• benchmark.pl
  • RTV
  • Przyszłość telewizji według BBC: Ultra HD i rzeczywistość wirtualna
RTV

Przyszłość telewizji według BBC: Ultra HD i rzeczywistość wirtualna

przeczytasz w 1 min.

Dostęp do takich treści zagwarantowany ma być natomiast poprzez silniejszą koncentrację na Internecie.

BBC VR

Telewizja jest według wielu przestarzała, a przez to nieatrakcyjna dla (nie tylko) młodych odbiorców. Szef ds. technologii w BBC wierzy jednak, że to wkrótce się zmieni. Według niego leciwe medium odżyje przede wszystkim dzięki dwóm technologiom – rozdzielczości Ultra HDrzeczywistości wirtualnej.

Przyciągnąć ponownie do siebie użytkowników – to ogromne wyzwanie dla telewizji. Według Matthew Postgate’a, szefa ds. technologii w BBC, nadszedł najwyższy czas na rozwój nowych technologii. Nowa generacja telewizji to przede wszystkim wykorzystanie Internetu w celu dostarczania treści.

„Będziemy coraz częściej korzystać z Internetu, aby dostarczać programy i usługi – czy to na duży ekran w salonie, czy też na smartfony i tablety porozrzucane po całym domu” – napisał Postgate na swoim blogu. „To początek zupełnie nowego rozdziału. Internet pozwala na dostarczanie treści o wiele bardziej atrakcyjnych – mówię tu między innymi o Ultra HD i rzeczywistości wirtualnej”.

Coraz szybszy Internet i rozwój dodatkowych rozwiązań może jednak tchnąć w telewizję nowe życie. Postgate zdaje sobie jednak sprawę z tego, że zmiany nie nadejdą z dnia na dzień. Tradycyjne technologie pozostaną przy życiu jeszcze przez co najmniej kilka lat. 

Źródło: TechRadar, BBC

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    rafcik_er
    8
    BBC... które uśmierciło najbardziej dochodowy program jakim był Top Gear. Pozdro :)
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      BBC nie ma prawa się wypowiadać na temat przyszłości
      jak samo BBC zepsuło swoją dobrą przyszłość poprzez zniszczenie top gear
      • avatar
        Konto usunięte
        1
        Rzeczywistość wirtualna? On z konia spadł? 3D się nie przyjęło, więc VR nie przyjmie się tym bardziej. Rzeczywistość wirtualna była jest i będzie zwykłą ciekawostką, zwłaszcza w telewizji.
        • avatar
          Pavilon
          -2
          rafcik_er to nie BBC usmiercilo Top Gear tylko Clarkson sam wywalil sie na wlasna prosbe. Nie zalezy mu juz na poprawnosci politycznej za wszelka cene. Przegina swoim prostackim zachowaniem a BBC to nie polwsad i miarka sie przebrala. Tylko udowodnil ze ma w glebokim powazaniu swoja niemala publike.
          • avatar
            Konto usunięte
            -2
            Ilu ludzi ma telewizor, internet, komputer, a ile będzie mieć gogle VR? Nie muszę tego mieć na głowie, żeby wiedzieć, że to po prostu nie wejdzie do powszechnego użytku i nie wiem na jakiej podstawie Wy tak twierdzicie. To nie pierwsze podejście do wirtualnej rzeczywistości i pewnie nie ostatnie, ale jak dla mnie nie przyjmie się tak samo jak 3D, które chyba ze 3 razy próbowało. Nawet jeśli kupi to 20 mln ludzi (tak obstawiam), to nie będzie to żadna rewolucja, ot zwykła ciekawostka.
            • avatar
              Hakuren
              0
              Tja przyszłość... za 50 lat BBC też przestanie istnieć.
              • avatar
                Franz
                0
                Z ja mam pytanie - to w Angli powszechne są łącza o przepustowości 1 Gb/s lub większej, że za klika lat mają one spowodować zanik tradycyjnej TV?
                Bo jeżeli ma byc tak, że np. ja ogladam na jednym TV program UHD, żona na TV w sypiali swój program też UHD, a dzieci na laptopach, czy tabletach w tym czasie oglądają materiały UHD lub co najmniej FHD i nie ma to byc oszukanej jakości (czyli nie będzie silnie skompresowane), to takie łącza to minimum.
                Poza tym nie wierzę, że rozdzielczość UHD i VR same z siebie dadzą nową jakość jeżeli nie pojawią się nowe ciekawe traści - chociaż z drugiej może się mylę, bo ludzie są coraz bardziej prymitywni ostatnio i coraz prymitywniejszej rozrywki oczekują (widać to w TV, czy w kinach).