Monitory

Chiny znowu (prze)gonią Stany Zjednoczone

przeczytasz w 1 min.

Populacja chińskich użytkowników Internetu już dawno przekroczyła liczbę użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Stało się to mniej więcej pod koniec lutego bieżącego roku po przekroczeniu bariery około 215 milionów podpiętych do sieci Chińczyków. Kolejnym polem na którym Azjaci przegonią Stany będzie rynek paneli LCD. Wydaje się, że te „gonitwy” nie mają większego znaczenia, a jednak dla producentów sprzętu komputerowego jest to bardzo ważna informacja, która wpływa na ich strategię dystrybucji sprzętu.

Z najnowszych badań ośrodku badawczego DisplaySearch wynika, że Chiny w 2011 roku staną się drugim najważniejszym rynkiem paneli LCD z udziałem rzędu 21% w skali globalnej sprzedaży. W chwili obecnej największą ilość paneli „wchłania” Europa wraz z Bliskim Wschodem i Afryką. Na drugim miejscu są Stany, których pozycja jest zagrożona w związku z potężnym wzrostem gospodarczym Chin i sporym potencjałem ludnościowym tego kraju.

Obecny udział chińskiego rynku wynosi 18.4% w skali globalnej. Już w 2011 ma on wynieść nieco ponad 21%, a w 2012 przekroczy 22%. Kolejnym obszarem naszego globu gdzie odnotowywany jest znaczący wzrost sprzedaży monitorów LCD to Ameryka Łacińska i niektóre obszary Azji. DisplaySearch ocenia, że roczna sprzedaż monitorów ciekłokrystalicznych wzrośnie w 2012 do poziomu 242 milionów urządzeń. W chwili obecnej wynosi ona „jedynie” 196 milionów.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!