Gry

Seria XCOM powraca

z dnia 2010-04-14
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
20 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma 2K Games zapowiedziała dziś oficjalnie wskrzeszenie zapomnianej już serii XCOM. Niestety, powrotu do korzeni tego cyklu raczej nie macie co się spodziewać.

Zgodnie z opublikowanym dziś komunikatem prasowym w produkcji znajduje się już nowa odsłona kultowego XCOM, który trafić ma na konsole Xbox 360 i komputery PC. Prace nad tym projektem prowadzone są w studio 2K Marin, odpowiedzialnym za sukces gry BioShock 2. Dzięki talentowi tego zespołu twórców nowy XCOM łączyć będzie unikalny charakter dawnych strategii turowych ze znakomitą, pełną zwrotów akcji fabułą. O dziwo jednak produkcja ta nie będzie strategią, a strzelaniną z widokiem z pierwszej osoby.

 

“Dzięki BioShock 2 studio 2K Marin udowodniło wszystkim, że jest mistrzem w łączeniu świetnej i pełnej suspensu fabuły z akcją widzianą z perspektywy pierwszej osoby. W XCOM zespół ten na nowo zdefiniuje i rozszerzy bogatą tradycję tej szanowanej marki" - powiedział Christoph Hartmann, prezydent 2K. "Gracze odkryją świat XCOM z nowej, niezwykłej perspektywy, doświadczą strachu i uczucia napięcia dzięki pasjonująco opowiedzianej historii."

X-Com: UFO Defence (1994)

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

X-Com: Terror from the Deep  (1995) - aż się łezka w oku kręci

Fabuła opisywanej produkcji nadal opowiadać ma o walce ludzi z nieznanym wrogiem z kosmosu. Tym razem jednak wcielimy się w agenta FBI, którego zadaniem będzie identyfikowanie i eliminacja rosnącego zagrożenia. Jak podają sami twórcy zmiana perspektywy gry na pierwszoosobową pozwoli graczom głębiej zanurzyć się w świecie pełnym tajemnic, ogarniętym walką z przerażającym wrogiem, który wszelkimi sposobami próbuje dostać się na Ziemię.

Pierwsze zdjęcie z nowego XCOM

Zapowiada się interesująco...

Źródło: VG247.com 

 Interesują Was gry akcji - zobaczcie inne wiadomości

  

marketplace

Komentarze

20
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pamietam jak, grajac na amidze, odpalilem blaster lunchera na stacji benzynowej (misja w miescie) to moglem isc zjesc obiad. ilosc FPSow w przy takiej eksplozji spadala do 1 (doslownie). i tak ta gre skonczylem kilka razy :)
  • avatar
    Czyżby kolejny przeciętny shooter skryty pod nazwą sławetnej marki? :(

    Producenci chyba nie rozumieją, że cała magia X-COM'a polegała na doskonałej mieszance strategii z ekonomią. Takiej właśnie gry obecnie brakuje na rynku.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ile zarwanych nocy... w obie pierwsze czesci (enemy unknown i terror from the deep).
  • avatar
    Przepis na sukces:
    - kupić silnik graficzny (np. Unreal)
    - kupić licencję na stary hit (np. jakiś z Amigi czy 8-bitowców)
    - zrobić z tego FPSa
    - dodać DRM i tryb multiplayer

    Zaloguj się
  • avatar
    Z szacunku do trzech pieknych xcomow, oraz calkiem grywalnego bioshocka dam tworcom kredyt zaufania na ta produkcje.
  • avatar
    lepiej jakby zrobili pierwsze dwa X-comy na iPhone'a :)
  • avatar
    a może tak ktoś zrobi grę, w której trzeba myśleć ??
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeśli gra będzie chociaż w 30% tak grywalna jak wspomniane klasyki to może coś z tego będzie. Jeśli programiści wychowali się na tej grze to może wyjdzie jeszcze coś lepszego, ale czas pokaże.
  • avatar
    A ja znowu wszystkim właścicielom maszynek z Windows Mobile polecam Pocket UFO. Ja sobie pykam w stare dobre XCOM w każdej wolnej chwili na moim HTC. Grafika identyczna jak w starej wersji, nieco zmienione menu.
    Do sciągnięcia tutaj:
    http://pocket-ufo.en.softonic.com/pocketpc
  • avatar
    Czas gier w których trzeba myśleć chyba już się skończył. Obecnie istotne są shadery, directy i inne CUDA. Producenci sprzętu i softu wmawiają nam, że tylko zakup tego całego badziewia zapewni nam idealną zabawę. Traktują graczy (i niekiedy całkiem słusznie) jak debili, dolepiają kolejne cyferki i literki X do "odgrzanych kotletów". Niektórzy może pamiętają jak z pojawieniem się Rivy TNT obiecywano fotorealistyczną grafikę - do tej pory obietnice się nie zmieniły, a grywalność większości nowych gier dramatycznie spadła. Osobiście jestem zmęczony hucznymi rocznymi zapowiedziami kolejnego "super hitu", który po godzinie grania okazuje się totalnym gniotem, nieudolną kalką z przeszłości z kolorowymi obrazkami. Po takim rozczarowaniu lubię włączyć jakąś starę dobrą gierę, taką z klimatem, która bez mrugnięcia okiem przykuje do kompa na całą noc. Nawet gra w szachy z PC daje więcej satysfakcji niż "mordowanie się" z kolejnym tytułem FPS z super-hi-ultra grafiką. Dlatego tak jak przedmówcy jestem pełen obaw co do przyszłości nowego X-Com. Jak wszystko zostanie do końca narysowane i wyreżyserowane mało miejsca zostanie na naszą wyobraźnię, a to właśnie tam, w głowie, a nie w szaderach i dajrektach powinno dziać się najwięcej...
    Zaloguj się
  • avatar
    Jedyna seria X-Com której nie tknę swoimi rękoma. Zrobić ze strategi Shooter to blużnierstwo! Zgadzam się z przedmówcami w 200% procentach, czas gdy w grach liczyła się umiejętność analitycznego myślenia skończył się, teraz to już tylko masa efektów zero wciągającej fabuły, a szkoda. Chyba czas będzie wrócić do grania na emulatorze PS One. I przejść kolejny raz X-Com: Enemy Unknown. :/
  • avatar
    Grałem i w zasadzie do dziś gram na swojej Amidze 1200 w UFO Enemy Unknown, i wiem jedno, kolejna wielka seria zarżnięta została własnie w bardzo piękny sposób :( :( :(
  • avatar
    Ufo które nie jest strategią to nie Ufo... wystarczy wspomnieć o klapie co się nazywało Interceptor :)

    A Enemy Unknown to gra legenda, tak samo jak Terror from the Deep... ech, jeszcze Jagged Alliance 2 było wtedy na topie :)

    Teraz jednak gra turowa, gdzie trzeba pomyśleć, a nie zbudować pół mapy czołgó i rzucić na przeciwnika, byaby strasznie trudna :)