Procesory

AMD Phenom II 6.5GHz - rekord w OC!

Tuż po tegorocznych targach CES 2009 grupa entuzjastów podjęła próbę pobicia dotychczasowego rekordu w podkręceniu procesora AMD Phenom II X4. Przy użyciu ciekłego azotuhelu udało się schłodzić układ do temperatury -232 stopnie Celsjusza, co dało idealne warunki do OC.

Dzięki grupie zapaleńców ustanowiony został nowy rekord - kawałek krzemu pracował z częstotliwością 6.5 GHz, pozwoliło to uzyskać 45.474 punktów w benchmarku 3DMark05. Na dowód tego niesamowitego wyczynu nakręcony został krótki film:

Nic innego nie pozostało jak tylko pogratulować.

Potężne podkręcanie nowego AMD Phenom II

Komentarze

71
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tokeen
    1
    I o to chodzi !!! Brawo AMD !!!
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Jazda, jazda, jazda! :D
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Nie trzeba było długo czekać na pobicie Intela! Podkręcili o 116%:)
        • avatar
          aaaa5
          0
          http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=490292
          • avatar
            danieloslaw1
            0
            lols ale intel p tyłach z max podkrecaniach(ale i tak światowy rekord u nich zostaje)
            • avatar
              larry.bigl
              0
              Robi wrażenie...:)
              • avatar
                BarteS
                0
                Z tego co zobaczyłem na tym filmiku, to ten rekord w 3DMark05 został uzyskany przy częstotliwości 6,3GHz, a na 6,5GHz to system tylko został odpalony. Tak czy inaczej, to świetny wynik.

                Fajnie się chłopcy bawią na końcu wylewając sobie na głowy ciekły azot:)
                • avatar
                  suntzu
                  0
                  Dlaczego AMD wypuściło phenoma II z tak niskimi zegarami??

                  heh super procesor:) ale w tej cenie mogliby podbić zegary o 10%
                  • avatar
                    Gothar
                    0
                    Nowy Król. A Intelowskie Core i7 miało być takie dobre a tu proszę jaka niespodzianka xD
                    • avatar
                      _nick_
                      0
                      gratuluję rekordu, jednak na codzień na WC pewnie nie pójdzie więcej jak 4.5 GHz.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Krwiste... :D czas zmienić platformę z Intela + Nvidii na AMD + AMD
                        • avatar
                          germo
                          0
                          Nawet jak pojdzie na bloku wodnym 4GHz to i tak juz bedzie bardzo dobrze :)
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Nieźle, oby tak dalej. Ciekawe jakie bysmy mieli teraz procesory albo wyniki w smarkach jakby na rynku walczyli czterej mocni producenci CPU
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              I czym się rajcujecie nic specjalnego a wynik w 3dmark śmieszne tu jest większy http://service.futuremark.com/resultComparison.action?compareResultId=4682755&compareResultType=12
                              poza tym z takim chłodzeniem to można intela bez problemu o tyle wykręcić żaden mi rekord.
                              Podniecać to się można zacząć jak podkręcisz te amdki o 2000Mhz na referencyjnym chłodzeniu a to się akurat nigdy nie zdarzy AMD umarło razem z athlonem XP i do tej pory rządzi intel i nic więcej.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Super, nic tylko wystrzelić się w kosmos i podkręcać kompa w temperaturze zbliżonej do zera absolutnego, na pewno procek pójdzie na 10 ghz... A na serio, przecież to czysty marketing. Kto normalny będzie podkręcał PCta w domu przy użyciu ciekłego azotu i helu? Codzienność pokaże jak udanym będzie
                                Phenom 2 .
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  fanboye Intela ?
                                  • avatar
                                    AmigaPPC
                                    0
                                    Phenom II 920 poszedł na ~4.3 chłodzony Scythe Ninja 2b.
                                    Za tydzień zwoduję i sprawdzę jak będzie się bujał :}
                                    Może jakieś propozycje WC mi dacie ?
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      Phenom 2 nadal jest relatywnie bardzo drogi, intele kreca cie na stanadrdowym napieciu na 3,8 w przypadku 4 rdzeni, sa o jakies 25% wydajniejsze zegar w zegar a w cenie phenoma dostajey szybszy proceosr (megahercowo tez:D), tyle ze skoro ten sie tak kreci to moze faktycznie pobije intela, tylko pytanie, ile z niego wycisnie zwykly user bez podnoszenia napiecia.. :-)
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        http://www.tomshardware.com/reviews/overclock-phenom-ii,2119.html

                                        Test :-) dodam tylko ze obecnie testowana wersja Core i7 kosztuje w hurtowni 883,69 PLN netto a phenom 2 793,00 PLN netto wiec cenowo porownywalne... a w wiekszosci testow intel wygrywa meidzy 20-30% uwzgledniajac roznice 150mhz w zegarach... Wiec sorry ale intel sie nadal bardziej oplaca :-)

                                        Ale dobrze sie dzieje, bo skoro Phenom 2 nei jest jzu taka padaka jak poprzednik to znaczy ze znowu bedzie walka cenowa i technologiczna a jedynymi ktorzy skorzystaja bedziemy my!! :-D tylko jeszcze dolar moglby potaniec :-D
                                        • avatar
                                          nazaropeth
                                          0
                                          Test 3DMark05 z prostej przyczyny: olbrzymie zapotrzebowanie na moc obliczeniową procesora i pod tym względem jest bardziej miarodajny niż wersja 06 czy Vantage.
                                          A btw, to dzisiaj trafił w moje ręce Phenom II 920 i z boxowanym chłodzeniem system Vista HP-32 wstawał przy 3,92GHz. Niestety ze względu na temperaturę nie był w stanie ukończyć testów dla tego jutro będzie testowany z Scythe Ninja Rev 2.0 :)
                                          Stabilnie działał na 3,5GHz i nie przekraczał 60*C na rdzeniu pod obciążeniem. Jutro damy czadu :D
                                          • avatar
                                            Konto usunięte
                                            0
                                            jest dobrze -w końcu zaczyna się coś dziać,szkoda tylko że tak póżno,intel procesory o takiej wydajności robił ponad rok temu a amd chwali się swoimi dzisiaj he he,ma to swoje dobre strony -procesory będa tańsze bo konkurencja robi się w końcu wyrównana
                                            a swoją droga to mój e8600 pod azotkiem bez problemu przekroczy granice 6 ghz a u amd taki szał radości ,na ten przykład na zwykłym scythe ninja revb.plus robi 5ghz [przechodzi pi] a to tylko chłodzenie powietrzem, DO ROBOTY AMD
                                            • avatar
                                              Szymon331
                                              0
                                              Trzeba przyznać że jest to częstotliwość godna pochwały. Mnie natomiast interesuje coś innego. Ile wytrzyma procesor podkręcany bez wymienienia fabrycznego chłodzenia, ile przy wymianie na coś markowego i ile przy zastosowaniu wodnej technologii. Wszak dolewanie azotu to raczej mało ekonomiczne podejście. Rekord jest natomiast ciekawe jak to się odbije na kliencie, na ile OC będzie mógł sobie pozwolić?
                                              • avatar
                                                CougarV6
                                                0
                                                Czajnik LOL. Jaki uparciuch.
                                                Intel górą AMD Śmierdzi!
                                                Okej Już wszyscy wiemy, wystarczy.
                                                • avatar
                                                  Konto usunięte
                                                  0
                                                  Wielki, naprawdę WIELKI - przerost formy nad treścią :)
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    Jaracie się a u intela ju z dawno był wynik 6,4 na quadzie wystarczy poszperać na 3dmarku a swoją drogą tylko idioci bawią się w takie kręcenie bo ani to przydatne, ani wygodne tylko gwarancja idzie do śmieci, debile lepiej zainwestować w dobrą płytę i grafikę i nie musisz kręcić. Poza tym cała rzesza idiotów podniecających się 3dmark - to gówno nie test zwykły syntetyk który ma tyle wspólnego z relatywną wydajnością co nic. zapuśćcie na tym szajsie crysisa lub gta4 to wam pokarzą gdzie se tą lodówkę możecie wsadzić.
                                                    • avatar
                                                      Konto usunięte
                                                      0
                                                      Pogratulowac kretynom wylewania cieklego azotu bez rekawic ochronnych, ladnie tam plusklo na filmie. Dac amatorom zabawki, szkoda ze mu reki nie skroblo to moze by sie czegos nauczyli :|
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        rekord rekordem, ale dla normalnego uzytkownika nie ma to sensu :)
                                                        aczkolwiek, milo popatrzec.
                                                        • avatar
                                                          Konto usunięte
                                                          0
                                                          Wiele razy mialem kontakt na uczelni z azotem, owszem niewielka ilosc czy pare kropel w kontakcie ze skora nic sie nie powinno stac jesli reka jest pod odpowiednim katem. Proponuje ci zebys polozyl reke na plasko na stole i wylal na nia b szybko 0,5l azotu i zobaczymy jaki wtedy bedziesz madry. Na filmie 0:40 widzimy jak koles przelewa duza ilosc azotu, jesli to cos by sie wywrucilo i chlusnelo gdzies tam te 5 litrow moze wiecej zapewniam cie ze nie wygladalo by to ciekawie a w sczegolnosci dla jego galek ocznych. Pamietam jak kolezanka zapomniala sciagnac pierscionka i doszlo do kontaktu z azotem, skutki mozesz sobie wyobrazic sam :> Nikomu odrobina rozsadku i bezpieczenstwa nie zaskodzi napewno.
                                                          • avatar
                                                            SoundsGreat
                                                            0
                                                            Tylko że co ma dzisiaj przeciętny użytkownik?? Core2Duo albo nawet DualCore. Tak więc aby posmakowac tego cuda musi właściwie wymienić cały komp. Chyba jednak prościej kupić Quada i go podkręcić :P
                                                            • avatar
                                                              Konto usunięte
                                                              0
                                                              Zaskoczył mnie ten Phenom II. No ale kto się podejmię i puści tego procka na zegarze 4 GHz i przy normalnym chłodzeniu (tak jak to zrobiono z Core i7) oczywiście nie namawiam tych co lubią AMD żeby przeszli na INTELE Ani na odwrót. a po drugie ja mam jeszcze traume (czy jak to się pisze) po tym jak kiedyś kupiliśmy kompa z sempronem 2200+ i puściliśm go na 1.7 przy zwykłym coolerze. i co? procek miał temp po 60+ zawiechy, resety. no i kiedyś mi to chłodzenie odpadło bo zatrzaski nie trzymały i proc zdechł. ale podoba mi się oferta AMD szczególnie Black Edition. a Intel też nie lepszy. za te swoje P4 co po 130W pobierały. a w kompie istny grzejnik... dlatego moje zdanie jest podzielony. u mnie 50% AMD i 50% Intel
                                                              • avatar
                                                                Konto usunięte
                                                                0
                                                                Ok myslicie ze amd wybralo sobie egzemplarz procka teraz nie ma czegos takiego tu tez zalezy jakie ma sie szcescie za czasow athlonow xp im blizej srodka wafla tym lepszy rdzen byl ale na dzien dzisiejszy nie ma roznicy tak naprawde jest ona nieodczuwalna poczekajcie na am3 bo to byl przedsmak tego co amd niedlugo wypusci jezeli pamietacie xp'eki i 64-ki to napewno sie domyslicie ze nowe procki pod am3 po oc beda szybkie jak dzikie mustangi xD
                                                                • avatar
                                                                  syzyf2000
                                                                  0
                                                                  Tak extremalne OC jest oczywiście kompletnie nieprzydatne dla zwykłego użytkownika ... podobnie jak i w przypadku intela.

                                                                  Ale wynik budzi respekt ...

                                                                  Czajnik skąd się wziąłeś ??? ... z fabryki czajników :) MegaFan
                                                                  • avatar
                                                                    Suncho
                                                                    0
                                                                    hello ,wlasnie zapuscilem tescik u siebie...
                                                                    [email protected] ghz, corssair 2x2gb 800 @ 890 , asus p5kc +3870x2..

                                                                    25327 pkt
                                                                    pozdro :-)
                                                                    • avatar
                                                                      johny
                                                                      0
                                                                      może i pobili rekord lecz intel jest wydajnieszy od AMD mimo iż nawet udało im się tak mocno proca podkręcić;p
                                                                      • avatar
                                                                        Konto usunięte
                                                                        0
                                                                        w dziwną strone ta dyskusja podąża, phenom nie jest konkurencja dla core i7 i o tym nie raz sie już wałkuje a ludzie dalej swoje podniecając sie i7 to i7 tamto. Przed chwila zobaczyłem sobie ile kosztują płyty glówne pod intel a AMD oraz jakie mają wyposażenie i to również jest kwestia do przemyślenia.
                                                                        • avatar
                                                                          Konto usunięte
                                                                          0
                                                                          Główna sila tej firmy przewyższająca pod każdym względem konkurencje jest słowo Intel i co by sie nie działo zawsze znajdzie większe grono zwolenników
                                                                          • avatar
                                                                            Konto usunięte
                                                                            0
                                                                            No o/c niesamowite ale nie dla nas kto chce miec w domu blok z ciekłym azotem no nieprzesadzajmy z tym , wiem ze intel core i 7 3.20 da sie podkrecic do 5.0 chłodzeniem wodnym to juz bardziej realne do domowego stosowania ale za to cena tez nie bedzie tu mała ;]]
                                                                            • avatar
                                                                              Konto usunięte
                                                                              0
                                                                              Fajny filmik.