Technologie i Firma

BLIK już w prawie wszystkich dużych bankach

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
11 komentarzy Dyskutuj z nami

Jeszcze w tym roku w gronie banków udostępniających standard BLIK swoim klientom pojawi się Raiffeisen Bank Polska. Będzie już dziewiąty.

BLIK to standard, umożliwiający dokonywanie prostych, wygodnych i bezpiecznych transakcji za pomocą smartfona. Aby z niej skorzystać, trzeba mieć zainstalowaną aplikację bankowości mobilnej, która współpracuje z tym rozwiązaniem. Dobra wiadomość jest taka, że jest to coraz mniejszy problem.

Obecnie ze standardu BLIK korzystać mogą klienci banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank (i Orange Finanse), PKO Bank Polski (i Inteligo), Getin Noble Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Już wkrótce (a konkretnie w drugiej połowie roku) dołączy do nich Raiffeisen Bank Polska, mający około 750 tysięcy klientów indywidualnych i korporacyjnych.

„Kolejny bank z krajowej czołówki podpisał umowę o uczestnictwo w systemie BLIK i po okresie wdrożenia zaoferuje naszą usługę swoim klientom. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo BLIK zyskuje coraz większe uznanie na rynku i potwierdza swoją pozycję jako powszechna, szybka i wygodna metoda płatności. (…) Mamy nadzieję, że wkrótce dołączą do nas kolejne banki” – komentuje Grzegorz Długosz z Polskiego Standardu Płatności.

Co to jest BLIK?

BLIK usprawnia płacenie w stacjonarnych sklepach i lokalach (ponad 180 tysięcy kompatybilnych terminali płatniczych) oraz w e-sklepach (dzięki metodzie „jednego kliknięcia”). Umożliwia też wypłacanie pieniędzy z bankomatów (około 15 tysięcy obsługiwanych urządzeń) oraz wykonywanie szybkich przelewów P2P (w wybranych bankach). Obecnie zarejestrowanych w BLIK jest 3,5 miliona użytkowników.

Źródło: Polski Standard Płatności, Raiffeisen Bank Polska

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    speedy9
    Bardzo fajny system. Korzystam regularnie. Dobrze, że się Polacy wzięli i sami coś dla siebie stworzyli. Polska zawsze przodowała w Europie jeśli chodzi o bankowość elektroniczną.
    4
  • avatar
    Konto usunięte
    Jak zwykle Eurobanku nie widać. Zawsze jest na szarym końcu
    2
  • avatar
    vegasnight9
    BLIK to dla mnie najwygodniejsza forma płatności. Genialna w swojej prostocie.
    2
  • avatar
    wojtek_pl
    Ale po co ?
  • avatar
    Anavrin990
    Nie potrzebne mi to jest.Mówią o bezpieczeństwie,a te aplikacje mobilne banków są słabe.Nie będę świadomie ryzykował,bez sens.Jeszcze trochę i będziemy słyszeć o atakach na tą usługę.Podziękuję sobie.
    -2