do tego wymagane są źródła. Mało która firma zdecyduje się na udostępnienie źródeł do swojego produktu, zatem nie ma co liczyć na wysyp aplikacji z GPGPU w najbliższej przyszłości.
                  0
                  • Avatar użytkownika nazgul1
                    nazgul1
                    Ciekawy artykuł, ale niestety rozmach tego przedsięwzięcia chyba nieco przerósł samego autora, gdyż do większości wykonywanych testów zabrakło głębszej analizy, a wnioski jakie można wyciągnąć są niezwykle klarowne:

                    1. Architektura kart ATI i Nvidii jest zupełnie odmienna, dlatego tak duże różnice występują w benchmarkach.

                    2. Testy CUDA i Stream w Sandrze są całkowicie wiarygodne, bo architektura ATI jest lepiej przystosowana do zadań GPGPU. Z kolei obecnie tylko Fermii wspiera obliczenia zmiennoprzecinkowe o podwójnej precyzji, dletego w tych testach jest znacznie szybsze. Radeony i starsze GeForsy muszą emulować te obliczenia.

                    3. W teście GPCB 'Parallel Reduction' jest całkiem prawdopodobne, że został użyty algorytm zoptymalizowany przez Nvidię, sam go stosowałem bo jest bardzo dobry, lecz wykorzystuje wszelkie niuanse architektury Nvidii. Stąd wysoka wydajność GeForca.

                    4. Każdy benchmark jest na swój sposób miarodajny, musimy tylko wiedzieć co sprawdzamy.

                    5. IMHO, obecne implementacje OpenCL są tragiczne. Zarówno ATI jak i Nvidia nie zapewniają całkowitej zgodności z tym standardem. Nvidia nie może się pochwalić zbyt stabilnym kompilatorem do OpenCL, a ATI posiada niekompletną implementację do zarządzania teksturami, co powoduje niezbyt wydajne zarządzanie pamięcią.
                    0
                    • Avatar użytkownika nazgul1
                      nazgul1
                      Czyżby kolejny przeciętny shooter skryty pod nazwą sławetnej marki? :(

                      Producenci chyba nie rozumieją, że cała magia X-COM'a polegała na doskonałej mieszance strategii z ekonomią. Takiej właśnie gry obecnie brakuje na rynku.
                      0
                      • Avatar użytkownika nazgul1
                        nazgul1
                        To zależy od punktu widzenia :)

                        http://www.youtube.com/watch?v=Alw5hs0chj0
                        0
                        • Avatar użytkownika nazgul1
                          nazgul1
                          Bo się nie da! Pomijając oczywiście kondensatory i akumulatory.
                          Ale takie ilości energii, które wytwarzają elektrownie nie mogą być zmagazynowana w żaden znany człowiekowi sposób.
                          Noo ..chyba, że Warmonger miał na myśli metodę znaną przez wielu pod inną nazwą, mianowicie "Efekt cieplarniany". ;)
                          0
                          • Avatar użytkownika nazgul1
                            nazgul1
                            Proszę bardzo. Czekamy na wyniki twoich testów. Zdziwisz się co zobaczysz :)

                            Wiedz tylko, że Pogromcy Mitów już sprawdzali te rewelacje... Wynik: -> BUSTED
                            http://en.wikipedia.org/wiki/MythBusters_%282006_season%29#Lights_On.2FOff
                            0