• benchmark.pl
  • Gry
  • Oficjalne stanowisko studia Crytek w sprawie doniesień o jego dużych kłopotach
Gry

Oficjalne stanowisko studia Crytek w sprawie doniesień o jego dużych kłopotach

przeczytasz w 1 min.

Ostatnie tygodnie określono jako sytuację przejściową, po której wszystko wrócić ma na właściwe tory.

Crytek

W ostatnich tygodniach pojawiło się sporo informacji sugerujących, iż w studiu Crytek nie dzieje się dobrze. Doniesień było tyle, że zdecydowano się wreszcie wydać oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

Przypomnijmy, że wszystko zaczęło się pod koniec czerwca, kiedy to pojawiły się informacje, iż Crytek znajduje się w dużych tarapatach finansowych. Kilka dni później wyszło na jaw, iż ekipa zajmująca się pracami nad Homefront: The Revolution strajkuje, a chwilę później Tiago Sousa, ojciec technologii CryEngine zdecydował przenieść się do id Software. Dodając do tego fakt, iż Crytek stracił również Mike'a Reada będącego jedną z ważniejszych postaci przy pracach nad Crysis 3 i Ryse: Son of Rome otrzymaliśmy wizję tonącego producenta.

Jaka jest prawda? Crytek potwierdził wreszcie, że rzeczywiście ostatnimi czasy kondycja finansowa studia nie wyglądała najlepiej. Poszukiwano dodatkowych funduszy, które udało się już pozyskać i od teraz powinno być tylko lepiej. Ostatnie tygodnie określono jako "sytuację przejściową", po której wszystko wrócić ma na właściwe tory.

"Nasza ewolucja od tradycyjnego studia do wydawcy produkcji sieciowych wymagała zmian w strategii. Wyzwania te wiązały się ze wzrostem zapotrzebowania na kapitał, który mamy już zabezpieczony. [...] Teraz możemy skupić się na długoterminowej strategii i naszych mocnych stronach. Prosimy też o zrozumienie, że nie będziemy teraz zdradzać dalszych szczegóły na temat naszych prac i postępów nad nimi. Jesteśmy jednak pewni, że będziemy w stanie podzielić się bardziej konkretnymi informacjami za jakiś czas."

Wypada nam się tylko cieszyć. Strata takiego studia jak Crytek byłaby dla całej branży bardzo bolesna.

Źródło: dsogaming, eurogamer.net

Komentarze

59
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    17
    Mam nadzieję, że Crytek się odbije, na Homefront'cie, który mam nadzieję, będzie bardzo dobrą grą.
    • avatar
      Konto usunięte
      1
      czy ty napisales ze ci ciagnie na maksymalnych ustawieniach sredio 70 klatek czy na ustawieniach -maks srednich - dziala w 70 kaltkach srednio ? Mi ta gra na full ustawieniach z ta karta daje srednio 44 klatki bez aa ,jak zejde na fxaa i ustawie cienie na normal i post processing na normal to dziala kolo +-60 klatek , stabilnie przez caly czas , w sterownikach Nvidia mam wszystko na max aa na auto nic na szybkosc wiec niewiem jak to dziala na normalnych domyslnych od nvidia , mowimy o fhd ...
      • avatar
        neXt___
        1
        Niektórym ludziom tutaj coś się chyba pogrzmociło we łbach - taka luźna uwaga ode mnie. Zamiast wymienić się kontaktami, to robią syf i nic ich nie obchodzi.
        Milczałem, do tej pory, ale teraz aż mnie ręką świerzbi, aby uszy poobrywać tym dwum urwipołciom.


        Szkoda byłoby mi, gdyby Crytek upadł. Co prawda, teraz już nie mam styczności z grami, które byłyby w jakiś sposób związane z tym studio, ale wciąż pamiętam czasy, gdy uruchomienie Crysisa na wysokich detalach było dla mnie czymś absolutnie nieosiągalnym.
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          Minusuj gimbie jeden .Buzi otworzyć nie umiesz to chociaż tak sie wygłupisz.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            a nie 45 ? http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-radeon-r9-270x-hawk-review,18.html bo jak masz jak piszesz to masz chyba 290x
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/radeon-r9-290-test/strona/21159.html średniej nie wyliczałem , według mnie bliżej do 65 bo są miejsca że i 90 złapie , są na 35 tak weić .Może i 45 ale według mnie więcej i to na I3.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                ja powiem tak umowmy sie na 55 wliczajac spadki do sredniej ...
                • avatar
                  renholder1987
                  0
                  Jakoś mi ich nie szkoda.Wszystkie gry na cry enginie były takie sobie ale ludzie podniecający się tylko grafiką mogą się ze mna nie zgodzić.Jakoś mnie ich gry nie wciągnęły.No i jak by nie patrzeć na horyzoncie mamy pare zlotych jaj,min star citizen z blisko 50milionowym budrzetem i obiecankami za kolejne miliony a jakiejś grywalnej bety nawet na oczy nie widziałem... Silnik moze i ładny ale wciąż mało elastyczny jak dla mnie
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    to jakas plaga jest , co najgorsze to pokazuje jacy sa ludzie , mnie na przyklad wyzwali od trola internetowego a kazdy wie ze jestem GORYLLEM internetowym ...
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -6
                      Ich grom brak dobrej fabuły bo grafika to szczyt :D
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -12
                        Nie strata CryTeka była bolesna lecz CryEngine'a.
                        • avatar
                          Next_Gen_1987
                          -18
                          ''Strata takiego studia jak Crytek byłaby dla całej branży bardzo bolesna''.

                          Serio?
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Zanim zaczniecie płakać nad Crytekiem przypomnijcie sobie jak fajnie było śmigać po torrentach za pierwszym Crysisem...