Internet

Allegro - remont systemu komentarzy

przeczytasz w 1 min.

Koniec z anonimowymi komentarzami, neutralnymi recenzjami i nieaktualnymi ocenami sprzedających. Idą zmiany do systemu komentarzy w serwisie Allegro.

System komentarzy pozostaje jednym z największych problemów serwisu Allegro, a to przecież na nich w dużej mierze się on opiera. Na szczęście za dwa tygodnie wprowadzone zostaną ogromne zmiany.

W ciągu najbliższych tygodni system komentarzy w serwisie Allegro zostanie gruntownie przebudowany. Najpierw wprowadzona zostanie zmiana, dzięki której transakcje oceniać będą mogli wyłącznie kupujący. Komentarze zresztą już w lutym przestaną być anonimowe, a maksymalna liczba znaków pojedynczego wpisu zostanie zwiększona z 250 do 300. Skróci się z kolei okres zbierania ocen – do minionych 12 miesięcy.

Kolejne zmiany to eliminacja komentarzy neutralnych – będzie można wystawiać wyłącznie noty pozytywne lub negatywne. Do tych drugich, niezmiennie, odnieść będzie mógł się sprzedający, korzystając z opcji odpowiedzi. W bliżej nieokreślonym terminie skrócony zostanie również czas na wystawienie oceny – do 90 dni. Sprzedający otrzymają też informacje na temat tego, które elementy obsługi klienta są do poprawy, czyli wgląd w oceny cząstkowe, dotyczące kontaktu, czasu realizacji czy kosztów wysyłki.

„Dlaczego wprowadzamy zmiany? W obecnym systemie komentarzy nie wszystkie transakcje są oceniane przez kupujących. W efekcie opinie o ofertach sprzedających są tylko częściowe. Nowy sposób oceniania transakcji ma zachęcić kupujących do częstszego wystawiania komentarzy” – tłumaczą przedstawiciele Allegro, chwaląc się przy okazji, że z serwisu korzysta już ponad 16 milionów Polaków. 

Źródło: Allegro
 

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Stashqo
    9
    Nareszcie skończą się komentarze odwetowe od januszy biznesu, to dobra wiadomość. Niestety nie podoba mi się skrócenie możliwości wystawienia komentarza do 90dni, czasem to za mało, szczególnie jeśli w grę wchodzą reklamacje lub wady produktu ujawnione niedługo po zakupie. Każdy też powinien mieć możliwość zmiany komentarza w uzasadnionych przypadkach, np. kiedy produkt zawiódł po paru miesiącach a sprzedawca się wypiął.
    • avatar
      MarTum
      8
      Usuniecie neutrali to duzy minus. One są potrzebne.
      • avatar
        rambosz
        7
        Ciekawe kiedy zrobią normalną historię zakupów
        • avatar
          laaval
          5
          A wystarczyłoby zrobić to co jest na alliexpresie. Sprzedawca zobaczy komentarz kupującego dopiero jak wystawi swój.
          • avatar
            patol1984
            3
            Mi się podoba zmiana, zdarzyły się kilka razy wpadki ze sprzedawcami, ale mając 100% konto, jakoś nie chciało mi się wystawiać negatywa żeby nie psuć sobie statystyki odwetowymi negatywami, bo czasami też sprzedaje.

            A komentarze neutralne były bez sensu, w większości przypadków można było wywnioskować że kupujący nie był zadowolony ale obawiał się wystawić negatywa bo miał ładne konto.
            • avatar
              endrju_pl
              2
              Myślę że neutralne komentarze jak najbardziej mogły by zostać, przecież czasami jest sytuacja pośrednia. Jak dla mnie to mogli by wprowadzić głównie jedną zmianę, mianowicie ujawnienie komentarzy dopiero jak obie strony wystawią, oraz określenie jakiegoś sposobu zachęcającego do wystawienia komentarza.
              • avatar
                Fiona
                2
                Przekształcają się w sklep.

                Co do komentarzy, sama więcej kupuję, niż sprzedaję. Stosunek 10:1. (10 zakupów)
                Ale wśród kupujących jest masa oszustów. Wcale nie duzo mniejsza niż wśród sprzedających.

                Próby wyłudzenia za fikcyjne naprawy, negocjowania cen, czy banalne nieodbieranie przesyłek pobraniowych...

                Teraz będą mieli raj - wystawiać bedą mogli bezkarnie dzisiątki negatywów, a ofiara co najwyżej będzie na swoim koncie mogła je skomentować....

                W sumie jest to nierówne traktowanie i może ktoś pozwie allegro - nie po raz pierwszy

                Ale milionów martwych kont i kilkunastu kont na jedną osobę już nie zlikwidują.
                To by realnie ukruciło oszustwa, jeden adres w realu = jedno konto na Allegro...
                A nie nabroisz na jednym, uciekasz na kolejne...
                • avatar
                  SweetBear
                  1
                  Haha a dzisiaj o tym debatowałem z lubą, że komentarze tylko dla kupujących były by lepsze. Mam coś z biznesu jak widać.
                  • avatar
                    Hakuren
                    1
                    Żadne naprawy systemu nie naprawią mentalności tego narodu. U nas wystawia się negatywne komentarze dla hecy, a na pozytywne często nie "marnuje" się czasu.

                    Handlując na eBayu widać różnicę poziomów. Kiedy coś kupię i zapłacę PP w 99% przypadków pozytywny komentarz pojawia się na mojej karcie w ciągu kilku minut/godzin (nie ma znaczenia kraj), u nas nie dostaniesz komentarza zwrotnego dopóki sam go nie wystawisz a i to jest bardzo mało prawdopodobne. Totalna olewka.

                    Brak neutralnych komentarzy to strzał w stopę, kto to wymyślił zasługuje na Ig Nobla.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      1
                      Skopali masę innych rzeczy, jakby nie mieli serwera testowego... mnie najbardziej boli brak wyświetlania wyników jako galeria, a nie tylko lista... dla innych może mało istotne, ale jako wzrokowiec łatwiej mi się przeglądało oferty. Już nie wspomnę o panelu użytkownika...
                      • avatar
                        raffal81
                        0
                        Dobrze że biorą się za jakiekolwiek zmiany, być może z tego bazaru oszustów, powstanie coś sensownego.
                        • avatar
                          d14b3l
                          -13
                          Eliminacja neutralnych komentarzy to głupota. Do tej pory jeśli nie byłem pozytywnie zaskoczony to wystawiałem neutrala, teraz będę musiał wystawić pozytywa za niczym nie wyróżniającą się na plus transakcję co będzie promowało średnich sprzedawców. Pozytyw należy się komuś, kto się stara a nie komuś kto jest najwyżej poprawny.
                          • avatar
                            NanoXen
                            0
                            "Nowy sposób oceniania transakcji ma zachęcić kupujących do częstszego wystawiania komentarzy" - co mnie tu ma zachęcać? bo nie wiem. Brak neutrala, którego mogłem dać jak po anulowanej transakcji z winy sprzedającego szczęśliwie odzyskałem pieniądze?