• benchmark.pl
  • Gry
  • AMD TressFX 2.0 szybsze, bardziej szczegółowe i zgodne z konsolami
Gry

AMD TressFX 2.0 szybsze, bardziej szczegółowe i zgodne z konsolami

Jak sprawuje się udoskonalona wersja technologii AMD TressFX?

AMD TressFX technologia grafika

Technologia AMD TressFX, pozwoliła na urealnienie włosów Lary Croft w najnowszej części gry Tomb Raider. W listopadzie pojawiły się pierwsze informacje na temat udoskonalonej technologii TressFX 2.0, która pozwoli na zwiększenie realności również innych obiektów oraz szybsze działanie i łatwiejszą implementację – na to przynajmniej wskazywały informacje producenta, natomiast teraz dokonano analizy działania owego rozwiązania.

Główną nowością w technologii TressFX 2.0 jest kompatybilność zarówno z komputerami, jak i konsolami nowej generacji. W efekcie deweloperzy powinni być bardziej chętni do jej implementacji w swoich tytułach, a my będziemy mogli ją podziwiać w większej liczbie gier – z poprzednią wersją TressFX mieliśmy do czynienia wyłącznie w najnowszej części Tomb Raidera.

AMD TressFX 2.0 technologia

Dodatkowym atutem jest otwartość, która pozwala na uruchomienie jej na wszystkich konfiguracjach sprzętowych. Dla porównania, konkurencyjny Nvidia PhysX działa wyłącznie z kartami graficznymi Nvidia GeForce.

AMD TressFX 2.0 technologia

Nowa technologia pozwala zwiększyć realność włosów, sierści zwierząt oraz roślinności, a także charakteryzuje się lepszymi możliwościami konfiguracji szczegółowości obiektu. Producent wprowadził miękkie cienie oraz funkcję LoD (Level of Detail), która steruje poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia – przy większych dystansach włosy lub roślinność są mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny. Na uwagę zasługuje również wzrost wydajności w stosunku do poprzedniej generacji TressFX.

AMD TressFX 2.0 technologia

Poniżej możecie zobaczyć filmik obrazujący działanie technologii, natomiast na tej stronie możecie pobrać najnowszy pakiet programistyczny Radeon SDK z bibliotekami TressFX 2.0.

Źródło: RedGamingTech

Komentarze

51
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    SamWit
    26
    Fajnie, jakiekolwiek postępy zawsze mile widziane.
    • avatar
      Gonsiorr
      18
      Widzę spora ofensywa AMD.Mantle, TressFX 2.0, FreeSync oby tak dalej :)
      • avatar
        Konto usunięte
        15
        Fajne jest to, że można to uruchamiać również na kartach Nvidia. Włączony tressfx daje dużo lepszy efekt wyglądu włosów. Nie ma nawet porównania. Najnowszy Tomb Raider świetnie to pokazuje. Cieszy to, że rozwijają tą technikę renderingu włosów. Brawo AMD:)
        • avatar
          ardianz
          11
          mam nadzieję na poprawę fryzury u głównego bohatera w Max Payne 3 :D
          • avatar
            kerry_sd
            8
            Tress FX w Tomb Raiderze wymiata :)
            • avatar
              wujashek
              6
              Jak by można do tego zaprząc iGPU w APU, a resztę gierki odpalac normalnie na dodatkowym GPU, byloby dobrze.
              • avatar
                Konto usunięte
                -21
                Japońce już dawno zrobili lepsze włosy i bez żadnego Tress FX!

                http://www.youtube.com/watch?v=eJPbozRomX4
                • avatar
                  Konto usunięte
                  -21
                  Trochę zbędny bajer...
                  • avatar
                    TitoBandito01
                    -21
                    A sterowniki jak były do dupy tak i nadal są. Widać jak AMD szanuje swoich klientów....
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      Co wszyscy gadają że tress fx sie tnie mi w tomb raider 2013 na phenomie x4 i radeonie r9 270 chodzi od 30 do 50 klatek wcale ten tress fx nie jest taki mocny
                      • avatar
                        fastmarek129
                        0
                        Oby jak najwięcej takich nowinek
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Amd powinno olać robienie sprzętu i zacząć robić animacje lub gry. Ten filmik reklama Ala tron był bardzo fajny. Przynajmniej to by im wychodziło.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Mi i tak nie pujdzie więcej niż 60 klatek bo słaby procesor i monitod 60 Hz
                            • avatar
                              KMyL13
                              0
                              A niech ulepszają- jest co ;)
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Mamy Apex Cuda Tress fx , a sznurowki nadal sie nie ruszaja ... podeszwy nie zostawiaja sladow tylko jakis cien , bron nadal wyjmowana jest z niewidzialnego plecaka i przyklejona do bohatera ...brak animacji dloni bohaterow i paznokci ...
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Świetnie to wygląda, nie mogę się doczekać nowych gierek z TressFX.
                                  Chciałbym takiej technologii w nowym Wiedźminie...