Karty graficzne

AMD i Adobe prezentują rewolucyjne narzędzie do obróbki 4K/8K w czasie rzeczywistym

przeczytasz w 2 min.

Pakiet Adobe Premier Pro CC zyskał wsparcie dla Radeona Pro SSG - profesjonalnej karty graficznej Vega z pamięcią 2 TB NVMe.

Firmy AMDAdobe opracowały przełomowe rozwiązanie do stosowania przy pracy z materiałami wideo w jakości 4K i 8K – nową wersję Adobe Premiere Pro CC, w której dodano wsparcie dla kart AMD Radeon Pro SSG. Umożliwia ono bezproblemową edycję popularnych formatów wideo przyspieszając produkcję i dając użytkownikom niebywałą kontrolę nad ich projektami realizowanymi w wysokiej rozdzielczości i na bazie nieskompresowanych plików. Efekty prac zaprezentowano na targach NAB Show 2018.

Większość współczesnych produkcji korzysta z filmowania w wysokiej rozdzielczości – 4K lub 8K – co zapewnia znakomitą elastyczność w post-produkcji, aczkolwiek nie było dotąd efektywnego sposobu na edycję wielu strumieni takich nagrań w pełnej rozdzielczości. Edytorzy byli zmuszeni do pracy z plikami proxy zamiast z oryginalnymi materiałami wysokiej rozdzielczości transkodując nagrania do niższych rozdzielczości, ponieważ większość stacji roboczych może je łatwiej obrabiać.

AMD Radeon Pro SSG

Dzięki połączeniu możliwości Adobe Premiere Pro CC i Radeon Pro SSG pliki proxy stają się reliktem przeszłości. Użytkownicy mogą teraz pracować na wielu źródłach materiałów w 4K czy 8K w pełnej ich rozdzielczości w nieskompresowanym formacie i to tak samo płynnie, jak z plikami proxy o niższej jakości.

Rozwiązanie to odciąża procesor i eliminuje obciążenie lokalnej pamięci, pozwalając na edycję bez zapełniania bazowej pamięci podręcznej na wypadek, gdyby zaistniała potrzeba cofnięcia zmian czy wprowadzenia modyfikacji. Jednocześnie można to wykorzystać jako trwałą pamięć zdatną do przenoszenia między stacjami roboczymi w miarę potrzeby i to bez konieczności ponownego wgrywania materiału.

AMD Radeon Pro SSG

Adobe Premiere Pro CC i Radeon Pro SSG stanowią razem najbardziej przekonujący system do produkcji wideo wysokiej rozdzielczości, ponieważ obsługują materiały 4K i 8K nagrane w popularnych formatach kamer, takich jak: ARRI AMIRA, Canon XF i RAW, Panasonic AVC i P2, REDCODE RAW oraz Sony XDCAM, XAVC i RAW.

Praca z takimi formatami zazwyczaj wymaga niezwykłej mocy obliczeniowej i pojemności pamięci w celu dekodowania ich w czasie rzeczywistym. Adobe Premiere Pro CC i Radeon Pro SSG pozwalają zminimalizować problem wąskiego gardła, jakim zazwyczaj jest procesor i pamięć, dzięki czemu użytkownicy mogą tworzyć swoje najlepsze prace przy jakości wizualnej pozbawionej kompresji.

AMD Radeon Pro SSG

Karty Radeon Pro SSG reprezentują fundamentalną zmianę w dziedzinie technologii PC, ponieważ wprowadzają szybki i pojemny podsystem NVMe na pokład karty graficznej. To pierwsza karta graficzna oferująca 2 TB pamięci przydatnej w szczególności w wymagających zadaniach, jak obróbka wideo w wysokiej rozdzielczości, VR czy łączenie 360-stopniowego wideo w całość.

Radeon Pro SSG wykorzystuje architekturę graficzną Vega zapewniając 12,3 TFLOPS szczytowej mocy w obliczeniach pojedynczej precyzji. Karta dodatkowo zapewnia 16 GB pamięci HBM2 obsługującej korekcję błędów ECC, a także technologię HBCC (High Bandwidth Cache Controller), czyli najbardziej zaawansowanej architektury pamięci wśród kart graficznych.

Pakiet Adobe Premiere Pro CC z natywnym wsparciem dla Radeon Pro SSG został już udostępniony, a proces Adobe Premiere Pro CC + Radeon Pro SSG powinien być wkrótce obsługiwany na zatwierdzonych platformach stacji roboczych. Uczestnicy tegorocznego NAB Show mogą zobaczyć ten proces w akcji na stoisku AMD (SL8224) w South Hall w Las Vegas Convention Center.

Źródło: AMD

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tommo1982
    1
    "Źródło AMD"

    No nie wiem. Dokładnie taki sam artykuł czytałem na Yahoo Finance.

    Niejasno opisana jest pamięć na karcie. Ma ona 16GB HMB i dodatkowe 2TB pamięci flash z NVMe. Wszystko to spina HBCC. AMD wspominało o HBCC przy premierze układów Vega. Rozwiązanie to w Radeon Pro SSG jest sensowniejsze niż adresowanie RAM-u razem z pamięcią karty graficznej.

    Ciekaw jestem testów tej karty. Jak wypada transfer danym między układem graficznym a dodatkową pamięcią. Jak sprawuje się tutaj HBCC. Opóźnienia w dostępie, itp.

    EDIT:
    Dokładnie to ma dwa porty M.2. Transfery według AMD to do 6GB/s odczyt i do 6GB/s zapis.
    • avatar
      ElFi_
      1
      "dając użytkownikom niebywałą kontrolę nad ich projektami" - pusty śmiech mnie ogarnia jak czytam takie teksty. Taką daje kontrolę, że nie mogę z Adobe wypuścić materiału w natywnym formacie kamery, czyli bez transkodowania tego czego nie modyfikowałem (Avid takie coś umożliwia a w ograniczonym zakresie nawet takie coś jak Sony Vegas). To jest podstawa szybkiego montażu a nie 2TB na karcie graficznej.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        2TB pamięci na pojedynczej karcie grafiki 0_0
        • avatar
          Konto usunięte
          -1
          Wolałbym kartę ze wsparciem dla profesjonalnego formatu 4K czyli hevc z Chroma 4:2:2 niż kartę ze wsparciem przyszłego komercyjnego profilu 8K.

          Upakowanie dysku SSD do karty grafiki, to interesujący pomysł za który AMD należą się pochwały. Lecz oprogramowanie które to będzie mogło wykorzystać zapewne będzie powstawało latami, chyba że jakaś kopalnia. Tak bywa.
          • avatar
            kitamo
            -2
            za 2 tygodnie bedzie news ze Nvidia wydała coś o 30% szybszego, mniej prądożernego, chłodniejszego a soft ma dodatkowo wsparcie dla szeregu nowych efektów ;)

            ale co by nie mowić jesli takie rozwiazanie pozwoli faktycznie na pracę na materiałach zrodłowych to jest to niesamowite rozwiazanie na dzisiejsze czasy.
            Wiekszosc materiałów obecnie filmowanych jest w 4-6k i mastering zajmuje sporo czasu i zasobów.
            • avatar
              Gatts-25
              -2
              Za dwa tygodnie to dowiemy się jeszcze ,że wszyscy mają gdzie zamknięte standardy NVIDIA i tylko ludzie zapatrzeni w produkty tej firmy będą ją utrzymywać.Ja tam zawsze wybieram lepsze i bardziej przyszłościowe rozwiązania jakie daje AMD.
              • avatar
                -3
                I tak sprawa zakończy się komunikatem "Render error" a Adobe skieruje właściciela na swoje jakże pomocne fora.... Potem właściciel wróci do renderu na procesorze i karta graficzna będzie mu niepotrzebna. Ot cała filozofia Adobe.
                • avatar
                  Kiciulek
                  0
                  Bezpośrednia komunikacja dysku z kartą, podoba mi się ten pomysł :)
                  • avatar
                    owen444
                    0
                    ile by to kopało ETH?