Procesory

Core i5 670 podkręcony do 6.9 GHz

Recenzje procesorów z rodziny Clarkdale i Arrandale są już dostępne w sieci. Uwagę zwracają kolejne wyniki osiągane przez overclockerów. Belgom udało się osiągnąć stabilne taktowanie 6.9 GHz na procesorze Clarkdale Core i5 670. Do granicy 7 GHz zabrakło jedynie 100 MHz.

Belgijska drużyna podkręciła procesor na następującej konfiguracji:

  • płyta główna EVGA P55 SLI
  • pamięci G.Skill 4GB DDR3
  • GeForce 9800 GT

Procesor schładzano przy pomocy ciekłego azotu. Procesor na klasycznym chłodzeniu przy pomocy powietrza osiągnął 5.4 GHz na płycie Biostar TH55XE, co również jest znakomitym wynikiem. Nie sposób jednak porównać go do zawrotnych 6.9 GHz uzyskanych na chłodzeniu ciekłym azotem.

Jak widać procesory Clarkdale mają imponujący potencjał w kwestii OC, pomimo faktu, że sama grafika zintegrowana w procesorze nie jest najwyższych lotów. Jeśli niedowierzacie wynikom ich potwierdzenie znajdziecie na stronach:

Źródło: Fudzilla

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Teraz pytanie - kto osiągnie magiczne 7 GHz
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Ale jaki jest sens takiej zabawy ? Pochwalić się wynikiem - i to chyba tyle lol
      Kiedyś to była jeszcze świetna zabawa ;) Dziś wybrałem oszczędność idącą w parze z wydajnością :) To jest to co teraz kręci ;)
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        6.9GHz Ciekawe ile to pradu bierze :O
        • avatar
          endus
          0
          Ciekawe jest tylko, że intel i amd nie biegną z pozwami do sądu o ten cały overclocking. W końcu ktoś zapłacił za coś innego niż używa. To tak jakby kupić Windows 7 Home a zainstalować Ultimate. Jawne piractwo które woła o pomstę do nieba. ;)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            E tam. Dla mnie to co robią producenci to jest marnotractwo mocy. Jeśli mój athlon x4 620 kręci sie stabilnie z 2.6 do 3.4 GHz nie przekraczając nominalnego napięcia to dlaczego mam z tego nie korzystać. A taki AMD da ci ten sam procek z zegarem większym o 200MHz a różnice w cenie widać i to sporo.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              To tak jak masz samochód i robisz z nim co chcesz tuningi, podrasowujesz silnik i jedynie gwarancje tracisz.
              • avatar
                Obiektor
                0
                niestać mnie na ciekły azot
                • avatar
                  force
                  0
                  a mi tu coś nie pasuje...powietrze ma powiedzmy 20-25 a ciekły azot ma -195...jak ten procesor musi się grzać skoro jest tak drastyczna różnica temp, a 4,2 GHz róznicy
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Całkiem ładny wynik, tylko jednego jestem ciekaw...ile taki skatowany procesor jest w stanie pochodzić, pól roku?
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      co?? na 2rdzenie żal amd robiło więcej na 4rdzeniach
                      • avatar
                        Overclocker
                        0
                        czepiacie sie zurzycia pradu co z tego ze po oc bierze 2 x wiecej ile zaplacicie rocznie za to 1 zl czy 5??
                        to jest bezmyslnosc polakow oszczedzaja kazdy grosz a to jest i tak bezcelowe ja mam c2d e6600 z 2400 na 3600 i jest git nic mi nietnie moge ogladac pare filmow jakbym chcial i wogule
                        i moge poswiecic te pre GROSZY wiecej na ten prad ale jak ktos naprawde cche oszczedzic wiecej niz 5 zl czy 10 na rok to proponuje ustawic mnoznik na minimum przy standardzie no i bedzie te 1000mhzczy troszke z hakiem i wtedy tdp bedzie wynosilo 25w zamiast 65w
                        niebadzcie sknerami!!!!
                        dla mnie ma byc wydajnie a koszty sie nielicza...
                        pozdro
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Overclocker po części ma rację. Nawet jak jest większe zurzycie prądu to są to znikome koszta. Przeciesz to nie czajnik elektryczny co ciągnie 2400w